Strona 1 z 2
[ RC36 ][ I ] Nadmierne grzanie się silnika
: sob 10 kwie 2010, 19:59
autor: Vermilion
Odkąd w zasadzie kupiłem moto miało ono problemy z nadmiernym grzaniem się. Dogrzewa się w porządku i odpowiednio długo. W czasie jazdy jest ok, ale wystarczy parę minut w korku nawet przy niskiej temp. powietrza i moto potrafi nie tylko nagrzać się do temp., gdy uruchamia się wiatrak, temp. rośnie zdecydowanie wolniej ale idzie dalej. Zagrzał się nawet do tego stopnia, że obroty zaczęły falować a motek popierdywać z wydechu, płyn chłodniczy się zagotował (mieszany z destylką), temp. podeszła już pod czerwone pole na wskaźniku.
Teraz przy okazji regulacji zaworów postanowiłem poprosić mechanika o sprawdzenie tego. Termostat działa, więc najbardziej prawdopodobna sprawa odpada. Chłodnica pomimo tego, że jest krzywa lekko z jednej strony (moto leżało) to nie cieknie i ciecz spokojnie przepływa wszystkimi kanałami, radiatory również mają ok przedmuch, parę poprostowałem. Chłodnice przepłukałem płynem do czyszczenia chłodnic, syfu nie było prawie wcale.
Co to może być? Jutro mechanik ma sprawdzić pompę wody, czy ona może być problemem? Podczas jazdy temp. jest stabilna i nawet gdy moto się zagrzeje mocno, wystarczy paręset metrów szybciej i się dobrze chłodzi.
Ciekawy też jestem czy wpływ na zmianę może mieć nowy płyn chłodniczy i nowy olej. Jeżeli nic nie pomoże i się okaże, że wina leży w chłodnicy, która ze starości straciła jakieś właściwości... chyba wtedy spróbuję zalać dodatek moocool zmniejszający temp. o 10*C.
: sob 10 kwie 2010, 20:06
autor: Arnold
Hmm. Może masz złą mieszankę z wodą destylowaną. Kup gotowy płyn może. Np. Prestone. Ma on temp wrzenia 129 stopni. Było gdzieś na forum nie dawno o tym. Czytałem gdzieś jeszcze o myku, ale to do 800FI, że da radę zamocować chłodnice z Vitka które podobno to są większe i lepiej chłodzi. Aaa i ostatnio widziałem w Castoramie taki preparat którym spryskiwało się chłodnice i to niby ma poprawić wymianę ciepła. Czy i jak to działa to nie mam pojęcia. "Zimny podmuch" dużymi literami bodajże pisało na nim czy jakoś tak.
: sob 10 kwie 2010, 20:08
autor: Vermilion
Zakupiłem właśnie Prestona teraz. Zobaczymy co z tą pompą. Jak to nie ona to będę próbował wszelkiej chemii, poszukam też tego twojego zimnego podmuchu

Tak swoją drogą to bardzo dziwi mnie ta konstrukcja, jaki sens ma chłodnica umieszczona tak blisko przednich cylindrów? Przecież przy małej prędkości ciepło z cylindrów idzie na chłodnicę...
: sob 10 kwie 2010, 20:17
autor: Arnold
Hmm. Przy wyższych prędkościach cylindry są odsłonięte przed wiatrem bo przecież są dwie chłodnice po bokach. A przy małych to chyba bez różnicy w porównaniu z rzędowym silnikiem gdzie chłodnica jest z przodu i jeszcze zaraz obok kolektora wydechowego.
: sob 10 kwie 2010, 20:59
autor: Vermilion
W RC36I chłodnica jest jedna i jest centralnie na środku przed przednimi cylindrami, nad nią minimalnie jest malutka chłodniczka oleju.
EDIT. Pompa jest sprawna.
Ktoś wie czy termostat z RC36II pasuje do RC36I ? Mechanikowi pękła obudowa przy ponownym montażu i kazał mi zamówić, a jedyny na allegro jest z RC36II
: sob 10 kwie 2010, 21:15
autor: Arnold
W sumie wypowiedziałem się bez wiedzy o danym motorku.

: sob 10 kwie 2010, 21:38
autor: figaro
Pasuje
Symbol Produktu: 19300ML7003
Cena brutto: 203.74 PLN sklep /motorista.pl/
: sob 10 kwie 2010, 21:55
autor: Vermilion
Figaro, kupiłem na allegro z obudową za 45zł

Jak tylko zobaczyłem cenę samej obudowy na motorista to zrezygnowałem, nawet mechanikowi nie zrobię takiej krzywdy i nie każę mu tyle płacić

: sob 10 kwie 2010, 22:19
autor: Damo 88
Skoro układ jest Na pewno Odpowietrzony , a zalałeś gotowy płyn to zostaje Termostat Kup nowy , możesz wrzucić Fotografię tej Chłodnicy pokrzywionej
NP : TU
http://www.davidsilverspares.co.uk/parts/
Nie zgrzewaj tak motka

: sob 10 kwie 2010, 22:38
autor: Vermilion
Przed demontażem wszystkiego układ był odpowietrzony i jeździł na płynie zmieszanym z wodą destylowaną. Termostat jest sprawny, sprawdzał mechanik (ale i tak zostanie wymieniony, bo pękła obudowa), pompa wody też. Teraz gdy wszystko zostanie złożone po czyszczeniu i wymianie termostatu układ zostanie zalany Prestonem i wtedy się okaże co w trawie piszczy.
: ndz 11 kwie 2010, 21:33
autor: tomekrvf
Vermilion, jesli wszystko jest sprawne tj.pompa, termostat i chłodnica to znaczy że masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą(głowicami). Przerabiałem to w protoplaście VFR czyli VF750F. Układ chłodzenia nawet na czystej wodzie (która pod ciśnieniem 1.1 bar ma temperaturę wrzenia około 105-107 stC) nie powinien być podatny na przegrzanie.
PS Mam jeszcze jeden pomysł - uszkodzony korek w chłodnicy. Jak nie trzyma ciśnienia to wywala wodę do zbiornika wyrównawczego i układ wrze przy 100 przez co jest bardzo podatny na przegrzanie.
: ndz 11 kwie 2010, 22:46
autor: robsonic
A wentylator się oddzywa???? Sory jak było gdzieś w poscie ale mam kompa do tv podłączonego.... Jak nie wiesz to odpal i zostaw moto, po połowie ( nie przekroczy tej połowy) słychać wiatrak dość mocno. Inna opcja to czy moto nie było bite i jakiś Mc guver nie podłączył odwrotnie wiatraka?
Jak to z tą temperaturą ?
: pn 28 cze 2010, 22:49
autor: gruber
Czy kiedy pracuje wentylator, temperatura ok.103 st. to można wyłączyć silnik, czy należało by poczekać aż wentylator schłodzi silnik ? U mnie kiedy v-tec ma taką temperaturę, to na postoju wentylator nie jest w stanie schłodzić silnika i zamiast temperatura się obniżać to się podnosi...
Re: Jak to z tą temperaturą ?
: pn 28 cze 2010, 22:55
autor: brii
gruber pisze:Czy kiedy pracuje wentylator, temperatura ok.103 st. to można wyłączyć silnik, czy należało by poczekać aż wentylator schłodzi silnik ? U mnie kiedy v-tec ma taką temperaturę, to na postoju wentylator nie jest w stanie schłodzić silnika i zamiast temperatura się obniżać to się podnosi...
W instrukcji napisali, że jak temp. będzie wysoka (wyższa niż u Ciebie) to należy bezwzględnie wyłączyć silnik, stąd wnioskuję, że nic Ci się z silnikiem nie stanie jak go wyłączysz

Z resztą wiatrak jakby coś schłodzi Ci o 5C (do 98C).
Sprawa druga - zmień płyn, wyczyść chłodnicę - u mnie przy temperaturze powietrza +27C wiatrak podczas postoju schładza do 98C, wyłącza się i czeka do 104 po czym znowu się włącza i schładza do 98C i tak w kółko.
: pn 28 cze 2010, 23:13
autor: Arnold
gruber pisze:U mnie kiedy v-tec ma taką temperaturę, to na postoju wentylator nie jest w stanie schłodzić silnika i zamiast temperatura się obniżać to się podnosi...
To coś jest nie tak.
brii pisze:Sprawa druga - zmień płyn, wyczyść chłodnicę - u mnie przy temperaturze powietrza +27C wiatrak podczas postoju schładza do 98C, wyłącza się i czeka do 104 po czym znowu się włącza i schładza do 98C i tak w kółko.
Tak powinno być.