Montaż Power Commander'a PCIII w VFR800FI

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Montaż Power Commander'a PCIII w VFR800FI

Post autor: KolczyK » wt 23 gru 2014, 20:55

Potrzebujemy do tego procesu:

- Power Commander PCIII
- klucz nasadowy 8 do odkręcenia śrub do podniesienia baku
- klucz imbusowy nie pamiętam nr :biggrin do odkręcenia boczku lewego oraz części zadupka z prawej strony
- klucz nasadowy 10 do odkręcenia zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego.
- klika trytek do załapania kabli z pcIII do wiązki głównej wzdłuż baku
- w modelach z sondami potrzebujemy 2 sztuki oporników o wartości 330 Ohm
- ewentualnie jeśli nie mamy wgranych odpowiednich map kabel z mini USB oraz z drugiej strony USB z programem na kompie, który można ściągnąć ze strony http://www.powercommander.com/powercomm ... fault.aspx

- zdejmujemy boczek lewy
- podnosimy bak, żeby przeciągnąć kable wzdłuż ramy i włożyć kostki z PCIII pomiędzy airbox, a ramę.
- wypinamy oryginalną szarą kostkę znajdującą się pod cewką zamontowaną w przedniej części ramy przy główce.
- wpinamy się z wiązką z PCIII w oryginalne kostki wiązki VFR (na przechodnio można powiedzieć) wszystko pasuje jak trzeba.
20141213_134838 (Large).jpg
- PCIII montujemy na rzepy pod siedzeniem na ile kable nam pozwolą
- z wiązki idącej do PCIII dodatkowy kabel masowy podpinamy do masy motocykla, najlepiej bezpośrednio do ramy (Ja podpiąłem to z prawej strony tam gdzie przykręcony jest główny kabel masowy wkręcony w ramę)
20141213_134813 (Large).jpg
- TYLKO w modelach z sondami lambda - odkręcamy zbiorniczek wyrównawczy i odchylamy go, żeby dojść do kabli idących do sond, 2 kostki (czarna i biała) rozpinamy i wkładamy odpowiednio jeden opornik 330 Ohm w jedną kostkę jak widać na zdjęciu. jak ktoś ma 20 dolarów za sztukę może zakupić oryginalne eliminatory sond lambda).
20141213_123342 (Large).jpg
FB_IMG_1418470744057 (Large).jpg
20141213_124551 (Large).jpg
- wgrywamy odpowiednią mapą za pośrednictwem programu i kabla USB mini USB - mapy są do ściągnięcia na stronie powyżej po wybraniu odpowiedniego modelu
20141213_124748 (Large).jpg
- skręcamy i patrzymy jak ładnie się wkręca :biggrin
20141213_140825 (Large).jpg
Mam nadzieję, że na coś się przyda ta wydumka :-) w moim przypadku po przełożeniu z VFR Wiktora bez modyfikacji mapy widzę poprawę już na postoju, aż nie mogę się doczekać wyjazdu :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
BartoszBB
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: śr 27 mar 2013, 17:10
Model VFR: VFR RC46 1999
Imię: Bartosz
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorzów Wlkp./Baczyna

Re: Montaż Power Commander'a PCIII w VFR800FI

Post autor: BartoszBB » wt 23 gru 2014, 21:15

Zauważyłem że jest wiele modeli Pc III czyli różnie wtyczki itd. Pc III pasuje od każdej Hondy ? Czy trzeba mieć go typowo do VFR? Wiadomo że jak jest od CBR zmieniamy mapy... ale jak z wtyczkami?

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Re: Montaż Power Commander'a PCIII w VFR800FI

Post autor: KolczyK » wt 23 gru 2014, 21:19

firma Power Commander robiła instalacje do każdego modelu motocykla więc powinno się szukać takiego pcIII, którego wtyczki pasują do danego motocykla. u Nas od modelu 98 Fi do modelu Vtec mamy takie same wtyczki i możemy stosować to samo PCIII.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Montaż Power Commander'a PCIII w VFR800FI

Post autor: Arnold » wt 23 gru 2014, 21:21

Dany PC jest tylko do danego moto. I nie chodzi tu o same mapy i wtyczki ale także o "język" w którym PC komunikuje się z ECU. Co do PCII to wpina się go w innym miejscu, a dokładnie zaraz za ECU. Także możliwa jest szybka zmiana w trasie. :D
No i Kolczyku, wypadałoby teraz pojechać to wystroić na hamowni, a nie ściągać gotowce z neta. :twisted:
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Re: Montaż Power Commander'a PCIII w VFR800FI

Post autor: KolczyK » wt 23 gru 2014, 21:23

Arnold pisze: No i Kolczyku, wypadałoby teraz pojechać to wystroić na hamowni, a nie ściągać gotowce z neta. :twisted:
byłem przed PCIII na hamowni i mam wykres więc i tak i tak pojadę na wiosnę zobaczyć co tam się dzieje :) jak będzie trzeba ingerować to zrobimy co trzeba :biggrin tylko nie wiem jak z hamownią teraz u Nas w 3city, bo wtedy byłem u gościa w Gdańsku na Hallera, który miał salon KTM i Suzuki. miał tam stanowisko Dynojet'a więc idealnie :biggrin
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Montaż Power Commander'a PCIII w VFR800FI

Post autor: kiki » wt 23 gru 2014, 22:07

Przemo wrzuć wykres z hamowania przed założeniem PC.
dzięki :)

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Re: Montaż Power Commander'a PCIII w VFR800FI

Post autor: KolczyK » wt 23 gru 2014, 22:44

100 koni i 75 Nm na kole przy zmianach filtra na K&N oraz tłumik przelotowy micron ( twierdzą, że +15% liczy się konie mechaniczne jeśli chodzi o silnik)
IMG_9067 (Kopiowanie).JPG
teraz będzie zestawienie k&n i wydech IXIL oraz Power Commander PCIII + eliminatory.
fajnie by było zapodać kolektory troszkę szersze z kwasówki, no ale .... :)
https://www.youtube.com/watch?v=wzi87qcCHxU
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Montaż Power Commander'a PCIII w VFR800FI

Post autor: kiki » śr 24 gru 2014, 09:00

100 KM to myślę, dobry i miarodajny wynik. Szkoda, że nie masz jeszcze wykresu z jazdy przed wszystkimi przeróbkami :) - wtedy mielibyśmy genialny obraz tego co dają takie przeróbki w moto :).
To teraz czekamy na wiosnę aby dowiedzieć się co daje PC :mrgreen:


Pozdro
kiki

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Montaż Power Commander'a PCIII w VFR800FI

Post autor: Arnold » śr 24 gru 2014, 09:02

Dziwna ta hamownia jakaś. Chyba ma prostą budowę. Pomiar momentu i mocy tylko na kole i w dodatku nie od obrotów silnika tylko od prędkości motocykla. Czyli wygląda na to że niebieski i zielony wykres to pomiar na 5 biegu a czerwony na 6 biegu? Z tymi 15% to tak jest średnia statystyczna bo to zależy od strat na skrzyni itp.
Ja mam zamiar na wiosnę przejechać się na polibudę i zrobić pomiar od seryjnego moto i po kolei dodając tłumik, filtr, zębatkę 16z i PCII. Mają wobec mnie dług bo jak byłem pierwszy raz to im wyszło że moja VFR ma 70 koni. xD
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Re: Montaż Power Commander'a PCIII w VFR800FI

Post autor: KolczyK » śr 24 gru 2014, 13:34

wszystkie pomiary Arni były raczej na 5 biegu coś mi się wydaję.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Re: Montaż Power Commander'a PCIII w VFR800FI

Post autor: Vermilion » pn 22 cze 2015, 23:31

Chłopy, czy PCIII z CBR 600 F4i / F4i Sport będzie pasował do VFR 800Fi? Tak mnie coś naszło, bo spora część elektroniki w tych motkach jest bliźniacza.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Montaż Power Commander'a PCIII w VFR800FI

Post autor: Arnold » wt 23 cze 2015, 05:55

Nie będzie. :/
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości