Strona 1 z 1

Montaż Power Commander'a PCIII w VFR800FI

: wt 23 gru 2014, 20:55
autor: KolczyK
Potrzebujemy do tego procesu:

- Power Commander PCIII
- klucz nasadowy 8 do odkręcenia śrub do podniesienia baku
- klucz imbusowy nie pamiętam nr :biggrin do odkręcenia boczku lewego oraz części zadupka z prawej strony
- klucz nasadowy 10 do odkręcenia zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego.
- klika trytek do załapania kabli z pcIII do wiązki głównej wzdłuż baku
- w modelach z sondami potrzebujemy 2 sztuki oporników o wartości 330 Ohm
- ewentualnie jeśli nie mamy wgranych odpowiednich map kabel z mini USB oraz z drugiej strony USB z programem na kompie, który można ściągnąć ze strony http://www.powercommander.com/powercomm ... fault.aspx

- zdejmujemy boczek lewy
- podnosimy bak, żeby przeciągnąć kable wzdłuż ramy i włożyć kostki z PCIII pomiędzy airbox, a ramę.
- wypinamy oryginalną szarą kostkę znajdującą się pod cewką zamontowaną w przedniej części ramy przy główce.
- wpinamy się z wiązką z PCIII w oryginalne kostki wiązki VFR (na przechodnio można powiedzieć) wszystko pasuje jak trzeba.
20141213_134838 (Large).jpg
- PCIII montujemy na rzepy pod siedzeniem na ile kable nam pozwolą
- z wiązki idącej do PCIII dodatkowy kabel masowy podpinamy do masy motocykla, najlepiej bezpośrednio do ramy (Ja podpiąłem to z prawej strony tam gdzie przykręcony jest główny kabel masowy wkręcony w ramę)
20141213_134813 (Large).jpg
- TYLKO w modelach z sondami lambda - odkręcamy zbiorniczek wyrównawczy i odchylamy go, żeby dojść do kabli idących do sond, 2 kostki (czarna i biała) rozpinamy i wkładamy odpowiednio jeden opornik 330 Ohm w jedną kostkę jak widać na zdjęciu. jak ktoś ma 20 dolarów za sztukę może zakupić oryginalne eliminatory sond lambda).
20141213_123342 (Large).jpg
FB_IMG_1418470744057 (Large).jpg
20141213_124551 (Large).jpg
- wgrywamy odpowiednią mapą za pośrednictwem programu i kabla USB mini USB - mapy są do ściągnięcia na stronie powyżej po wybraniu odpowiedniego modelu
20141213_124748 (Large).jpg
- skręcamy i patrzymy jak ładnie się wkręca :biggrin
20141213_140825 (Large).jpg
Mam nadzieję, że na coś się przyda ta wydumka :-) w moim przypadku po przełożeniu z VFR Wiktora bez modyfikacji mapy widzę poprawę już na postoju, aż nie mogę się doczekać wyjazdu :)

Re: Montaż Power Commander'a PCIII w VFR800FI

: wt 23 gru 2014, 21:15
autor: BartoszBB
Zauważyłem że jest wiele modeli Pc III czyli różnie wtyczki itd. Pc III pasuje od każdej Hondy ? Czy trzeba mieć go typowo do VFR? Wiadomo że jak jest od CBR zmieniamy mapy... ale jak z wtyczkami?

Re: Montaż Power Commander'a PCIII w VFR800FI

: wt 23 gru 2014, 21:19
autor: KolczyK
firma Power Commander robiła instalacje do każdego modelu motocykla więc powinno się szukać takiego pcIII, którego wtyczki pasują do danego motocykla. u Nas od modelu 98 Fi do modelu Vtec mamy takie same wtyczki i możemy stosować to samo PCIII.

Re: Montaż Power Commander'a PCIII w VFR800FI

: wt 23 gru 2014, 21:21
autor: Arnold
Dany PC jest tylko do danego moto. I nie chodzi tu o same mapy i wtyczki ale także o "język" w którym PC komunikuje się z ECU. Co do PCII to wpina się go w innym miejscu, a dokładnie zaraz za ECU. Także możliwa jest szybka zmiana w trasie. :D
No i Kolczyku, wypadałoby teraz pojechać to wystroić na hamowni, a nie ściągać gotowce z neta. :twisted:

Re: Montaż Power Commander'a PCIII w VFR800FI

: wt 23 gru 2014, 21:23
autor: KolczyK
Arnold pisze: No i Kolczyku, wypadałoby teraz pojechać to wystroić na hamowni, a nie ściągać gotowce z neta. :twisted:
byłem przed PCIII na hamowni i mam wykres więc i tak i tak pojadę na wiosnę zobaczyć co tam się dzieje :) jak będzie trzeba ingerować to zrobimy co trzeba :biggrin tylko nie wiem jak z hamownią teraz u Nas w 3city, bo wtedy byłem u gościa w Gdańsku na Hallera, który miał salon KTM i Suzuki. miał tam stanowisko Dynojet'a więc idealnie :biggrin

Re: Montaż Power Commander'a PCIII w VFR800FI

: wt 23 gru 2014, 22:07
autor: kiki
Przemo wrzuć wykres z hamowania przed założeniem PC.
dzięki :)

Re: Montaż Power Commander'a PCIII w VFR800FI

: wt 23 gru 2014, 22:44
autor: KolczyK
100 koni i 75 Nm na kole przy zmianach filtra na K&N oraz tłumik przelotowy micron ( twierdzą, że +15% liczy się konie mechaniczne jeśli chodzi o silnik)
IMG_9067 (Kopiowanie).JPG
teraz będzie zestawienie k&n i wydech IXIL oraz Power Commander PCIII + eliminatory.
fajnie by było zapodać kolektory troszkę szersze z kwasówki, no ale .... :)
https://www.youtube.com/watch?v=wzi87qcCHxU

Re: Montaż Power Commander'a PCIII w VFR800FI

: śr 24 gru 2014, 09:00
autor: kiki
100 KM to myślę, dobry i miarodajny wynik. Szkoda, że nie masz jeszcze wykresu z jazdy przed wszystkimi przeróbkami :) - wtedy mielibyśmy genialny obraz tego co dają takie przeróbki w moto :).
To teraz czekamy na wiosnę aby dowiedzieć się co daje PC :mrgreen:


Pozdro
kiki

Re: Montaż Power Commander'a PCIII w VFR800FI

: śr 24 gru 2014, 09:02
autor: Arnold
Dziwna ta hamownia jakaś. Chyba ma prostą budowę. Pomiar momentu i mocy tylko na kole i w dodatku nie od obrotów silnika tylko od prędkości motocykla. Czyli wygląda na to że niebieski i zielony wykres to pomiar na 5 biegu a czerwony na 6 biegu? Z tymi 15% to tak jest średnia statystyczna bo to zależy od strat na skrzyni itp.
Ja mam zamiar na wiosnę przejechać się na polibudę i zrobić pomiar od seryjnego moto i po kolei dodając tłumik, filtr, zębatkę 16z i PCII. Mają wobec mnie dług bo jak byłem pierwszy raz to im wyszło że moja VFR ma 70 koni. xD

Re: Montaż Power Commander'a PCIII w VFR800FI

: śr 24 gru 2014, 13:34
autor: KolczyK
wszystkie pomiary Arni były raczej na 5 biegu coś mi się wydaję.

Re: Montaż Power Commander'a PCIII w VFR800FI

: pn 22 cze 2015, 23:31
autor: Vermilion
Chłopy, czy PCIII z CBR 600 F4i / F4i Sport będzie pasował do VFR 800Fi? Tak mnie coś naszło, bo spora część elektroniki w tych motkach jest bliźniacza.

Re: Montaż Power Commander'a PCIII w VFR800FI

: wt 23 cze 2015, 05:55
autor: Arnold
Nie będzie. :/