Dolot-czyszczenie.

Awatar użytkownika
MarcinD
pisarz
pisarz
Posty: 421
Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
Model VFR: 1200F
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PTU

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: MarcinD » pn 20 lut 2017, 21:45

Polerka wygląda fajnie jak się wygrzeje i nabierze brązowego odcieniu:) tylko szkoda że tak szybko efekt ginie.
Osobiście w bgr widze tylko czarny na koletkorach, połysk czy mat... bez znzcaenia.
Ale jak wyżej, kwestia gustu :)
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f :twisted:

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: K_L_A_M_A » pn 20 lut 2017, 21:58

MarcinD pisze:Polerka wygląda fajnie jak się wygrzeje i nabierze brązowego odcieniu:) tylko szkoda że tak szybko efekt ginie.
Osobiście w bgr widze tylko czarny na koletkorach, połysk czy mat... bez znzcaenia.
Ale jak wyżej, kwestia gustu :)
U mnie nabrała takiego bardziej fioletowego:)

Awatar użytkownika
radeknavi
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
Model VFR: RC46
Imię: Radek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: radeknavi » pn 20 lut 2017, 23:27

Decyzja zapadła, kolektory miały być malowane proszkowo, lecz to nie zdało by egzaminu, wiec za namową paru osób dziś pomalowałem kolektory farba Motip,800st - kolor czarny ( chciałem antracytowy ale nie było więc decyzja zapadła że nie ma co czekać ). Wyszło na chwilę obecną według mnie bardzo dobrze. pomalowalem w piwnicy, chwila moment i gotowe. Efekt ostateczny pokaże jak wrócę do domu na weekend za niecałe dwa tygodnie. Wtedy prysne jeszcze raz dla wyrównania koloru, założę kolektory do wygrzania i pokaże jak to wygląda. A czy farba sie utrzyma zobaczymy po sezonie. Na chwilę obecną :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: K_L_A_M_A » wt 21 lut 2017, 08:42

Najważniejsze obyś Ty był zadowolony z efektu:) Jestem ciekaw efektu końcowego, pochwal się jak już wygrzejesz kolektory. Zrób zdjęcia najlepiej w świetle dziennym, bo na tych kolor bardziej podchodzi pod szary i jakby było mnóstwo plam i niedomalowanych miejsc. Przypuszczam że to efekt słabego doświetlenia. Oby wytrzymało jak najdłużej:)

Awatar użytkownika
radeknavi
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
Model VFR: RC46
Imię: Radek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: radeknavi » wt 21 lut 2017, 09:33

Jestem bardzo zadowolony :) Tak, na zdjęciu widać jakby były siwe. To wina aparatu i światła. Na chwilę obecną musiałem je jak najszybciej pomalować, ponieważ piaskowałem je w sobotę, jakby dłużej leżały bez lakieru pojawiła by się rdza. Jak widać rury idące od przednich cylindrów są pomalowane cieńszą warstwą, są dwie plamy - wszystko będzie wyrównane, bo w piwnicy zacząłem się dusić :P
Oczywiście, porobię foty po wygrzaniu :)
Muszę jeszcze powalczyć z urwaną szpilką... Na szczęście wystaje z bloku silnika więc nie powinno być problemu z jej wykręceniem ( mam nadzieję). Nowa szpilka z nakrętką czeka na założenie.

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: K_L_A_M_A » wt 21 lut 2017, 14:40

Też przerabiałem temat szpilek:) Zanim ściągnąłem kolektory do polerki, naczytałem się o urwanych szpilkach tyle że prawie mi przeszła ochota na polerkę:)
Zanim zabrałem się za odkręcanie to codziennie z rana i wieczorem lałem WD40 przez ponad tydzień :D No i przy odkręcaniu jedna szpilka mimo wszystko szła bardzo opornie, a dwie wykręciły się z silnika razem z nakrętką . Zamówiłem w hondzie kpl razem z wszystkimi uszczelkami, wyczyściłem wszystkie gwinty gwintownikami ,posmarowałem smarem (ceramicznym do 1100st) i teraz wszystko jest tak jak ma być . Jakby wszyscy stosowali smar do gwintów narażonych na wysokie temp. to uwalone szpilki byłyby tylko wspomnieniem. Zwłaszcza z przodu gdzie idzie spod koła cały syf z wodą na kolektory.

Awatar użytkownika
radeknavi
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
Model VFR: RC46
Imię: Radek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: radeknavi » wt 21 lut 2017, 22:34

Teraz już wiem wszystko w tym temacie ;) planuje zaopatrzyć się w specjalny klucz do wykręcania szpilek i codziennie na szpilkę lany jest wd40. Mam zamiar lekko dokrecic kolektory, wygrzac je, ściągnąć po wygrzaniu i wykręcić szpilkę na gorącym silniku.

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: K_L_A_M_A » śr 22 lut 2017, 08:29

No powiem z własnego doświadczenia i nie tylko że wykręca się takie rzeczy raczej na zimnym silniku. Jak jeździłem puszką po mechanikach w celu wymiany świec żarowych (podobny temat do szpilek - zapieczone gwinty, praca w wysokich temperaturach) to również kazali zostawić samochód bo jak twierdzili musi być zimny silnik. A jak chcesz już coś grzać to małym palnikiem grzej i schładzaj na przemian kilkukrotnie szpilkę lub jej pozostałość. Spowoduje to jej obluzowanie. Nie raz tak ratowałem się przy śrubach zawieszenia jak już było za późno (urwana śruba). Wykręcać próbuj dopiero po ostygnięciu. (alu i stal ma inną rozszerzalność temperaturową) A najlepiej jak wystaje kawałek to przyspawaj do tej resztki śrubę najlepiej byłoby TIGiem (idzie pospawać precyzyjnie na około bez odprysków itp) poczekaj aż ostygnie i ostrożnie wykręcaj.

Awatar użytkownika
Mbwene
pisarz
pisarz
Posty: 225
Rejestracja: śr 08 lip 2015, 14:01
Model VFR: 800 FI '98
Imię: Przemek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piła

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: Mbwene » śr 22 mar 2017, 09:41

radeknavi pisze:Jestem bardzo zadowolony :) Tak, na zdjęciu widać jakby były siwe. To wina aparatu i światła. Na chwilę obecną musiałem je jak najszybciej pomalować, ponieważ piaskowałem je w sobotę, jakby dłużej leżały bez lakieru pojawiła by się rdza. Jak widać rury idące od przednich cylindrów są pomalowane cieńszą warstwą, są dwie plamy - wszystko będzie wyrównane, bo w piwnicy zacząłem się dusić :P
Oczywiście, porobię foty po wygrzaniu :)
Muszę jeszcze powalczyć z urwaną szpilką... Na szczęście wystaje z bloku silnika więc nie powinno być problemu z jej wykręceniem ( mam nadzieję). Nowa szpilka z nakrętką czeka na założenie.
Czy przed nałożeniem farby stosowałeś jakiś podkład czy farba bezpośrednio na oczyszczony kolektor ? Ja swój mam wypiaskowany i gotowy do malowania a będę malował sprayem VHT FlameProof (http://allegro.pl/vht-sp102-czarny-laki ... 29671.html)
W instrukcji stosowania nie ma nic na temat podkładu ale jak się popatrzy na produkty tej firmy to podkład jest zalecany (FlameProof primer). Z filmików na youtube wynika że raz go stosują, raz nie. Może ma ktoś doświadczenia z VHT ?

Jakie jest wasze zdanie - uważacie że stosowanie tego podkładu jest niezbędne czy raczej przerost formy nad treścią ?
MZ ETZ 250 -> Yamaha XJ 600 Diversion -> Buell XB9r Firebolt -> VFR 800FI...

Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...

Awatar użytkownika
radeknavi
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
Model VFR: RC46
Imię: Radek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: radeknavi » czw 23 mar 2017, 12:55

Hej,
Ja malowałem sprayem Motipa bez podkładu, po piaskowaniu. Później kumpel wygrzał mi kolektory w 140st.C w piecu przez 40 minut. Kolektory założone, zrobione około 100km ( nie ma czasu na jazdę) . Narazie wszystko ok :) Urwaną szpilkę też udało się wykręcić, musiałem dospawać do niej nakrętkę, dopiero wtedy poszła. ALe robiłem to z duszą na ramieniu ...

Awatar użytkownika
Mbwene
pisarz
pisarz
Posty: 225
Rejestracja: śr 08 lip 2015, 14:01
Model VFR: 800 FI '98
Imię: Przemek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piła

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: Mbwene » sob 01 kwie 2017, 11:11

Ja nie miałem tyle szczęścia. Dwie szpilki się upier...y i to przy samej głowicy. Było więc wiercone i gwintowane. Nie mniej jednak udało się to w końcu poskładać. Kolektor wypiaskowany i pomalowany farbą VHT Flameproof. Poniżej fotorelacja.
1490214314092.jpg
1490360434582.jpg
20170330_230130.jpg
20170330_230120.jpg
20170330_230158.jpg
20170330_230147.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MZ ETZ 250 -> Yamaha XJ 600 Diversion -> Buell XB9r Firebolt -> VFR 800FI...

Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...

Awatar użytkownika
radeknavi
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
Model VFR: RC46
Imię: Radek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: radeknavi » pn 03 kwie 2017, 15:00

Ja powiem tak dla potomnych : drugi raz bym się za to nie zabrał ;)

Awatar użytkownika
december74
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
Model VFR: była VFR_800_Vtec
Imię: Tomek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: december74 » pn 03 kwie 2017, 18:31

Hehehe, tak samo jak ja za odnawianie felg aluminiowych od auta. Ja nikogo nie zabiłem.....
Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem :roll:
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat) :biggrin
:lol: :lol: :lol:

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: K_L_A_M_A » wt 04 kwie 2017, 09:55

radeknavi pisze:Ja powiem tak dla potomnych : drugi raz bym się za to nie zabrał ;)
Też tak twierdziłem, lecz jak to mówią "czas leczy rany" :twisted: i przy kolejnym sprzęcie zrobiłem to samo, do tego w rozszerzonym zakresie :)
A co do felg samochodowych to moje rany jeszcze się nie zabliźniły :twisted: mimo upływu już około 10 lat :twisted:

Awatar użytkownika
emils
pisarz
pisarz
Posty: 400
Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
Model VFR: Fi 00' Red ]:->
Imię: Emil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Dolot-czyszczenie.

Post autor: emils » czw 18 maja 2017, 19:51

radeknavi pisze:Ja powiem tak dla potomnych : drugi raz bym się za to nie zabrał ;)

Do zdjęcia kolektorów zmusiłą mnie wymiana miski olejowej, ale również drugi raz bez przymusu bym sie za to nie zabrał :P
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"

Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości