VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Miałeś jakaś niezłą akcję i chcesz sie podzielić? Chcesz opowiedzieć o swojej wyprawie? Dawaj dawaj.
Awatar użytkownika
klosiewi
klepacz
klepacz
Posty: 1369
Rejestracja: pt 24 kwie 2009, 15:59
Model VFR: CBF600SA
Imię: Grzegorz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: klosiewi » pn 05 wrz 2016, 21:06

veeefour pisze:No teraz juz sie deko pogubiles
Rozwiń bo nie zrozumiałem, a może sam nie zrozumiałeś?
veeefour pisze:dziennikarzom udalo sie wykrecic 2,7s do 100kmh
1290 2,6s :roll:
veeefour pisze:manuala to byl juz dawno nie widzial na horyzoncie
tak masz największego na dzielnicy i najszybszy motocykl na prostej :ok
veeefour pisze:Silnik w VFR1200 jest fenomenaly ale...tylko po czipsie, po czipsie to robi max 300kmh
zzr 14 i Hajka ma to bez niczego dodatkowego :P

Awatar użytkownika
veeefour
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: wt 12 maja 2015, 20:47
Model VFR: 1200F
Imię: Przemek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: veeefour » pn 05 wrz 2016, 21:51

No ty chyba nie zrozumiales co napisales?

Napisales mi:
"Nigdy ci nie napisalem, ze jestem fanem Hondy" - A ja gdzie napisałem? - tak napisales ponizej wrzucajac mnie do worka z fanboy'mi:

Długo się zastanawiałem czy i co odpisać, a i czasu było mało bo była organizacja CZD (nie za dużo zrobiłem, ale się starałem, a no i byłem pomimo że mam KTM'a :wink: )
Jestem tu na forum ponieważ poznałem tu wielu przyjaciół (prawdziwych) nie segregujących jak Ty Honda i reszta świata, z którymi uwielbiam wspólnie kręcić km'y (choć czasami zobowiązania nie pozwalają na tyle ile by się chciało), wielu z nich już nie jeżdżą nawet Hondą, ba nie mają już motocykli i też tu są 8) , a na kolegę trzeba sobie zasłużyć :wink:

"Segregujacych jak Ty Honda i reszta swiata - troche to sprzeczne, czyz nie...

2.6s to twierdzi KTM - poczekam az ktos w realu to powtorzy. Np ci panowie ktorzy robia to od ponad 15lat, maja swoj tor, nie sa fanami Hondy i wierz mi jezdza lepiej od ciebie i mnie:
http://www.mcnews.com/mcn/articles/2015_01PerfIndex.pdf

Wg tej listy sa dwie interesujace rzeczy. Ten sam silnik znajdziesz w 1290 Super Duke R - identyko ten sam motor te same parametry ale GT jest delikatnie ciezsze.
Widac tam: 3.05s do 100kmh i 10.38s na cwiare. Nie wiem czy kiedykolwiek sie scigales na 1/4 i masz o tym wyobrazenie? No w kazdym badz razie ja sie czasem scigam i moge ci powiedziec, ze i przy wczesnej "10" jedna dziesiata sekundy to jakies 5m czyli super szybki i noowoczesny hiper KTM bylby 10m w plecy za stara, ciezka, przestarzala 10 letnia konstrukcja Hondy :wink:

Normalnie wstyd...a Honda ma jeszcze pelno ograniczen w sofice...po sciagniecu gania sie z Hayabusami...pss midzy nami. Mialem 1gen Hayabusy przez krotki okres i robilem nia
pozne "dzieiwatki". Po czipsie VFR1200 jest tak samo szybka i tez robi pozne dziewiatki...Aaa bo bym zapomnial...ta biedna Honda wazy tyle co Haya 1gen majac silnik V4 i kardan z tylu...normalnie wstyd...

zzr 14 i Hajka ma to bez niczegododatkowego :P
No coz, porownanie jak w morde :wink: Honda nigdy sie nie stawiala z tymi rakietami na lancuchu w jednym szeregu bo ani Haya ani ZZR1400 nie maja nic z turystyka wspolnego.
Maja wieksze silniki na lancuchach i teoretycznie powinny byc szybsze od starej biednej i ociezalej Hondy na kardanie...a wcale nie sa jak sie okazuje :wink:

Ciekawastka odnoscie KTM i mocy przez nich podawanych. Z moich obliczen przy 173 HP na lancuchu powinno byc jakies 5% strat zakadajac, ze lancuch jest nowy
to na kole powinno byc 163-165 mierzone a wg MC zmierzono tylko malutkie 151.6HP. Biedna ta Honda - majac rowniez 173HP na kardanie wyplula 148.94 gdzie podobno
te ciezkie i strasze waly generuja ponad 10% strat...no to albo KTM klamie albo Honda zrobila najlepszy wal jaki kiedykolwiek by w motocyklu...
BTW, moja Honda wypluja 168 na kole wiec moc na wale sobie przelicz :roll:

Wracajac do wartosci jakie podajesz 2.6s to sie tym traktorkiem nie da osiagnac...raz, ze on tak sie nie zbiera jak Hayabusa czy VFR1200 bo nie ma takich wymiarow.
Jest super krotki - tak krotki, ze sie sam stawia na kolo co jest kompletnym nie porozumieniem jezeli chodzi o tourery w ogole. Kat glowki razy jest postawiony tak
ostro jak w jakism super sporcie. Nie dziwi mnie seryjny amor skretu w 1290 GT bo i nawet z nim przy ponad 200kmh kierownica wyraznie zaczyna zmijkowac.
To w ogole nie jest zdolne do predkosci ponad 250kmh bo zaraz bedzie paciak - gdzie Hayabusa czy VFR1200 ida przy 300kmh prosto jak strzala bez amora skretu.
Poza tym to takich osiagow trzeba "liniowej" charakterystyki mocy - a nie: "nikogo nie ma w domu>wszyscy przyszli>polowa poszla" - to mozesz zobaczyc w filmiku ktory
podalem jak w tym KTM jest strasznie waski "powerband"i nawet nie dojechal do 230 i juz sie spocil.

Jak sobie poczytasz Niemiecka prase motocyklowa to w zadnym tescie od ponad 20 lat nie wygral inny motocykl jak BMW i KTM - co nikogo nie dziwi 8)
Wlasciciela KTM i BMW sie wmawia, ze sa najlepsi na swiecie i inni to tylko marne podrobki. W rzeczywistosci jak to niemcy mowia: "KinderTraumMaschine"
sprawdza sie w 100% - przereklamowane, przecukrowane przez prase zabawki dla dzieci z bogatymi rodzicami.

Masz, znowu poswiecilem 10min na ciebie co bys mogl sobie wybrac jak w poprzednich postach kilka nic nie znaczacych wersow z moich "rzeczowych" opini(bo jakby nie patrzec to mam/mialem albo testowalem wiekszosc motocykli tu wymienionych...ty raczej nie), dorobic do nich pare infantylnych analogii w stylu "masz najwiekszego" i udac przez to, ze masz
cos do powiedzenia w tym temacie...a w rzeczywistosci siedzisz tam gdzie siedzisz i cholernie sie irytujesz jak ktos krytukuje co ty uwazasz za "ostateczne"...nie przemuj sie, nie spotkalem jeszcze wlasciciela KTM czy BMW ktory by sie zachowywal inaczej :wink:

Ucinajac prawdopodobnie pierwsza z twych slawetnych analogii - nie, nie pienie sie ani troche. Prawde mowiac smiac mi sie chce z ciebie jak sam ch...j :mrgreen: :biggrin :lol:
Odpowiadajac na twoja druga prawdopodobna analogie to nie, nie wychalam VFR1200 w niebiosa bo do tego to jej sporo brakuje. Twierdze na pewno za to, ze KTM to badzieiwe
najgorszej masci za doslownie chore pieniadze.

Awatar użytkownika
VFRKrzysztof
klepacz
klepacz
Posty: 592
Rejestracja: czw 09 lip 2009, 01:03
Model VFR: 1200F
Imię: Krzysztof
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: VFRKrzysztof » pn 05 wrz 2016, 23:05

A taki fajny to wątek był...
veeefour pisze:zawieszenie ssie
veefour, chyba własny tekst z obcojęzycznego forum tłumaczyłeś przez google translator i tak wyszło :mrgreen:
Aaaaaale tak ogólnie to w tej dyskusji trzymam Twoją stronę, żeby było jasne.
The best is yet to come! :-)

Awatar użytkownika
veeefour
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: wt 12 maja 2015, 20:47
Model VFR: 1200F
Imię: Przemek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: veeefour » pn 05 wrz 2016, 23:17

Loool chyba tak buahaha :mrgreen:

AlbMax
bywalec
bywalec
Posty: 30
Rejestracja: pn 01 wrz 2014, 23:28
Model VFR: 1200F
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: AlbMax » pt 09 wrz 2016, 21:02

Ale się porobiło. Może odpuścić temu z KTM, czuje że to wiedza z gazet a nie doświadczenia z jazdy (Gutek ma wzdłużnie ale przy ruszaniu, nawet ostrym - ma krótkie przełożenia, nic nie przechyla). Czy ktoś ma DOŚWIADCZENIA z jazdy FJR 1300. Proszę o opis.

Awatar użytkownika
Robertos
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
Model VFR: był V-Tec '06
Imię: Robert
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: Robertos » pt 09 wrz 2016, 22:20

FJR 1300 porządna ale nudna GTR to już daje frajdę.
FJR docenisz jak zabierzesz plecaka ze sobą, w pojedynkę w ciaśniejszych zakrętach (jak na tą sofę) może wydawać się niestabilna.
Na ciasnych winklach VFR-ka zostawia w tyle FJR-ę, na GTR-ce trzeba się sprężyć ale ta druga ma zacięcie bardziej w kierunku adrenaliny/sportu
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Model VFR: VFR VTEC
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: adam.ada » pt 09 wrz 2016, 22:22

Kolego napisz co konkretnie Cię interesuje jeśli chodzi o jazdę FuJaRą. Ogólnie jeśli chodzi o kardana to wcale nie jest odczuwalny, jedne motocykle przy ruszaniu siadają, inne podnoszą dupę a FJRa zachowuje się tak jak z łańcuchem. Ochrona przed wiatrem rewelacja( miałem model po 2007r. z wyższą szybą), jak się zamyślisz to 200 na blacie i nic nie czujesz. Jak jedziesz pow 120 to nawet nie mokniesz. Skrzynia 5, ale jak ją włączysz przy 70 km/h to już tak do 248(wtedy jest odcinka). Ciekawostka taka, że im wyżej podnosisz, elektrycznie, szybę tym mniej pali.
Pytaj czego więcej chcesz wiedzieć.
Adam

Awatar użytkownika
veeefour
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: wt 12 maja 2015, 20:47
Model VFR: 1200F
Imię: Przemek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: veeefour » sob 10 wrz 2016, 11:06

VFR1200 tez nie siada przy ruszaniu. Testowalem jedynie chwile FJR i musze powiedzeic, ze oba kardany pracuja podobnie.

AlbMax
bywalec
bywalec
Posty: 30
Rejestracja: pn 01 wrz 2014, 23:28
Model VFR: 1200F
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: AlbMax » pn 12 wrz 2016, 21:05

Tak się ciągle zastanawiam czy nie przesiąść się na FJR. Chciałbym zaznać trochę bardziej wyprostowanej pozycji. Czy odczuwanie przedniego koła jest podobne jak na VFR ? Czy jest to kanapowiec? Czy jest bardziej czy mniej poręczny? Jak z ciasnymi winklami? Jak z dziurami?

AlbMax
bywalec
bywalec
Posty: 30
Rejestracja: pn 01 wrz 2014, 23:28
Model VFR: 1200F
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: AlbMax » pn 12 wrz 2016, 21:07

... a ustawiłem zawiasy jak zalecał VEEEFOUR, jest o wiele lepiej. Stała się bardziej stabilna. Ściągnąłem kufry i pokonałem 250 km/h

Awatar użytkownika
de Palma
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 28 lut 2010, 22:38
Model VFR: 1200F, 400R
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: de Palma » pn 12 wrz 2016, 21:08

Kierownica Helibars załatwia temat zbyt pochylonej pozycji.

AlbMax
bywalec
bywalec
Posty: 30
Rejestracja: pn 01 wrz 2014, 23:28
Model VFR: 1200F
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: AlbMax » pn 12 wrz 2016, 22:10

Co wtedy z wiatrem?

Awatar użytkownika
de Palma
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 28 lut 2010, 22:38
Model VFR: 1200F, 400R
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: de Palma » pn 12 wrz 2016, 22:18

Mozesz dołożyć deflektor na szybę (jeśli go teraz nie ma), wtedy aerodynamika podobna. Tak czy inaczej Helibars to tylko kilka mm kierownica jest bliżej i wyżej, ale różnica dla komfortu jest diametralna. Na forum jest wątek na ten temat - łatwo znaleźć :)

AlbMax
bywalec
bywalec
Posty: 30
Rejestracja: pn 01 wrz 2014, 23:28
Model VFR: 1200F
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: AlbMax » pn 12 wrz 2016, 22:30

Gdzie kupiłeś u nich na stronie ?

Awatar użytkownika
de Palma
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 28 lut 2010, 22:38
Model VFR: 1200F, 400R
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: de Palma » wt 13 wrz 2016, 00:15

Ebay, naefmotorcycle lub bezpośrednio Helibars.
Kupiłem w naefmotorcycle bo był tańszy kurier.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości