SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi
Witam
Tak jak obiecałem przedstawiam moje zmagania z zrobieniem synchro w VFR 800 FI i tylko w tym modelu.
Korzystałem z takiego to urządzenia firmy „morgan carbtune”:
Odpalamy moto i zaczynamy rozbiórkę. Pamiętajmy, że silnik musi mieć robocza temperaturę pracy-ok. 90*C.
Odkręcamy zbiornik (2 śruby przy główce ramy), po czym odchylamy go do tyłu i podpieramy-np. kawałkiem drewna:
Musimy zdjąć przewód odmy z tylnej glowicy i zaślepić wyjście, wygląda to tak:
Następnie odłączamy przewody podciśnienia które idą do filtra powietrza- z lewej strony idą przewody od 1 i 2 cylindra, a z prawej do 3 i 4. Co więcej, przewody te mają nadrukowane numerki wiec łatwo je podłączyć .
Podłączmy do nich nasze wakuometry i sprawdzamy co nam pokażą. Pamiętać należy też o tym, aby obroty były ustawione na poziomie około 1200-1300. Po podłączeniu wakuometrów wyglądało to u mnie tak:
Zdecydowanie moto musiało iść pod regulację.
Krok pierwszy- równamy podciśnienia na wszystkich przepustnicach za pomocą tych śrub (znajdują się z prawej strony baterii wtrysków)- kręcąc nimi w lewo lub w prawo.
Podcienienie na pierwszej przepustnicy ustawione jest jako wzorcowe(nie ma regulacji!!) i do niej musimy dostosować poszczególne wartości podciśnień:
Krok drugi:
Za pomocą pierwszej śrubki (przepustnica 3 cylindra) zmniejszamy podciśnienie aż spadnie w porównaniu z pierwszą o około 20+ - 5 mmHg.
Krok trzeci:
Za pomocą 3 śrubki zmieszamy podciśnienie z czwartej przepustnicy o 15+ - 5 mmHg w porównaniu pierwszą ( tą wzorcową).
Tak ma to wyglądać :
tutaj lepsze zdjęcie zaczerpnięte z naszego forum
http://vfr-oc.pl/forum/download/file.ph ... &mode=view
A na koniec browar
Tutaj macie zdjęcia w lepszej rozdzielczości
https://plus.google.com/photos/10878595 ... banner=pwa
Pozdro
Tak jak obiecałem przedstawiam moje zmagania z zrobieniem synchro w VFR 800 FI i tylko w tym modelu.
Korzystałem z takiego to urządzenia firmy „morgan carbtune”:
Odpalamy moto i zaczynamy rozbiórkę. Pamiętajmy, że silnik musi mieć robocza temperaturę pracy-ok. 90*C.
Odkręcamy zbiornik (2 śruby przy główce ramy), po czym odchylamy go do tyłu i podpieramy-np. kawałkiem drewna:
Musimy zdjąć przewód odmy z tylnej glowicy i zaślepić wyjście, wygląda to tak:
Następnie odłączamy przewody podciśnienia które idą do filtra powietrza- z lewej strony idą przewody od 1 i 2 cylindra, a z prawej do 3 i 4. Co więcej, przewody te mają nadrukowane numerki wiec łatwo je podłączyć .
Podłączmy do nich nasze wakuometry i sprawdzamy co nam pokażą. Pamiętać należy też o tym, aby obroty były ustawione na poziomie około 1200-1300. Po podłączeniu wakuometrów wyglądało to u mnie tak:
Zdecydowanie moto musiało iść pod regulację.
Krok pierwszy- równamy podciśnienia na wszystkich przepustnicach za pomocą tych śrub (znajdują się z prawej strony baterii wtrysków)- kręcąc nimi w lewo lub w prawo.
Podcienienie na pierwszej przepustnicy ustawione jest jako wzorcowe(nie ma regulacji!!) i do niej musimy dostosować poszczególne wartości podciśnień:
Krok drugi:
Za pomocą pierwszej śrubki (przepustnica 3 cylindra) zmniejszamy podciśnienie aż spadnie w porównaniu z pierwszą o około 20+ - 5 mmHg.
Krok trzeci:
Za pomocą 3 śrubki zmieszamy podciśnienie z czwartej przepustnicy o 15+ - 5 mmHg w porównaniu pierwszą ( tą wzorcową).
Tak ma to wyglądać :
tutaj lepsze zdjęcie zaczerpnięte z naszego forum
http://vfr-oc.pl/forum/download/file.ph ... &mode=view
A na koniec browar
Tutaj macie zdjęcia w lepszej rozdzielczości
https://plus.google.com/photos/10878595 ... banner=pwa
Pozdro
-
- pisarz
- Posty: 466
- Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
- Imię: Adam
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kartuzy
Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi
Czy wartość tego wzorcowego podciśnienia jest ustalona, czy może się różnić w zależności od egzemplarza? A jeśli jest różna to od czego to zależy?kiki pisze: Podcienienie na pierwszej przepustnicy ustawione jest jako wzorcowe(nie ma regulacji!!) i do niej musimy dostosować poszczególne wartości podciśnień:
Adam
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi
Wartość jest napisana w serwisówce i zazwyczaj taka jest na tym pierwszym cylindrze. Różnice moga wynikać z nieszczelności na łącznikach przepustnic z głowicami.
-
- pisarz
- Posty: 466
- Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
- Imię: Adam
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kartuzy
Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi
Rzeczywiście. Napisane jest 20 mmHg.
Nie pamiętam, ale u mnie było chyba więcej, podobnie jak u autora tematu.
Nie pamiętam, ale u mnie było chyba więcej, podobnie jak u autora tematu.
Adam
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi
a jaką podaje dla 800 fi? Albo dla Vteca?Arnold pisze:Wartość jest napisana w serwisówce i zazwyczaj taka jest na tym pierwszym cylindrze. Różnice moga wynikać z nieszczelności na łącznikach przepustnic z głowicami.
- zalew
- pisarz
- Posty: 253
- Rejestracja: pn 22 sie 2011, 22:21
- Imię: Andrzej
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Złocieniec
Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi
Może to lekki off top,jednak trochę tu pomarudzę...
Wytłumaczcie mi czemu służy rzeczona synchronizacja podciśnień w przypadku układu wtryskowego???
Na zdrowy rozum przy mnogości czujników w które wyposażone są nasze sprzęty nie bardzo rozumiem co w przypadku wystąpienia jakichś różnic w tym elemencie może knocić się w układzie zasilania??Gaźnik ok-zrozumiała dla mnie sprawa co,jak i dlaczego.Aż taki matoł ze mnie nie jest Jednak tutaj nie do końca ogarniam co,jak i po co?Co się zużywa,co się zmienia i dlaczego należy tą kwestię regulować??jak świat światem nie słyszałem nigdy o regulowaniu czegoklowiek w przypadku benzynowych układów wtryskowych w samochodach.W mojej coś tam ponoć było sprawdzane/regulowane lecz ja nijak róznicy w czymkolwiek po tej operacji nie odczułem .Nie wiem jak u innych,może wtedy hondka pali te 5-6l/100km
Wytłumaczcie mi czemu służy rzeczona synchronizacja podciśnień w przypadku układu wtryskowego???
Na zdrowy rozum przy mnogości czujników w które wyposażone są nasze sprzęty nie bardzo rozumiem co w przypadku wystąpienia jakichś różnic w tym elemencie może knocić się w układzie zasilania??Gaźnik ok-zrozumiała dla mnie sprawa co,jak i dlaczego.Aż taki matoł ze mnie nie jest Jednak tutaj nie do końca ogarniam co,jak i po co?Co się zużywa,co się zmienia i dlaczego należy tą kwestię regulować??jak świat światem nie słyszałem nigdy o regulowaniu czegoklowiek w przypadku benzynowych układów wtryskowych w samochodach.W mojej coś tam ponoć było sprawdzane/regulowane lecz ja nijak róznicy w czymkolwiek po tej operacji nie odczułem .Nie wiem jak u innych,może wtedy hondka pali te 5-6l/100km
-
- bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz 20 mar 2011, 19:43
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hrubieszow/Sheffield
Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi
Roznica miedzy ukladem w samochodzie jest taka ze jest tam tylko jedna przepustnica a w Vfr 4 a co do czujnikow odwrotnie tylko jeden który zczytuje wartosć podciśnienia z calego ukladu a nie z każdej przepustnicy osobno dlatego przeprowadza sie synchro. Na spalanie to raczej nie wplywa a bardziej na kulture pracy i reakcje na odkrecanie.
- G#R
- teksciarz
- Posty: 198
- Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
- Imię: Piotr
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi
Po regulacji luzow zaworowych wypadałoby zrobić synchro. Chciałbym to zrobić sam za pomocą przyrządu własnej roboty.
Potrzebne:
- Kupić 4 wakuometry do -1.0 bara klasy 1.6,
Przykładowy (jak dobrze pamiętam klasa 1.6) http://allegro.pl/wakuometr-manometr-1- ... 53828.html
- 4 przejsciowki z 1/4" na przewód igielitowy (zależy z jakim gwintem kupi się wakuometr),
http://allegro.pl/krociec-na-waz-do-man ... 74627.html
- Parę metrów przewodu igielitowego. (trzeba najpierw zmierzyć jaki jest rozmiar przewodu podciśnieniowego)
Przykład http://allegro.pl/waz-przewod-igielitow ... 03747.html
- 4 zaworki akwarystyczne do regulacji dlawienia, by lepiej odczytać wartosci z wakuometrow,
http://allegro.pl/zaworek-precyzyjny-4- ... 47093.html
- Kawałek rurki miedzianej/mosiężnej do poloczenia przewodu podcianienia z przewodem igielitowym,
Przykład. http://allegro.pl/rurka-mosiezna-cu-zn3 ... 40618.html
- Kawałek deski, żeby zamontować wakuometry.
Całość Ok. 140 zł.
Ponoć taki sprzęt jest dokładniejszych niż te gotowe z allegro co chodzą po 200 zł.
Spotkałem się nie raz z takimi patentami na innych forach i ponoć ludzie byli zadowoleni.
Co o tym sądzicie? Miał ktoś z czymś takim doczynienia.
Potrzebne:
- Kupić 4 wakuometry do -1.0 bara klasy 1.6,
Przykładowy (jak dobrze pamiętam klasa 1.6) http://allegro.pl/wakuometr-manometr-1- ... 53828.html
- 4 przejsciowki z 1/4" na przewód igielitowy (zależy z jakim gwintem kupi się wakuometr),
http://allegro.pl/krociec-na-waz-do-man ... 74627.html
- Parę metrów przewodu igielitowego. (trzeba najpierw zmierzyć jaki jest rozmiar przewodu podciśnieniowego)
Przykład http://allegro.pl/waz-przewod-igielitow ... 03747.html
- 4 zaworki akwarystyczne do regulacji dlawienia, by lepiej odczytać wartosci z wakuometrow,
http://allegro.pl/zaworek-precyzyjny-4- ... 47093.html
- Kawałek rurki miedzianej/mosiężnej do poloczenia przewodu podcianienia z przewodem igielitowym,
Przykład. http://allegro.pl/rurka-mosiezna-cu-zn3 ... 40618.html
- Kawałek deski, żeby zamontować wakuometry.
Całość Ok. 140 zł.
Ponoć taki sprzęt jest dokładniejszych niż te gotowe z allegro co chodzą po 200 zł.
Spotkałem się nie raz z takimi patentami na innych forach i ponoć ludzie byli zadowoleni.
Co o tym sądzicie? Miał ktoś z czymś takim doczynienia.
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi
Ja zamiast dławików, używam igieł od strzykawki - tych najcieńszych, chyba 0,4
Z tego co wiem, w wtryskowcu na nic się to nie zda, musisz ustawić konkretną wartość ciśnienia w mm Hg, więc jedynie wakuometr słupkowy/cyfrowy, np. carbtune
Z tego co wiem, w wtryskowcu na nic się to nie zda, musisz ustawić konkretną wartość ciśnienia w mm Hg, więc jedynie wakuometr słupkowy/cyfrowy, np. carbtune
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- G#R
- teksciarz
- Posty: 198
- Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
- Imię: Piotr
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi
Przeliczyć z bar na mm Hg nie problem, są zresztą wakuometru z podwójną skalą w barach i mm Hg.
Znalazłem tez gotowe wakuometry z dlawikami .
Ale teraz trochę zabiłeś mi klina. To mimo skali w mm Hg i uzycia dlawikow, pomiar będzie niedokladny, bo wartości podcisnienia będą o wiele bardziej "skakały" niż na wakuometrach slupkowych przez co nie bedzie mozna odczytać konkretnej wartosci?
Znalazłem tez gotowe wakuometry z dlawikami .
Ale teraz trochę zabiłeś mi klina. To mimo skali w mm Hg i uzycia dlawikow, pomiar będzie niedokladny, bo wartości podcisnienia będą o wiele bardziej "skakały" niż na wakuometrach slupkowych przez co nie bedzie mozna odczytać konkretnej wartosci?
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi
u mnie przy zastosowaniu igieł od strzykawki wskazówki wakumetrów nie skaczą, ważne żeby dać igły/dławiki tuż przy króćcach ssących, a nie przy zegarze wakumetru.G#R pisze:Przeliczyć z bar na mm Hg nie problem, są zresztą wakuometru z podwójną skalą w barach i mm Hg.
Znalazłem tez gotowe wakuometry z dlawikami .
Ale teraz trochę zabiłeś mi klina. To mimo skali w mm Hg i uzycia dlawikow, pomiar będzie niedokladny, bo wartości podcisnienia będą o wiele bardziej "skakały" niż na wakuometrach slupkowych przez co nie bedzie mozna odczytać konkretnej wartosci?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- G#R
- teksciarz
- Posty: 198
- Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
- Imię: Piotr
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi
No to gitara . Jak nie skaczą, to czyli powinno się udać na takich zegarowych wakuometrach obniżyć podciśnienie na dwóch garach tak jak jest to podane w serwisówceFakir pisze: u mnie przy zastosowaniu igieł od strzykawki wskazówki wakumetrów nie skaczą, ważne żeby dać igły/dławiki tuż przy króćcach ssących, a nie przy zegarze wakumetru.
Jak ktoś robił w 800-ce synchro wakuometrami zegarowymi to niech da znać.
-
- bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: wt 13 sie 2019, 13:32
- Imię: Marek
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi
Dzisiaj przyszedł carbtune więc zabrałem się za regulację podciśnień. Wyszło jak na zdjęciu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- dixon
- klepacz
- Posty: 550
- Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
- Imię: rafał
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: grójec
Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi
Dobra robota
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości