Polerowanie lakieru

szela87
Posty: 12
Rejestracja: wt 24 lut 2015, 12:30
Model VFR: vfr 800fi
Imię: Rafal
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Polerowanie lakieru

Post autor: szela87 » czw 16 kwie 2015, 23:29

Ze względu na zainteresowanie moim lakierem w vfr postanowiłem napisać jak zrobiłem polerkę lakieru
tu jest link do filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=gcw26LTj-kY


Polerkę wykonałem sam tak samo jak na lakierze samochodowym przy czym nacisk polerki i prędkość musi być mniejsza bo na plastiku bardzo szybko można spalić lakier kiedyś w PL handlowało się samochodami i polerek zrobiłem nie mniej niż 50 ale i mi udało się przetrzeć troszkę lakier popatrzcie na filmik a dokładnie zadupek na kancie koło napisu honda tam przetarłem kreske około 2cm też się uczę to moja pierwsza polerka motocykla.
Potrzebne do tego jest:
miękka gąbka w moim przypadku czarna
średnia twardość gąbki w moim przypadku bodajże pomarańczowa
pasta Farecla G3 wstepne polerowanie
Mleczko Farecla G10 polarowanie finalne
Mleczko koloryzujące T-cut czerwone
oczywiście polerka kątowa z regulacją obrotów nie żaden diaks czy wiertarka:P

Ja miałem zdemontowane wszystkie elementy pomijając czache także z brudzeniem nie było problemu ale jeśli macie zamiar moim sposobem polerować bez demontażu to radzę okleić czarne plastiki praktycznie nie do umycia jeśli pasta wyschnie.
Nie będę się rozpisywał odnośnie techniki bo jest tego pełno w necie na youtube itp....
Ważne: Zaczynamy od twardszej gąbki z pastą g3 na początku z małą ilością wody ale też nie przesadzać żeby nie spalić lakieru, polerowanię drugi raz dużo wody mało pasty po to żeby nie było hologramów, potem miękka gąbka z mleczkiem g10 i tak samo mało ilość wody potem dużo i to wszystko umyć dokładnie elementy, po wyschnięciu nanieść t-cut odczekać aż wyschnie i wypolerować na połysk!!!!! easy:):):) aaaaa i wiadomo że w niektóre miejsca jak wloty do chłodnicy nie dojedziemy polerka wtedy bierzemy gąbkę taka jak do mycia naczyń lub miękką bawełniana szmatkę np koszulkę:) i jedziemy reką:):)

Podobno lepsze są mleczka M3 nie brudzą jak farecla ale ja nigdy nimi nie robiłem, poleruję się na sucho i prawdopodobnie można łatwiej spalić lakier na plastiku tak gdybam sobie tylko:) i w dodatku są o wiele droższe niż farecla:)
Pozdro:):)

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Model VFR: DL 1000 Vstrom K2
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Polerowanie lakieru

Post autor: Zaper » pt 17 kwie 2015, 07:08

Podziękował za szczegółowe informację :D

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Model VFR: VFR 800 FI
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Re: Polerowanie lakieru

Post autor: Buła » pt 17 kwie 2015, 07:22

szela87 pisze:Ze względu na zainteresowanie moim lakierem w vfr postanowiłem napisać jak zrobiłem polerkę lakieru
tu jest link do filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=gcw26LTj-kY


Polerkę wykonałem sam tak samo jak na lakierze samochodowym przy czym nacisk polerki i prędkość musi być mniejsza bo na plastiku bardzo szybko można spalić lakier kiedyś w PL handlowało się samochodami i polerek zrobiłem nie mniej niż 50 ale i mi udało się przetrzeć troszkę lakier popatrzcie na filmik a dokładnie zadupek na kancie koło napisu honda tam przetarłem kreske około 2cm też się uczę to moja pierwsza polerka motocykla.
Potrzebne do tego jest:
miękka gąbka w moim przypadku czarna
średnia twardość gąbki w moim przypadku bodajże pomarańczowa
pasta Farecla G3 wstepne polerowanie
Mleczko Farecla G10 polarowanie finalne
Mleczko koloryzujące T-cut czerwone
oczywiście polerka kątowa z regulacją obrotów nie żaden diaks czy wiertarka:P

Ja miałem zdemontowane wszystkie elementy pomijając czache także z brudzeniem nie było problemu ale jeśli macie zamiar moim sposobem polerować bez demontażu to radzę okleić czarne plastiki praktycznie nie do umycia jeśli pasta wyschnie.
Nie będę się rozpisywał odnośnie techniki bo jest tego pełno w necie na youtube itp....
Ważne: Zaczynamy od twardszej gąbki z pastą g3 na początku z małą ilością wody ale też nie przesadzać żeby nie spalić lakieru, polerowanię drugi raz dużo wody mało pasty po to żeby nie było hologramów, potem miękka gąbka z mleczkiem g10 i tak samo mało ilość wody potem dużo i to wszystko umyć dokładnie elementy, po wyschnięciu nanieść t-cut odczekać aż wyschnie i wypolerować na połysk!!!!! easy:):):) aaaaa i wiadomo że w niektóre miejsca jak wloty do chłodnicy nie dojedziemy polerka wtedy bierzemy gąbkę taka jak do mycia naczyń lub miękką bawełniana szmatkę np koszulkę:) i jedziemy reką:):)

Podobno lepsze są mleczka M3 nie brudzą jak farecla ale ja nigdy nimi nie robiłem, poleruję się na sucho i prawdopodobnie można łatwiej spalić lakier na plastiku tak gdybam sobie tylko:) i w dodatku są o wiele droższe niż farecla:)
Pozdro:):)

Droższa to ona jest tylko w zakupie,w praktyce wychodzi taniej,w przypadku motocykla gdzie elementy można zdjąć to nie ma aż takiej różnicy ale w przypadku auta gdzie po G3 jest cale białe i trzeba to od razu myć bo jak zaschnie to ciężko to usunąć to ma znaczenie i druga sprawa 3M idzie znacznie mniej,co do miejsc gdzie ciężko się dostać są w mieszalniach dostępne takie małe gąbki polerskie i fajnie się sprawdzają właśnie w takich ciężko dostępnych miejscach ale wiadomo że nie wszędzie jest dostęp w przypadku owiewek.
Taka rada ode mnie,uważać trzeba w szczególności na ranty i załamania bo tam najłatwiej jest uszkodzić lakier.W przypadku ostrych rys trzeba użyć papieru ściernego np.1500,2000,2500 na wodę,ja używam z APP Matador,taki niebieski.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Bury
klepacz
klepacz
Posty: 925
Rejestracja: czw 28 mar 2013, 21:53
Model VFR: CBR1100XX
Imię: Andrzej
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tczew

Re: Polerowanie lakieru

Post autor: Bury » pt 17 kwie 2015, 09:02

hmmm... to już nie dla mnie z moim adhd to ujnia wyjdzie, trzeba będzie poszukać jakiego fachury ;)
VFR800 RC46 98r była
CBR1100XX Super Blackbird
Darkness Black Metallic

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Model VFR: VFR 800 FI
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Re: Polerowanie lakieru

Post autor: Buła » pt 17 kwie 2015, 09:47

Masz trochę daleko do mnie,ja zajmuje się takimi rzeczami zawodowo,poszukaj w okolicy jakiegoś lakiernika i może ogarnie Ci temat.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

szela87
Posty: 12
Rejestracja: wt 24 lut 2015, 12:30
Model VFR: vfr 800fi
Imię: Rafal
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Re: Polerowanie lakieru

Post autor: szela87 » pt 17 kwie 2015, 12:16

Buła pisze:
szela87 pisze:Ze względu na zainteresowanie moim lakierem w vfr postanowiłem napisać jak zrobiłem polerkę lakieru
tu jest link do filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=gcw26LTj-kY


Polerkę wykonałem sam tak samo jak na lakierze samochodowym przy czym nacisk polerki i prędkość musi być mniejsza bo na plastiku bardzo szybko można spalić lakier kiedyś w PL handlowało się samochodami i polerek zrobiłem nie mniej niż 50 ale i mi udało się przetrzeć troszkę lakier popatrzcie na filmik a dokładnie zadupek na kancie koło napisu honda tam przetarłem kreske około 2cm też się uczę to moja pierwsza polerka motocykla.
Potrzebne do tego jest:
miękka gąbka w moim przypadku czarna
średnia twardość gąbki w moim przypadku bodajże pomarańczowa
pasta Farecla G3 wstepne polerowanie
Mleczko Farecla G10 polarowanie finalne
Mleczko koloryzujące T-cut czerwone
oczywiście polerka kątowa z regulacją obrotów nie żaden diaks czy wiertarka:P




Ja miałem zdemontowane wszystkie elementy pomijając czache także z brudzeniem nie było problemu ale jeśli macie zamiar moim sposobem polerować bez demontażu to radzę okleić czarne plastiki praktycznie nie do umycia jeśli pasta wyschnie.
Nie będę się rozpisywał odnośnie techniki bo jest tego pełno w necie na youtube itp....
Ważne: Zaczynamy od twardszej gąbki z pastą g3 na początku z małą ilością wody ale też nie przesadzać żeby nie spalić lakieru, polerowanię drugi raz dużo wody mało pasty po to żeby nie było hologramów, potem miękka gąbka z mleczkiem g10 i tak samo mało ilość wody potem dużo i to wszystko umyć dokładnie elementy, po wyschnięciu nanieść t-cut odczekać aż wyschnie i wypolerować na połysk!!!!! easy:):):) aaaaa i wiadomo że w niektóre miejsca jak wloty do chłodnicy nie dojedziemy polerka wtedy bierzemy gąbkę taka jak do mycia naczyń lub miękką bawełniana szmatkę np koszulkę:) i jedziemy reką:):)

Podobno lepsze są mleczka M3 nie brudzą jak farecla ale ja nigdy nimi nie robiłem, poleruję się na sucho i prawdopodobnie można łatwiej spalić lakier na plastiku tak gdybam sobie tylko:) i w dodatku są o wiele droższe niż farecla:)
Pozdro:):)

Droższa to ona jest tylko w zakupie,w praktyce wychodzi taniej,w przypadku motocykla gdzie elementy można zdjąć to nie ma aż takiej różnicy ale w przypadku auta gdzie po G3 jest cale białe i trzeba to od razu myć bo jak zaschnie to ciężko to usunąć to ma znaczenie i druga sprawa 3M idzie znacznie mniej,co do miejsc gdzie ciężko się dostać są w mieszalniach dostępne takie małe gąbki polerskie i fajnie się sprawdzają właśnie w takich ciężko dostępnych miejscach ale wiadomo że nie wszędzie jest dostęp w przypadku owiewek.
Taka rada ode mnie,uważać trzeba w szczególności na ranty i załamania bo tam najłatwiej jest uszkodzić lakier.W przypadku ostrych rys trzeba użyć papieru ściernego np.1500,2000,2500 na wodę,ja używam z APP Matador,taki niebieski.


Nie znam M3 także sie nie wypowiadam, ale farecla brudzi i to jest prawda jedna zasada przy pracy z fareclą--- polerujemy wieczorek gdy nie ma słońca i jest chłodniej lub w pochmurne dni, miałem kiedyś tico do polerki wiem wiem tico:P tym też sie handlowało:P rozpaćkałem paste po aucie i zadzwonił kumpel żebym podjechał do niego bo coś tam było z autem nie paliło chyba, po powrocie a mineło z 4 godziny kurr....4 razy myłem myjką i dalej było widać białe plamy, wiec wkur...udałem się do znajomego na myjnie dopiero karcher z gorącą wodą pomógł:) także trzeba uważać

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Model VFR: VFR 800 FI
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Re: Polerowanie lakieru

Post autor: Buła » pt 17 kwie 2015, 13:09

Ta zasad dotyczy ogólnie polerowania i nie tylko pasty G3,chodzi o to że ciepłych elementów nie polerujemy,najlepiej jak są zimne lub chłodne.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
beret
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 51
Rejestracja: czw 29 paź 2015, 16:30
Model VFR: VFR800 VTEC
Imię: Bartek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ustroń

Re: Polerowanie lakieru

Post autor: beret » wt 13 lut 2018, 15:32

Witam,

A co myślicie o polerowaniu przy użyciu urządzenia wielofunkcyjnego ?
i Bosch Filc polerski twarde, 93 mm
https://elmetmarket.pl/bosch-filc-poler ... 12850.html

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Polerowanie lakieru

Post autor: Arnold » wt 13 lut 2018, 18:44

Zapomnij że tym chcesz lakier wypolerować :roll: Chyba że matujesz go do malowania.
Tylko gąbki, ew na grubsze rysy mikrofibra. Szedł bym w rozmiar 70 - 80 mm. Ja się bawię ostatnio gąbkami 50 mm.
https://allegro.pl/kategoria/materialy- ... 74?order=m
Do tego pasty 3M albo Menzerna. I DOBRY wosk na koniec.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
radeknavi
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
Model VFR: RC46
Imię: Radek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Polerowanie lakieru

Post autor: radeknavi » wt 13 lut 2018, 20:08

Tak jak Arnold napisał, daj sobie spokój.
Jeśli chcesz przepolerować / wypolerować lakier - maszyna , pasty, pady, Ipa, mikrofibry, dobry wosk - z 600 zł wyjdzie.

Awatar użytkownika
beret
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 51
Rejestracja: czw 29 paź 2015, 16:30
Model VFR: VFR800 VTEC
Imię: Bartek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ustroń

Re: Polerowanie lakieru

Post autor: beret » śr 14 lut 2018, 08:37

Dzięki wielkie za info :)

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: Polerowanie lakieru

Post autor: mictom » śr 14 lut 2018, 18:36

Ja tam czasem przetrę ręcznie woskiem F1 lub Tempo i tyle :) Poza tym tylko błotnik ogon i zbiornik mam w oryginalnym lakierze :(

thomsson18
bywalec
bywalec
Posty: 38
Rejestracja: pn 02 paź 2017, 22:53
Model VFR: rc46 800 fi
Imię: Tomasz
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Polerowanie lakieru

Post autor: thomsson18 » ndz 18 lut 2018, 20:54

Witam żeby nie tworzyć nowego tematu podepnę się tutaj jaki wosk polecacie???

Awatar użytkownika
MarcinD
pisarz
pisarz
Posty: 421
Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
Model VFR: 1200F
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PTU

Re: Polerowanie lakieru

Post autor: MarcinD » ndz 18 lut 2018, 22:42

Collinite 476 na początku sezonu, i po każdym myciu jakiś quick detailer
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f :twisted:

Awatar użytkownika
piotr_bzyk
pisarz
pisarz
Posty: 209
Rejestracja: wt 28 mar 2017, 17:45
Model VFR: fi
Imię: Piotr
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tczew

Re: Polerowanie lakieru

Post autor: piotr_bzyk » pn 05 mar 2018, 20:21

Do auta używałem MEGUIARS GOLD CLASS CARNAUBA. Na plus- wytrzymałość. Na minus- nie daje satysfakcjonującego połysku, jak zajedziesz na uszczelkę lub plastik, już się z tych miejsc wosku nie pozbędziesz.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości