VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Miałeś jakaś niezłą akcję i chcesz sie podzielić? Chcesz opowiedzieć o swojej wyprawie? Dawaj dawaj.
Awatar użytkownika
de Palma
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 28 lut 2010, 22:38
Model VFR: 1200F, 400R
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: de Palma » pt 05 mar 2010, 21:32

Dzisiaj złożyłem zamówienie na bordową. Odbiór pod koniec marca. Jak się tylko pierwszy raz karnę, zdam Wam szczegółową relację.
Ostatnio zmieniony pn 08 mar 2010, 10:35 przez de Palma, łącznie zmieniany 6 razy.

Awatar użytkownika
adi610
klepacz
klepacz
Posty: 783
Rejestracja: pt 20 cze 2008, 10:38
Model VFR: RC46A
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Re: VFR 1200

Post autor: adi610 » pt 05 mar 2010, 21:35

de Palma pisze:Dzisiaj złożyłem zamówienie na bordową. Odbiór pod koniec marca. Jak się tylko pierwszy raz karnę, zdam Wam szczegółową relację.
ZAZDROSZCZĘ ... :-)

Zapraszamy TUTAJ → KLIK ←

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Re: VFR 1200

Post autor: MC_Hammer » pt 05 mar 2010, 22:22

de Palma pisze:Dzisiaj złożyłem zamówienie na bordową. Odbiór pod koniec marca. Jak się tylko pierwszy raz karnę, zdam Wam szczegółową relację.
A mi mówiono, że nie trzeba browaru kupować aby się piwa napić ;-)

PS. czekamy na relacje z jazdy, tylko szybka musi być ta jazda oczywiście :evil

Świdr
Posty: 3
Rejestracja: sob 21 lut 2009, 17:39
Model VFR: RC46 '01
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Świdr » sob 06 mar 2010, 17:08

To sie pochwale: bylem dzisiaj na jezdzie probnej. I krotko mowiac: "I want one" :-)))
Mam porownanie w zasadzie tylko do vitka ale w nowej vfr bardziej podoba mi sie wszystko poza rozmiarem kufrow. Zupelnie nie czuc roznicy w wadze. Potrzebowalbym paru km wiecej zeby sie przywyczaic do eletronicznego gazu szczegolnie przy wolnej jezdzie na niskich obrotach, i do polozenia przelacznika kierunkowskazow: jest zamieniony miejscami z klaksonem wiec pare raze przypadkowo obtrabilem gosci przede mna. Zupelnie nie odczulem za to kardana. Duzo lepiej sie wpasowalem w siedzenie - lepiej trzyma przy przyspieszaniu i hamowaniu. Pozycja jest minimalnie inna i bardziej mi sie podoba.
Ogolnie gdybym mial teraz kupowac nowke vitka to dolozylbym i kupilbym 1200. w zasadzie to poczekalbym do czerwca i sprawdzil automata bo ja leniwy jestem. + pewnie automat bedzie zmienial biegi szybciej ode mnie.

Awatar użytkownika
de Palma
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 28 lut 2010, 22:38
Model VFR: 1200F, 400R
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: de Palma » sob 06 mar 2010, 18:30

Kto organizuje jazdy próbne?
Jakie masz wrażenia odnośnie hamulców i owiewki? Potrzebna turystyczna czy wystarczy standard?

Świdr
Posty: 3
Rejestracja: sob 21 lut 2009, 17:39
Model VFR: RC46 '01
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Świdr » sob 06 mar 2010, 20:55

de Palma pisze:Kto organizuje jazdy próbne?
Jakie masz wrażenia odnośnie hamulców i owiewki? Potrzebna turystyczna czy wystarczy standard?
Zakladam ze pytasz o Polske to niestety nie wiem jak wyglada sprawa jazd probnych.
Czytalem ze ludzie mieli wrazenia jakby hamulce caly czas pracowaly na ABS. Nie odczulem tego. Ale tez nie probowalem sie zatrzymac w miejscu z duzej predkosci. Poza tym hamulce jak hamulce, dzialaja.
Co do owiewki - przy ok 200 km/h jest lepiej niz ze standardowa owiewka vitka przy normalnej pozycji, bez chowania sie za owiewka (mam 183cm). Musialbym sprobowac z szyba turystyczna zeby ocenic czy by mi sie przydala. Moze bym inaczej to odczul przy dluzszej jezdzie. Ja tylko dobilem na chwile do 200 zeby zobaczyc jak sie zbiera do wyprzedzania na wyzszych biegach - dobrze sie zbiera.

Awatar użytkownika
borbet
bywalec
bywalec
Posty: 36
Rejestracja: pn 20 lip 2009, 21:04
Model VFR: RC 46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Post autor: borbet » czw 01 kwie 2010, 20:04

Bardzo fajny test VFR 1200, szkoda że nie rozumiem francuskiego ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=Stu45JW42W4

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » czw 01 kwie 2010, 23:15

A do mnie dziś podjechał kolo na vfr1200 bo mu żarówka padła z przodu na żywo zarąbisty sprzęt i jakiego kopa ma ale jak dla mnie jakaś taka bezpłciowa niby się dobrze rozpędza ale tak bez ikry, dał się bryknąć ale tak króciutko o po-testowałoby się czekam ma wpisać się na forum zobaczymy :roll:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » czw 01 kwie 2010, 23:38

PETER pisze:A do mnie dziś podjechał kolo na vfr1200 bo mu żarówka padła z przodu na żywo zarąbisty sprzęt i jakiego kopa ma ale jak dla mnie jakaś taka bezpłciowa niby się dobrze rozpędza ale tak bez ikry, dał się bryknąć ale tak króciutko o po-testowałoby się czekam ma wpisać się na forum zobaczymy
Nie ściemniaj, nie po żarówkę podjechałem ;)

Skuciok
teksciarz
teksciarz
Posty: 179
Rejestracja: pt 23 maja 2008, 12:40
Model VFR: RC46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: z gór

Post autor: Skuciok » sob 10 kwie 2010, 17:52

Dziś i jutro są dni otwarte w Bielsku http://www.sikora-motocentrum.pl/

Byłem dziś rzucić okiem. Jest VFR 1200 do obadania, chyba nawet można się zapisać na testowe jazdy. To się trzeba dopytać. Tylko się do niej przymierzyłem, na pierwszy rzut oka wygodna, myślałem że będzie sporo większa, a nie jest taka duża.

Kilka fotek z fonu (sorki za jakość)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
de Palma
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 28 lut 2010, 22:38
Model VFR: 1200F, 400R
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Pierwsze 100km przejechane VFR1200

Post autor: de Palma » sob 10 kwie 2010, 19:16

Moje pierwsze wrażenia po przejechanych wczoraj 100km. Wcześniej jeździłem tylko Hornetem i GSXem 1000 więc niestety nie będę mógł porównać do maszyn posiadanych przez większość forumowiczów:
Pozycja za kierownicą:
Ugięcie kolan bez zarzutu. Kanapa jest wygodna, można siedzieć bliżej zbiornika jak i odsunąć się trochę dalej i oprzeć o poduszkę na środku kanapy. Generalnie kierownica jest niżej niż w Hornecie, ale też wyraźnie wyżej niż w GSXie. Poczułem ciężar na nadgarstkach jednak myślę, że to bardziej spięcie i emocje i jutro już będzie normalnie. Owiewka dobrze chroni od wiatru, przy kolanach są wyloty ciepłego powietrza. Super sprawa teraz, ale ciekawe co będzie latem?
Silnik:
Moc jest potworna, ale nie ma żadnych niespodzianek. W niektórych testach pisano o nagłym przyspieszeniu przy ok. 4000 obr. przy otwarciu klapki w wydechu - jest to zauważalne, ale nie powoduje żadnych zaskakujących efektów. Silnik bardzo elastyczny, redukcja biegów bardziej dla przyjemności niż z konieczności. Ogólnie, poczucie panowania nad nieograniczoną - jak na motocykl - mocą.
Prowadzenie:
Nie jest tak poręczna jak Hornet jednak manewrowanie jest łatwe, nie czuje się masy 270 kg. Prędkości w ogóle się nie odczuwa. Spoglądając na prędkościomierz byłem zaskoczony, bo spodziewałem się, że jadę o ok. 30% wolniej.
Hamulce:
żyleta, rozłożenie hamowania na oba koła wzmacnia zaufanie do motocykla. ABSu na razie bałem się wypróbować.
Ergonomia:
kierunkowskazy są pod klaksonem, po 2 minutach już się przyzwyczaiłem. Wyświetlacz jest czytelny i ładnie podświetlony. Po wyjęciu kluczyka, nadal wyświetla godzinę. Wskaźnik zapiętego biegu - rewelacja. Przy takim silniku nie byłbym w stanie zgadnąć na jakim biegu jadę.
Bagaż:
zamówiłem dwa kufry boczne. Do obu mieści się kask zintegrowany. Rozwiązanie jest fantastyczne. Kufer otwiera się kluczykiem od stacyjki, montaż i demontaż zajmuje 10 sekund, motocykl znakomicie z nimi wygląda. Kufer otwiera się na dwa razy tzn pierwsze pociągnięcie klamki zwalnia zamek, a drugie pozwala otworzyć pokrywę. Takie rozwiązanie zapobiega przypadkowemu wypadnięciu zawartości kufra podczas otwierania.
Jakość wykonania:
nie widziałem nigdy motocykla tak dobrze wykonanego. Elementy są spasowane idealnie, materiały bardzo wysokiej jakości, lakier mieni się perłowym blaskiem
Ogólnie:
Jeszcze niewiele o nim wiem bo to tylko 100km, ale na pierwsze wrażenie jest to motocykl z XXI wieku, przemyślany w każdym szczególe. Osiągi budzą duży respekt, ale z drugiej strony maszyna jest w 100% przewidywalna.
Dalsze szczegóły napiszę Wam jak tylko pogoda pozwoli wyciągnąć moto z garażu.

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Model VFR: RC46 '98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » sob 10 kwie 2010, 20:20

Kolego zaraz opieprz zbierzesz :mrgreen: zapodaj foty , no nie mow ze nie zrobiłes ani jednej
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
de Palma
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 28 lut 2010, 22:38
Model VFR: 1200F, 400R
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: de Palma » sob 10 kwie 2010, 20:34

Nie było kiedy robić fotek! Musiałem najpierw pojeździć, potem dokładnie obejrzeć detale, przykręcić tablicę, a potem ..... opić :)))
Zrobię fotki jutro :)

Awatar użytkownika
adi610
klepacz
klepacz
Posty: 783
Rejestracja: pt 20 cze 2008, 10:38
Model VFR: RC46A
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: adi610 » sob 10 kwie 2010, 21:16

z tego co piszesz to dobry następca VFR, to co podoba mi się najbardziej to moc, wał kardana, pozycja za kierą.

Awatar użytkownika
de Palma
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 28 lut 2010, 22:38
Model VFR: 1200F, 400R
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: de Palma » sob 10 kwie 2010, 21:36

Mnie jest trudno porównać bo tylko siedziałem na VFR800, ale żadnej nie prowadziłem. Obejrzałem wszystkie filmy na YouTube. Jesienią byłem już prawie zdecydowany na konkretny egzemplarz V-TECa, ale wahałem się, bo niektórzy straszyli włączaniem się połowy zaworów przy 6800 obr. To wahanie przerwała plotka o VFR1200.
Jak to jest z tym VTEC iem?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości