Generalnie wymiana płynu chłodniczego to nie jest skomplikowany problem. Rzecz jasna jak najbardziej trochę trzeba uważać aby zrobić to dobrze. Ja skorzystałem z manuala, którego znalazłem w necie. Co ciekawe proces wymiany podobny jak w 800 Fi i VTEC pewnie też.
Zaczynamy od zdjęcia owiewek. Spasowane doskonale także bez pośpiechu je demontujemy uprzednio zdejmując spinki i odkręcając śruby mocujące.
Jeśli nie macie w planach odkręcania śruby w bloku silnika to z lewej strony wystarczy zdjąć małą, dolną owiewkę.
Ja zdjąłem obydwie, ponieważ zrobić chciałem zgodnie z instrukcją.
Następnie przygotowujemy jakieś naczynko na płyn, który będziemy spuszczać. Jak gotowe to podstawiamy i odkręcamy śrubę z pokrywy pompy.
Pamiętamy o podkładce.
Ja zdjąłem też kapsel ze zbiornika wyrównawczego i powoli odkręcałem korek chłodniczy aby płyn nie leciał ze zbyt dużym impetem
Z tych operacji fotek zabrakło bo wyszły mocno nieczytelne i do tej pory nie wiem dlaczego ...
Następnie odłączyłem przewód powrotu z chłodniczy do zbiornika i też spuściłem z niego tę resztkę płynu.
Ze zbiorniczka płyn odessałem za pomocą strzykawki.
Po opróżnieniu układu wkręciłem odkręcone śruby i założyłem przewód powrotny.
Powoli, nawet bardzo wolno napełniłem układ nowym płynem i trochę wlałem do zbiorniczka wyrównawczego.
Odpowietrzanie układu wykonałem dokładnie tak jak jest napisane w manualu czyli odpaliłem moto na około 4 minuty i po tym czasie wykonałem 3 czy 4 delikatne przegazówki. Następnie zakręciłem korek chłodnicy i dolałem płynu do zbiorniczka wyrównawczego po czym zmontowałem owiewki.
I tak nadszedł czas na jazdę próbną po tej wymianie. Przejechane w sumie około 35 km. Po około 20 km. pozwoliłem moto osiągnąć temperaturę 102 stopni według kompa na postoju i faktyczne nadmiar czyli dosłownie trochę płynu moto wypluło. Te trochę to może z pięćdziesiątka
Następnie kolejne 15 km. Moto w trakcie jazdy momentalnie zeszło do 70 stopni. Fakt, chłodno dziś było. i zakończyłem test.
Najprawdopodobniej wszystko przebiegło zgodnie z planem.
Wymiana płynu chłodzącego VFR 800 F RC79/93.
-
- zadomowiony
- Posty: 58
- Rejestracja: sob 19 paź 2024, 14:27
- Imię: decent
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: WPI
Wymiana płynu chłodzącego VFR 800 F RC79/93.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- MarcinMMz
- pisarz
- Posty: 229
- Rejestracja: śr 28 wrz 2022, 15:20
- Imię: MARCIN
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Wymiana płynu chłodzącego VFR 800 F RC79/93.
No i fajnie...
Jest jeszcze jedno miejsce do którego warto zajrzeć jak się ma "wszystko" na wierzchu. Chodzi o zlanie resztek płynu z okolicy płaszca chłodzącego bloku silnika zanim wleje się nowy płyn.
Ja wymieniając płyn leję zawsze wodę destylowaną aby przepłukać układ a w drugim kroku leję właściwy płyn do układu. Ale to takie moje skrzywienie; wiadomo, że każdy i tak zrobi po swojemu.
Przypomniała mi się jeszcze jedna cenna uwaga... Zawsze należy stosować płyn wytwarzany jest w technologii OAT ( Organic Acid Technology) t.j. taki który nie zawiera krzemianów, boranów, azotanów, aminów; krzemiany mogą uszkodzić pompę wodną. Większość producentów używa krzemianów, więc trzeba czytać etykiety.
Przykładem są problemy opisywane po wlaniu np. Mannol-a dostepne również na tym Forum.
Jest jeszcze jedno miejsce do którego warto zajrzeć jak się ma "wszystko" na wierzchu. Chodzi o zlanie resztek płynu z okolicy płaszca chłodzącego bloku silnika zanim wleje się nowy płyn.
Ja wymieniając płyn leję zawsze wodę destylowaną aby przepłukać układ a w drugim kroku leję właściwy płyn do układu. Ale to takie moje skrzywienie; wiadomo, że każdy i tak zrobi po swojemu.
Przypomniała mi się jeszcze jedna cenna uwaga... Zawsze należy stosować płyn wytwarzany jest w technologii OAT ( Organic Acid Technology) t.j. taki który nie zawiera krzemianów, boranów, azotanów, aminów; krzemiany mogą uszkodzić pompę wodną. Większość producentów używa krzemianów, więc trzeba czytać etykiety.
Przykładem są problemy opisywane po wlaniu np. Mannol-a dostepne również na tym Forum.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- diimon
- klepacz
- Posty: 654
- Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
- Imię: Adrian
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SZA
Re: Wymiana płynu chłodzącego VFR 800 F RC79/93.
Marcin dobrze że napisałeś o tej śrubie w bloku silnika, wyleci trochę ponad setka. Płukanie wodą demineralizowaną na bank lepsze niż jak piszą w instrukcji o wodzie wodociągowej....
-
- zadomowiony
- Posty: 58
- Rejestracja: sob 19 paź 2024, 14:27
- Imię: decent
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: WPI
Re: Wymiana płynu chłodzącego VFR 800 F RC79/93.
Zlałem tę resztkę z okolicy głowic. Przykro mi okrutnie, że fotek zabrakło o czym wspomniałem. I tak sobie właśnie pomyślałem, że jest też druga opcja, a mianowicie, że jak komuś nie szkoda tego 1 litra nowego płynu to można wlać nowy płyn, który wypłucze stary czyli tzw. wymiana dynamiczna
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość