Strona 1 z 1

Shimmy?

: pt 31 sie 2007, 12:15
autor: monter
Wczoraj pierwszy raz na legalu latałem swoją VFR. Wcześniej miałem stare Virago 750, to tak jakbym od nowa uczył się jeździć. Spróbowałem przy 80km/h zasymulować awaryjne hamowanie i nieżle mnie wystraszyła, byłem o włos od pierwszej gleby. Być może zbyt zdecydowanie ścisnąłem klamkę, poczułem lekki uślizg przedniego koła, poważne nurkowanie i trzepotanie kierownicą. Bardzo mnie to martwi bo shimmy ma prawo występować z tego co kojarzę w zupełnie innych okolicznościach. Odpuściłem hamulec i wszystko wróciło do normy ale zatrzepotało silnie na tyle, że już widziałem połamane plasticzki :/ Sprzęt jest prosty, stabilny, nie ma luzów w głowce ramy, łożyska delikatnie ściśnięte, tak że jest pewien lekki opór ale kierownica obraca się gładko. Jest pewien lekki stuk w lagach albo w zaciskach. Pozatym nawet ograniczniki skrętu nie są wybite, więc raczej jest bezwypadkowa. Co o tym myślicie?

: pt 31 sie 2007, 12:31
autor: Pepe VFR
Nie rozgrzałeś opon w tym motocyklu już trzeda to robić za szybko wcisnełeś hamulec i zerwałeś przyczepnoś sprrawdz jeszcze raz tylko progresywnie zaciskaj klamke jak by było coś nie tak to przy jeżdzie na wprost około 80-100km/h to by ci po puszczeniu kiery momętalnie szimmy by łapał jak dalej będzie to samo to sprawdz dokładnie olej w lagach i łożysko główki (chociaż ja stawiam na uślizg )pozdro :bye

: pn 03 wrz 2007, 09:42
autor: monter
Miałeś rację, zerwałem po prostu przyczepność i spanikowałem :???: Wczoraj zrobiłem więcej kilometrów i okazuje się ze nie jest źle :)

: pn 03 wrz 2007, 17:43
autor: Vlaad
Nie będę tu się za bardzo mądrzył, ale poradzę ci ostatni "MOTOCYKL", gdzie opisano większość rodzajów drgań związanych z motocyklem oraz sposobów diagnozowania i zapobiegania tym zjawiskom.

aVe cycki & vfr