wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

Post autor: kiki » czw 06 cze 2013, 19:50

Siema.

Z racji tego, iż coraz więcej osób zmieniało filtr paliwa i coraz więcej userów pewnie to będzie chciało zrobić zrobiłem mały poradnik w stylu zrób to sam (how to/ do it yourself).


Zaczynamy od podniesienia zbiornika. Większość forumowiczów odkręcała cały zbiornik ale mi się udało wyjąć cały zestaw (pompa + filtr) tylko na podniesionym na maksa zbiorniku. Tylko uważajcie jak podnosicie zbiornik bo opiera się on o odpowietrznik PCV.

Potem odłączamy 2 wtyczki od zespołu pompa/ filtr. Jedna jest od rezerwy a druga zasilająca pompę.
Obrazek

Jak już mamy je odłączone odkręcamy 6 nakrętek łączących zespół filtra z pompą ze zbiornikiem.

Obrazek

I teraz najlepsze- wszystko siedzi bardzo ciasno, a na dodatek na dole tego zestawu jest guma która posiada wstępny filtr, który wygląda jak zmywak do garów. Musimy wykazać się trochę zdolnościami manualnymi inaczej nie da rady. Odciągamy dolną stronę wkładki i paluchami próbujemy podgiąć gumowy język wstępnego filtr oczywiście powoli próbując wyciągać zespół filtra.
Obrazek

Obrazek



Po paru minutach mamy taki widok- zespół jest na wierzchu

Obrazek

Obrazek

Teraz najlepsze. Odkręcamy stary filtr i montujemy nowy pamiętając aby założyć dłuższą śrubę do obejmy filtra. Ważne aby założyć filtr zgodnie z kierunkiem przepływu !!!

Obrazek

Obrazek

Pamiętajcie – pierwsze VFR 800 miały zagięty przewód gumowy dzięki czemu opisywany już filtr MANN mwk 44 pasuje praktycznie „Plug and Play”. Ale już od roku 2000 filtr posiada zagiętą stalową rurkę i trzeba troche pokombinować aby seryjnego manna mwk44 zainstalować.





I na koniec czeka nasz kolejny raz trochę zabawy z rączkami- trzeba zamontować zespół do zbiornika. Montujemy go w odwrotnej kolejności niż został wyjęty- tj najpierw wkładamy filtr (przy okazji warto otworzyć wlew i obserwować jak nam idzie wkładanie aby przypadkiem nie uszkodzić/ wygiąć pływaka od poziomu paliwa). Następnie pamiętajmy, iż pierwsza powinna zostać osadzona górna strona zespołu do zbiornika a dopiero znowu podginamy wstępny gumowy filtr paliwa (ten ze zmywakiem) tak aby wsadzić go w otwór w zbiorniku).

Obrazek



Na koniec jak już wsadziliśmy zespół to warto trochę nim lekko poruszać- w boki , góra dół, przód-tył aby mieć pewność, iż dobrze leży na baku. Wystające gumowe bolce muszą równo odstawać z każdej strony!!

Obrazek

Potem dokręcamy wszystko, podłączamy wtyczki i gumowe przelewy a następnie cieszymy się tym, iż motek już dostaje świeże paliwo .

Awatar użytkownika
juhass
pisarz
pisarz
Posty: 332
Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
Model VFR: RC46 '99- byla
Imię: Tomasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gliwice

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

Post autor: juhass » pt 07 cze 2013, 08:12

Super opracowanie, świetne zdjęcia dziękuje. Ale pytanie mam inne. Skąd pomysł wymiany tego filterka? Są wcześniej jakieś objawy typu braki paliwa w układzie wtryskowym czy coś podobnego, czy to tylko wymiana na wszelki wypadek?
Do czasu przeczytania tego opracowania nawet mi do głowy nie przyszło szukać tego filterka i myśleć o jego wymianie, stąd pytanie o powody tej czynności?

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

Post autor: KolczyK » pt 07 cze 2013, 09:28

- wiek pojazdu
- jakość paliwa w Polsce
- wtrysk
- w dieslach się robi to co 60 tyś, a raczej powinno
- żywotność materiały wew filtra
- jakość przetwarzania paliwa po np 70 tyś km wątpliwa?
itp itd...
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

Post autor: kiki » pt 07 cze 2013, 09:51

dokładnie - motek ma już 73kkm i jednak ten filterek można zmienić :).
Ale co najlepsze nie było żadnych oznak złej pracy silnika.

A tak wyglądał mój filterek

Obrazek


Obrazek

sajmon
pisarz
pisarz
Posty: 206
Rejestracja: wt 05 lip 2011, 23:17
Płeć: Mężczyzna

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

Post autor: sajmon » pt 07 cze 2013, 10:32

mój wyglądał ciut lepiej przy 54tys.

wymiana by Fakir ze 2 tyg temu :biggrin

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

Post autor: emil » pt 07 cze 2013, 10:51

hmmmm... jaki filtr polecacie do rc36II?
http://allegro.pl/filtr-paliwa-przewod- ... 50860.html
takie coś da radę?

z tym skrobakiem do garów to niezłe jaja :D :D :D
co ciekawe, vtr nie ma filtra na przewodzie ani nawet pompy paliwa..

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

Post autor: kiki » pt 07 cze 2013, 15:48

Ten filterek w sumie wygląda jak oryginał wiec może i będzie dobry. Ale prawdź jeszcze w ofercie manna- ostatnio montowałem kumplowi filterek manna do r1 (tej na gaznikach) tylko nie pamietam oznaczenia (ale wyglądał identycznie jak ten VFR gaznikowej)
:)

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

Post autor: emil » pt 07 cze 2013, 17:16

teraz to mnie posmeraj po cyckach :P już go mam w domu :P

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

Post autor: Fakir » pt 07 cze 2013, 19:20

Problemów z pracą silnika przy zabrudzonym filtrze raczej nie powinno być, skoro paliwo przepuszczane jest z ciśnieniem +- 2bar ale wymienić warto :wink:

a druciak jest po to aby tłumić strumień powrotu paliwa do zbiornika, widocznie tak musi być :lol:
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
skowron
bywalec
bywalec
Posty: 23
Rejestracja: ndz 17 lis 2013, 15:09
Model VFR: vfr 800 fi 98
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

Post autor: skowron » ndz 01 gru 2013, 07:42

Jako że po zakupie nowego moto warto by było powymieniać filtry oleje i całą resztę doszło do wymiany ww filtra.
Niestety guma osłaniająca druciaka wypadła z baku w kilku kawałkach.W zbiorniku niezły syf tzn chyba to jakaś korozja tak mniej więcej do wysokości 2/3 baku.Po złożeniu wszystkiego na szybko okazało się że paliwo cieknie spod uszczelki przy pompie.Po ponownym demontażu okazało się że musiałem użyć za dużej siły przy wyciąganiu po pozaginałem rant zbiornika.
Gumę może uda się w ASO zamówić bo na razie poskładałem druciaka z tym wężykiem na drut.
O ile z wyprostowaniem rantu nie będzie problemu to czy ten syf w baku da się jakimś środkiem usunąć?

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Model VFR: DL 1000 Vstrom K2
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

Post autor: Zaper » pn 21 lip 2014, 20:08

Wymiana filtra paliwa VFR 800 fi rok 2000 i 2001.

Było już wspomniane, że w modelach 2000 i 2001 był inny filtr paliwa, tzn. z zagiętą rurką wygląda to tak:
1.JPG
Z pomocą przyszedł przewód paliwowy o średnicy 6mm, strasznie ciasno wchodzi, ale lepiej ciasno niż za luźno, następnie wystarczyło założyć oryginalne objemki i spakować wszystko do baku:
2.JPG
I teraz najważniejsze, nie róbcie tego w ten sposób co ja, bo za chwile czeka was rozbieranie całego ustrojstwa od nowa, oryginalne objemki nie utrzymają tego zagiętego wężyka i prędzej czy później wężyk się zsunie się z pompy paliwa (niestety platikowy element z pompy nie ma kołnierzyka), co skutkuje: brakiem ciśnienia paliwa i przy niskich obrotach strasznie się krztusi i gaśnie, po wyciagnięciu z baku wyglądało to tak :
3.JPG
Zamiast oryginalnych objemek zastosujcie takie zakręcane w rozmiarze 8-14 i wszystko będzie super.

Dodam tylko, że na początku wyglądało na to że oryginalne objemki dadzą radę bez problemu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
harmonista
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 93
Rejestracja: ndz 03 mar 2013, 11:35
Model VFR: VFR800FI '00
Imię: Rafał
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

Post autor: harmonista » czw 26 mar 2015, 10:10

Trochę odgrzeję ;)
Zaper Wymieniałeś wszystkie obejmy czy tylko te z pompy?

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Model VFR: DL 1000 Vstrom K2
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

Post autor: Zaper » czw 26 mar 2015, 11:02

tylko te przy pompie i przy filtrze u góry z tego co pamiętam

Awatar użytkownika
lama
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 66
Rejestracja: wt 12 cze 2012, 23:42
Model VFR: VFR 800 Vtec
Imię: Łukasz
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ZST

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

Post autor: lama » czw 23 kwie 2015, 22:36

a w vitku ktoś wymieniał ? konstrukcja będzie raczej ta sama, jak myślicie ?
CB 500 - > CB 900 - > VFR 800 Vtec
moje zabaweczki :P

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Model VFR: 46
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Kontakt:

Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)

Post autor: kubatron2 » pt 24 kwie 2015, 20:44

lama pisze:a w vitku ktoś wymieniał ? konstrukcja będzie raczej ta sama, jak myślicie ?
ta sama

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości