VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Miałeś jakaś niezłą akcję i chcesz sie podzielić? Chcesz opowiedzieć o swojej wyprawie? Dawaj dawaj.
Awatar użytkownika
klosiewi
klepacz
klepacz
Posty: 1369
Rejestracja: pt 24 kwie 2009, 15:59
Imię: Grzegorz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Post autor: klosiewi » sob 10 kwie 2010, 22:06

de Palma pisze:To wahanie przerwała plotka o VFR1200.
Jak to jest z tym VTEC iem?
Bardzo fajnie jak chcesz pojeździć emerytem to kręcisz do 6800 a jak pojeździć szybciej :mrgreen: to dzida i poszedł przeciągiem ;-)

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » ndz 11 kwie 2010, 10:55

de Palma pisze:Jak to jest z tym VTEC iem?
Ktos pisał ze go denerwuje na autostradzie , przykładowo jedziesz 150 kmh lekko przyspiesasz i sie załącza vtec , zwalniasz wyłącza sie , motocykl zmusza Cie jechac 140 albo 160 :confused moze byc tez niefajny na zakretach kiedy sie włącza. To jest gdzies przczytane przezemnie . Ja smigam zębatą 800.
V-tec bardzo mi sie podoba ale go nie kupie , system vtec i łańcuchy rozrzadu kwasza mi mine ;-)
Pogoda dzis marna wiec chyba nie zrobisz tych fotek szybko cholerka
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » ndz 11 kwie 2010, 11:19

szatan pisze:..., przykładowo jedziesz 150 kmh lekko przyspiesasz i sie załącza vtec , zwalniasz wyłącza sie , motocykl zmusza Cie jechac 140 albo 160 :confused moze byc tez niefajny na zakretach kiedy sie włącza. To jest gdzies przczytane przezemnie .
V tec załącza się przy 160-163 km/h na ostatnim biegu, więc nie prawdą jest, że albo trzeba jechać 140 albo 160.

Prędkość przelotowa, według mnie to 140-160 i wówczas spokojnie jedziemy bez dopalacza.

Jeśli chodzi o sam system v-teca do dla mnie świetna sprawa, jak by się wydawało, że mocy zaczyna brakować to dostajesz dodatkowego kopa i lecisz dalej.

Nikt kto jeździ Vitkiem nie zaprzeczy, że to nie przeszkadza w jeździe.
Jedynie Ci co nie jeździli twierdzą uporczywie, że to straszna lipa jest.
Ostatnio zmieniony ndz 11 kwie 2010, 11:40 przez MC_Hammer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
de Palma
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 28 lut 2010, 22:38
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: de Palma » ndz 11 kwie 2010, 11:36

Tak myślałem - Honda nie wypuści żadnej lipy. Poza tym zawsze rynek weryfikuje pomysły konstruktorów, a w tym przypadku można mówić o sukcesie rynkowym.
Stylistycznie dla mnie VFR800 jest motocyklem wszechczasów.

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » ndz 11 kwie 2010, 11:39

de Palma pisze:Stylistycznie dla mnie VFR800 jest motocyklem wszechczasów.
Dodać trzeba bezwarunkowo - każdy z modeli VFR jest na swój sposób motocyklem wszechczasów 8)

Awatar użytkownika
marmot
pisarz
pisarz
Posty: 346
Rejestracja: pt 04 lip 2008, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: marmot » ndz 11 kwie 2010, 11:39

MC_Hammer pisze:Nikt kto jeździ Vitkiem nie zaprzeczy, że to przeszkadza w czymkolwiek.
MC chyba nie o ten sens Ci chodziło ,chyba że ja nie zrozumiałem.
Każdy kto jeździ vitkiem zaprzeczy, że przeszkadza w czymkolwiek.
Ostatnio zmieniony ndz 11 kwie 2010, 11:43 przez marmot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » ndz 11 kwie 2010, 11:41

marmot pisze:
MC_Hammer pisze:Nikt kto jeździ Vitkiem nie zaprzeczy, że to przeszkadza w czymkolwiek.
MC chyba nie o ten sens Ci chodziło ,chyba że ja nie zrozumiałem.
Właśnie zmieniłem, zobacz godziny Naszych postów :mrgreen:

Sorry za OT

Awatar użytkownika
marmot
pisarz
pisarz
Posty: 346
Rejestracja: pt 04 lip 2008, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: marmot » ndz 11 kwie 2010, 11:44

;-)

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » ndz 11 kwie 2010, 14:20

MC_Hammer pisze:[
V tec załącza się przy 160-163 km/h na ostatnim biegu, więc nie prawdą jest, że albo trzeba jechać 140 albo 160.
Jak pisałem te 150 to był tylko przykład. Takie były kogos tam odczucia , zreszta kazdy chwali swoje :mrgreen: Przeciez sie nie bedziemy kłocic , zreszta ja jej nie kupie wiec to nie moj problem . Znajomy jezdzi ładą samarą i za cholere jej nie sprzeda ani nie zamieni na nic innego. Morał ? ;-)
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
marlon
klepacz
klepacz
Posty: 633
Rejestracja: wt 08 kwie 2008, 18:19
Imię: mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: marlon » ndz 11 kwie 2010, 14:37

Ja miałem przyjemność pośmigać na nowej VFR-ce i powiem szczerze,że rewelacja jak dla mnie bardzo wygodna a prowadzenie rewelacyjne.Nie czuć prawie tej masy.Świetne moto teraz tylko czekać aż stanieje i kupować :mrgreen: :mrgreen:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » ndz 11 kwie 2010, 22:44

Trochę już przejechałem na VTEC i potwierdzić mogę, że załącza się przy ~ 160 - 165km/h, ale co do ciągłego przełączania się przy przekraczaniu jakiś obrotów to nie mogę się z tym zgodzić - wystarczy posłuchać silnika i poobserwować reakcje. Wydaje mi się, że nie jest to zależne tylko od obrotów - jak przekroczy się magiczną barierę przyśpieszając, a potem zwalniając przekroczy się ją w dół to mimo wszystko dodatkowe zawory pracuję przez pewien czas właśnie po to żeby się nie przełączać co chwilę. Sam moment załączania czuć, ale reszta działania systemu nie jest jakoś specjalnie dokuczliwa, ba - sam moment dołączania w sumie jest przyjemny jeśli nie oczekuje się od silnika idealnie płaskiego przebiegu krzywej momentu :)
szatan pisze:Znajomy jezdzi ładą samarą i za cholere jej nie sprzeda ani nie zamieni na nic innego. Morał ?
Nie jeździł innymi sprzętami ;) :P
Ja VTECa z chęcią zmieniłbym na 1200. Dziwi mnie, że nie sypią się na 1200 gromy, że to już nie jest prawdziwe VFR bo ma kardana albo, że to już nie jest to co kiedyś bo nie ma zębatek w rozrządzie, albo że ma zły kąt rozwarcia cylindrów ;)
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » pn 12 kwie 2010, 09:30

Vteca nie mam w moto, nigdy nie mialem z nim do czynienia, ale z tego co wiem, to Vtec jest tak zaprojektowany zeby wlaczal sie np. przy 6500rpm a wylaczal dopiero po zejsciu do 6000rpm. (wartosci rpm podaje dla przykladu z glowy).
To tylko tak gwoli malego doprecyzowania jak to niby powinno dzialac ;)

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » pn 12 kwie 2010, 10:08

kris2k pisze:a wylaczal dopiero po zejsciu do 6000rpm. (wartosci rpm podaje dla przykladu z glowy).
:)
Wg. moich uszu wyłącza się przy zejściu poniżej 4000rpm, albo po jakiś ~10 sekundach jazdy poniżej 5500rpm :)

Edit: po wczorajszej jeździe sądzę, że jak na maksa otowrzy się przepustnicę przy niskich obrotach to VTEC zaczyna działać duuuużo niżej niż przy owcyh ~6800rpm - przejeście przez 6800 jest gładziutkie.
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

kwiacior
pisarz
pisarz
Posty: 410
Rejestracja: pn 20 paź 2008, 16:42
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock, W-wa Mokotów
Kontakt:

Post autor: kwiacior » czw 15 kwie 2010, 16:11

Dziś byłem z kolegą po częsci do quada w Honda Plaza i miałem okazję styknąć się z nową vfr. Motocykl robi wrażenie naprawdę, aczkolwiek, to już nie VFR, tylko BMW...
Jestem święcie przekonany, że gdybym miał tak grubą gotówkę napewno bym nie kupił tego motocykla.
Mam nadzieję, że nikogo nie uraziłem swoimi spostrzeżeniami ;-) , ale liczyłem na coś innego.

Awatar użytkownika
adi610
klepacz
klepacz
Posty: 783
Rejestracja: pt 20 cze 2008, 10:38
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: adi610 » czw 15 kwie 2010, 16:27

możesz rozwinąć ? Czemu BMW byś kupił ?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości