Strona 1 z 2

SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

: ndz 07 gru 2008, 12:02
autor: kiki
Witam
Tak jak obiecałem przedstawiam moje zmagania z zrobieniem synchro w VFR 800 FI i tylko w tym modelu.

Korzystałem z takiego to urządzenia firmy „morgan carbtune”:
Obrazek

Odpalamy moto i zaczynamy rozbiórkę. Pamiętajmy, że silnik musi mieć robocza temperaturę pracy-ok. 90*C.
Obrazek

Odkręcamy zbiornik (2 śruby przy główce ramy), po czym odchylamy go do tyłu i podpieramy-np. kawałkiem drewna:
Obrazek

Obrazek

Musimy zdjąć przewód odmy z tylnej glowicy i zaślepić wyjście, wygląda to tak:
Obrazek

Obrazek


Następnie odłączamy przewody podciśnienia które idą do filtra powietrza- z lewej strony idą przewody od 1 i 2 cylindra, a z prawej do 3 i 4. Co więcej, przewody te mają nadrukowane numerki wiec łatwo je podłączyć .
Obrazek

Obrazek



Podłączmy do nich nasze wakuometry i sprawdzamy co nam pokażą. Pamiętać należy też o tym, aby obroty były ustawione na poziomie około 1200-1300. Po podłączeniu wakuometrów wyglądało to u mnie tak:
Obrazek





Zdecydowanie moto musiało iść pod regulację.
Krok pierwszy- równamy podciśnienia na wszystkich przepustnicach za pomocą tych śrub (znajdują się z prawej strony baterii wtrysków)- kręcąc nimi w lewo lub w prawo.
Obrazek

Obrazek


Podcienienie na pierwszej przepustnicy ustawione jest jako wzorcowe(nie ma regulacji!!) i do niej musimy dostosować poszczególne wartości podciśnień:


Krok drugi:
Za pomocą pierwszej śrubki (przepustnica 3 cylindra) zmniejszamy podciśnienie aż spadnie w porównaniu z pierwszą o około 20+ - 5 mmHg.
Krok trzeci:
Za pomocą 3 śrubki zmieszamy podciśnienie z czwartej przepustnicy o 15+ - 5 mmHg w porównaniu pierwszą ( tą wzorcową).
Tak ma to wyglądać :
Obrazek



tutaj lepsze zdjęcie zaczerpnięte z naszego forum :)
http://vfr-oc.pl/forum/download/file.ph ... &mode=view


A na koniec browar :mrgreen:


Tutaj macie zdjęcia w lepszej rozdzielczości
https://plus.google.com/photos/10878595 ... banner=pwa


Pozdro

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

: czw 06 wrz 2012, 19:21
autor: Kolega_PL
kiki pisze: Podcienienie na pierwszej przepustnicy ustawione jest jako wzorcowe(nie ma regulacji!!) i do niej musimy dostosować poszczególne wartości podciśnień:
Czy wartość tego wzorcowego podciśnienia jest ustalona, czy może się różnić w zależności od egzemplarza? A jeśli jest różna to od czego to zależy?

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

: czw 06 wrz 2012, 19:27
autor: Arnold
Wartość jest napisana w serwisówce i zazwyczaj taka jest na tym pierwszym cylindrze. Różnice moga wynikać z nieszczelności na łącznikach przepustnic z głowicami.

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

: czw 06 wrz 2012, 21:26
autor: Kolega_PL
Rzeczywiście. Napisane jest 20 mmHg.
Nie pamiętam, ale u mnie było chyba więcej, podobnie jak u autora tematu.

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

: pt 07 wrz 2012, 00:39
autor: kiki
Arnold pisze:Wartość jest napisana w serwisówce i zazwyczaj taka jest na tym pierwszym cylindrze. Różnice moga wynikać z nieszczelności na łącznikach przepustnic z głowicami.
a jaką podaje dla 800 fi? Albo dla Vteca?

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

: pt 07 wrz 2012, 08:43
autor: Kolega_PL
800Fi - 20mmHg

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

: pt 10 maja 2013, 22:11
autor: zalew
Może to lekki off top,jednak trochę tu pomarudzę...
Wytłumaczcie mi czemu służy rzeczona synchronizacja podciśnień w przypadku układu wtryskowego???
Na zdrowy rozum przy mnogości czujników w które wyposażone są nasze sprzęty nie bardzo rozumiem co w przypadku wystąpienia jakichś różnic w tym elemencie może knocić się w układzie zasilania??Gaźnik ok-zrozumiała dla mnie sprawa co,jak i dlaczego.Aż taki matoł ze mnie nie jest :lol: Jednak tutaj nie do końca ogarniam co,jak i po co?Co się zużywa,co się zmienia i dlaczego należy tą kwestię regulować??jak świat światem nie słyszałem nigdy o regulowaniu czegoklowiek w przypadku benzynowych układów wtryskowych w samochodach.W mojej coś tam ponoć było sprawdzane/regulowane lecz ja nijak róznicy w czymkolwiek po tej operacji nie odczułem :oops: .Nie wiem jak u innych,może wtedy hondka pali te 5-6l/100km :P

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

: pt 10 maja 2013, 22:56
autor: Ali
Roznica miedzy ukladem w samochodzie jest taka ze jest tam tylko jedna przepustnica a w Vfr 4 a co do czujnikow odwrotnie tylko jeden który zczytuje wartosć podciśnienia z calego ukladu a nie z każdej przepustnicy osobno dlatego przeprowadza sie synchro. Na spalanie to raczej nie wplywa a bardziej na kulture pracy i reakcje na odkrecanie.

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

: śr 23 mar 2016, 09:09
autor: G#R
Po regulacji luzow zaworowych wypadałoby zrobić synchro. Chciałbym to zrobić sam za pomocą przyrządu własnej roboty.

Potrzebne:
- Kupić 4 wakuometry do -1.0 bara klasy 1.6,
Przykładowy (jak dobrze pamiętam klasa 1.6) http://allegro.pl/wakuometr-manometr-1- ... 53828.html
- 4 przejsciowki z 1/4" na przewód igielitowy (zależy z jakim gwintem kupi się wakuometr),
http://allegro.pl/krociec-na-waz-do-man ... 74627.html
- Parę metrów przewodu igielitowego. (trzeba najpierw zmierzyć jaki jest rozmiar przewodu podciśnieniowego)
Przykład http://allegro.pl/waz-przewod-igielitow ... 03747.html
- 4 zaworki akwarystyczne do regulacji dlawienia, by lepiej odczytać wartosci z wakuometrow,
http://allegro.pl/zaworek-precyzyjny-4- ... 47093.html
- Kawałek rurki miedzianej/mosiężnej do poloczenia przewodu podcianienia z przewodem igielitowym,
Przykład. http://allegro.pl/rurka-mosiezna-cu-zn3 ... 40618.html
- Kawałek deski, żeby zamontować wakuometry.

Całość Ok. 140 zł.
Ponoć taki sprzęt jest dokładniejszych niż te gotowe z allegro co chodzą po 200 zł.


Spotkałem się nie raz z takimi patentami na innych forach i ponoć ludzie byli zadowoleni.

Co o tym sądzicie? Miał ktoś z czymś takim doczynienia. :D

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

: czw 24 mar 2016, 17:41
autor: Fakir
Ja zamiast dławików, używam igieł od strzykawki - tych najcieńszych, chyba 0,4
Z tego co wiem, w wtryskowcu na nic się to nie zda, musisz ustawić konkretną wartość ciśnienia w mm Hg, więc jedynie wakuometr słupkowy/cyfrowy, np. carbtune

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

: czw 24 mar 2016, 23:51
autor: G#R
Przeliczyć z bar na mm Hg nie problem, są zresztą wakuometru z podwójną skalą w barach i mm Hg.
Znalazłem tez gotowe wakuometry z dlawikami :D .

Ale teraz trochę zabiłeś mi klina. :? To mimo skali w mm Hg i uzycia dlawikow, pomiar będzie niedokladny, bo wartości podcisnienia będą o wiele bardziej "skakały" niż na wakuometrach slupkowych przez co nie bedzie mozna odczytać konkretnej wartosci?

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

: pt 25 mar 2016, 05:06
autor: Fakir
G#R pisze:Przeliczyć z bar na mm Hg nie problem, są zresztą wakuometru z podwójną skalą w barach i mm Hg.
Znalazłem tez gotowe wakuometry z dlawikami :D .

Ale teraz trochę zabiłeś mi klina. :? To mimo skali w mm Hg i uzycia dlawikow, pomiar będzie niedokladny, bo wartości podcisnienia będą o wiele bardziej "skakały" niż na wakuometrach slupkowych przez co nie bedzie mozna odczytać konkretnej wartosci?
u mnie przy zastosowaniu igieł od strzykawki wskazówki wakumetrów nie skaczą, ważne żeby dać igły/dławiki tuż przy króćcach ssących, a nie przy zegarze wakumetru.

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

: pn 28 mar 2016, 21:57
autor: G#R
Fakir pisze: u mnie przy zastosowaniu igieł od strzykawki wskazówki wakumetrów nie skaczą, ważne żeby dać igły/dławiki tuż przy króćcach ssących, a nie przy zegarze wakumetru.
No to gitara :D . Jak nie skaczą, to czyli powinno się udać na takich zegarowych wakuometrach obniżyć podciśnienie na dwóch garach tak jak jest to podane w serwisówce :mrgreen:
Jak ktoś robił w 800-ce synchro wakuometrami zegarowymi to niech da znać.

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

: śr 20 sty 2021, 21:48
autor: MarekKaa
Dzisiaj przyszedł carbtune więc zabrałem się za regulację podciśnień. Wyszło jak na zdjęciu.

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

: sob 23 sty 2021, 08:20
autor: dixon
MarekKaa pisze:
śr 20 sty 2021, 21:48
Dzisiaj przyszedł carbtune więc zabrałem się za regulację podciśnień. Wyszło jak na zdjęciu.
Dobra robota😉👍