Strona 1 z 3

wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

: czw 06 cze 2013, 19:50
autor: kiki
Siema.

Z racji tego, iż coraz więcej osób zmieniało filtr paliwa i coraz więcej userów pewnie to będzie chciało zrobić zrobiłem mały poradnik w stylu zrób to sam (how to/ do it yourself).


Zaczynamy od podniesienia zbiornika. Większość forumowiczów odkręcała cały zbiornik ale mi się udało wyjąć cały zestaw (pompa + filtr) tylko na podniesionym na maksa zbiorniku. Tylko uważajcie jak podnosicie zbiornik bo opiera się on o odpowietrznik PCV.

Potem odłączamy 2 wtyczki od zespołu pompa/ filtr. Jedna jest od rezerwy a druga zasilająca pompę.
Obrazek

Jak już mamy je odłączone odkręcamy 6 nakrętek łączących zespół filtra z pompą ze zbiornikiem.

Obrazek

I teraz najlepsze- wszystko siedzi bardzo ciasno, a na dodatek na dole tego zestawu jest guma która posiada wstępny filtr, który wygląda jak zmywak do garów. Musimy wykazać się trochę zdolnościami manualnymi inaczej nie da rady. Odciągamy dolną stronę wkładki i paluchami próbujemy podgiąć gumowy język wstępnego filtr oczywiście powoli próbując wyciągać zespół filtra.
Obrazek

Obrazek



Po paru minutach mamy taki widok- zespół jest na wierzchu

Obrazek

Obrazek

Teraz najlepsze. Odkręcamy stary filtr i montujemy nowy pamiętając aby założyć dłuższą śrubę do obejmy filtra. Ważne aby założyć filtr zgodnie z kierunkiem przepływu !!!

Obrazek

Obrazek

Pamiętajcie – pierwsze VFR 800 miały zagięty przewód gumowy dzięki czemu opisywany już filtr MANN mwk 44 pasuje praktycznie „Plug and Play”. Ale już od roku 2000 filtr posiada zagiętą stalową rurkę i trzeba troche pokombinować aby seryjnego manna mwk44 zainstalować.





I na koniec czeka nasz kolejny raz trochę zabawy z rączkami- trzeba zamontować zespół do zbiornika. Montujemy go w odwrotnej kolejności niż został wyjęty- tj najpierw wkładamy filtr (przy okazji warto otworzyć wlew i obserwować jak nam idzie wkładanie aby przypadkiem nie uszkodzić/ wygiąć pływaka od poziomu paliwa). Następnie pamiętajmy, iż pierwsza powinna zostać osadzona górna strona zespołu do zbiornika a dopiero znowu podginamy wstępny gumowy filtr paliwa (ten ze zmywakiem) tak aby wsadzić go w otwór w zbiorniku).

Obrazek



Na koniec jak już wsadziliśmy zespół to warto trochę nim lekko poruszać- w boki , góra dół, przód-tył aby mieć pewność, iż dobrze leży na baku. Wystające gumowe bolce muszą równo odstawać z każdej strony!!

Obrazek

Potem dokręcamy wszystko, podłączamy wtyczki i gumowe przelewy a następnie cieszymy się tym, iż motek już dostaje świeże paliwo .

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

: pt 07 cze 2013, 08:12
autor: juhass
Super opracowanie, świetne zdjęcia dziękuje. Ale pytanie mam inne. Skąd pomysł wymiany tego filterka? Są wcześniej jakieś objawy typu braki paliwa w układzie wtryskowym czy coś podobnego, czy to tylko wymiana na wszelki wypadek?
Do czasu przeczytania tego opracowania nawet mi do głowy nie przyszło szukać tego filterka i myśleć o jego wymianie, stąd pytanie o powody tej czynności?

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

: pt 07 cze 2013, 09:28
autor: KolczyK
- wiek pojazdu
- jakość paliwa w Polsce
- wtrysk
- w dieslach się robi to co 60 tyś, a raczej powinno
- żywotność materiały wew filtra
- jakość przetwarzania paliwa po np 70 tyś km wątpliwa?
itp itd...

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

: pt 07 cze 2013, 09:51
autor: kiki
dokładnie - motek ma już 73kkm i jednak ten filterek można zmienić :).
Ale co najlepsze nie było żadnych oznak złej pracy silnika.

A tak wyglądał mój filterek

Obrazek


Obrazek

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

: pt 07 cze 2013, 10:32
autor: sajmon
mój wyglądał ciut lepiej przy 54tys.

wymiana by Fakir ze 2 tyg temu :biggrin

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

: pt 07 cze 2013, 10:51
autor: emil
hmmmm... jaki filtr polecacie do rc36II?
http://allegro.pl/filtr-paliwa-przewod- ... 50860.html
takie coś da radę?

z tym skrobakiem do garów to niezłe jaja :D :D :D
co ciekawe, vtr nie ma filtra na przewodzie ani nawet pompy paliwa..

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

: pt 07 cze 2013, 15:48
autor: kiki
Ten filterek w sumie wygląda jak oryginał wiec może i będzie dobry. Ale prawdź jeszcze w ofercie manna- ostatnio montowałem kumplowi filterek manna do r1 (tej na gaznikach) tylko nie pamietam oznaczenia (ale wyglądał identycznie jak ten VFR gaznikowej)
:)

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

: pt 07 cze 2013, 17:16
autor: emil
teraz to mnie posmeraj po cyckach :P już go mam w domu :P

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

: pt 07 cze 2013, 19:20
autor: Fakir
Problemów z pracą silnika przy zabrudzonym filtrze raczej nie powinno być, skoro paliwo przepuszczane jest z ciśnieniem +- 2bar ale wymienić warto :wink:

a druciak jest po to aby tłumić strumień powrotu paliwa do zbiornika, widocznie tak musi być :lol:

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

: ndz 01 gru 2013, 07:42
autor: skowron
Jako że po zakupie nowego moto warto by było powymieniać filtry oleje i całą resztę doszło do wymiany ww filtra.
Niestety guma osłaniająca druciaka wypadła z baku w kilku kawałkach.W zbiorniku niezły syf tzn chyba to jakaś korozja tak mniej więcej do wysokości 2/3 baku.Po złożeniu wszystkiego na szybko okazało się że paliwo cieknie spod uszczelki przy pompie.Po ponownym demontażu okazało się że musiałem użyć za dużej siły przy wyciąganiu po pozaginałem rant zbiornika.
Gumę może uda się w ASO zamówić bo na razie poskładałem druciaka z tym wężykiem na drut.
O ile z wyprostowaniem rantu nie będzie problemu to czy ten syf w baku da się jakimś środkiem usunąć?

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

: pn 21 lip 2014, 20:08
autor: Zaper
Wymiana filtra paliwa VFR 800 fi rok 2000 i 2001.

Było już wspomniane, że w modelach 2000 i 2001 był inny filtr paliwa, tzn. z zagiętą rurką wygląda to tak:
1.JPG
Z pomocą przyszedł przewód paliwowy o średnicy 6mm, strasznie ciasno wchodzi, ale lepiej ciasno niż za luźno, następnie wystarczyło założyć oryginalne objemki i spakować wszystko do baku:
2.JPG
I teraz najważniejsze, nie róbcie tego w ten sposób co ja, bo za chwile czeka was rozbieranie całego ustrojstwa od nowa, oryginalne objemki nie utrzymają tego zagiętego wężyka i prędzej czy później wężyk się zsunie się z pompy paliwa (niestety platikowy element z pompy nie ma kołnierzyka), co skutkuje: brakiem ciśnienia paliwa i przy niskich obrotach strasznie się krztusi i gaśnie, po wyciagnięciu z baku wyglądało to tak :
3.JPG
Zamiast oryginalnych objemek zastosujcie takie zakręcane w rozmiarze 8-14 i wszystko będzie super.

Dodam tylko, że na początku wyglądało na to że oryginalne objemki dadzą radę bez problemu.

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

: czw 26 mar 2015, 10:10
autor: harmonista
Trochę odgrzeję ;)
Zaper Wymieniałeś wszystkie obejmy czy tylko te z pompy?

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

: czw 26 mar 2015, 11:02
autor: Zaper
tylko te przy pompie i przy filtrze u góry z tego co pamiętam

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

: czw 23 kwie 2015, 22:36
autor: lama
a w vitku ktoś wymieniał ? konstrukcja będzie raczej ta sama, jak myślicie ?

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

: pt 24 kwie 2015, 20:44
autor: kubatron2
lama pisze:a w vitku ktoś wymieniał ? konstrukcja będzie raczej ta sama, jak myślicie ?
ta sama