Nie wiem gdzie to znalazłem, gdzieś na forum chyba jest, ale napiszę o tym co ktoś kiedyś napisał ...
cyt.
"Na Nasze motocykle jest jedna rada
- Wpiąć się w czerwono - biały kabel i podpiąć dodatkowym kablem pod plusa bezpośrednio do akumulatora
- Wpiąć się w zielony kabel i podłączyć go dodatkowym kablem bezpośrednio do minusa akumulatora
Są specjalne złączki, które zaciskając na kabelkach "wgryzają" się w kabel
Można też dorobić dodatkową wsuwkę do kostki
KOlega gwarantuje podniesienie napięcia w przedziale 0,5 - 1V"
Uwagi mile widziane
Poprawić Napięcie w VFR800FI
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
Poprawić Napięcie w VFR800FI
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Poprawić Napięcie w VFR800FI
A dzieje się tak bo omijamy różne różniste kostki połączeniowe między regulatorem napięcia, a akumulatorem, na których to zbiera się brud, śniedzieją, zmniejsza się przekrój przewodu i stanowią opór dla prądu.
Można też wywalić główną kostkę łączącą regulator z instalacją elektryczna motocykla i zalutować przewody. To właśnie na tej kostce najczęściej pojawiają się problemy w tym m.in. przypalenia.
Chciałbym jeszcze dodać, bo widzę co ludzie piszą, że nie koniecznie istnieją tylko oryginalne regulatory i tourmaxa. Są też np inne marki i ja mam zamontowany regulator z Suzuki SV. Kosztował 100 zł i nie widzę żeby działo się coś niepokojącego. I nawet idealnie pasuje w miejsce oryginalnego.
Można też wywalić główną kostkę łączącą regulator z instalacją elektryczna motocykla i zalutować przewody. To właśnie na tej kostce najczęściej pojawiają się problemy w tym m.in. przypalenia.
Chciałbym jeszcze dodać, bo widzę co ludzie piszą, że nie koniecznie istnieją tylko oryginalne regulatory i tourmaxa. Są też np inne marki i ja mam zamontowany regulator z Suzuki SV. Kosztował 100 zł i nie widzę żeby działo się coś niepokojącego. I nawet idealnie pasuje w miejsce oryginalnego.
- BLICHARVFR
- teksciarz
- Posty: 177
- Rejestracja: czw 12 sty 2012, 18:50
- Imię: Adrian
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: GRUDZIĄDZ
Re: Poprawić Napięcie w VFR800FI
Arnold z jakiego modelu SV masz ten regulator?
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Poprawić Napięcie w VFR800FI
Nie mam właśnie pojęcia z którego. Ma 7 czarnych kabli z kolorowymi paskami, a miejsca montażowe ma podłużne.
- lasooch
- teksciarz
- Posty: 130
- Rejestracja: sob 08 sie 2009, 00:52
- Imię: Michał
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: WPR
Re: Poprawić Napięcie w VFR800FI
Jak siedem kabli, to z wtryskowej SVki po 2003r. Gaźnikowe 1999-2002 miały pięć przewodów i ten regulator można traktować jako część eksploatacyjną, zdycha każdemu prędzej czy później. Miejsce montażu jest fatalne, pod zadupkiem, zero chłodzenia. Z resztą czy z tymi 7-przewodowymi nie będzie tak samo, to też ciężko wróżyć, po prostu motocykle są nowsze, to i regulator jeszcze w lepszej kondycji...
Triumph Tiger 1050 << bikepics
Re: Poprawić Napięcie w VFR800FI
Masz rację i dlatego zamiast wywalania kostek wystarczy trochę o nie zadbać , czyli styki wyczyścić , w razie potrzeby docisnąć i zakonserwować (wazelina lub spray do styków) . Jeśli akumulator jest słaby należy go wymienić jak najprędzej bo robi więcej szkód niż pożytku . Dla niektórych aku które ma 12 V jeszcze jest dobre ,niestety tak nie jest.Prawidłowe napięcie aku jest podane w serwisówce . Przerabiałem już ten temat i w praktyce skutkuje.Arnold pisze:A dzieje się tak bo omijamy różne różniste kostki połączeniowe między regulatorem napięcia, a akumulatorem, na których to zbiera się brud, śniedzieją, zmniejsza się przekrój przewodu i stanowią opór dla prądu.
Można też wywalić główną kostkę łączącą regulator z instalacją elektryczna motocykla i zalutować przewody. To właśnie na tej kostce najczęściej pojawiają się problemy w tym m.in. przypalenia.
Chciałbym jeszcze dodać, bo widzę co ludzie piszą, że nie koniecznie istnieją tylko oryginalne regulatory i tourmaxa. Są też np inne marki i ja mam zamontowany regulator z Suzuki SV. Kosztował 100 zł i nie widzę żeby działo się coś niepokojącego. I nawet idealnie pasuje w miejsce oryginalnego.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości