Polerowanie lakieru
-
- Posty: 12
- Rejestracja: wt 24 lut 2015, 12:30
- Imię: Rafal
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
Polerowanie lakieru
Ze względu na zainteresowanie moim lakierem w vfr postanowiłem napisać jak zrobiłem polerkę lakieru
tu jest link do filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=gcw26LTj-kY
Polerkę wykonałem sam tak samo jak na lakierze samochodowym przy czym nacisk polerki i prędkość musi być mniejsza bo na plastiku bardzo szybko można spalić lakier kiedyś w PL handlowało się samochodami i polerek zrobiłem nie mniej niż 50 ale i mi udało się przetrzeć troszkę lakier popatrzcie na filmik a dokładnie zadupek na kancie koło napisu honda tam przetarłem kreske około 2cm też się uczę to moja pierwsza polerka motocykla.
Potrzebne do tego jest:
miękka gąbka w moim przypadku czarna
średnia twardość gąbki w moim przypadku bodajże pomarańczowa
pasta Farecla G3 wstepne polerowanie
Mleczko Farecla G10 polarowanie finalne
Mleczko koloryzujące T-cut czerwone
oczywiście polerka kątowa z regulacją obrotów nie żaden diaks czy wiertarka:P
Ja miałem zdemontowane wszystkie elementy pomijając czache także z brudzeniem nie było problemu ale jeśli macie zamiar moim sposobem polerować bez demontażu to radzę okleić czarne plastiki praktycznie nie do umycia jeśli pasta wyschnie.
Nie będę się rozpisywał odnośnie techniki bo jest tego pełno w necie na youtube itp....
Ważne: Zaczynamy od twardszej gąbki z pastą g3 na początku z małą ilością wody ale też nie przesadzać żeby nie spalić lakieru, polerowanię drugi raz dużo wody mało pasty po to żeby nie było hologramów, potem miękka gąbka z mleczkiem g10 i tak samo mało ilość wody potem dużo i to wszystko umyć dokładnie elementy, po wyschnięciu nanieść t-cut odczekać aż wyschnie i wypolerować na połysk!!!!! easy:):):) aaaaa i wiadomo że w niektóre miejsca jak wloty do chłodnicy nie dojedziemy polerka wtedy bierzemy gąbkę taka jak do mycia naczyń lub miękką bawełniana szmatkę np koszulkę:) i jedziemy reką:):)
Podobno lepsze są mleczka M3 nie brudzą jak farecla ale ja nigdy nimi nie robiłem, poleruję się na sucho i prawdopodobnie można łatwiej spalić lakier na plastiku tak gdybam sobie tylko:) i w dodatku są o wiele droższe niż farecla:)
Pozdro:):)
tu jest link do filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=gcw26LTj-kY
Polerkę wykonałem sam tak samo jak na lakierze samochodowym przy czym nacisk polerki i prędkość musi być mniejsza bo na plastiku bardzo szybko można spalić lakier kiedyś w PL handlowało się samochodami i polerek zrobiłem nie mniej niż 50 ale i mi udało się przetrzeć troszkę lakier popatrzcie na filmik a dokładnie zadupek na kancie koło napisu honda tam przetarłem kreske około 2cm też się uczę to moja pierwsza polerka motocykla.
Potrzebne do tego jest:
miękka gąbka w moim przypadku czarna
średnia twardość gąbki w moim przypadku bodajże pomarańczowa
pasta Farecla G3 wstepne polerowanie
Mleczko Farecla G10 polarowanie finalne
Mleczko koloryzujące T-cut czerwone
oczywiście polerka kątowa z regulacją obrotów nie żaden diaks czy wiertarka:P
Ja miałem zdemontowane wszystkie elementy pomijając czache także z brudzeniem nie było problemu ale jeśli macie zamiar moim sposobem polerować bez demontażu to radzę okleić czarne plastiki praktycznie nie do umycia jeśli pasta wyschnie.
Nie będę się rozpisywał odnośnie techniki bo jest tego pełno w necie na youtube itp....
Ważne: Zaczynamy od twardszej gąbki z pastą g3 na początku z małą ilością wody ale też nie przesadzać żeby nie spalić lakieru, polerowanię drugi raz dużo wody mało pasty po to żeby nie było hologramów, potem miękka gąbka z mleczkiem g10 i tak samo mało ilość wody potem dużo i to wszystko umyć dokładnie elementy, po wyschnięciu nanieść t-cut odczekać aż wyschnie i wypolerować na połysk!!!!! easy:):):) aaaaa i wiadomo że w niektóre miejsca jak wloty do chłodnicy nie dojedziemy polerka wtedy bierzemy gąbkę taka jak do mycia naczyń lub miękką bawełniana szmatkę np koszulkę:) i jedziemy reką:):)
Podobno lepsze są mleczka M3 nie brudzą jak farecla ale ja nigdy nimi nie robiłem, poleruję się na sucho i prawdopodobnie można łatwiej spalić lakier na plastiku tak gdybam sobie tylko:) i w dodatku są o wiele droższe niż farecla:)
Pozdro:):)
-
- klepacz
- Posty: 705
- Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
- Imię: Krzysztof
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Polerowanie lakieru
Podziękował za szczegółowe informację 

- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Re: Polerowanie lakieru
szela87 pisze:Ze względu na zainteresowanie moim lakierem w vfr postanowiłem napisać jak zrobiłem polerkę lakieru
tu jest link do filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=gcw26LTj-kY
Polerkę wykonałem sam tak samo jak na lakierze samochodowym przy czym nacisk polerki i prędkość musi być mniejsza bo na plastiku bardzo szybko można spalić lakier kiedyś w PL handlowało się samochodami i polerek zrobiłem nie mniej niż 50 ale i mi udało się przetrzeć troszkę lakier popatrzcie na filmik a dokładnie zadupek na kancie koło napisu honda tam przetarłem kreske około 2cm też się uczę to moja pierwsza polerka motocykla.
Potrzebne do tego jest:
miękka gąbka w moim przypadku czarna
średnia twardość gąbki w moim przypadku bodajże pomarańczowa
pasta Farecla G3 wstepne polerowanie
Mleczko Farecla G10 polarowanie finalne
Mleczko koloryzujące T-cut czerwone
oczywiście polerka kątowa z regulacją obrotów nie żaden diaks czy wiertarka:P
Ja miałem zdemontowane wszystkie elementy pomijając czache także z brudzeniem nie było problemu ale jeśli macie zamiar moim sposobem polerować bez demontażu to radzę okleić czarne plastiki praktycznie nie do umycia jeśli pasta wyschnie.
Nie będę się rozpisywał odnośnie techniki bo jest tego pełno w necie na youtube itp....
Ważne: Zaczynamy od twardszej gąbki z pastą g3 na początku z małą ilością wody ale też nie przesadzać żeby nie spalić lakieru, polerowanię drugi raz dużo wody mało pasty po to żeby nie było hologramów, potem miękka gąbka z mleczkiem g10 i tak samo mało ilość wody potem dużo i to wszystko umyć dokładnie elementy, po wyschnięciu nanieść t-cut odczekać aż wyschnie i wypolerować na połysk!!!!! easy:):):) aaaaa i wiadomo że w niektóre miejsca jak wloty do chłodnicy nie dojedziemy polerka wtedy bierzemy gąbkę taka jak do mycia naczyń lub miękką bawełniana szmatkę np koszulkę:) i jedziemy reką:):)
Podobno lepsze są mleczka M3 nie brudzą jak farecla ale ja nigdy nimi nie robiłem, poleruję się na sucho i prawdopodobnie można łatwiej spalić lakier na plastiku tak gdybam sobie tylko:) i w dodatku są o wiele droższe niż farecla:)
Pozdro:):)
Droższa to ona jest tylko w zakupie,w praktyce wychodzi taniej,w przypadku motocykla gdzie elementy można zdjąć to nie ma aż takiej różnicy ale w przypadku auta gdzie po G3 jest cale białe i trzeba to od razu myć bo jak zaschnie to ciężko to usunąć to ma znaczenie i druga sprawa 3M idzie znacznie mniej,co do miejsc gdzie ciężko się dostać są w mieszalniach dostępne takie małe gąbki polerskie i fajnie się sprawdzają właśnie w takich ciężko dostępnych miejscach ale wiadomo że nie wszędzie jest dostęp w przypadku owiewek.
Taka rada ode mnie,uważać trzeba w szczególności na ranty i załamania bo tam najłatwiej jest uszkodzić lakier.W przypadku ostrych rys trzeba użyć papieru ściernego np.1500,2000,2500 na wodę,ja używam z APP Matador,taki niebieski.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- Bury
- klepacz
- Posty: 925
- Rejestracja: czw 28 mar 2013, 21:53
- Imię: Andrzej
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tczew
Re: Polerowanie lakieru
hmmm... to już nie dla mnie z moim adhd to ujnia wyjdzie, trzeba będzie poszukać jakiego fachury 

VFR800 RC46 98r była
CBR1100XX Super Blackbird
Darkness Black Metallic
CBR1100XX Super Blackbird
Darkness Black Metallic
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Re: Polerowanie lakieru
Masz trochę daleko do mnie,ja zajmuje się takimi rzeczami zawodowo,poszukaj w okolicy jakiegoś lakiernika i może ogarnie Ci temat.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
-
- Posty: 12
- Rejestracja: wt 24 lut 2015, 12:30
- Imię: Rafal
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
Re: Polerowanie lakieru
Buła pisze:szela87 pisze:Ze względu na zainteresowanie moim lakierem w vfr postanowiłem napisać jak zrobiłem polerkę lakieru
tu jest link do filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=gcw26LTj-kY
Polerkę wykonałem sam tak samo jak na lakierze samochodowym przy czym nacisk polerki i prędkość musi być mniejsza bo na plastiku bardzo szybko można spalić lakier kiedyś w PL handlowało się samochodami i polerek zrobiłem nie mniej niż 50 ale i mi udało się przetrzeć troszkę lakier popatrzcie na filmik a dokładnie zadupek na kancie koło napisu honda tam przetarłem kreske około 2cm też się uczę to moja pierwsza polerka motocykla.
Potrzebne do tego jest:
miękka gąbka w moim przypadku czarna
średnia twardość gąbki w moim przypadku bodajże pomarańczowa
pasta Farecla G3 wstepne polerowanie
Mleczko Farecla G10 polarowanie finalne
Mleczko koloryzujące T-cut czerwone
oczywiście polerka kątowa z regulacją obrotów nie żaden diaks czy wiertarka:P
Ja miałem zdemontowane wszystkie elementy pomijając czache także z brudzeniem nie było problemu ale jeśli macie zamiar moim sposobem polerować bez demontażu to radzę okleić czarne plastiki praktycznie nie do umycia jeśli pasta wyschnie.
Nie będę się rozpisywał odnośnie techniki bo jest tego pełno w necie na youtube itp....
Ważne: Zaczynamy od twardszej gąbki z pastą g3 na początku z małą ilością wody ale też nie przesadzać żeby nie spalić lakieru, polerowanię drugi raz dużo wody mało pasty po to żeby nie było hologramów, potem miękka gąbka z mleczkiem g10 i tak samo mało ilość wody potem dużo i to wszystko umyć dokładnie elementy, po wyschnięciu nanieść t-cut odczekać aż wyschnie i wypolerować na połysk!!!!! easy:):):) aaaaa i wiadomo że w niektóre miejsca jak wloty do chłodnicy nie dojedziemy polerka wtedy bierzemy gąbkę taka jak do mycia naczyń lub miękką bawełniana szmatkę np koszulkę:) i jedziemy reką:):)
Podobno lepsze są mleczka M3 nie brudzą jak farecla ale ja nigdy nimi nie robiłem, poleruję się na sucho i prawdopodobnie można łatwiej spalić lakier na plastiku tak gdybam sobie tylko:) i w dodatku są o wiele droższe niż farecla:)
Pozdro:):)
Droższa to ona jest tylko w zakupie,w praktyce wychodzi taniej,w przypadku motocykla gdzie elementy można zdjąć to nie ma aż takiej różnicy ale w przypadku auta gdzie po G3 jest cale białe i trzeba to od razu myć bo jak zaschnie to ciężko to usunąć to ma znaczenie i druga sprawa 3M idzie znacznie mniej,co do miejsc gdzie ciężko się dostać są w mieszalniach dostępne takie małe gąbki polerskie i fajnie się sprawdzają właśnie w takich ciężko dostępnych miejscach ale wiadomo że nie wszędzie jest dostęp w przypadku owiewek.
Taka rada ode mnie,uważać trzeba w szczególności na ranty i załamania bo tam najłatwiej jest uszkodzić lakier.W przypadku ostrych rys trzeba użyć papieru ściernego np.1500,2000,2500 na wodę,ja używam z APP Matador,taki niebieski.
Nie znam M3 także sie nie wypowiadam, ale farecla brudzi i to jest prawda jedna zasada przy pracy z fareclą--- polerujemy wieczorek gdy nie ma słońca i jest chłodniej lub w pochmurne dni, miałem kiedyś tico do polerki wiem wiem tico:P tym też sie handlowało:P rozpaćkałem paste po aucie i zadzwonił kumpel żebym podjechał do niego bo coś tam było z autem nie paliło chyba, po powrocie a mineło z 4 godziny kurr....4 razy myłem myjką i dalej było widać białe plamy, wiec wkur...udałem się do znajomego na myjnie dopiero karcher z gorącą wodą pomógł:) także trzeba uważać
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Re: Polerowanie lakieru
Ta zasad dotyczy ogólnie polerowania i nie tylko pasty G3,chodzi o to że ciepłych elementów nie polerujemy,najlepiej jak są zimne lub chłodne.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- beret
- zadomowiony
- Posty: 51
- Rejestracja: czw 29 paź 2015, 16:30
- Imię: Bartek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ustroń
Re: Polerowanie lakieru
Witam,
A co myślicie o polerowaniu przy użyciu urządzenia wielofunkcyjnego ?
i Bosch Filc polerski twarde, 93 mm
https://elmetmarket.pl/bosch-filc-poler ... 12850.html
A co myślicie o polerowaniu przy użyciu urządzenia wielofunkcyjnego ?
i Bosch Filc polerski twarde, 93 mm
https://elmetmarket.pl/bosch-filc-poler ... 12850.html
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2423
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Polerowanie lakieru
Zapomnij że tym chcesz lakier wypolerować
Chyba że matujesz go do malowania.
Tylko gąbki, ew na grubsze rysy mikrofibra. Szedł bym w rozmiar 70 - 80 mm. Ja się bawię ostatnio gąbkami 50 mm.
https://allegro.pl/kategoria/materialy- ... 74?order=m
Do tego pasty 3M albo Menzerna. I DOBRY wosk na koniec.

Tylko gąbki, ew na grubsze rysy mikrofibra. Szedł bym w rozmiar 70 - 80 mm. Ja się bawię ostatnio gąbkami 50 mm.
https://allegro.pl/kategoria/materialy- ... 74?order=m
Do tego pasty 3M albo Menzerna. I DOBRY wosk na koniec.
- radeknavi
- zadomowiony
- Posty: 63
- Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
- Imię: Radek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Polerowanie lakieru
Tak jak Arnold napisał, daj sobie spokój.
Jeśli chcesz przepolerować / wypolerować lakier - maszyna , pasty, pady, Ipa, mikrofibry, dobry wosk - z 600 zł wyjdzie.
Jeśli chcesz przepolerować / wypolerować lakier - maszyna , pasty, pady, Ipa, mikrofibry, dobry wosk - z 600 zł wyjdzie.
- beret
- zadomowiony
- Posty: 51
- Rejestracja: czw 29 paź 2015, 16:30
- Imię: Bartek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ustroń
Re: Polerowanie lakieru
Dzięki wielkie za info 

- mictom
- klepacz
- Posty: 792
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: Polerowanie lakieru
Ja tam czasem przetrę ręcznie woskiem F1 lub Tempo i tyle
Poza tym tylko błotnik ogon i zbiornik mam w oryginalnym lakierze 


-
- bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: pn 02 paź 2017, 22:53
- Imię: Tomasz
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Polerowanie lakieru
Witam żeby nie tworzyć nowego tematu podepnę się tutaj jaki wosk polecacie???
- MarcinD
- pisarz
- Posty: 421
- Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
- Imię: Marcin
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PTU
Re: Polerowanie lakieru
Collinite 476 na początku sezonu, i po każdym myciu jakiś quick detailer
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f 

- piotr_bzyk
- pisarz
- Posty: 208
- Rejestracja: wt 28 mar 2017, 17:45
- Imię: Piotr
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tczew
Re: Polerowanie lakieru
Do auta używałem MEGUIARS GOLD CLASS CARNAUBA. Na plus- wytrzymałość. Na minus- nie daje satysfakcjonującego połysku, jak zajedziesz na uszczelkę lub plastik, już się z tych miejsc wosku nie pozbędziesz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość