Dolot-czyszczenie.

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: mictom » ndz 19 lut 2017, 11:58

Myślałem już u siebie o czymś takim, pomaluj proszkowo na czarno, tylko na połysk bo w strukturę się będzie brud nabijał.

Awatar użytkownika
radeknavi
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
Model VFR: RC46
Imię: Radek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: radeknavi » ndz 19 lut 2017, 12:29

Proszkowo nie mam gdzie pomalować... myślałem o lakierze w spreju, Motip do 800st. W tej temperaturze mają kolory : czarny, srebrny, antracytowy.

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: K_L_A_M_A » ndz 19 lut 2017, 14:06

Co do koloru również wydaje mi się że jedyny słuszny to czarny tyle tylko że ja bym zrobił mat lub półmat. Jeżeli chodzi o farbę w spraju to raczej bym odradził nie ze względu na temperaturę bo to prawdopodobnie wytrzyma lecz na małą odporność mechaniczną . Cały kolektor narażony jest na ponowne "piaskowanie" podczas normalnej eksploatacji: kamyczki spod kół, piach z wodą a co najważniejsze gwałtowne zmiany temperatur po wjechaniu np w kałużę.
Poszukaj lepiej lakierni proszkowej, zrób to raz a porządnie. Taki lakier jest bardzo twardy. Nie mniej samo to że już wypiaskowałeś a teraz zastanawiasz się nad lakierowaniem powoduje, że czas biegnie a mikropory po piaskowaniu + wilgoć z otoczenia tworzą mikro korozję którą przykryjesz lakierem w spraju i wtopa gotowa. Później wszyscy się dziwią że lakier odpada . Lakierowanie po piaskowaniu powinno odbyć się bezpośrednio po tej czynności a przynajmniej zabezpieczone jakimś preparatem który odetnie dostęp tlenu i pary wodnej.

Awatar użytkownika
radeknavi
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
Model VFR: RC46
Imię: Radek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: radeknavi » ndz 19 lut 2017, 17:17

Hej, dzięki za pomoc :) mam pyatnie bo chce się upewnić, malowanie proszkowe wytrzyma wysoka temperaturę? ;) przekonaliście mnie, oddam do malowania proszkowego skoro tak. I będzie czarny mat lub pół - mat .

Awatar użytkownika
december74
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
Model VFR: była VFR_800_Vtec
Imię: Tomek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: december74 » ndz 19 lut 2017, 18:08

Klama dobrze prawi. Maluj jak najwcześniej... Spray sobie odpuść. Co do malowania piecowego doczytaj, lub dzwoń do firm które takie coś robią, i zasięgnij wiedzy, najlepiej w kilku miejscach. A wnioski sam wyciągnij.
Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem :roll:
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat) :biggrin
:lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
radeknavi
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
Model VFR: RC46
Imię: Radek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: radeknavi » ndz 19 lut 2017, 18:28

Zadzwonię jutro tu : http://www.livree.pl/ , i ewentualnie tam jutro oddam do malowania. Kolektory były piaskowanie wczoraj, mam nadzieję, że nie będzie konieczności ponownego piaskowania u nich. Jeżeli zrobię, pokażę efekt finalny :)
Jeszcze jedna sprawa - kumpel mi powiedział, żeby nie malować proszkowo bo wtedy kolektory nie będą oddawały ciepła - prawda to ?

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: K_L_A_M_A » ndz 19 lut 2017, 20:23

Nie wydaje mi się, warstwa lakieru to warstwa lakieru i już. Różnicą jest sposób utwardzania lakieru: na mokro dzieje się to za pomocą dodanej chemii, a proszkowo pod wpływem temperatury.

Rodzaje farb proszkowych z uwagi na ich właściwości:

Epoksydowe: o dobrej odporności chemicznej na korozje, odporne na zarysowanie, uderzenia i ścieranie, wykorzystywane m.in. w przemyśle motoryzacyjnym
Epoksydowo-poliestrowe: o dużej odporności na żółknięcie i przegrzanie, dobre właściwości mechaniczne i chemiczne, przeznaczone głównie do użytku wewnętrznego
Poliestrowe: o zwiększonej odporności na ścieranie, wysokiej odporności na czynniki atmosferyczne (temperatura, promieniowanie UV), głównie do użytku zewnętrznego
Strukturalne: w specjalnej wersji do pokryć dekoracyjnych deseniem strukturalnym od "drobnego papieru ściernego" do "skórki pomarańcza"
Antybombel: przeznaczone do pokryć powierzchni porowatej i gazującej
Niskotemperaturowe: przeznaczone głównie do tworzyw o odporności na temp. 120°C

Ewentualnie zostaje jeszcze ceramika która dobrze położona wytrzymuje do 1100 st i również jest w kilku kolorach.
http://www.hipeco.com/?s=kolektory_wydechowe
poczytaj, zadzwoń, popytaj :) nie mam pojęcia ile to kosztuje:)

Awatar użytkownika
radeknavi
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
Model VFR: RC46
Imię: Radek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: radeknavi » pn 20 lut 2017, 09:47

Zasięgnąłem informacji w dwóch lakierniach proszkowych - z tego co powiedzieli, nie ma szans, że takie malowanie utrzyma się na kolektorach, farba się spali. Więc zostaje pomalowanie kolektorów lakierem natryskowym , kolory :
http://allegro.pl/motip-lakier-zaroodpo ... 55809.html

Antracytowy może wyglądać ładnie :)

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: K_L_A_M_A » pn 20 lut 2017, 19:59

A pytałeś może o tą ceramiczną powłokę? lub o galwaniczne nałożenie np chromu?
Czy już klamka zapadła i będzie natrysk?:)

Awatar użytkownika
december74
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
Model VFR: była VFR_800_Vtec
Imię: Tomek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: december74 » pn 20 lut 2017, 20:33

Ja bym był za chromem.... Jak zrobić, to raz a dobrze. Taką zasadę wyznaję.... :yeah
Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem :roll:
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat) :biggrin
:lol: :lol: :lol:

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: K_L_A_M_A » pn 20 lut 2017, 20:39

Też tak to widzę, lecz wszystko kwestia przede wszystkim kosztów i dostępności dobrego warsztatu/fachowca który to dobrze zrobi i w miarę rozsądnym terminie :) lato idzie :twisted:

Awatar użytkownika
december74
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
Model VFR: była VFR_800_Vtec
Imię: Tomek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: december74 » pn 20 lut 2017, 20:46

No, choćby chrom wyszedł 100 a 200 drożej, to bym się zdecydował. Lecz wiadomo portfel priorytetem...
Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem :roll:
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat) :biggrin
:lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
MarcinD
pisarz
pisarz
Posty: 421
Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
Model VFR: 1200F
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PTU

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: MarcinD » pn 20 lut 2017, 21:08

Tyle że chrom nie pasuje wogóle do vfr
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f :twisted:

Awatar użytkownika
december74
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
Model VFR: była VFR_800_Vtec
Imię: Tomek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: december74 » pn 20 lut 2017, 21:17

To już rzecz gustu, nie będzie się podobać nie zrobi... A chodzi o trwałość....
Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem :roll:
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat) :biggrin
:lol: :lol: :lol:

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: K_L_A_M_A » pn 20 lut 2017, 21:30

Chrom wyglądem od wypolerowanej kwasówki/nierdzewki to chyba niewielka różnica? :) a moim skromnym zdaniem w vtec'ach to wygląda całkiem, całkiem. Sam teraz skończyłem polerować cały wydech z kolektorami. Wiadomo rzecz gustu. Każdy dłubie pod siebie. Lecz podstawa to trwałość, lekko wkurzające jest jak trzeba poprawiać co chwile, człowiek się narobi , wyda kasę a tu zonk i zlezie wszystko np po miesiącu czy dwóch.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości