awaryjne w moto

Awatar użytkownika
piotrekgeg
bywalec
bywalec
Posty: 38
Rejestracja: pn 29 wrz 2008, 21:40
Model VFR: ZXR ;p
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

awaryjne w moto

Post autor: piotrekgeg » śr 08 paź 2008, 00:02

Jako ze mialem chwile wolnego wiec coby sie nie nudzic w garazu wzialem sie za rzezbienie awaryjnych w moich zxr.
na poczatku mialo to byc zrobione na jakims przekazniku ktory + zamienialbym na pulsacyjny +
ale niestety sprzedawca okazal sie niekopetentny i sprzedal mi cos innego ... :/
w domu znalazlem jakis stary przerywacz do kierunkow i jego zastosowalem.

wracajac do tematu.
co bedzie potrzebne
przelacznik
kilka kabli + jeden z bezpiecznikiem
kabeloczka, wsuwki

izolacja
lutownica, troche cyny
przerywacz do kierunkowskazow/awaryjnych

ogolnie cala instalacja jest bardzo latwa.
na poczatku sprawdzamy ktore kable w migaczach to + zeby wiedziec w ktore trzeba sie wpiac dodatkowa wiazką. jak juz znajdziemy... za pomoca szybko zlaczek wpinamy sie w te kable,

nastepnie mocujemy gdzies przerywacz. do niego w odpowiednie miejsca podlaczamy kable od migaczy

kolejno kabel z bezpiecznikiem podlaczamy do + akumlatora i w odpowiednie miejsce w przerywaczu.( zalecam wypiac bezpiecznik na czas montazu zeby sie jakies przypadkowe zwarcie nie zrobilo)

przelacznik montujemy na kierownicy ja przelacznikiem rozcialem mase. czyli - (minus) podlaczamy do przerywacza. nastepnie ten kabel idzie do przelacznika ktory bedzie go rozcinal. i z przelacznika kabel podlaczamy do masy albo poprostu do -(minus) akumlatora.

robimy porzadek z kabelkami izolujemy je. ukladamy tak zeby nie przeszkadzaly.
na koniec wpinamy bezpiecznik. i po przelaczeniu cieszymy sie awaryjkami (chyba ze cos pojdzie nie tak to mamy czas na refleksje co poszlo nie tak ;p )
kilka fotek.

przelacznik pod zbiorniczkiem plynu do sprzegla
Obrazek

Obrazek

przerywacz zamocowalem pod owiewka obok oryginalnego przerywacza
Obrazek


i efekt koncowy
Obrazek

Obrazek


jak cos nie jasno napisalem to pytajcie postaram sie odpowiedziec;)

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3539
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Model VFR: RC46-2001
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ppamula » śr 08 paź 2008, 00:22

piotrekgeg pisze:przelacznik montujemy na kierownicy ja przelacznikiem rozcialem mase. czyli - (minus) podlaczamy do przerywacza. nastepnie ten kabel idzie do przelacznika ktory bedzie go rozcinal. i z przelacznika kabel podlaczamy do masy albo poprostu do -(minus) akumlatora.
Może ja jestem nie kumaty ale nie wiem jak ty top podłaczyłeś.
Mógłbyś narysować jakiś schemat? Przerywacz ma 3 styki.
-z zasilania +12,
-na przełącznik kierunków
-do kotrolki
Gdzie tam jest styk masy?

Awatar użytkownika
piotrekgeg
bywalec
bywalec
Posty: 38
Rejestracja: pn 29 wrz 2008, 21:40
Model VFR: ZXR ;p
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrekgeg » śr 08 paź 2008, 00:30

moj przerywacz ma wiecej stykow jest to wersja hmm a z 20 letnia tzw uniwersalny przerywacz swiatel awaryjnych...
masz styk do +
styk do -
2 styki do prawego i lewego kierunku.

+ podlaczylem bezposrednio (z bezpiecznikiem) do aku
a - rozlacza mi przelanik na kierze.
napisze tak kabel leci od przerywacza do przelacznika (na kierze ktory go odcina) a potem leci do - na aku.
mozna odcinac przlacznikiem + ale ja wolalem zrobic to na - i nie ciagnac + po goracej ramie pod bakiem itp itd. tak samo mozna by z przelacznika gdzies odrazu na pulce podlaczyc mase - ale mialem dwurzylowca wiec wolalem do aku podlaczyc -.

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Model VFR: K1300S & EXC250F
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko
Kontakt:

Post autor: C_L_K » śr 08 paź 2008, 08:42

ppamula pisze:Przerywacz ma 3 styki.
-z zasilania +12,
-na przełącznik kierunków
-do kotrolki
Przerywacz jest rodzajem zwykłego przekaźnika, a ten żeby zadziałał zawsze musi miec podany + i -. Jeśli masz przerywacz gdzie nie ma styku - to może jest on w alu obudowie i masę pobiera z obudowy :roll:

Awatar użytkownika
kruhy
klepacz
klepacz
Posty: 642
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 22:09
Model VFR: CBR XX '02, CBR 900RR '97
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów(okolice)
Kontakt:

Post autor: kruhy » śr 08 paź 2008, 09:19

piotrekgeg, jakiś, jakikolwiek, schemat ideowy, narysowany chociażby w paincie byłby zbawienny. Ograniczyłoby to wielu osobom trochę czasu na analizowanie zapisu słownego(np mi) :mrgreen: acha, a ten bezpiecznik to jaki ma byc??
Honda jest lepsza od wielbłąda bo wielbłąd to turysta i nie lata 300 ;]

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » śr 08 paź 2008, 09:29

Trochę to skomplikowałeś sprawdź czy nic się nie dzieje jak włączysz jednocześnie i awaryjne i któryś kierunkowskaz włącznikiem oryginalnym , według mnie wystarczy wykorzystać oryginalne połączenia i wiązki a także oryginalny przerywacz i będą awaryjne spróbuje to narysować to zapodam a będę robił dopiero jak będą śniegi
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

katan
teksciarz
teksciarz
Posty: 169
Rejestracja: wt 16 wrz 2008, 15:06
Model VFR: RC46A
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Bemowo
Kontakt:

Post autor: katan » śr 08 paź 2008, 10:03

kruhy pisze:jakiś, jakikolwiek, schemat ideowy, narysowany chociażby w paincie byłby zbawienny. Ograniczyłoby to wielu osobom trochę czasu na analizowanie zapisu słownego(np mi) :mrgreen: acha, a ten bezpiecznik to jaki ma byc??
Wyciagnij gdzies z googli schemat nowej VFR z tego roku, ktora awaryjne ma juz seryjnie :)

Zdro!
katan, po prostu katan..

Celem jest droga

Awatar użytkownika
piotrekgeg
bywalec
bywalec
Posty: 38
Rejestracja: pn 29 wrz 2008, 21:40
Model VFR: ZXR ;p
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrekgeg » śr 08 paź 2008, 11:03

Panowie no ze schematem to bedzie lipa bo jakos nie mam daru do rysowania takich rzeczy...

ale przecierz to prosta sprawa.
2 kable + od migawek podlaczamy pod przerywacz
potem od aku ciagniemy + do przerywacza (ja dalem bezpiecznik 10A i jest ok)
no i potem ciagniemy - od przerywacza przez przelacznik do aku
i tyle.
z migaczami nic sie nie dzieje w moim zxr po wlaczeniu ich razem z awaryjnymi.
nie dalem rady tego zrobic wykorzystujac przerywacz oryginalny bo nie chodzil dlatego przerywacz jest od czego innego.
edit:
ok taki rysunek na szybkosci bo schematem tego nie da sie nazwac ale moze komus pomoze
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

awaryjne

Post autor: PETER » śr 08 paź 2008, 23:06

niestety ja tez mam problemy z rysowaniem ale coś wymodziłem może się komuś nada
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Model VFR: był
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » czw 09 paź 2008, 08:28

Peter dokładnie tak i bez zbednych wydatków na jakieś inne pierdoły wystarczy jeden "pstryczek" i trzy kabelki :P
Chyba że sie okaże że przekaźnik będzie zasłaby i miganie bedzie raz na np. minute :lol
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Model VFR: był
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » czw 09 paź 2008, 09:22

Ok sprawdziłem co i jak :) Otóż w VFR 800 Fi (mysle że i w Vtecu i RC36) mamy przerywacz (seryjnie) Mitsuba FR-3303. Przerywacz ten według opisu na jego obudowie jest dedykowany do układu 4 x 21W żarówki. Tak więc jesli chcemy mieć światła awaryjne wystarczy przełącznik i 3 kabelki, pod warunkiem że moc żarówek w kokpicie nie wprowadzi "zamieszania". Każda żarówka od kierunkowskazu w desce rozdzielczej ma moc rzędu 3,4W i może to stanowić problem ale nie musi. Nie dowiemy się poki nie spróbujemy :lol
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » czw 09 paź 2008, 15:05

przerywacz daq rade i będzie git tylko trza zrobić pstryczek-elektryczek I GDZIE GO ZAINSTALOWAC?
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
Model VFR: RC36II
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » pt 10 paź 2008, 00:06

Spoko pomysł PETER, ale przy wyłączonym zapłonie już nie będzie działać :razz:
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » pt 10 paź 2008, 09:37

Masz racje ale w większo ści {czyt. wszystkich} moto jest to tak wymyślone żeby osoby postronne nie włączyły ci awaryjnych postawisz pod blokiem a dzieciaki zrobia swoje mozna to obejś i zrobic dodatkowe podłaczenie + ale czy warto?
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
bartek V
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 88
Rejestracja: ndz 15 cze 2008, 21:32
Model VFR: FJR 1300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: bartek V » pt 10 paź 2008, 10:58

a ja mam u siebie zainstalowany alarm firmy "Patrol Line" i ten oto alarm ma funkcje awaryjek.. wystarczy ze wlacze kierunkowskaz i po jednym mignieciu odrazu wylacze, zalaczaja sie wtedy awaryjne..moge zgasic moto, wylaczyc zaplon, one itak beda swiecic. Zeby wylaczyc to wystarczy na wylaczonym zaplonie wylaczyc pilotem lub na wlaczonem zaplonie, lub przy odpalonym moto wlaczyc jeszscze raz kierunkowskaz na min. 3 mrugniecia . Funkcje w tym alarmie mozna wlaczyc i wylaczyc. jednak moze zrobic to jedynie serwis z tego co mi wiadomo.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości