[ RC36 ][ I ] Nadmierne grzanie się silnika

Awatar użytkownika
gruber
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 74
Rejestracja: ndz 14 gru 2008, 20:03
Imię: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: gruber » pn 28 cze 2010, 23:21

Przyznam się ,że nie odpowietrzałem tego ustroistwa, może tu jest przyczyna. Jutro musze odpowietrzyś...

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » wt 29 cze 2010, 13:58

Układ chłodzenia jest otwarty i sam sie odpowietrza w czasie pracy silnika. :neutral:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » wt 29 cze 2010, 20:43

figaro pisze:Układ chłodzenia jest otwarty i sam sie odpowietrza w czasie pracy silnika.
I dlatego należy zagrzać moto po wymianie płynu i sprawdzić czy nie trzeba go dolać.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » wt 29 cze 2010, 21:11

Dla mnie jest to tak oczywiste, że nie dodałem tego. :mrgreen:
Niemniej Masz jak najbardziej rację. :smile:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
gruber
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 74
Rejestracja: ndz 14 gru 2008, 20:03
Imię: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: gruber » śr 30 cze 2010, 09:41

Wymiana płynu( na motul) o wysokiej temp.wrzenia pomogło, teraz jest tak jak powinno być...

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » śr 30 cze 2010, 10:04

Czyli płyn zaczynał Ci się za wcześnie gotować i "zapowietrzał" układ ;)
Nie wywalało Ci gdzieś płynu bokiem?
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
Tobik
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 77
Rejestracja: śr 12 lip 2006, 23:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wołczyn
Kontakt:

Post autor: Tobik » śr 30 cze 2010, 17:57

W Rc36 I termostat otwiera się przy 90 stopniach. Motul ma temp. wrzenia koło 135 stopni. Prestone koło 135 stopni tez. Bez różnicy czy zalejesz Motula czy Prestone. W młodyszych VFR temp otwarcia termostatu jest chyba wyższa. W v-tecu chyba wyzej. Więc jesli bedziesz miał chłodziwo które ma temp wrzenia np 100 stopnii, a termostat się załacza przy 108 to moto sie zagotuje i skutki będą okrutne. Wskazówka temperatury płynu chłodniczego nie powinna iść wyżej niż poziom wskazowki przy właczeniu wentylatora.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości