awaryjne w moto

Awatar użytkownika
Greg LKR
teksciarz
teksciarz
Posty: 131
Rejestracja: pt 19 wrz 2008, 10:01
Model VFR: 750 RC36
Imię: Grzesiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: Greg LKR » śr 17 gru 2008, 22:03

Ja wiem, ja wiem :) Miałem ten sam problem... wyłącznik może być na 2, tylko trzeba zamontować 2 diody... działają one na tej zasadzie że w jedną puszczają prąd w drugą nie... więc jak zapniesz awaryjne to zadziała, ale z wyłącznika od kierunków już nie... U mnie śmiga miodzio bo też pokusiłem się o awaryjne.

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Model VFR: 800FI '98
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » śr 17 gru 2008, 22:21

Ty spryciarzu... Kliknął bym pomógł jak by to był mój temat.
Dzięki!
Try before you die!

Awatar użytkownika
Greg LKR
teksciarz
teksciarz
Posty: 131
Rejestracja: pt 19 wrz 2008, 10:01
Model VFR: 750 RC36
Imię: Grzesiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: Greg LKR » śr 17 gru 2008, 22:35

Lajcik :) Cieszę sięże mogłem pomóc :)

Fazer72
pisarz
pisarz
Posty: 373
Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
Model VFR: DL1000
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czę100chowa
Kontakt:

Post autor: Fazer72 » śr 17 gru 2008, 23:48

http://www.allegro.pl/item509513745_mal ... ny_fv.html
Mostkujesz jedną stronę i masz 3 x 1

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » czw 18 gru 2008, 01:01

jak chcesz zabawę to możesz zastosować przekaźnik i włącznikiem załączać przekaźnik a on będzie włączał kierunki
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Model VFR: 800FI '98
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » czw 18 gru 2008, 16:24

Fazer72 widziałem już takie przełączniki ale są za duże. Mam upatrzony taki mały zgrabny i zrobie go na diodach. Schowam go pod palcem wskazującym lewej ręki tak że nawet nie będzie go widać. Ale dzięki za pomysły!
Try before you die!

Fred
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2605
Rejestracja: ndz 08 kwie 2007, 20:48
Imię: .
Płeć: Mężczyzna

Post autor: Fred » czw 18 gru 2008, 16:55

Greg LKR pisze:Ja wiem, ja wiem :) Miałem ten sam problem... wyłącznik może być na 2, tylko trzeba zamontować 2 diody... działają one na tej zasadzie że w jedną puszczają prąd w drugą nie... więc jak zapniesz awaryjne to zadziała, ale z wyłącznika od kierunków już nie... U mnie śmiga miodzio bo też pokusiłem się o awaryjne.
Ja nie wiem czy mam jakąś pomrocznąść jasną ale nie moge zajarzyć o co chodzi...

Może mi ktoś to łopatologicznie wytłumaczyć?

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Model VFR: 800FI '98
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » czw 18 gru 2008, 19:22

Chodzi o to, że do świateł awaryjnych wystarczy wypuściś trzy kable od włącznika kierunkowskazów (jeden który doprowadza do niego prąd i dwa którymi prąd leci na prawą i lewą stronę) i zamontować dodatkowy włącznik który będzie włączał prawą i lewą stronę na raz. Ale stosując zwykły włącznik z dwoma bolcami, połączysz prawą i lewą stronę na stałe i wtedy czy włączysz lewy kierunek czy prawy, to i tak migać będą wszystkie cztery. I tu pomogą diody które przepuszczają prąd tylko w jedną stronę. Trzeba je wpiąć pomiędzy włącznikami kierunków i awaryjnych, w przewody którymi prąd wychodzi na kierunki. Tak żeby przepuszczały prąd tylko od włącznika awaryjnych do włącznika kierunków.
Ufffff mam nadzieje że nic nie pogmatwałem.....
Try before you die!

Fred
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2605
Rejestracja: ndz 08 kwie 2007, 20:48
Imię: .
Płeć: Mężczyzna

Post autor: Fred » czw 18 gru 2008, 19:41

Coś mi świta powoli...

A nie lepiej dać dodatkowy przerywacz i pod niego podpiąc kierunki i zasilanie + włącznik. Jak Ci nawali instalacja to nie masz kierunków a tak to masz osobny układ który nie ingeruje w instalacje moto.

Jakiś mam dzień niekumaty chyba :mrgreen:



PS. Ma ktoś jakiś patent gdzie ten włącznik zamontować?

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Model VFR: 800FI '98
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » czw 18 gru 2008, 19:52

Nieeeee. Twoja opcja odpada dla mnie. Po co robić coś co już jest gotowe? Wystarczy dodatkowy włącznik....
Ja mam zamiar zamontować go pomiędzy klamka sprzęgła a manetką. Ale tak w okolicy kostki przełączników i trochę niżej. Będzie prawie niewidoczny i będę mógł go obsługiwać palcem wskazującym. No ale to tylko pomysł narazie. Zobaczymy....
Try before you die!

Fred
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2605
Rejestracja: ndz 08 kwie 2007, 20:48
Imię: .
Płeć: Mężczyzna

Post autor: Fred » czw 18 gru 2008, 19:59

Z tymi miniaturami jest jeden problem bo jak masz rękawice to cięzko bedzie włączyć gdy chcesz podziękować kierowcy z tyłu. Tak mi się wydaje.

Wole się zabezpieczyc stosując drugi układ bo jak mam dobrą instalacje to taką chce mieć dalej :)

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » czw 18 gru 2008, 20:26

pytanie czy potrafisz zrobić dobrże instalacje bo robienie drugiego obwodu to nowa instalacja, ale chyba potrafisz
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Fred
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2605
Rejestracja: ndz 08 kwie 2007, 20:48
Imię: .
Płeć: Mężczyzna

Post autor: Fred » czw 18 gru 2008, 21:04

Już kiedyś robiłem instalacje to dam rade, tylko nie mam kiedy przerywacza kupić

Awatar użytkownika
Greg LKR
teksciarz
teksciarz
Posty: 131
Rejestracja: pt 19 wrz 2008, 10:01
Model VFR: 750 RC36
Imię: Grzesiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: Greg LKR » pt 19 gru 2008, 21:44

Szczerze mówiąc ten patent który opisałem jest chyba najprostszy z możliwych, pomijając może przełącznik na 3 blaszki... A drugiej instalacji robić tylko po to żeby były awaryjne nie ma chyba sensu. Raz na ile pali się przerywacz, żarówkę w sumie powinno się wozić zapasową, jak i bezpieczniki, a to chyba jedyne elementy które mogą nawalić... A powiem wam co do przełącznika to ja sobie zrobiłem na wypełnieniu owiewek i chyba będzie ok :) Przy 200 się nie pobawię raczej awaryjnymi, ale kto się wtedy nimi bawi tak naprawdę? :D

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Model VFR: 800FI '98
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » sob 20 gru 2008, 17:04

Oczywiście że to najprostszy sposób. Przerywacz przecież jest przygotowany na cztery żarówki, instalacja jest gotowa i zabezpieczona odpowiednim bezpiecznikiem.... Ciągnięcie dodatkowych kabli wydaje mi się bez sensu.
Ja jednak włącznik postaram się zamontować na kierownicy. Blisko ręki.
Try before you die!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości