awaryjne w moto
- piotrekgeg
- bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: pn 29 wrz 2008, 21:40
- Model VFR: ZXR ;p
- Imię: Piotrek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
awaryjne w moto
Jako ze mialem chwile wolnego wiec coby sie nie nudzic w garazu wzialem sie za rzezbienie awaryjnych w moich zxr.
na poczatku mialo to byc zrobione na jakims przekazniku ktory + zamienialbym na pulsacyjny +
ale niestety sprzedawca okazal sie niekopetentny i sprzedal mi cos innego ...
w domu znalazlem jakis stary przerywacz do kierunkow i jego zastosowalem.
wracajac do tematu.
co bedzie potrzebne
przelacznik
kilka kabli + jeden z bezpiecznikiem
kabeloczka, wsuwki
izolacja
lutownica, troche cyny
przerywacz do kierunkowskazow/awaryjnych
ogolnie cala instalacja jest bardzo latwa.
na poczatku sprawdzamy ktore kable w migaczach to + zeby wiedziec w ktore trzeba sie wpiac dodatkowa wiazką. jak juz znajdziemy... za pomoca szybko zlaczek wpinamy sie w te kable,
nastepnie mocujemy gdzies przerywacz. do niego w odpowiednie miejsca podlaczamy kable od migaczy
kolejno kabel z bezpiecznikiem podlaczamy do + akumlatora i w odpowiednie miejsce w przerywaczu.( zalecam wypiac bezpiecznik na czas montazu zeby sie jakies przypadkowe zwarcie nie zrobilo)
przelacznik montujemy na kierownicy ja przelacznikiem rozcialem mase. czyli - (minus) podlaczamy do przerywacza. nastepnie ten kabel idzie do przelacznika ktory bedzie go rozcinal. i z przelacznika kabel podlaczamy do masy albo poprostu do -(minus) akumlatora.
robimy porzadek z kabelkami izolujemy je. ukladamy tak zeby nie przeszkadzaly.
na koniec wpinamy bezpiecznik. i po przelaczeniu cieszymy sie awaryjkami (chyba ze cos pojdzie nie tak to mamy czas na refleksje co poszlo nie tak ;p )
kilka fotek.
przelacznik pod zbiorniczkiem plynu do sprzegla
przerywacz zamocowalem pod owiewka obok oryginalnego przerywacza
i efekt koncowy
jak cos nie jasno napisalem to pytajcie postaram sie odpowiedziec;)
na poczatku mialo to byc zrobione na jakims przekazniku ktory + zamienialbym na pulsacyjny +
ale niestety sprzedawca okazal sie niekopetentny i sprzedal mi cos innego ...
w domu znalazlem jakis stary przerywacz do kierunkow i jego zastosowalem.
wracajac do tematu.
co bedzie potrzebne
przelacznik
kilka kabli + jeden z bezpiecznikiem
kabeloczka, wsuwki
izolacja
lutownica, troche cyny
przerywacz do kierunkowskazow/awaryjnych
ogolnie cala instalacja jest bardzo latwa.
na poczatku sprawdzamy ktore kable w migaczach to + zeby wiedziec w ktore trzeba sie wpiac dodatkowa wiazką. jak juz znajdziemy... za pomoca szybko zlaczek wpinamy sie w te kable,
nastepnie mocujemy gdzies przerywacz. do niego w odpowiednie miejsca podlaczamy kable od migaczy
kolejno kabel z bezpiecznikiem podlaczamy do + akumlatora i w odpowiednie miejsce w przerywaczu.( zalecam wypiac bezpiecznik na czas montazu zeby sie jakies przypadkowe zwarcie nie zrobilo)
przelacznik montujemy na kierownicy ja przelacznikiem rozcialem mase. czyli - (minus) podlaczamy do przerywacza. nastepnie ten kabel idzie do przelacznika ktory bedzie go rozcinal. i z przelacznika kabel podlaczamy do masy albo poprostu do -(minus) akumlatora.
robimy porzadek z kabelkami izolujemy je. ukladamy tak zeby nie przeszkadzaly.
na koniec wpinamy bezpiecznik. i po przelaczeniu cieszymy sie awaryjkami (chyba ze cos pojdzie nie tak to mamy czas na refleksje co poszlo nie tak ;p )
kilka fotek.
przelacznik pod zbiorniczkiem plynu do sprzegla
przerywacz zamocowalem pod owiewka obok oryginalnego przerywacza
i efekt koncowy
jak cos nie jasno napisalem to pytajcie postaram sie odpowiedziec;)
- ppamula
- stary wyjadacz
- Posty: 3539
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Model VFR: RC46-2001
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Może ja jestem nie kumaty ale nie wiem jak ty top podłaczyłeś.piotrekgeg pisze:przelacznik montujemy na kierownicy ja przelacznikiem rozcialem mase. czyli - (minus) podlaczamy do przerywacza. nastepnie ten kabel idzie do przelacznika ktory bedzie go rozcinal. i z przelacznika kabel podlaczamy do masy albo poprostu do -(minus) akumlatora.
Mógłbyś narysować jakiś schemat? Przerywacz ma 3 styki.
-z zasilania +12,
-na przełącznik kierunków
-do kotrolki
Gdzie tam jest styk masy?
- piotrekgeg
- bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: pn 29 wrz 2008, 21:40
- Model VFR: ZXR ;p
- Imię: Piotrek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
moj przerywacz ma wiecej stykow jest to wersja hmm a z 20 letnia tzw uniwersalny przerywacz swiatel awaryjnych...
masz styk do +
styk do -
2 styki do prawego i lewego kierunku.
+ podlaczylem bezposrednio (z bezpiecznikiem) do aku
a - rozlacza mi przelanik na kierze.
napisze tak kabel leci od przerywacza do przelacznika (na kierze ktory go odcina) a potem leci do - na aku.
mozna odcinac przlacznikiem + ale ja wolalem zrobic to na - i nie ciagnac + po goracej ramie pod bakiem itp itd. tak samo mozna by z przelacznika gdzies odrazu na pulce podlaczyc mase - ale mialem dwurzylowca wiec wolalem do aku podlaczyc -.
masz styk do +
styk do -
2 styki do prawego i lewego kierunku.
+ podlaczylem bezposrednio (z bezpiecznikiem) do aku
a - rozlacza mi przelanik na kierze.
napisze tak kabel leci od przerywacza do przelacznika (na kierze ktory go odcina) a potem leci do - na aku.
mozna odcinac przlacznikiem + ale ja wolalem zrobic to na - i nie ciagnac + po goracej ramie pod bakiem itp itd. tak samo mozna by z przelacznika gdzies odrazu na pulce podlaczyc mase - ale mialem dwurzylowca wiec wolalem do aku podlaczyc -.
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Trochę to skomplikowałeś sprawdź czy nic się nie dzieje jak włączysz jednocześnie i awaryjne i któryś kierunkowskaz włącznikiem oryginalnym , według mnie wystarczy wykorzystać oryginalne połączenia i wiązki a także oryginalny przerywacz i będą awaryjne spróbuje to narysować to zapodam a będę robił dopiero jak będą śniegi
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
- teksciarz
- Posty: 169
- Rejestracja: wt 16 wrz 2008, 15:06
- Model VFR: RC46A
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: W-wa Bemowo
- Kontakt:
Wyciagnij gdzies z googli schemat nowej VFR z tego roku, ktora awaryjne ma juz seryjniekruhy pisze:jakiś, jakikolwiek, schemat ideowy, narysowany chociażby w paincie byłby zbawienny. Ograniczyłoby to wielu osobom trochę czasu na analizowanie zapisu słownego(np mi) acha, a ten bezpiecznik to jaki ma byc??
Zdro!
katan, po prostu katan..
Celem jest droga
Celem jest droga
- piotrekgeg
- bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: pn 29 wrz 2008, 21:40
- Model VFR: ZXR ;p
- Imię: Piotrek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Panowie no ze schematem to bedzie lipa bo jakos nie mam daru do rysowania takich rzeczy...
ale przecierz to prosta sprawa.
2 kable + od migawek podlaczamy pod przerywacz
potem od aku ciagniemy + do przerywacza (ja dalem bezpiecznik 10A i jest ok)
no i potem ciagniemy - od przerywacza przez przelacznik do aku
i tyle.
z migaczami nic sie nie dzieje w moim zxr po wlaczeniu ich razem z awaryjnymi.
nie dalem rady tego zrobic wykorzystujac przerywacz oryginalny bo nie chodzil dlatego przerywacz jest od czego innego.
edit:
ok taki rysunek na szybkosci bo schematem tego nie da sie nazwac ale moze komus pomoze
ale przecierz to prosta sprawa.
2 kable + od migawek podlaczamy pod przerywacz
potem od aku ciagniemy + do przerywacza (ja dalem bezpiecznik 10A i jest ok)
no i potem ciagniemy - od przerywacza przez przelacznik do aku
i tyle.
z migaczami nic sie nie dzieje w moim zxr po wlaczeniu ich razem z awaryjnymi.
nie dalem rady tego zrobic wykorzystujac przerywacz oryginalny bo nie chodzil dlatego przerywacz jest od czego innego.
edit:
ok taki rysunek na szybkosci bo schematem tego nie da sie nazwac ale moze komus pomoze
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
awaryjne
niestety ja tez mam problemy z rysowaniem ale coś wymodziłem może się komuś nada
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Model VFR: był
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Peter dokładnie tak i bez zbednych wydatków na jakieś inne pierdoły wystarczy jeden "pstryczek" i trzy kabelki
Chyba że sie okaże że przekaźnik będzie zasłaby i miganie bedzie raz na np. minute
Chyba że sie okaże że przekaźnik będzie zasłaby i miganie bedzie raz na np. minute
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Model VFR: był
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Ok sprawdziłem co i jak Otóż w VFR 800 Fi (mysle że i w Vtecu i RC36) mamy przerywacz (seryjnie) Mitsuba FR-3303. Przerywacz ten według opisu na jego obudowie jest dedykowany do układu 4 x 21W żarówki. Tak więc jesli chcemy mieć światła awaryjne wystarczy przełącznik i 3 kabelki, pod warunkiem że moc żarówek w kokpicie nie wprowadzi "zamieszania". Każda żarówka od kierunkowskazu w desce rozdzielczej ma moc rzędu 3,4W i może to stanowić problem ale nie musi. Nie dowiemy się poki nie spróbujemy
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
- bartek V
- zadomowiony
- Posty: 88
- Rejestracja: ndz 15 cze 2008, 21:32
- Model VFR: FJR 1300
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
a ja mam u siebie zainstalowany alarm firmy "Patrol Line" i ten oto alarm ma funkcje awaryjek.. wystarczy ze wlacze kierunkowskaz i po jednym mignieciu odrazu wylacze, zalaczaja sie wtedy awaryjne..moge zgasic moto, wylaczyc zaplon, one itak beda swiecic. Zeby wylaczyc to wystarczy na wylaczonym zaplonie wylaczyc pilotem lub na wlaczonem zaplonie, lub przy odpalonym moto wlaczyc jeszscze raz kierunkowskaz na min. 3 mrugniecia . Funkcje w tym alarmie mozna wlaczyc i wylaczyc. jednak moze zrobic to jedynie serwis z tego co mi wiadomo.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości