[ RC46 ][ FI ] Jaka temperatura silnika jest niebezpieczna?

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » ndz 04 lut 2007, 22:03

A ja wole nie poprawiać fabryki - gdybyśmy byli lepsi w te klocki to teraz połowa świata na Junakach by ganiała, a nie sprzętach ryżojadów.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

chudy
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 54
Rejestracja: czw 09 lis 2006, 20:58
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Post autor: chudy » ndz 18 lut 2007, 21:49

u mnie wentylator wlacza sie gdy wskazowka jest na polowie skali czyli co??? zrypany czujnik temp czy zegarek. A co do temp podczas jazdy jak narazie jezdzilem przy ok +10 st Ci w polowie zakryta chlodnica(karton) wskaznik ledwo drygnie (jazda po trasie) oznacza termostat kaput :???:

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Post autor: Jacko » pn 19 lut 2007, 07:28

chudy pisze:przy ok +10 st Ci w polowie zakryta chlodnica
Ja wogóle nie zakrywam chłodnicy a przy 10 stopniach to powinien się wskaźnik wyhylić.

UxY
Administrator
Administrator
Posty: 1467
Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: UxY » pn 19 lut 2007, 12:48

zgadzam sie z przedmówcą pamietam ze w mojej RC24 przy temp ok 5 stopni dopiero przy jeździ koło 220 po toruńskiej tempraeratura spadała ale i tak była w skali normal.

chudy
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 54
Rejestracja: czw 09 lis 2006, 20:58
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Post autor: chudy » pn 19 lut 2007, 21:54

postaram sie wyciagnac termostat i wsadze go do gara zobaczymy kiedy sie otworzy o ile bedzie wogole reagowal.A jesli sie tylko zacial(bo pewnie tak sie stalo) to wsadzac go spowrotem czy nie????? a co do momentu zalaczania wiatraka to tez chyba za szybko. KIedy u was sie zalacza????idzie cos pomajstrowac przy czujniku od wiatraka??

[ Dodano: 2007-02-19, 21:56 ]
aha jak kupowac nowy termostat i czujnik to orginales-pewnie ceny masakra,czy jakies zamienniki o ile sa???? bo w mojej puszce vw kupilem juz 2 czujniki temp (zamienniki) i wszystkie o kant h... rozbic

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » pn 19 lut 2007, 22:35

chudy, przejrzyj sobie ten temat http://vfr.superhost.pl/vfr-oc-pl/forum ... .php?t=965 . Tam znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania.

chudy
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 54
Rejestracja: czw 09 lis 2006, 20:58
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Post autor: chudy » wt 20 lut 2007, 20:26

ok idzisiaj wyciaglem termostat i nie zamyka sie szczelnie to jest przyczyna niskiej temp ale zeby taka mala szczelina zbijala tak temp??? a co do momentu wlaczania wentylatora to jeszcze poszperam. A moze cos sie spierd.. jak silnik bedzie niedogrzany??????

Awatar użytkownika
Karol
klepacz
klepacz
Posty: 652
Rejestracja: czw 23 mar 2006, 14:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Karol » wt 20 lut 2007, 21:42

chudy 100 % na masz padnięty termostat. wystarczy mała szczelinka i zamiast małego obiegu masz cały czas duży i VFR-a jest nie dogrzana. wymiemn termostat i powinno byc po sprawie
RClomza.pl

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » wt 20 lut 2007, 23:02

chudy pisze:ok idzisiaj wyciaglem termostat i nie zamyka sie szczelnie to jest przyczyna niskiej temp ale zeby taka mala szczelina zbijala tak temp??? a co do momentu wlaczania wentylatora to jeszcze poszperam. A moze cos sie spierd.. jak silnik bedzie niedogrzany??????

w jakimś tam stopniu temat już był przearabiany, nie chce mi się szukać, ale gdzieś już tam piasałem - można zreanimowac czasem niedomykający się termostat, gotując go w wodzie z kwaskiem cytrynowym na zmianę zanużając go we wrzątku i studząć - taki szok termiczny, kwasek rozpuszcza kamień, a szok termiczny rozrusza gnoja :D
pzdr
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pt 23 lut 2007, 09:43

czujnik wentylatora :) kosztuje do rc24 .................... 287 zł :D :evil: - przerabiałem to już :/

Awatar użytkownika
sebavfr
teksciarz
teksciarz
Posty: 149
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 20:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mińsk Maz.

Temperatura silnika w chłodne dni?

Post autor: sebavfr » wt 08 maja 2007, 20:18

Witam mam małe pytanko do użytkowników RC46 I jaką macie optymalną temperaturę silnika. Ostatnio jadąc na majowy w Bieszczady było dosyć zimno w granicach 6
Lepsza od rowera jest tylko VFRra.

VFR 800. 2001.

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » wt 08 maja 2007, 20:33

36,6 C
A poważnie, to skoro przysłonięcie chłodnicy odniosło skutek, znaczy, że termostat otworzył już duży obieg cieczy chłodzącej, a co za tym idzie temperatura silnika powinna być - przy założeniu, że masz sprawny termostat - jeśli dobrze pamiętam ponad 80 C. Wskazania należy przyjmować z pewną tolerancją i pewną taką nieśmiałością. Pisaliśmy już o tym, że w chłodne dni wskaźniki potrafią się wcale nie wychylać, a wystarczy stanąć pod światłami na minutę i jest pełne wskazanie. Tak już jest i zamiast stresu lepiej polubić.

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » wt 08 maja 2007, 23:00

SOWA pisze:36,6 C
:lol
Rzadko jeżdzę w chłodniejsze dni, ale ostatnio jak leciałem do Lublina przy temperaturze otoczenia około 10 st. C - temperatura silnika oscylowała w granicach 80-86 st. C.

Awatar użytkownika
Pepe VFR
klepacz
klepacz
Posty: 944
Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 12:05
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pepe VFR » czw 10 maja 2007, 08:58

Ja mam Srednią podczas normalnej jazdy ok 76-78 stopni w korku w zależności od prędkości ok98-104 w wekend majowy dokładnie we wtorek jak jechałem na mazury padałśnieg z deszczem temperatura ok 5 stopni temperatyza silnika na trasie ok 76 stopni jak miałeś 60 to sprawdz termostat
W modelach z elektronicznym wyśietlaczem wysokie wskazania spowodowane śą tym że czujnik jest wkręcony w głowicy a wiecie jak w korku grzeje w przyrodzenie :lol:
Wypalony papieros skraca życie Srednio o 1min
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!

Awatar użytkownika
sebavfr
teksciarz
teksciarz
Posty: 149
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 20:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mińsk Maz.

Post autor: sebavfr » czw 10 maja 2007, 23:16

W normalną pogodę gdy jest około 15 stopni to też mam tęp w granicach 75 stop.


Dzięki za info ale żeby sprawdzić termostat to trzeba wtryski wyciągać i tu jest dużo roboty,
Chyba że ktoś zna jakiś inny sposób jak się do niego dobrać to będę wdzięczny za każdą informacje.

:?: :?:
Lepsza od rowera jest tylko VFRra.

VFR 800. 2001.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości