Strona 1 z 3

Dolot-czyszczenie.

: czw 06 paź 2016, 21:46
autor: december74
Witam.
Pytam tu, bo chyba najlepiej. Znalazłem ten filmik na You Tube lecz nie wiem co to za płyn, i czy rzeczywiście działa tak jak to wygląda... Wiadomo w necie wszystko możliwe... :biggrin

https://www.youtube.com/watch?v=gqaVAU1HPw4

Re: Dolot-czyszczenie.

: pt 07 paź 2016, 13:28
autor: Arnold

Re: Dolot-czyszczenie.

: pt 07 paź 2016, 14:33
autor: december74
Witam.
Dzięki kolego. Już namierzyłem ustrojstwo, teraz trzeba poczytać czy warto się bawić. Może ktoś już to stosował i ma jakieś doświadczenie, czy warto??

Re: Dolot-czyszczenie.

: pt 07 paź 2016, 17:50
autor: Arnold
Ja uzyskałem podobny efekt po środku do mycia silników. Choć chyba nie tak intensywny.

Re: Dolot-czyszczenie.

: pn 10 paź 2016, 22:00
autor: garnoo
Autosol bluing remover
nie jest tani, ale efekt jak na filmiku...
(nie jest to dokladnie to co na filmie, pewnie inny producent/etykieta, ale efekt ten sam)

Re: Dolot-czyszczenie.

: śr 19 paź 2016, 00:40
autor: Navikoma
Używałem Autosol bluing remover na 16 letnich kolektorach. Efekt może i ten sam, ale nakład pracy... nieco większy :P 4h szorowania i dopiero można było się cieszyć lustrzanymi kolektorami. Ale ile się przy tym napociłem... na kilka lat po tym miałem dość polerowania kolektorów :P
Tej zimy poszoruję kolektory w VFRce, zobaczymy jak pójdzie.

Re: Dolot-czyszczenie.

: śr 19 paź 2016, 06:57
autor: Nomad
A ja wolałem wykręcić kolektory wydechowe, wyczyścić, i pomalować na czarno szprejem odpornym na wysokie temperatury. Przy okazji nowe uszczelki założyłem.

Re: Dolot-czyszczenie.

: śr 19 paź 2016, 11:30
autor: december74
Witam.
Malowałem szprejem przy innym moto, i farba się uniosła przy cylindrze, gdzie najwyższa temperatura... :disagree Może coś źle zrobiłem, też tak może być...

Re: Dolot-czyszczenie.

: wt 27 gru 2016, 21:49
autor: december74
Witam.
Koniec końców zrobiłem papierem na wodę, zimą czasu full, to i kasy szkoda...

http://www.jpg.pl/zdjecie,247001,honda-rozebrana-5.html

Re: Dolot-czyszczenie.

: wt 27 gru 2016, 23:56
autor: Navikoma
Tak jak mówiłem wcześniej, spróbowałem autosou na 8 letnim vitku. Dużo łatwiej poszło niż na 16 letniej Yamaszce. Kolektory błyszczą , a przy spawach i łączeniach jedynie było ciężko i nie miałem czasu, więc zostało nieco czarnego. Mogę ten magiczny płyn śmiało polecić. Na pewno mniej roboty niż z papierami wodnymi.

Re: Dolot-czyszczenie.

: śr 28 gru 2016, 21:24
autor: kiki
W vitku kolektory są z nierdzewki ?
Bo w Fi niestety zwyczajne stalowe (sprawdzałem dziś z ciekawości magnesem) :(.
Ja już pozalewałem naftą śruby i szpilki i powoli przygotowuje się na odkręcanie i malowanie.

Re: Dolot-czyszczenie.

: czw 29 gru 2016, 20:37
autor: K_L_A_M_A
Z tym magnesem to może i jest jakiś sposób lecz nie działa w 100% przypadków, nierdzewka występuje w wersji ferrytycznej i austenitycznej. Do tego stale austenityczne po obróbce platycznej na zimno również mogą stać się magnetyczne i przyciągać magnes. Najlepszym sposobem na to aby dowiedzieć się czy to zwykła stal, czy nierdzewna jest użycie stężonego kwasu azotowego. Wystarczy kropla i zwykła stal wejdzie w reakcję i powinna " zadymić" takim brązowym "gryzącym" dymkiem, a nierdzewka nie zareaguje.
Co do autosolu potwierdzam bo właśnie walczę z kolektorami i wydechem :) skuteczne w 100%

Re: Dolot-czyszczenie.

: pt 30 gru 2016, 12:06
autor: kiki
K_L_A_M_A pisze: Najlepszym sposobem na to aby dowiedzieć się czy to zwykła stal, czy nierdzewna jest użycie stężonego kwasu azotowego. Wystarczy kropla i zwykła stal wejdzie w reakcję i powinna " zadymić" takim brązowym "gryzącym" dymkiem, a nierdzewka nie zareaguje.
A siarkowego można użyć (elektrolit z aku), bo cholera w sumie jak są z nierdzewki to bym je wypolerował ale jak są stalowe to niestety trzeba będzie malować. Chociaż na pierwszy rzut oka na tylnych kolektorach jest rdza- ale to muszę dokładnie sprawdzić jeszcze.

Re: Dolot-czyszczenie.

: pt 30 gru 2016, 16:38
autor: K_L_A_M_A
Jedynie co mi przychodzi jeszcze do głowy to siarczan miedzi - stal odbarwia na brązowo, a nierdzewki jak i w przypadku azotowego nie rusza. Co do siarkowego nic mi nie wiadomo. To że jest rdza również o niczym nie przesądza, bo nierdzewka też potrafi zardzewieć. Zwłaszcza gdy się ją "zarazi" rdzą lub odpryskami np ze szlifierki lub stosując pilniki, papiery, szczotki które nie są przeznaczone do stali nierdzewnej. Szybko potrafi pojawić się ruda w okolicy spawów. Dlatego też po spawaniu spoiny powinno się pasywować, ponieważ zawsze powstają wtrącenia które mogą być zalążkiem rudej.

Re: Dolot-czyszczenie.

: ndz 19 lut 2017, 11:52
autor: radeknavi
Zima długa więc wyciągnąłem kolektory i poszły do sąsiada do piaskowania :) teraz trzeba się zastanowić w jaki kolor pomalowac :)