Strona 1 z 1

Poprawić Napięcie w VFR800FI

: pn 04 lut 2013, 00:13
autor: KolczyK
Nie wiem gdzie to znalazłem, gdzieś na forum chyba jest, ale napiszę o tym co ktoś kiedyś napisał ...

cyt.

"Na Nasze motocykle jest jedna rada

- Wpiąć się w czerwono - biały kabel i podpiąć dodatkowym kablem pod plusa bezpośrednio do akumulatora

- Wpiąć się w zielony kabel i podłączyć go dodatkowym kablem bezpośrednio do minusa akumulatora

Są specjalne złączki, które zaciskając na kabelkach "wgryzają" się w kabel

Można też dorobić dodatkową wsuwkę do kostki

KOlega gwarantuje podniesienie napięcia w przedziale 0,5 - 1V"

Uwagi mile widziane

Re: Poprawić Napięcie w VFR800FI

: pn 04 lut 2013, 00:54
autor: Arnold
A dzieje się tak bo omijamy różne różniste kostki połączeniowe między regulatorem napięcia, a akumulatorem, na których to zbiera się brud, śniedzieją, zmniejsza się przekrój przewodu i stanowią opór dla prądu. ;)
Można też wywalić główną kostkę łączącą regulator z instalacją elektryczna motocykla i zalutować przewody. To właśnie na tej kostce najczęściej pojawiają się problemy w tym m.in. przypalenia.
Chciałbym jeszcze dodać, bo widzę co ludzie piszą, że nie koniecznie istnieją tylko oryginalne regulatory i tourmaxa. :P Są też np inne marki i ja mam zamontowany regulator z Suzuki SV. Kosztował 100 zł i nie widzę żeby działo się coś niepokojącego. I nawet idealnie pasuje w miejsce oryginalnego.

Re: Poprawić Napięcie w VFR800FI

: pn 04 lut 2013, 15:48
autor: BLICHARVFR
Arnold z jakiego modelu SV masz ten regulator?

Re: Poprawić Napięcie w VFR800FI

: pn 04 lut 2013, 15:55
autor: Arnold
Nie mam właśnie pojęcia z którego. Ma 7 czarnych kabli z kolorowymi paskami, a miejsca montażowe ma podłużne.

Re: Poprawić Napięcie w VFR800FI

: pn 04 lut 2013, 19:30
autor: lasooch
Jak siedem kabli, to z wtryskowej SVki po 2003r. Gaźnikowe 1999-2002 miały pięć przewodów i ten regulator można traktować jako część eksploatacyjną, zdycha każdemu prędzej czy później. Miejsce montażu jest fatalne, pod zadupkiem, zero chłodzenia. Z resztą czy z tymi 7-przewodowymi nie będzie tak samo, to też ciężko wróżyć, po prostu motocykle są nowsze, to i regulator jeszcze w lepszej kondycji...

Re: Poprawić Napięcie w VFR800FI

: czw 07 lut 2013, 17:23
autor: marmot
Arnold pisze:A dzieje się tak bo omijamy różne różniste kostki połączeniowe między regulatorem napięcia, a akumulatorem, na których to zbiera się brud, śniedzieją, zmniejsza się przekrój przewodu i stanowią opór dla prądu. ;)
Można też wywalić główną kostkę łączącą regulator z instalacją elektryczna motocykla i zalutować przewody. To właśnie na tej kostce najczęściej pojawiają się problemy w tym m.in. przypalenia.
Chciałbym jeszcze dodać, bo widzę co ludzie piszą, że nie koniecznie istnieją tylko oryginalne regulatory i tourmaxa. :P Są też np inne marki i ja mam zamontowany regulator z Suzuki SV. Kosztował 100 zł i nie widzę żeby działo się coś niepokojącego. I nawet idealnie pasuje w miejsce oryginalnego.
Masz rację i dlatego zamiast wywalania kostek wystarczy trochę o nie zadbać , czyli styki wyczyścić , w razie potrzeby docisnąć i zakonserwować (wazelina lub spray do styków) . Jeśli akumulator jest słaby należy go wymienić jak najprędzej bo robi więcej szkód niż pożytku . Dla niektórych aku które ma 12 V jeszcze jest dobre ,niestety tak nie jest.Prawidłowe napięcie aku jest podane w serwisówce . Przerabiałem już ten temat i w praktyce skutkuje.