Poprawić Napięcie w VFR800FI

Moderatorzy: Gienio, Jacko, kiki, KolczyK, PETER, Falcon

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4200
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Poprawić Napięcie w VFR800FI

Post autor: KolczyK » pn 04 lut 2013, 00:13

Nie wiem gdzie to znalazłem, gdzieś na forum chyba jest, ale napiszę o tym co ktoś kiedyś napisał ...

cyt.

"Na Nasze motocykle jest jedna rada

- Wpiąć się w czerwono - biały kabel i podpiąć dodatkowym kablem pod plusa bezpośrednio do akumulatora

- Wpiąć się w zielony kabel i podłączyć go dodatkowym kablem bezpośrednio do minusa akumulatora

Są specjalne złączki, które zaciskając na kabelkach "wgryzają" się w kabel

Można też dorobić dodatkową wsuwkę do kostki

KOlega gwarantuje podniesienie napięcia w przedziale 0,5 - 1V"

Uwagi mile widziane
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2253
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Poprawić Napięcie w VFR800FI

Post autor: Arnold » pn 04 lut 2013, 00:54

A dzieje się tak bo omijamy różne różniste kostki połączeniowe między regulatorem napięcia, a akumulatorem, na których to zbiera się brud, śniedzieją, zmniejsza się przekrój przewodu i stanowią opór dla prądu. ;)
Można też wywalić główną kostkę łączącą regulator z instalacją elektryczna motocykla i zalutować przewody. To właśnie na tej kostce najczęściej pojawiają się problemy w tym m.in. przypalenia.
Chciałbym jeszcze dodać, bo widzę co ludzie piszą, że nie koniecznie istnieją tylko oryginalne regulatory i tourmaxa. :P Są też np inne marki i ja mam zamontowany regulator z Suzuki SV. Kosztował 100 zł i nie widzę żeby działo się coś niepokojącego. I nawet idealnie pasuje w miejsce oryginalnego.
Obrazek ECU z polifta, sondy lambda, katalizator, filtr K&N, tłumik MIG, zębatka przód 16z.

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
BLICHARVFR
teksciarz
teksciarz
Posty: 173
Rejestracja: czw 12 sty 2012, 18:50
Model VFR: RC46
Imię: Adrian
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GRUDZIĄDZ

Re: Poprawić Napięcie w VFR800FI

Post autor: BLICHARVFR » pn 04 lut 2013, 15:48

Arnold z jakiego modelu SV masz ten regulator?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2253
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Poprawić Napięcie w VFR800FI

Post autor: Arnold » pn 04 lut 2013, 15:55

Nie mam właśnie pojęcia z którego. Ma 7 czarnych kabli z kolorowymi paskami, a miejsca montażowe ma podłużne.
Obrazek ECU z polifta, sondy lambda, katalizator, filtr K&N, tłumik MIG, zębatka przód 16z.

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
lasooch
teksciarz
teksciarz
Posty: 130
Rejestracja: sob 08 sie 2009, 00:52
Model VFR: Triumph Tiger 1050
Imię: Michał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WPR

Re: Poprawić Napięcie w VFR800FI

Post autor: lasooch » pn 04 lut 2013, 19:30

Jak siedem kabli, to z wtryskowej SVki po 2003r. Gaźnikowe 1999-2002 miały pięć przewodów i ten regulator można traktować jako część eksploatacyjną, zdycha każdemu prędzej czy później. Miejsce montażu jest fatalne, pod zadupkiem, zero chłodzenia. Z resztą czy z tymi 7-przewodowymi nie będzie tak samo, to też ciężko wróżyć, po prostu motocykle są nowsze, to i regulator jeszcze w lepszej kondycji...
Triumph Tiger 1050 << bikepics

Awatar użytkownika
marmot
pisarz
pisarz
Posty: 346
Rejestracja: pt 04 lip 2008, 13:21
Model VFR: RC 46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz

Re: Poprawić Napięcie w VFR800FI

Post autor: marmot » czw 07 lut 2013, 17:23

Arnold pisze:A dzieje się tak bo omijamy różne różniste kostki połączeniowe między regulatorem napięcia, a akumulatorem, na których to zbiera się brud, śniedzieją, zmniejsza się przekrój przewodu i stanowią opór dla prądu. ;)
Można też wywalić główną kostkę łączącą regulator z instalacją elektryczna motocykla i zalutować przewody. To właśnie na tej kostce najczęściej pojawiają się problemy w tym m.in. przypalenia.
Chciałbym jeszcze dodać, bo widzę co ludzie piszą, że nie koniecznie istnieją tylko oryginalne regulatory i tourmaxa. :P Są też np inne marki i ja mam zamontowany regulator z Suzuki SV. Kosztował 100 zł i nie widzę żeby działo się coś niepokojącego. I nawet idealnie pasuje w miejsce oryginalnego.
Masz rację i dlatego zamiast wywalania kostek wystarczy trochę o nie zadbać , czyli styki wyczyścić , w razie potrzeby docisnąć i zakonserwować (wazelina lub spray do styków) . Jeśli akumulator jest słaby należy go wymienić jak najprędzej bo robi więcej szkód niż pożytku . Dla niektórych aku które ma 12 V jeszcze jest dobre ,niestety tak nie jest.Prawidłowe napięcie aku jest podane w serwisówce . Przerabiałem już ten temat i w praktyce skutkuje.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość