SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi
: ndz 07 gru 2008, 12:02
Witam
Tak jak obiecałem przedstawiam moje zmagania z zrobieniem synchro w VFR 800 FI i tylko w tym modelu.
Korzystałem z takiego to urządzenia firmy „morgan carbtune”:

Odpalamy moto i zaczynamy rozbiórkę. Pamiętajmy, że silnik musi mieć robocza temperaturę pracy-ok. 90*C.

Odkręcamy zbiornik (2 śruby przy główce ramy), po czym odchylamy go do tyłu i podpieramy-np. kawałkiem drewna:


Musimy zdjąć przewód odmy z tylnej glowicy i zaślepić wyjście, wygląda to tak:


Następnie odłączamy przewody podciśnienia które idą do filtra powietrza- z lewej strony idą przewody od 1 i 2 cylindra, a z prawej do 3 i 4. Co więcej, przewody te mają nadrukowane numerki wiec łatwo je podłączyć .


Podłączmy do nich nasze wakuometry i sprawdzamy co nam pokażą. Pamiętać należy też o tym, aby obroty były ustawione na poziomie około 1200-1300. Po podłączeniu wakuometrów wyglądało to u mnie tak:

Zdecydowanie moto musiało iść pod regulację.
Krok pierwszy- równamy podciśnienia na wszystkich przepustnicach za pomocą tych śrub (znajdują się z prawej strony baterii wtrysków)- kręcąc nimi w lewo lub w prawo.


Podcienienie na pierwszej przepustnicy ustawione jest jako wzorcowe(nie ma regulacji!!) i do niej musimy dostosować poszczególne wartości podciśnień:
Krok drugi:
Za pomocą pierwszej śrubki (przepustnica 3 cylindra) zmniejszamy podciśnienie aż spadnie w porównaniu z pierwszą o około 20+ - 5 mmHg.
Krok trzeci:
Za pomocą 3 śrubki zmieszamy podciśnienie z czwartej przepustnicy o 15+ - 5 mmHg w porównaniu pierwszą ( tą wzorcową).
Tak ma to wyglądać :

tutaj lepsze zdjęcie zaczerpnięte z naszego forum
http://vfr-oc.pl/forum/download/file.ph ... &mode=view
A na koniec browar
Tutaj macie zdjęcia w lepszej rozdzielczości
https://plus.google.com/photos/10878595 ... banner=pwa
Pozdro
Tak jak obiecałem przedstawiam moje zmagania z zrobieniem synchro w VFR 800 FI i tylko w tym modelu.
Korzystałem z takiego to urządzenia firmy „morgan carbtune”:

Odpalamy moto i zaczynamy rozbiórkę. Pamiętajmy, że silnik musi mieć robocza temperaturę pracy-ok. 90*C.
Odkręcamy zbiornik (2 śruby przy główce ramy), po czym odchylamy go do tyłu i podpieramy-np. kawałkiem drewna:
Musimy zdjąć przewód odmy z tylnej glowicy i zaślepić wyjście, wygląda to tak:
Następnie odłączamy przewody podciśnienia które idą do filtra powietrza- z lewej strony idą przewody od 1 i 2 cylindra, a z prawej do 3 i 4. Co więcej, przewody te mają nadrukowane numerki wiec łatwo je podłączyć .
Podłączmy do nich nasze wakuometry i sprawdzamy co nam pokażą. Pamiętać należy też o tym, aby obroty były ustawione na poziomie około 1200-1300. Po podłączeniu wakuometrów wyglądało to u mnie tak:
Zdecydowanie moto musiało iść pod regulację.
Krok pierwszy- równamy podciśnienia na wszystkich przepustnicach za pomocą tych śrub (znajdują się z prawej strony baterii wtrysków)- kręcąc nimi w lewo lub w prawo.
Podcienienie na pierwszej przepustnicy ustawione jest jako wzorcowe(nie ma regulacji!!) i do niej musimy dostosować poszczególne wartości podciśnień:
Krok drugi:
Za pomocą pierwszej śrubki (przepustnica 3 cylindra) zmniejszamy podciśnienie aż spadnie w porównaniu z pierwszą o około 20+ - 5 mmHg.
Krok trzeci:
Za pomocą 3 śrubki zmieszamy podciśnienie z czwartej przepustnicy o 15+ - 5 mmHg w porównaniu pierwszą ( tą wzorcową).
Tak ma to wyglądać :
tutaj lepsze zdjęcie zaczerpnięte z naszego forum

http://vfr-oc.pl/forum/download/file.ph ... &mode=view
A na koniec browar

Tutaj macie zdjęcia w lepszej rozdzielczości
https://plus.google.com/photos/10878595 ... banner=pwa
Pozdro