awaryjne w moto

katan
teksciarz
teksciarz
Posty: 169
Rejestracja: wt 16 wrz 2008, 15:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Bemowo
Kontakt:

Post autor: katan » pn 13 paź 2008, 11:24

Tu wrzucilem skan schematu gdzie awaryjne sa montowane juz przez japonczykow, w fabryce ;)

Fotki w zalaczeniu

Zdro!
k
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
katan, po prostu katan..

Celem jest droga

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » pn 13 paź 2008, 13:10

katan pisze:U mnie jest pozycja stacyjki gdzie dzialaja awaryjne, a zaplon jest wylaczony.
No to dobra opcja ale w Fi tego niema :P
katan pisze: Ale czemu od razu od innego moto? Ja w swojej VFR mam oryginalnie zalozone awaryjne.

Zdro!
k
A widze z en apzełącznikach świateł jest a gdzie masz przełącznik światełw takim razie? Wiesz wyłaczone - pozycje - drogowe ?
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
jw
pisarz
pisarz
Posty: 374
Rejestracja: ndz 15 cze 2008, 00:22
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: warszawa

Post autor: jw » pn 13 paź 2008, 13:22

chyba w nowszych motocyklach swiatla wlaczaja sie same po przekreceniu kluczyka w pozycje ON :roll:

katan
teksciarz
teksciarz
Posty: 169
Rejestracja: wt 16 wrz 2008, 15:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Bemowo
Kontakt:

Post autor: katan » pn 13 paź 2008, 13:25

jw pisze:chyba w nowszych motocyklach swiatla wlaczaja sie same po przekreceniu kluczyka w pozycje ON :roll:
Zgadza sie, nie mam wlacznika swiatel. Moge je sobie ew wylaczyc wciskajac przycisk rozrusznika, ale to.. no wiesz.. jest niezdrowe ;)

zdro!
k
katan, po prostu katan..

Celem jest droga

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » pn 13 paź 2008, 14:03

no i tym oto sposobem dałes mi pomysl na podłączenie :)

chociaz to tez nei jest najlepsze rozwiązanie bo bo jeśli chce postawic moto z boku z tylkowłączonymi awaryjnymi ?!?
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

UxY
Administrator
Administrator
Posty: 1467
Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: UxY » pn 13 paź 2008, 16:07

jak było widac na pierwszej fotce w moto Katana wystarczyło przekręcić kluczyk w pozycji na trójkącik. Bardzo fajne rozwiązanie Swoją drogą :)

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » pn 13 paź 2008, 17:45

Wymagania są spore musi być pod ręką , działać przy włączonym zapłonie { i przy wyłączonym} jak kluczykiem w stacyjce to jak to włączyć podczas jazdy? podziękowanie dla kogoś kto np. ustąpił miejsca można zrobić tak jak w nowych vfr ale warto zamontowac taki przekaznik od samochodu co włacza swiatła dopiero po uruchomieniu silnika i jest to mozliwe
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

katan
teksciarz
teksciarz
Posty: 169
Rejestracja: wt 16 wrz 2008, 15:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Bemowo
Kontakt:

Post autor: katan » pn 13 paź 2008, 20:03

UxY pisze:jak było widac na pierwszej fotce w moto Katana wystarczyło przekręcić kluczyk w pozycji na trójkącik. Bardzo fajne rozwiązanie Swoją drogą :)
No nie do konca. Pozycja w stacyjce oznacza ze mozna w tej pozycji uruchomic awaryjne. Nic wiecej, zaplon wtedy nie dziala.

Brakuje mi mozliwosci zostawienia motocykla na awaryjnych. Jak kluczyk jest w pozycji "trojkacika" nie mozna go wtedy wyciagnac.. :/

Zdro!
katan, po prostu katan..

Celem jest droga

Fazer72
pisarz
pisarz
Posty: 373
Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czę100chowa
Kontakt:

Post autor: Fazer72 » pn 13 paź 2008, 21:41

Ja dla pewności założyłem dodatkowy przerywacz kierunków sterowany jest pstryczkiem elektryczkiem jaki Mrf zapodał http://www.allegro.pl/ite...ny_okragly.html
a zamocowałem go tu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

UxY
Administrator
Administrator
Posty: 1467
Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: UxY » wt 14 paź 2008, 01:29

katan pisze:
UxY pisze:jak było widac na pierwszej fotce w moto Katana wystarczyło przekręcić kluczyk w pozycji na trójkącik. Bardzo fajne rozwiązanie Swoją drogą :)
No nie do konca. Pozycja w stacyjce oznacza ze mozna w tej pozycji uruchomic awaryjne. Nic wiecej, zaplon wtedy nie dziala.

Brakuje mi mozliwosci zostawienia motocykla na awaryjnych. Jak kluczyk jest w pozycji "trojkacika" nie mozna go wtedy wyciagnac.. :/

Zdro!
a to faktycznie słabo...ale u mnie też nie da się (albo nie wiem jak, jutro pokombinuje) odpalić awaryjnych bez zapłonu, z jednej strony ma to sens bo nikt na parkingu czy na postoju nie włączy mi awaryjnych (pewnie taki jest zamysł inżynierów) ale z drugiej...instrukcja do mojego motocykla mówi że światełka postojowe + awaryjne mogą świecić nie dłużej niż 30 min bo potem może już motocykl nie odpalić, myślę że dłużej się nie przydadzą...

katan
teksciarz
teksciarz
Posty: 169
Rejestracja: wt 16 wrz 2008, 15:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Bemowo
Kontakt:

Post autor: katan » wt 14 paź 2008, 09:30

UxY pisze:z jednej strony ma to sens bo nikt na parkingu czy na postoju nie włączy mi awaryjnych (pewnie taki jest zamysł inżynierów)
OK, ale motocykla na postoju nie zostawiam w pozycji trojkata, tylko lock. wtedy i tak mi nikt nie wlaczy awaryjnych. A czasem sa sytuacje, np. blokowanie dryndą miejsca wypadku ze przydaloby sie zostawic moto bez opieki na awaryjkach.

Glupio by bylo gdyby w takiej sytuacji ktos mi buchnal moto bo kluczyki byly w stacyjce.

:shock:
katan, po prostu katan..

Celem jest droga

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » wt 14 paź 2008, 09:35

dlatego można by sie pokusic o np kombinacje przełączników w której by zadziałały awaryjne na wyłącoznym zapłonie
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

katan
teksciarz
teksciarz
Posty: 169
Rejestracja: wt 16 wrz 2008, 15:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Bemowo
Kontakt:

Post autor: katan » wt 14 paź 2008, 09:38

Kornik pisze:dlatego można by sie pokusic o np kombinacje przełączników w której by zadziałały awaryjne na wyłącoznym zapłonie
A ja pokombinuje zdjecie blokady kluczyka w stacyjce w tym polozeniu :) Moze PROFI z Lodzi mi w tym pomoze. Chlopaki maja odpowiednie podejscie do takich tematow.

Zdro!
katan, po prostu katan..

Celem jest droga

Bor0
teksciarz
teksciarz
Posty: 126
Rejestracja: ndz 10 lut 2008, 22:08
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: Bor0 » czw 23 paź 2008, 19:10

Podepne sie do tematu, zrobilem awaryjne w moim sprzecie i dzialaja :) tak jak wyżej napisali mozna to zrobic na oryginalnym przekazniku zwierajac jednoczesnie sygnal na prawy i lewy kierunek. U mnie oprocz oryginalnych kierunkow mam jeszcze dodatkowe w stelazu pod kufry, tak wiec calosc to okolo 130 W. Kupilem wiec przekaznik do kierunkowskazow i awaryjnych, wzmocniony do samochodow z przyczepka, ktory wytrzymuje do 180 W. Calosc latwa w podlaczeniu, przekaznik zamontowalem obok przekaznika pompy paliwa, przewody przeciagnolem pod bakiem. Największy problem byl z wylacznikiem hehe nie mialem gdzie go umiescic. Znalazl on miejsce w dekielku maskujacym w gornej półce, troszke go podskrobalem po bokach i ladnie sie wcisnol, nie chcialem pilowac owiewek, wrazie co wyjmuje wylacznik, wkladam zaslepke i nic nie jest dziurawe. Wylacznik oczywiscie musi byc 2x2 zeby kierunki dzialaly norlamnie. Wyłacznik może być taki http://www.allegro.pl/item460260854_prz ... f_m6d.html lub http://www.allegro.pl/item464909680_prz ... _250v.html , przekaźnika nie znalazlem na necie ale w samochodowym mozna dostac bez problemu, cena ok. 25 zł
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » czw 23 paź 2008, 20:43

moznatez zmienic sobie zarówki w kierunkach na diodowe dookólne i z 21W mocy robia sie zarówki zuzywające 3W mocy
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości