Strona 1 z 2

skladanie sie w zakrety - granice?

: sob 22 kwie 2006, 21:44
autor: Młody
otoz od mlodosci (ktora trwa do dzis :P) zawsze bylem fanem winkli. na mz dochodzilem butem do asfaltu (pare razy w zyciu :P). po jedno rocznej nauce na vfr ta sztuka wychodzi mi bez problemu. mialem 170, 180 z tylu - nie mialo znaczenia - obie zamknalem. o dziwo z plecaczkiem o wiele glebiej sie skladam i nie wnosze tego po dymie z butow na zakretach, czy tez rysach na puszce wydechowej, ale po sladzie na oponie. kiedy nie moglem zamknac opony, wsiadala Kocica jako balast i rura na kaszuby. pare winkli rozgrzewajacych i bach, opona zamknieta. przy obciazeniu tylu wzrasta u mnie poczucie bezpieczenstwa - bardziej doklejona opona - tak to sobie tlumacze, i zlozenia sa dosc glebokie. w tym sezonie podnioslem tyl o okolo 70mm, obnizylem przod o 25mm i opone zamykam juz samemu na zawolanie. przednia nadal ma zapas, ktory mnie drazni ;) pytanie: czy da sie zamknac przednia opone, gdy tyl teoretycznie sie skonczyl?? moze mozna jeszcze glebiej klasc moto? gdzie sa te granice??

: pt 28 kwie 2006, 22:27
autor: olo
M?ody ! W kwestii zakr?t?w mo?emy sobie poda? r?ce, u mnie mo?na zkwitowa? to has?em: rado?? czerpana z jazdy motocyklem jest wprost proporcjonalna do k?ta pochylenia maszyny na zakr?cie ! Najwi?ksz? zbrodni? jest zu?ycie opon na samym czubku, od jazdy na wprost - przednia guma kt?r? zdj??em po zesz?ym sezonie mia?a na ?rodku najwi?cej bie?nika ;-). Jeszcze lepiej gdy po zakretach ?migamy w grupie i mozna obserwowa? innych pokonuj?cych kolejne winkielki - prawo-lewo-prawo-lewo... i tak bez ko?ca ! Kiedy? gdzie? przeczyta?em ?e jakiemu? go?ciowi po kilku godzinach kr?cenia w Alpach zbrzyd?y zakr?ty - mnie po kilku dniach nie zbrzyd?y, ba - wci?? mia?em ma?o ! Marz? mi sie takie wakacje: dwa tygodnie w Alpach. Po prostu. Zaje?dzi? si? na amen. VFR-k? te? ( nie, to przecie? nie mozliwe!). Mo?e kiedy?... Mo?e kiedy? b?dziemy mieli okazj? razem po?miga?...zobaczymy ! A co do tego wkurzaj?cego paska na kraw?dzi przedniej gumy kt?rej nie da si? zamkn?? - nie wynika to przypadkiem z du?ej r??nicy szeroko?ci opon (prz?d i ty?) ?

: ndz 30 kwie 2006, 00:49
autor: UxY
Olo da sie zamkna? przedni? opone :) Ale nie na zwyk?ych drogach, problem tego rantu w prednim kapciu polega na tym i? nie ma jak porz?dnie rozgrzac rant?w przedniej opony chyba ze znasz kompletnie pusta r?wna droge ktr?ra ma winkiel za winklem. ;] Zobaz na torowe opony s? pozamykane do ko?ca (Yarson mi?? oponki z toru na swojej VFR) i ty?'i prz?d by? zamkniety :] Oni je takl fajnie scieraj? wchodzac w zakr?ty na lekkim po?lizgu.

: ndz 30 kwie 2006, 09:57
autor: Młody
no wlasnie, tez sie dowiedzialem, ze trzeba by na tor uderzyc i sprawa powinna sie wyjasnic ;)

: ndz 30 kwie 2006, 11:19
autor: olo
No to nie b?dzie innego wyj?cia jak po??czy? nasz zlot z wizyt? na torze :mrgreen: , pozna?, kielce...?

: pn 01 maja 2006, 18:11
autor: zbyl
Sory ale tor Kielce sie do tego nienadaje :-)


zbyl

: pn 01 maja 2006, 20:24
autor: olo
WHY ???

: pn 01 maja 2006, 22:27
autor: MadziX
wg mnie to kwestia geometrii motocykla..
jad?c tym samym tempem w zakr?tach z gsxr1100 - suza mia?a zamkni?ty ty? , prz?d nie, ja mia?am zamkni?ty prz?d, a o dziwo ty? nie..z przodu mam zawsze prawie zmkniet? opon?..z ty?u gorzej...opony wg zalece? producenta..

: sob 06 maja 2006, 15:56
autor: Bart
olo pisze:WHY ???
Kielce to chyba bardziej tor offroad :) troszki nie r?wny i z tego co pamietam a chyba nic sie nie zmienilo ma odcinek po szutrze, poprawcie mnie jesli sie myle ;)

: ndz 07 maja 2006, 23:30
autor: zbyl
Nie ma zadnego odcinak po szutrze.
Jednak sam asfalt nie jest zbyt nowy.
sa dwa tory w Kielcach jeden maly ( owalny ) i duzy
ale zeby duzym jezdzic trzeba zamknac droge krajowa co czasami robia :-)
ale na wyscigi jakies. i wtedy tor jest super.

pozdrowka
zbyl

: pt 30 cze 2006, 00:03
autor: Pawel
Wiele zale?y te? od samej opony. Niby rozmiar jest rozmiarem, ale .... Nie do ko?ca. S? opony ?atwe do zamkni?cia, inne gorzej. Podam przyk?ad. Ostatnio smig?em Banditem 1200 na Michelin Pilot Sport i swoj? VFR na Metzelerach M1. Ten sam zakr?t, pokonywany wiele razy, bo robi?em zdj?cia Bandita do SM, a na VFR zrobi?em kilkana?cie rundek dla przyjemno?ci. Ty? w Bandicie zamkni?ty w 100%, buty przytarte, a w VFR jesze zosta?o miejca. A na Hondzie je?dzi?em z tak? sam? pr?dko?ci?, a nawet szybciej! A jaka jest granica ??? Prosta odpowied? - przyczepno?ci. Ko?czy? si? to mo?e wyczuwalnymi u?lizgami lub ...

: pt 30 cze 2006, 07:44
autor: Yaco
No ja w?a?nie zacz??em ostatnio odnosi? wra?enie, ?e ty? lekko mi odje?d?a, szczeg?lnie pod koniec zakr?tu, a do porz?dnego z?o?enia i zamkni ?cia opony jeszcze daleeeko. :neutral: Mam nadzieje, ?e to tylko z?udzenia :mrgreen:

: pt 30 cze 2006, 08:40
autor: Vlaad
No i dziwna sprawa z tym zamykaniem opon... Poprzednie opony: prz?d BT20, ty? BT56 i ty? by? prawie domkni?ty a przedniej brakowa?o sporo. Teraz mam komplet Conti RoadAttack i.... prz?d si? ko?czy a z ty?u? Tylna opona ma zapas. Wniosek? Wszystko zale?y od opon i ich profilu poprzecznego.

: sob 15 lip 2006, 07:28
autor: olo
A jednak si? da ! Podczas szale?stw po rewelacyjnych zakr?tasach w okolicy Banskiej Bystrzycy zamkn??em przedniego Pilota :mrgreen:

: wt 08 sie 2006, 18:35
autor: ppamula
Panowie
Wiem że to śmieszne ale co to znaczy zamknąć oponę? :oops:
Tylko sie domyślam że to znaczy przytrzeć ją na zakręcie do bocznego rantu.
Ale może się mylę? :confused
Bardzo prosze o podszkolenie żółtodzioba.
Pozdro