Wymiana uzwojenia alternatora VFR 800 /750 manual

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Model VFR: 800fi
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Wymiana uzwojenia alternatora VFR 800 /750 manual

Post autor: Gacol » pn 24 mar 2014, 20:40

Witam
Po krótce opisze wymiane uzwojenia alternatora na przykładzie VFR 800FI. Analogicznie można też ją zastosować do v-teca i 750.
Zacznijmy od diagnozy. Mamy za niskie ładowanie wiec jednym z powodów może być właśnie alternator.
Zdejmujemy zadupek by dostać się do kostek alternatora. Wiadomo kości są różne wiec podaje po kolorach. Mamy tam trzy kable idące od silnika w kolorze żółtym. Odłączamy je i przy pomocy miernika elektrycznego ustawionego na prąd zmienny napięcie miedzy tymi kablami na wolnych obrotach motocykla.Miedzy jednymi pokazywało mi 30V i to juz jest ok. Jeśli mamy mniej niż 18 nasz alternator jest do wymiany.


Prace zaczynamy od odkręcenia owiewki ze strony lewej.Po jej usunięciu musimy zabrać sie za demontaż zbiorniczka wyrównawczego(fot1) który mamy przykręcony na dwóch śrubach m6 (klucz10) jedna trzymie też mocowanie owiewki bocznej.W między czasie polecam spuszczać sobie olej z silnika co jest niezbędną czynnością przy naszej wymianie. Zbiornika nie wyciągałem całkowicie odsunołem na przewodach by nie trzeba było kombinować z płynem.
po chwili ukazuje Nam sie dekiel alternatora. Jest on przykręcony 8 ma śrubami na klucz 8. Pamiętajmy by do tego celu nie używać kluczy z gównolitu po po uszkodzeniu śrub łatwo nie będzie. Po wykonanej czynności zacxynamy podważać dekiel który ma "uszka " do tego celu. Jedno bez problemu śrubokrętem zaprzemy o pompe wody. Pamiętajmy by niczego nie wbijać między korpus a pokrywe by nie uległa uszkodzeniu.
Po chwili walki mamy już na widoku koło magnesowe (zdj2) oraz dekiel z naszym uzwojeniem(zdj3). Do jego odkręcenia będziemy potrzebowali klucz torx t30. Po jego odkręceniu zostaje Nam jeszcze blaszka prowadząca kabel przykręcona imbusem 5. Po jego zjdęciu polecam zająć się zdzieraniem starej uszczelki pokrywy.Pamiętajmy że musi to być zrobione solidnie i do czystego na pokrywie jak i deklu.

Po oczyszczeniu można zabierać siè za składanie analogicznie od tyłu. Jeszcze co do montażu pokrywy. Jedni robią to na uszczelce,inni na uszczelce i silikonie. Jesli stosujemy silikon pamiętajmy by nałożyć go równo BARDZO CIEŃKĄ WARSTWE na deklu i silniku. Polecam posostawic go na 3 -5 min przed zalozeniem a potem składać.
Po całej operacji mierzymy znowu napięcie miedzy żóltymi kablami. Jeśli jest takie o którym wspominałem podpinamy sie do regulatora. Ja akurat pozbyłem sie kostek zaplotłem kable ,zalutowałem i zaizolowałem termokurczem. Przynajmniej mam pewność że sie kostka nie przepali.
Teraz wystarczy poskładać owiewki,zmierzyć ładowanie. Jeśli ma pow 13,7v jest ok. Ale najlepsze jest od 14.2v na wolnych

Dzięki za uwage
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bodzio72 i 3 gości