[ RC36 ][ I ] Nadmierne grzanie się silnika

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

[ RC36 ][ I ] Nadmierne grzanie się silnika

Post autor: Vermilion » sob 10 kwie 2010, 19:59

Odkąd w zasadzie kupiłem moto miało ono problemy z nadmiernym grzaniem się. Dogrzewa się w porządku i odpowiednio długo. W czasie jazdy jest ok, ale wystarczy parę minut w korku nawet przy niskiej temp. powietrza i moto potrafi nie tylko nagrzać się do temp., gdy uruchamia się wiatrak, temp. rośnie zdecydowanie wolniej ale idzie dalej. Zagrzał się nawet do tego stopnia, że obroty zaczęły falować a motek popierdywać z wydechu, płyn chłodniczy się zagotował (mieszany z destylką), temp. podeszła już pod czerwone pole na wskaźniku.

Teraz przy okazji regulacji zaworów postanowiłem poprosić mechanika o sprawdzenie tego. Termostat działa, więc najbardziej prawdopodobna sprawa odpada. Chłodnica pomimo tego, że jest krzywa lekko z jednej strony (moto leżało) to nie cieknie i ciecz spokojnie przepływa wszystkimi kanałami, radiatory również mają ok przedmuch, parę poprostowałem. Chłodnice przepłukałem płynem do czyszczenia chłodnic, syfu nie było prawie wcale.

Co to może być? Jutro mechanik ma sprawdzić pompę wody, czy ona może być problemem? Podczas jazdy temp. jest stabilna i nawet gdy moto się zagrzeje mocno, wystarczy paręset metrów szybciej i się dobrze chłodzi.

Ciekawy też jestem czy wpływ na zmianę może mieć nowy płyn chłodniczy i nowy olej. Jeżeli nic nie pomoże i się okaże, że wina leży w chłodnicy, która ze starości straciła jakieś właściwości... chyba wtedy spróbuję zalać dodatek moocool zmniejszający temp. o 10*C.
Ostatnio zmieniony sob 10 kwie 2010, 20:07 przez Vermilion, łącznie zmieniany 1 raz.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » sob 10 kwie 2010, 20:06

Hmm. Może masz złą mieszankę z wodą destylowaną. Kup gotowy płyn może. Np. Prestone. Ma on temp wrzenia 129 stopni. Było gdzieś na forum nie dawno o tym. Czytałem gdzieś jeszcze o myku, ale to do 800FI, że da radę zamocować chłodnice z Vitka które podobno to są większe i lepiej chłodzi. Aaa i ostatnio widziałem w Castoramie taki preparat którym spryskiwało się chłodnice i to niby ma poprawić wymianę ciepła. Czy i jak to działa to nie mam pojęcia. "Zimny podmuch" dużymi literami bodajże pisało na nim czy jakoś tak.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » sob 10 kwie 2010, 20:08

Zakupiłem właśnie Prestona teraz. Zobaczymy co z tą pompą. Jak to nie ona to będę próbował wszelkiej chemii, poszukam też tego twojego zimnego podmuchu :P Tak swoją drogą to bardzo dziwi mnie ta konstrukcja, jaki sens ma chłodnica umieszczona tak blisko przednich cylindrów? Przecież przy małej prędkości ciepło z cylindrów idzie na chłodnicę...
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » sob 10 kwie 2010, 20:17

Hmm. Przy wyższych prędkościach cylindry są odsłonięte przed wiatrem bo przecież są dwie chłodnice po bokach. A przy małych to chyba bez różnicy w porównaniu z rzędowym silnikiem gdzie chłodnica jest z przodu i jeszcze zaraz obok kolektora wydechowego.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » sob 10 kwie 2010, 20:59

W RC36I chłodnica jest jedna i jest centralnie na środku przed przednimi cylindrami, nad nią minimalnie jest malutka chłodniczka oleju.

EDIT. Pompa jest sprawna.

Ktoś wie czy termostat z RC36II pasuje do RC36I ? Mechanikowi pękła obudowa przy ponownym montażu i kazał mi zamówić, a jedyny na allegro jest z RC36II
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » sob 10 kwie 2010, 21:15

W sumie wypowiedziałem się bez wiedzy o danym motorku. :???:
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » sob 10 kwie 2010, 21:38

Pasuje 8)
Symbol Produktu: 19300ML7003
Cena brutto: 203.74 PLN sklep /motorista.pl/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » sob 10 kwie 2010, 21:55

Figaro, kupiłem na allegro z obudową za 45zł :P Jak tylko zobaczyłem cenę samej obudowy na motorista to zrezygnowałem, nawet mechanikowi nie zrobię takiej krzywdy i nie każę mu tyle płacić :P
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » sob 10 kwie 2010, 22:19

Skoro układ jest Na pewno Odpowietrzony , a zalałeś gotowy płyn to zostaje Termostat Kup nowy , możesz wrzucić Fotografię tej Chłodnicy pokrzywionej :idea:

NP : TU http://www.davidsilverspares.co.uk/parts/

Nie zgrzewaj tak motka :oops:

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » sob 10 kwie 2010, 22:38

Przed demontażem wszystkiego układ był odpowietrzony i jeździł na płynie zmieszanym z wodą destylowaną. Termostat jest sprawny, sprawdzał mechanik (ale i tak zostanie wymieniony, bo pękła obudowa), pompa wody też. Teraz gdy wszystko zostanie złożone po czyszczeniu i wymianie termostatu układ zostanie zalany Prestonem i wtedy się okaże co w trawie piszczy.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

tomekrvf
bywalec
bywalec
Posty: 37
Rejestracja: pn 10 lip 2006, 09:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomekrvf » ndz 11 kwie 2010, 21:33

Vermilion, jesli wszystko jest sprawne tj.pompa, termostat i chłodnica to znaczy że masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą(głowicami). Przerabiałem to w protoplaście VFR czyli VF750F. Układ chłodzenia nawet na czystej wodzie (która pod ciśnieniem 1.1 bar ma temperaturę wrzenia około 105-107 stC) nie powinien być podatny na przegrzanie.

PS Mam jeszcze jeden pomysł - uszkodzony korek w chłodnicy. Jak nie trzyma ciśnienia to wywala wodę do zbiornika wyrównawczego i układ wrze przy 100 przez co jest bardzo podatny na przegrzanie.

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 823
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » ndz 11 kwie 2010, 22:46

A wentylator się oddzywa???? Sory jak było gdzieś w poscie ale mam kompa do tv podłączonego.... Jak nie wiesz to odpal i zostaw moto, po połowie ( nie przekroczy tej połowy) słychać wiatrak dość mocno. Inna opcja to czy moto nie było bite i jakiś Mc guver nie podłączył odwrotnie wiatraka?
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
gruber
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 74
Rejestracja: ndz 14 gru 2008, 20:03
Imię: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olkusz

Jak to z tą temperaturą ?

Post autor: gruber » pn 28 cze 2010, 22:49

Czy kiedy pracuje wentylator, temperatura ok.103 st. to można wyłączyć silnik, czy należało by poczekać aż wentylator schłodzi silnik ? U mnie kiedy v-tec ma taką temperaturę, to na postoju wentylator nie jest w stanie schłodzić silnika i zamiast temperatura się obniżać to się podnosi...

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Jak to z tą temperaturą ?

Post autor: brii » pn 28 cze 2010, 22:55

gruber pisze:Czy kiedy pracuje wentylator, temperatura ok.103 st. to można wyłączyć silnik, czy należało by poczekać aż wentylator schłodzi silnik ? U mnie kiedy v-tec ma taką temperaturę, to na postoju wentylator nie jest w stanie schłodzić silnika i zamiast temperatura się obniżać to się podnosi...
W instrukcji napisali, że jak temp. będzie wysoka (wyższa niż u Ciebie) to należy bezwzględnie wyłączyć silnik, stąd wnioskuję, że nic Ci się z silnikiem nie stanie jak go wyłączysz ;) Z resztą wiatrak jakby coś schłodzi Ci o 5C (do 98C).
Sprawa druga - zmień płyn, wyczyść chłodnicę - u mnie przy temperaturze powietrza +27C wiatrak podczas postoju schładza do 98C, wyłącza się i czeka do 104 po czym znowu się włącza i schładza do 98C i tak w kółko.
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » pn 28 cze 2010, 23:13

gruber pisze:U mnie kiedy v-tec ma taką temperaturę, to na postoju wentylator nie jest w stanie schłodzić silnika i zamiast temperatura się obniżać to się podnosi...
To coś jest nie tak.
brii pisze:Sprawa druga - zmień płyn, wyczyść chłodnicę - u mnie przy temperaturze powietrza +27C wiatrak podczas postoju schładza do 98C, wyłącza się i czeka do 104 po czym znowu się włącza i schładza do 98C i tak w kółko.
Tak powinno być.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości