Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI

Post autor: kiki » śr 10 wrz 2014, 20:06

Z racji, iż mój tylny amor ma przelot 80 kkm to już wiadome jest, że nie trzyma tak jak nowy. Podczas szybkich łuków i zakrętów motocykl nie zachowywał się stabilnie. Zapadła decyzja- zmieniamy amortyzator na sprawniejszy i bardziej sportowy.

Dobra zaczynamy :D :
1. Podnosimy bak paliwa i zabezpieczamy go aby nie opadał

Obrazek

Następnie odkręcamy górne mocowanie amora do ramy, znajdujące się pod gumą- jest to jedna nakrętka więc lajtowo idzie to odkręcić.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

2. Kładziemy się pod motocykl i musimy zająć się dolnym mocowaniem amora.

Obrazek

odkręcamy 3 śruby
Obrazek

oraz aluminiowy łącznik (pamiętajcie aby zaznaczyć sobie przód i górę aby później wsadzić go tak jak był wcześniej)

Obrazek

3. Amor już możemy spokojnie wyjąć. Tak wyglądają amorki od 929 i 800fi

Obrazek

4. Teraz musimy odkręcić górne mocowania amora :

Obrazek

Te cieńsze jest od 800fi. Musimy pozbyć się tej śruby która jest zgrzana z uchwytem- trzeba zeszlifować kilka mm od wewnątrz i potem wybić śrubę. Trochę z tym zabawy jest żeby nie zniszczyć mocowania.
Musimy też zaopatrzyć się w twardą śrubę M10 i długości 110mm.

5. Teraz wybieramy się do tokarza aby dotoczył nam tuleję dystansową (amor od cbr 929 jest o 37-38 mm krótszy od 800 FI). I teraz zależy od was - jeśli chcecie mieć ori- to tuleja ma mieć 37mm, jak chcecie niżej siodło - możecie ze 2 mm zdjąć z wysokości tulejki. Ja wsadziłem tuleje o wysokości 40mm - jestem wysoki i nie będzie mi to przeszkadzało a dzięki takiemu zabiegowi tył motocykla idzie trochę do góry i motocykl teoretycznie lepiej w zakręty będzie szedł. Pamiętajcie też, że im wyższa tuleja tym mniejszy będzie prześwit między podłożem a tylnym kołem gdy motocykl będzie stał na centralnej podnóżce.

Obrazek moja tuleja ma wymiary 30x40

Od razu musimy stoczyć też łeb śruby o jakieś 2mm, jeśli tego nie zrobimy po prostu nie będziemy w stanie założyć uchwytu na amortyzator.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wkładamy tak stoczoną śrubę w uchwyt i stawiamy spawarką 2-3 mocne punkty na przetop

Obrazek

6. Pomyte i przesmarowane uchwyty (pod simmeringami sa łożyska igiełkowe, które smarujemy smarem molibdenowym, takim samym jak do przegubów) przygotowujemy do montażu.

Obrazek

7. Tak będzie wyglądał amor gotowy do montażu (tuleję warto pomalować aby nie rdzewiała)

Obrazek

8. Montujemy amor :)
Obrazek

Łapiemy od góry śrubę uchwytu i lekko skręcamy,
Obrazek

Pamiętać należy ze zbiornik gazu ma być skierowany w stronę prawą, a po lewej ma być regulacja odbicia i dobicia

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zbiornik gazowy opiera się o plastikową osłonę, ale nie trzeba jej ciąć- wszystko pasuje idealnie :)

Skręcamy dolne mocowanie amora (te trójkąty) pamiętając że obecna tam strzałka ma wskazywać przód motocykla.
Dokręcamy górne mocowanie amortyzatora pod bakiem i łączenie mocowania przy amorze :).
Jak wszystko poskładane to ustawiamy wstępnie zawieche, bierzemy śrubokręt w łapę i lecimy na trasę regulować zawieszenie :)


Tu macie fotki:
https://plus.google.com/photos/10878595 ... banner=pwa


Pozdro
kiki

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI

Post autor: Fakir » śr 10 wrz 2014, 21:51

Fajnie, ktoś wie jaki amorek podpasuje do rc36a? tak aby był twardszy
mam regulacje ustawioną na maxymalne napięcie sprężyny, a mimo to jadąc solo z trzema kuferkami buja tyłem
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI

Post autor: Arnold » śr 10 wrz 2014, 22:24

Czekałem na ten temat. Dzięki wielkie kiki. ;)
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI

Post autor: emil » śr 10 wrz 2014, 22:28

Fakir poszukaj z mniejszym przebiegiem, moja się nie bujała solo, z pełnym obciążeniem trochę tak..

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI

Post autor: Fakir » śr 10 wrz 2014, 23:18

emil pisze:Fakir poszukaj z mniejszym przebiegiem, moja się nie bujała solo, z pełnym obciążeniem trochę tak..
sam wiesz że to loteria :wink:
tym bardziej do rc36a, gdzie większość egzemplarzy ma pod 50-80kkm nalotu o ile nie więcej
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI

Post autor: kiki » czw 11 wrz 2014, 08:57

Fakir od cbr 929 powinien podejść - tylko nie wiem czy nie będzie trzeba ciąć obudowy aku. Może być tez problem z cewkami (o ile dobrze pamiętam są koło akumulatora).
Co do szukania amora do naszych motocykli- pamiętajcie że VFR mają dużo najechanych km a i spora część tych km jest zrobiona pod obciążeniem (kufry, 2 osoby). W sportowych motkch jest dobre to, że przejechane km są najczęściej solo a i dużo maszyn rozwaliło się przed czasem więc podzespoły nie są bardzo zjeżdżone :mrgreen:

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI

Post autor: Arnold » czw 25 wrz 2014, 10:29

Powiedz mi kiki z którego amora wziąłeś górne mocowanie? Mam na oku taki amor ale bez mocowania i zastanawiam się czy z FI będzie grał.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI

Post autor: kiki » czw 25 wrz 2014, 19:29

Wsadziłem od 800Fi, te od cbr ma grubszą śrubę przez co ma też większy otwór.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI

Post autor: Arnold » czw 25 wrz 2014, 19:55

Dankeschön.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

szysiw
bywalec
bywalec
Posty: 41
Rejestracja: czw 15 sty 2015, 19:33
Model VFR: rc36 II
Imię: Szymon
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI

Post autor: szysiw » czw 12 lut 2015, 23:10

Też będę zmieniał tylny zawias i powiedz mi czy regulowałeś już dobicie ? jak zgrywa się teraz z przodem, jeździłeś już ?
mam do kupienia tylny zawias YSS w dobrej cenie 1000zł dedykowany do mojego modelu w pełni regulowany i serwisowany, zastanawiam się czy nie zaoszczędzić i zrobić tak jak Ty

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI

Post autor: kiki » pt 13 lut 2015, 10:24

Prawdę powiedziawszy nie dokonywałem jeszcze większych regulacji tylko wstępne- z dokładnymi będę musiał poczekać do wiosny. Co do wymiany na dedykowany, musisz sobie przemyśleć ile chcesz jeszcze jeździć tym motocyklem, bo przy sprzedaży sam wiesz , że nikt nie dopłaci Ci tego tysiaka za amor :). Osobiście jakbym miał kasę to zawaliłbym ten firmowy :), ale jak się kasy nie ma to lepszy ten od cbr :)

szczepan_84
Posty: 3
Rejestracja: pt 29 lis 2013, 13:09
Model VFR: RC46
Imię: Krzysztof
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI

Post autor: szczepan_84 » pn 13 kwie 2015, 22:34

Może ktoś zna odpowiedź na pytanie. Czym różni się amor z 929 z żółtą sprężyną od tego z białą ?

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI

Post autor: kiki » wt 14 kwie 2015, 11:40

Biały jest podobno od wersji erion. A jeśli chodzi o działanie to pewnie są takie same.

szczepan_84
Posty: 3
Rejestracja: pt 29 lis 2013, 13:09
Model VFR: RC46
Imię: Krzysztof
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI

Post autor: szczepan_84 » wt 14 kwie 2015, 13:05

Czyli kupujemy ten który jest tańszy :D kiki możesz podzielić się odczuciami z jazdy po zmianie amora :)

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Swap amortyzatora od cbr 929 do VFR 800 FI

Post autor: kiki » śr 15 kwie 2015, 14:43

Póki co mało na nim przejechałem. Ale jest zauważalna duża poprawa. Tylko trzeba pamiętać, że mój amor z vfr był już praktycznie skończony i słabo działał :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości