VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Miałeś jakaś niezłą akcję i chcesz sie podzielić? Chcesz opowiedzieć o swojej wyprawie? Dawaj dawaj.
Straznik
Posty: 2
Rejestracja: wt 14 cze 2016, 13:44
Imię: Grzegorz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: Straznik » wt 14 cze 2016, 14:28

Witam
Polacy to taki naród że musi być tanio i lalka,ładnie pomalowane owiewki to żadna wada,sam kupiłem vfr po szlifie prosto z niemiec.

plastic
Posty: 9
Rejestracja: ndz 05 sty 2014, 22:48
Imię: Marek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: plastic » wt 14 cze 2016, 15:10

Straznik pisze:Witam
Polacy to taki naród że musi być tanio i lalka,ładnie pomalowane owiewki to żadna wada,sam kupiłem vfr po szlifie prosto z niemiec.
Tak jak napisałeś :)
Dono tak mi zrobił i pomalował czachę, że na pewno nikt by nie spostrzegł tego, że było z nią coś nie tak - jest perfekcjonistą :). Niestety mówiąc uczciwie przy sprzedaży, kupujący chciałby upust z kosmosu. Dlatego 1200 wolałem sprzedać podrapaną, bo gdybym pomalował i uczciwie powiedział, że było malowane, to i tak dostałbym te same pieniądze. Często się o Tym pisze i mówi, ale to jest prawda, że to klienci sami wymuszają na handlarzach pewne nieuczciwe zachowania. Wiadomo, że co niektórzy z nich przeginają pałę, ale to temat rzeka...

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: belkot » pt 17 cze 2016, 15:45

Jak rozroznic rocznik 2012 od wczesniejszych? Podobno zegary sie roznia?

Awatar użytkownika
de Palma
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 28 lut 2010, 22:38
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: de Palma » pt 17 cze 2016, 15:58

Najprościej po kanapie. Ma inne poszycie - mniej śliskie

Awatar użytkownika
Dibur
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: pt 22 maja 2009, 17:39
Imię: Marek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Susiec

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: Dibur » pn 20 cze 2016, 08:29

Wg mojego rozeznania w 2012 Honda zaczęła montować kontrolę trakcji i wtedy dochodzi dodatkowa kontrolka. Jednak większość oferowanych moto z 2012r. nie ma TC.
Jako ciekawostkę powiem że ostatnio oglądałem egzemplarz z 2013r. - "bezwypadkowa", z wyglądu nawet niezła, ale okazało się, że zegary miała z wcześniejszego modelu, właśnie bez kontrolki TC, ponadto były to zegary do zwykłej skrzyni, a to był model z DCT no i nie działały kierunkowskazy i awaryjne ?????? Na drugi dzień znikła z ogłoszeń. Ciekawe czy ktoś kupił czy pan sprzedający szuka prawidłowych zegarów.
Dibur

Awatar użytkownika
veeefour
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: wt 12 maja 2015, 20:47
Imię: Przemek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: veeefour » pn 20 cze 2016, 11:19

Bo pisza date pierwszej rejestracji zamiast daty produkcji. Jezeli nie ma TC to na pewno nie jest to rocznik produkcyjny 2012.

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: belkot » pn 20 cze 2016, 13:19

Dokladnie tak jest. Tylko w Polsce mamy w dowodzie date produkcji. Na zachodzie przyjmuje sie rok pierwszej rejestracji jako rok produkcji. Natomiast to o czym napisal Dibur to 100% skladak

Awatar użytkownika
veeefour
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: wt 12 maja 2015, 20:47
Imię: Przemek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: veeefour » wt 21 cze 2016, 17:37

belkot pisze:Dokladnie tak jest. Tylko w Polsce mamy w dowodzie date produkcji. Na zachodzie przyjmuje sie rok pierwszej rejestracji jako rok produkcji. Natomiast to o czym napisal Dibur to 100% skladak
Nie i nie. W PL jak sprowadzony to biora date juz wpisana w dowod a ta moze byc rozna. Na zachodzie wpisuje sie to roznie w zaleznosci od kraju - musialbys sprecyzowac ten "zachod" :wink:
Z doswiadczenia ci moge podac dwa kraje w ktorych sie wpisuje date z produkcji z VIN. Czesto tez sa wpisane dwie rubryki: data produkcji i data pierwszej rejestracji.

Awatar użytkownika
antekpl
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: śr 06 sty 2016, 11:35
Imię: Antek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: antekpl » pt 24 cze 2016, 21:02

belkot pisze:Jak rozroznic rocznik 2012 od wczesniejszych? Podobno zegary sie roznia?
Zegary od 2012 mają szarą tarczę obrotomierza, dodatkowo w owiewce po lewej stronie jest guzik od kontroli trakcji.

Awatar użytkownika
antekpl
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: śr 06 sty 2016, 11:35
Imię: Antek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: antekpl » czw 30 cze 2016, 10:15

antekpl pisze:
belkot pisze:Zaskoczyl mnie jednak dzwiek silnika. Jakbym trabanta slyszal. Tez tak macie? I
Duża VFRa niestety tak ma na seryjnym wydechu, popierduje se jak skuter na wolnych obrotach :roll: U siebie w wolnej chwili będę chciał oddać seryjny wydech do przeróbki u Edzia w Edhaust, ludzie efekty sobie chwalą :cool

mały update... można poprawić dźwięk wydechu VFR1200 zerowym kosztem... poprzez wypięcie linki w serwomotorze pod siedzeniem, która to odpowiada za domykanie klapki w wydechu na niższych obrotach. Jak się wypnie linkę to klapka pozostanie permanentnie otwarta i wydech zaczyna chodzić jak należy :twisted: elegancko sobie bulgota 8) :lol:

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 657
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: Niron » czw 30 cze 2016, 11:15

a takie pytanie, jak jest ta akcja serwisowa wałów, to wiadomo od którego roku vfr wychodziła z fabryki już z tym poprawionym wałem?
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Awatar użytkownika
antekpl
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: śr 06 sty 2016, 11:35
Imię: Antek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: antekpl » czw 30 cze 2016, 11:49

http://blog.motorcycle.com/2015/12/30/m ... aft-issue/

myślę że jak nie masz nowej sztuki z lat 2014-2016 to na pewno będziesz miał wał do wymiany (crosstourer jeszcze w 2015 miał ten problem), przedzwoń do hondy i podaj VIN sprawdzą Ci to od ręki...

edit:
wynalazłem coś takiego na jednym z for... z info z zakresem VINów z recallem

http://www.vfrdiscussion.com/index.php? ... ve-shafts/

M@x
Posty: 5
Rejestracja: ndz 03 lip 2016, 17:16
Imię: Piotr
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: M@x » ndz 03 lip 2016, 21:36

Witam. Jestem nowym człowiekiem na forum. Wybaczcie że się przywitam na tym topiku, ale zapewne na generalnym hey hay hello umknie to waszej uwadze.
Mam kilka pytań. Napaliłem się na VFR 1200 z DCT. Bardzo ładnie na zdjęciach wygląda ta VFR 1200 z Warszawy, ale kilka stron wcześniej ktoś napisał, że to ulepek. Możecie to jakoś bardziej sprecyzować? Jest jeszcze jedna za 28500 z okolic Krakowa Kłaj dokładniej. Też ładnie wygląda i ten dziwnie mały przebieg 8K :) Ciekawa sprawa.
Ja natomiast uprałem się na DCT i na VFR mimo wszystko iż będzie to pierwszy tak poważny motocykl dla mnie. Wiem wiem zaraz spotkam się z krytyką, że to za duży na pierwszy itd. Natomiast chciałbym nadmienić iż mam 40dychy na karku, dość poukładaną głowę i za sobą mam także krótkie przejażdżki takimi motorami jak CBF600, jak GSX1000R Fazer 600 i właśnie VFR 1200. Miałem okazję polatać tym sprzętem na lotnisku w opcji manualnej. Bardziej odpowiada mi opcja DCT z racji wygody. Powoli przymierzam się do zakupów i nie wiem co z tym fantem zrobić. W to miejsce mogę mieć spokojnie prawie nową NC 700, ale czy to mnie będzie satysfakcjonować? 187 cm wzrostu i 100kg wagi. Pomóżcie panowie jak możecie co w takim razie począć?
Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi i rady skierowane dla bądź co bądź początkującego jegomościa.

Awatar użytkownika
antekpl
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: śr 06 sty 2016, 11:35
Imię: Antek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: antekpl » ndz 03 lip 2016, 22:06

M@x pisze:(...)Bardzo ładnie na zdjęciach wygląda ta VFR 1200 z Warszawy, ale kilka stron wcześniej ktoś napisał, że to ulepek. Możecie to jakoś bardziej sprecyzować? (...)

(...)W to miejsce mogę mieć spokojnie prawie nową NC 700, ale czy to mnie będzie satysfakcjonować? 187 cm wzrostu i 100kg wagi (...)
kolego tego z Wawy który stoi aktualnie za 26k naprawdę odpuść, byłem, oglądałem... nie warto... zdarzają się dużo lepsze sztuki za podobny pieniądz. Tamta sztuka zostawiła ogólne złe wrażenie, właściciel również, dziwnie pokombinowany jest tamten motocykl.

Odnośnie NC 700 z DCT, miałem i zmieniłem na VFR... wcześniej jeździłem na 600tkach, rozkraksiłem się i z premedytacją kupiłem sobie nowego zamulastego NC700 z ABSem aby podszkolić skilla i pohamować zapędy na drodze, wspniała maszyna ale... NA PIERWSZE MOTO i to tyle. Jak ktoś mnie będzie pytał co ma kupić na pierwsze moto to powiem że NC700 z ABSem, ale jak od motocykla oczekujesz czegoś więcej niż sensowanego przyspieszenia do 100 km/h i zwrotnego pojazdu do przemieszczania się po mieście to NCek to za mało. Powyżej 100km/h strasznie puchnie i zaczyna się męczyć przy dalszym rozpędzaniu. Szczególnie że jesteś słusznego wzrostu i wagi ;-) Jestem niewiele niższy i trochę lżejszy i koledzy rzucali mi komentarze że NCek jest dla mnie "za mały" ;-)


EDIT:
Na Twoim miejscu zainteresowałbym się tą sztuką >>>> http://allegro.pl/honda-vfr1200f-dct-20 ... ml#thumb/5

M@x
Posty: 5
Rejestracja: ndz 03 lip 2016, 17:16
Imię: Piotr
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Post autor: M@x » pn 04 lip 2016, 11:45

Dziękuję serdecznie za podpowiedzi. Właśnie tego się obawiam, że NC będzie się męczyć przy moich gabarytach i do tego nie wspomnę że w grę wchodzi czasem plecaczek. Niestety miałem tego typu obawy, że ten motocykl po prostu spuchnie i generalnie szybko mnie znudzi. Boję się jednak tego VFR-a bo to kawał klamota ciężki motor i do tego ogromna moc. Co prawda jak wspomniałem, głowę mam na karku. Jeżdżę także samochodem z dużą mocą i wcale mi to nie przeszkadza i nie korci do jeżdżenia z prędkościami bóg wie jakimi. Uważam, że będę jeździł rozważnie. Nie ukrywam, że bardzo mi się podoba VFR 1200. Szkoda, że do 2012 roku nie montowali kontroli trakcji bo to zapewne jest genialna sprawa przy tej mocy kotłów. Jeżdżąc manualem nie ukrywam, że się podnieciłem. Nie kręciłem natomiast bóg wie jak i świetnie mi się tym jechało. Ale to była tylko chwilka zabawy i myślę, że za mało żeby opanować ten motocykl. Chyba mnie kolego Antekpl wyleczyłeś z tego NC-ka :) Dzięki serdeczne za podpowiedzi. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości