SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

Post autor: kiki » ndz 07 gru 2008, 12:02

Witam
Tak jak obiecałem przedstawiam moje zmagania z zrobieniem synchro w VFR 800 FI i tylko w tym modelu.

Korzystałem z takiego to urządzenia firmy „morgan carbtune”:
Obrazek

Odpalamy moto i zaczynamy rozbiórkę. Pamiętajmy, że silnik musi mieć robocza temperaturę pracy-ok. 90*C.
Obrazek

Odkręcamy zbiornik (2 śruby przy główce ramy), po czym odchylamy go do tyłu i podpieramy-np. kawałkiem drewna:
Obrazek

Obrazek

Musimy zdjąć przewód odmy z tylnej glowicy i zaślepić wyjście, wygląda to tak:
Obrazek

Obrazek


Następnie odłączamy przewody podciśnienia które idą do filtra powietrza- z lewej strony idą przewody od 1 i 2 cylindra, a z prawej do 3 i 4. Co więcej, przewody te mają nadrukowane numerki wiec łatwo je podłączyć .
Obrazek

Obrazek



Podłączmy do nich nasze wakuometry i sprawdzamy co nam pokażą. Pamiętać należy też o tym, aby obroty były ustawione na poziomie około 1200-1300. Po podłączeniu wakuometrów wyglądało to u mnie tak:
Obrazek





Zdecydowanie moto musiało iść pod regulację.
Krok pierwszy- równamy podciśnienia na wszystkich przepustnicach za pomocą tych śrub (znajdują się z prawej strony baterii wtrysków)- kręcąc nimi w lewo lub w prawo.
Obrazek

Obrazek


Podcienienie na pierwszej przepustnicy ustawione jest jako wzorcowe(nie ma regulacji!!) i do niej musimy dostosować poszczególne wartości podciśnień:


Krok drugi:
Za pomocą pierwszej śrubki (przepustnica 3 cylindra) zmniejszamy podciśnienie aż spadnie w porównaniu z pierwszą o około 20+ - 5 mmHg.
Krok trzeci:
Za pomocą 3 śrubki zmieszamy podciśnienie z czwartej przepustnicy o 15+ - 5 mmHg w porównaniu pierwszą ( tą wzorcową).
Tak ma to wyglądać :
Obrazek



tutaj lepsze zdjęcie zaczerpnięte z naszego forum :)
http://vfr-oc.pl/forum/download/file.ph ... &mode=view


A na koniec browar :mrgreen:


Tutaj macie zdjęcia w lepszej rozdzielczości
https://plus.google.com/photos/10878595 ... banner=pwa


Pozdro

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Model VFR: CB 1100
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

Post autor: Kolega_PL » czw 06 wrz 2012, 19:21

kiki pisze: Podcienienie na pierwszej przepustnicy ustawione jest jako wzorcowe(nie ma regulacji!!) i do niej musimy dostosować poszczególne wartości podciśnień:
Czy wartość tego wzorcowego podciśnienia jest ustalona, czy może się różnić w zależności od egzemplarza? A jeśli jest różna to od czego to zależy?
Adam

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

Post autor: Arnold » czw 06 wrz 2012, 19:27

Wartość jest napisana w serwisówce i zazwyczaj taka jest na tym pierwszym cylindrze. Różnice moga wynikać z nieszczelności na łącznikach przepustnic z głowicami.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Model VFR: CB 1100
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

Post autor: Kolega_PL » czw 06 wrz 2012, 21:26

Rzeczywiście. Napisane jest 20 mmHg.
Nie pamiętam, ale u mnie było chyba więcej, podobnie jak u autora tematu.
Adam

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

Post autor: kiki » pt 07 wrz 2012, 00:39

Arnold pisze:Wartość jest napisana w serwisówce i zazwyczaj taka jest na tym pierwszym cylindrze. Różnice moga wynikać z nieszczelności na łącznikach przepustnic z głowicami.
a jaką podaje dla 800 fi? Albo dla Vteca?

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Model VFR: CB 1100
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

Post autor: Kolega_PL » pt 07 wrz 2012, 08:43

800Fi - 20mmHg
Adam

Awatar użytkownika
zalew
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pn 22 sie 2011, 22:21
Model VFR: Triumph Bonneville
Imię: Andrzej
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złocieniec

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

Post autor: zalew » pt 10 maja 2013, 22:11

Może to lekki off top,jednak trochę tu pomarudzę...
Wytłumaczcie mi czemu służy rzeczona synchronizacja podciśnień w przypadku układu wtryskowego???
Na zdrowy rozum przy mnogości czujników w które wyposażone są nasze sprzęty nie bardzo rozumiem co w przypadku wystąpienia jakichś różnic w tym elemencie może knocić się w układzie zasilania??Gaźnik ok-zrozumiała dla mnie sprawa co,jak i dlaczego.Aż taki matoł ze mnie nie jest :lol: Jednak tutaj nie do końca ogarniam co,jak i po co?Co się zużywa,co się zmienia i dlaczego należy tą kwestię regulować??jak świat światem nie słyszałem nigdy o regulowaniu czegoklowiek w przypadku benzynowych układów wtryskowych w samochodach.W mojej coś tam ponoć było sprawdzane/regulowane lecz ja nijak róznicy w czymkolwiek po tej operacji nie odczułem :oops: .Nie wiem jak u innych,może wtedy hondka pali te 5-6l/100km :P

Ali
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: ndz 20 mar 2011, 19:43
Model VFR: VFR VTEC
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Hrubieszow/Sheffield

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

Post autor: Ali » pt 10 maja 2013, 22:56

Roznica miedzy ukladem w samochodzie jest taka ze jest tam tylko jedna przepustnica a w Vfr 4 a co do czujnikow odwrotnie tylko jeden który zczytuje wartosć podciśnienia z calego ukladu a nie z każdej przepustnicy osobno dlatego przeprowadza sie synchro. Na spalanie to raczej nie wplywa a bardziej na kulture pracy i reakcje na odkrecanie.

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

Post autor: G#R » śr 23 mar 2016, 09:09

Po regulacji luzow zaworowych wypadałoby zrobić synchro. Chciałbym to zrobić sam za pomocą przyrządu własnej roboty.

Potrzebne:
- Kupić 4 wakuometry do -1.0 bara klasy 1.6,
Przykładowy (jak dobrze pamiętam klasa 1.6) http://allegro.pl/wakuometr-manometr-1- ... 53828.html
- 4 przejsciowki z 1/4" na przewód igielitowy (zależy z jakim gwintem kupi się wakuometr),
http://allegro.pl/krociec-na-waz-do-man ... 74627.html
- Parę metrów przewodu igielitowego. (trzeba najpierw zmierzyć jaki jest rozmiar przewodu podciśnieniowego)
Przykład http://allegro.pl/waz-przewod-igielitow ... 03747.html
- 4 zaworki akwarystyczne do regulacji dlawienia, by lepiej odczytać wartosci z wakuometrow,
http://allegro.pl/zaworek-precyzyjny-4- ... 47093.html
- Kawałek rurki miedzianej/mosiężnej do poloczenia przewodu podcianienia z przewodem igielitowym,
Przykład. http://allegro.pl/rurka-mosiezna-cu-zn3 ... 40618.html
- Kawałek deski, żeby zamontować wakuometry.

Całość Ok. 140 zł.
Ponoć taki sprzęt jest dokładniejszych niż te gotowe z allegro co chodzą po 200 zł.


Spotkałem się nie raz z takimi patentami na innych forach i ponoć ludzie byli zadowoleni.

Co o tym sądzicie? Miał ktoś z czymś takim doczynienia. :D

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

Post autor: Fakir » czw 24 mar 2016, 17:41

Ja zamiast dławików, używam igieł od strzykawki - tych najcieńszych, chyba 0,4
Z tego co wiem, w wtryskowcu na nic się to nie zda, musisz ustawić konkretną wartość ciśnienia w mm Hg, więc jedynie wakuometr słupkowy/cyfrowy, np. carbtune
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

Post autor: G#R » czw 24 mar 2016, 23:51

Przeliczyć z bar na mm Hg nie problem, są zresztą wakuometru z podwójną skalą w barach i mm Hg.
Znalazłem tez gotowe wakuometry z dlawikami :D .

Ale teraz trochę zabiłeś mi klina. :? To mimo skali w mm Hg i uzycia dlawikow, pomiar będzie niedokladny, bo wartości podcisnienia będą o wiele bardziej "skakały" niż na wakuometrach slupkowych przez co nie bedzie mozna odczytać konkretnej wartosci?

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

Post autor: Fakir » pt 25 mar 2016, 05:06

G#R pisze:Przeliczyć z bar na mm Hg nie problem, są zresztą wakuometru z podwójną skalą w barach i mm Hg.
Znalazłem tez gotowe wakuometry z dlawikami :D .

Ale teraz trochę zabiłeś mi klina. :? To mimo skali w mm Hg i uzycia dlawikow, pomiar będzie niedokladny, bo wartości podcisnienia będą o wiele bardziej "skakały" niż na wakuometrach slupkowych przez co nie bedzie mozna odczytać konkretnej wartosci?
u mnie przy zastosowaniu igieł od strzykawki wskazówki wakumetrów nie skaczą, ważne żeby dać igły/dławiki tuż przy króćcach ssących, a nie przy zegarze wakumetru.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

Post autor: G#R » pn 28 mar 2016, 21:57

Fakir pisze: u mnie przy zastosowaniu igieł od strzykawki wskazówki wakumetrów nie skaczą, ważne żeby dać igły/dławiki tuż przy króćcach ssących, a nie przy zegarze wakumetru.
No to gitara :D . Jak nie skaczą, to czyli powinno się udać na takich zegarowych wakuometrach obniżyć podciśnienie na dwóch garach tak jak jest to podane w serwisówce :mrgreen:
Jak ktoś robił w 800-ce synchro wakuometrami zegarowymi to niech da znać.

MarekKaa
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: wt 13 sie 2019, 13:32
Model VFR: 800fi 2001
Imię: Marek
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

Post autor: MarekKaa » śr 20 sty 2021, 21:48

Dzisiaj przyszedł carbtune więc zabrałem się za regulację podciśnień. Wyszło jak na zdjęciu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
dixon
klepacz
klepacz
Posty: 550
Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
Model VFR: rc46
Imię: rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: grójec

Re: SYNCHRO podciśnień VFR 800Fi

Post autor: dixon » sob 23 sty 2021, 08:20

MarekKaa pisze:
śr 20 sty 2021, 21:48
Dzisiaj przyszedł carbtune więc zabrałem się za regulację podciśnień. Wyszło jak na zdjęciu.
Dobra robota😉👍
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości