Strona 1 z 1

Regulator do FI od VFR 1200

: śr 11 kwie 2018, 22:25
autor: emils
WItajcie
Uporałem się z tym w końcu. Czas chyba wrzucić ogólną instrukcję tego jak to zrobić, bo stron w temacie reglera jest już 20. Zresztą sam miałem z tym pewne problemy, dopiero vfr world mi pomogło ostatecznie dojść z tym jak to zrobić. Ale do rzeczy...

Jeśli chcemy mieć regler od Vfr 1200 dobrze jest go poszukać na ebayu-ja swój dorwałem za 300zł z przesyłką, więc opłaca się poszukać :)
Zabieramy się do montażu...
Przede wszystkim odpinamy aku na tyle bezpiecznie, żeby przy montażu nic nam nie dotknęło-może boleć.

Na regulatorze mamy oznaczone wszystkie punkty- plus, minus i kable do altka. Są one "wydłubane" więc nie ma obaw, że napis się zdrapie czy coś takiego. Zdjęcie poniżej. UWAGA! Każdemu z osobna zalecam dokładnie sprawdzenie jak to wygląda, żeby przypadkiem nie pomylić kabli.
Oto i fotka
22ky-6c4ba48d27825c3d66de84864a9fb2f4 [Rozdzielczość Pulpitu].jpg

Jeśli chodzi o mocowanie to opcji jest wiele. Ja po prostu zrobiłem otwory i je nagwintowałem. Ważne jest to, żeby regulator był równolegle do podnóżka pasażera, inaczej jego górna część będzie zawadzać o owiewkę. Poniżej zdjęcie jak to wygląda u mnie (takie mocowanie jest złe, regulator powinien być równoległy)
jak zmaontowac [Rozdzielczość Pulpitu].jpg

Podłaczenie zrobiłem za pomocą kabli 1,5 (spokojnie wystarczą), do tego kupiłem praskę lub też zaciskarkę-jak zwał tak zwał-i połączyłem to z regulatorem za pomocą konektora oczkowego, czyli czegoś takiego
konektor-oczkowy-m8-25mm2-miedz-ocz-025-8.jpg

I teraz część, która różni się u każdego z Nas niestety. Długo się zastanawiałem jak to opisać i mam nadzieje, że właśnie ten sposób przypadnie Wam do gustu.


1. Metoda chyba najprostsza, to połączenie za pomocą fabrycznych kostek. Czyli wyjmujemy przewody ze starej kostki i wkładamy tam te od ragulatora. Jeśli uda Wam się to zrobić, to w zasadzie montaż zakończony.

2. Metoda druga, to połączenie kabli bez kostek. Ucinamy kostki fabryczne. Z regulatora wypuszczamy po dwa kable z plusa i dwa z minusa, i po jednym z trzech pozostałych miejsc. Trzy środkowe kable z regulatora łączymy z żółtymi kablami w kostce (żółta strzałka)-tutaj kolejność kabli jest bez znaczenia-wszystkie trzy idą do alternatora. Jeśli chodzi o drugą kostkę-dwa kable z plusa łączymy z dwoma czerwonymi kablami (czerwona strzałka) a dwa kable z minusa z dwoma pozostałymi (kolory mogą się różnić, dlatego nie jestem w stanie powiedzieć z jakim kolorem łączyć, ale czerwony to na pewno plus), a ostatni najcieńszy kabel po prostu zabezpieczamy. Nie jest on potrzebny do niczego. Kable najlepiej polutować + pozakładać na to jakieś opaski termokurczliwe w celu zabezpieczenia.

3. I ostatnia metoda, która może czasem zaoszczędzić sporo czasu. Ucinamy fabryczne kostki. W kostce oznaczonej czerwoną strzałką zabezpieczamy wszystkie kable i zostawiamy w spokoju. Wyprowadzamy z regulatora trzy środkowe kable i łączymy je z żółtymi kablami od alternatora (żółta strzałka), najlepiej lutowanie i opaska termokurczliwa. Wyprowadzamy długi kabel z plusa i długi z minusa-na tyle długi, żeby starczył bezpośrednio do akumulatora + jeszcze kawałek tak dla pewności  W kabel który idzie od plusa musimy wmontować bezpiecznik 30A. Ja wykorzystałem do tego sprytny kabel właśnie z miejscem na bezpiecznik (fotka poniżej)
20180411_170804 [Rozdzielczość Pulpitu].jpg
kostki [Rozdzielczość Pulpitu].jpg
I teraz kabel plusowy mocujemy do plusa na akumulatorze, a minus do minusa. Tak, łączymy bezpośrednio do akumulatora, pomijając kable z drugiej kostki. W temacie regulatora jest kilka sugestii aby tak zrobić. Również na forum vfr world ludzie piszą, że po takiej operacji nie mieli więcej problemów z reglerem. Ważna rzecz to taka, żeby umieścić bezpiecznik i to 30A-taki fabrycznie mamy po drodze z reglera do właśnie aku oraz instalacji.
Wszystko podpinamy i włączamy moto, żeby sprawdzić czy wszystko jest ok. Ja miałem ładowanie na ssaniu koło 14.2 a po wyłączeniu ssania koło 14.1. U mnie wystąpiło grzanie się żółtych przewodów idących do alternatora-z forów samochodowych wyczytałem ,że może to występować, ponieważ aku dostaje więcej prądu z nowego reglera niż z fabrycznego. Jeśli ktoś jest na etapie wymiany aku to warto byłoby poszukać czegoś mocniejszego-wtedy temat grzania tych przewodów przestanie istnieć.

Mam nadzieję, że wszystko jest jasne. Wszelkie sugestie i konstruktywna krytyka mile widziana  Pytajcie jak nie tutaj to na PW. W razie wątpliwości będę dopisywał nowe punkty

Pzdr!