VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Miałeś jakaś niezłą akcję i chcesz sie podzielić? Chcesz opowiedzieć o swojej wyprawie? Dawaj dawaj.
Awatar użytkownika
antekpl
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: śr 06 sty 2016, 11:35
Model VFR: VFR 1200F
Imię: Antek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: antekpl » pn 14 lis 2016, 22:06

a to grzanie to ile kresek w skali? i w jakich warunkach?

Awatar użytkownika
de Palma
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 28 lut 2010, 22:38
Model VFR: 1200F, 400R
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: de Palma » pn 14 lis 2016, 22:18

Dwie kreski jak jedziesz w trasie, nie palujesz i nie ma upału.
Jak w korku lub skwarze albo zatrzymasz sie po jeździe na wysokich obrotach to masz trzy kreski i po jakimś czasie włącza sie wentylator. Schodzi do trzech kresek i tak w kółko.
Czterech nigdy nie widziałem.
Trzeba dodać, ze ciepło jest dobrze odprowadzane i nie griluje kierowcy ani pasażera.

Awatar użytkownika
antekpl
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: śr 06 sty 2016, 11:35
Model VFR: VFR 1200F
Imię: Antek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: antekpl » wt 15 lis 2016, 08:53

de Palma pisze:Dwie kreski jak jedziesz w trasie, nie palujesz i nie ma upału.
Jak w korku lub skwarze albo zatrzymasz sie po jeździe na wysokich obrotach to masz trzy kreski i po jakimś czasie włącza sie wentylator. Schodzi do trzech kresek i tak w kółko.
Czterech nigdy nie widziałem.
Trzeba dodać, ze ciepło jest dobrze odprowadzane i nie griluje kierowcy ani pasażera.
Potwierdzam to co napisał de Palma, podczas jazdy w mieście lub w korku 3 kreski, jak w trasie 2 kreski. 4 kresek nie jestem pewien czy kiedykolwiek widziałem, a 5 to już na pewno nie :wink:

Awatar użytkownika
tomcatek
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 76
Rejestracja: wt 02 wrz 2014, 16:01
Model VFR: 1200FD
Imię: Tomek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: tomcatek » wt 15 lis 2016, 13:43

U mnie tak samo.
Boże chroń mnie przed przyjaciółmi, przed wrogami obronię się sam

Awatar użytkownika
rde_rudy
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: pn 02 kwie 2012, 22:38
Model VFR: VFR 1200f
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: rde_rudy » wt 15 lis 2016, 16:49

de Palma pisze:Dwie kreski jak jedziesz w trasie, nie palujesz i nie ma upału.
Jak w korku lub skwarze albo zatrzymasz sie po jeździe na wysokich obrotach to masz trzy kreski i po jakimś czasie włącza sie wentylator. Schodzi do trzech kresek i tak w kółko.
Czterech nigdy nie widziałem.
Trzeba dodać, ze ciepło jest dobrze odprowadzane i nie griluje kierowcy ani pasażera.
Czyli mam tak samo tzn normalne :mrgreen:
...stalowym koniem gonić świat....o taaaak!!!...

Awatar użytkownika
rde_rudy
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: pn 02 kwie 2012, 22:38
Model VFR: VFR 1200f
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: rde_rudy » wt 15 lis 2016, 16:51

Dzięki chłopaki za odpowiedź :motolove
...stalowym koniem gonić świat....o taaaak!!!...

Awatar użytkownika
Dibur
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: pt 22 maja 2009, 17:39
Model VFR: 1200F DCT
Imię: Marek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Susiec

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: Dibur » ndz 20 lis 2016, 08:53

To ja mam pytanie z innej beczki.
Jako, że czeka mnie w przyszłym roku duży przegląd po 24 000 to chciałem zapytać czy warto grzebać w zaworach (regulacja) po takim przebiegu?
z góry dzięki za sugestie
Dibur

Awatar użytkownika
de Palma
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 28 lut 2010, 22:38
Model VFR: 1200F, 400R
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: de Palma » ndz 20 lis 2016, 09:29

Wg producenta zawory regulować trzeba przy 48.000km

Awatar użytkownika
de Palma
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 28 lut 2010, 22:38
Model VFR: 1200F, 400R
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: de Palma » ndz 20 lis 2016, 09:30

Precyzyjniej: co 48.0000km

Awatar użytkownika
veeefour
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: wt 12 maja 2015, 20:47
Model VFR: 1200F
Imię: Przemek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: veeefour » ndz 20 lis 2016, 19:29

Dibur pisze:To ja mam pytanie z innej beczki.
Jako, że czeka mnie w przyszłym roku duży przegląd po 24 000 to chciałem zapytać czy warto grzebać w zaworach (regulacja) po takim przebiegu?
z góry dzięki za sugestie
Wg. producenta to "luz zaworowy" sprawdza sie co 16 tys. mil albo co 24 tys km.

Przy 24 nie warto - swoje sprawdzalem przy 28 i wszystko bylo w normie. Wg mnie warto to zrobic przy 48.

Awatar użytkownika
Dibur
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: pt 22 maja 2009, 17:39
Model VFR: 1200F DCT
Imię: Marek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Susiec

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: Dibur » pn 21 lis 2016, 08:10

No właśnie, w manualu jest po 24 i 48 tys.
W poprzedniej 800 FI sprawdzałem po przebiegu licznikowym 65 tys. (Peter) i luzy były w porządku.
Więc chyba sobie odpuszczę, szkoda kasy ( w Hondzie ok. 600 zł.)
Dibur

flanel81
Posty: 3
Rejestracja: czw 18 sie 2016, 21:28
Imię: Tomasz
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: flanel81 » ndz 02 lip 2017, 11:55

Czy może ktoś podpowiedzieć, gdzie pobrać manuala do vfr1200 2010r?

Awatar użytkownika
de Palma
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 28 lut 2010, 22:38
Model VFR: 1200F, 400R
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: de Palma » ndz 27 sie 2017, 20:42

Jeżdżąc VFR12 wiele razy zastanawiałem sie nad wymiana tłumika na akcesoryjny. Na wolnych obrotach moto chodzi jak kosiarka, wygląd tłumika troche kontrowersyjny, ale po obejrzeniu akcesoryjnych stwierdziłem, ze oryginał do niej pasuje najlepiej. No i po przekroczeniu 5k obr/min w tłumiku otwiera sie klapka i słychać już fajny, rasowy bas silnika.
Dzis problem sie rozwiązał bo wlasnie ta klapka sie zacięła i silnik pięknie ryczy w pełnym zakresie obrotów.
Obrazek
Czy ktoś wie czy to ma jakies znaczenie dla silnika, ze oba kanały pracują teraz cały czas?


Awatar użytkownika
antekpl
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: śr 06 sty 2016, 11:35
Model VFR: VFR 1200F
Imię: Antek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: antekpl » ndz 27 sie 2017, 22:36

Dużo użytkowników VFR1200 odpina linkę od serwa (silniczek po prawej stronie kanapy pod owiewką), wtedy klapka pozostaje otwarta i poprawia trochę brzmienie wydechu. Ja przerobiłem seryjny wydech u Edzia (Edhaust), brzmi dużo lepiej ale nadal nie jest to coś czego bym docelowo oczekiwał, podobno wynika to z długości samej puszki i tego że nie da się tam zrobić odpowiednio wytłumionego materiałem przelotu (wkładana jako przelot perforowana rurka w środku jest dość krótka).

flanel81
Posty: 3
Rejestracja: czw 18 sie 2016, 21:28
Imię: Tomasz
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: flanel81 » pt 29 gru 2017, 01:54

To może dorzucę coś od siebie. Mam założony komin Delkovic (karbonowy, długi - z takim kupiłem) i o ile brzmienie vfr1200 zawsze mnie ... martwiło (wcześniej miałem dwie duże V2), choć sugerowałem się głównie filmami na yt. to muszę przyznać, że na tym przelocie moto brzmi naprawdę dobrze a po wymianie filtra na kn jeszcze lepiej. Inną sprawą jest czy to dla silnika zdrowe, ale bez korekty map = powercommander nic nie da się poprawić. Być może najłatwiej będzie wrócić do oryginału. Sprawdzę to na wiosnę.

PS. nie mam swojego nagrania, ale znalazłem bliźniaczy komin
https://www.youtube.com/watch?v=DvlK9uW_ppo

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości