Płyn do układu chłodzenia - jaki i ile?
- dawidk1978
- teksciarz
- Posty: 183
- Rejestracja: sob 11 lip 2009, 16:13
- Imię: Dawid
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Będzin
Witam
Każdy płyn można mieszać jeśli środkiem obniżającym krzepnięcie jest glikol (większość płynów na rynku).
Płyn składa się również z inhibitorów korozji oraz środków antypiennych. Nie ma znaczenia dla smarowania pompy płynu chłodniczego jak niektórzy mniej rozsądni mechanicy podnoszą.
Co do płynu polecam płyn STP, zrobiony z koncentratu. Doskonale nadaje się do motocykli ponieważ:
1) można zwiększyć temperature wrzenia (w odpowiednim rozcieńczeniu) do 147 stopni (koniec problemu z wyrzuceniem płynu w korku.
2) 5 LAT trwałości (koszty i obsługa)
3) płyn sprowadzany z Canady jako oryginał (większość jest blendowana w Polsce).
4) słomkowy kolor (nie zmienia koloru na dolewkę)
Każdy płyn można mieszać jeśli środkiem obniżającym krzepnięcie jest glikol (większość płynów na rynku).
Płyn składa się również z inhibitorów korozji oraz środków antypiennych. Nie ma znaczenia dla smarowania pompy płynu chłodniczego jak niektórzy mniej rozsądni mechanicy podnoszą.
Co do płynu polecam płyn STP, zrobiony z koncentratu. Doskonale nadaje się do motocykli ponieważ:
1) można zwiększyć temperature wrzenia (w odpowiednim rozcieńczeniu) do 147 stopni (koniec problemu z wyrzuceniem płynu w korku.
2) 5 LAT trwałości (koszty i obsługa)
3) płyn sprowadzany z Canady jako oryginał (większość jest blendowana w Polsce).
4) słomkowy kolor (nie zmienia koloru na dolewkę)
Pozdrawiam Dawid
- Art
- klepacz
- Posty: 768
- Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
- Imię: Artur
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
nie będe z tym polemizował ..Twardy161 pisze:bylla juz na forum dyskusja na ten temat i skonczyla sie na tym, ze nie warto lac samochodowego bo motocyklowy lepiej odprowadza cieplo a na zwyklym temp silnika jest wyzsza-komentowac tego nie trzeba bo wszystko w temacie juz padlo
ALE- niby w jaki sposób lepiej płyn do motocykla przejmuje ciepło?
wszak wszystkie płyny sa praktycznie na tej samej bazie- a różnią silę tylko % glicolu i kolorem.
Sam sobie wlałem Prestone- nie patrzyłem czy do motocykla.
Przeczytałem w testach , że najlepszy na rynku i wlałem.
http://www.prestone.pl/produkty/uklad-c ... ml#more-34
Beyond the Grabówek sky
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
bo w sumie najważniejsze wg mnie to 2 cechy płynu:Art pisze:wszak wszystkie płyny sa praktycznie na tej samej bazie- a różnią silę tylko % glicolu i kolorem.
Sam sobie wlałem Prestone- nie patrzyłem czy do motocykla
1: Musi być do chłodnic aluminowych
2: Temperatura wrzenia najlepiej żeby była powyżej 115*C
i tyle
- dawidk1978
- teksciarz
- Posty: 183
- Rejestracja: sob 11 lip 2009, 16:13
- Imię: Dawid
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Będzin
- Art
- klepacz
- Posty: 768
- Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
- Imię: Artur
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
aaaa jak tak to ja zasponsoruje 1 stronę i niech mi napiszą że mój kask własnej produkcji - "nocnik de lux" ma 5 gwiazdek i wygrywa w bezpieczeństwie i wygodzie z np Arai-em. Wtedy bedę sprzedawał ich mnóstwodawidk1978 pisze:co do testów w gazetach i stron producentów:
1) test w gazecie 500 netto i Twoj najlepszy
2) strona producenta zawsze Twoj najlepszy
Beyond the Grabówek sky
- dawidk1978
- teksciarz
- Posty: 183
- Rejestracja: sob 11 lip 2009, 16:13
- Imię: Dawid
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Będzin
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
ile wchodzi płynu do rc36a ?
mam jeszcze jedno takie pytanie, a mianowicie ostatnio przy regulacji zaworów musiałem ściągnąć chłodnice więc płyn który w niej był zlałem do miski, a następnie wlałem z powrotem z tym że do zbiorniczka wyrównawczego
odpaliłem silnik pochodził może z 3-4 minuty po czym zauważyłem że ze zbiorniczka wyrównaczego nie ubywa płynu, a wskazówka temperatury ani drgnęła.
więc zlałem płyn do miski - ten ze zbiorniczka
a że chłodnice miałem już przykręconą to odkręciłem tylko jej wąż i wlałem w tego węża cały płyn, teraz temperatura wspina się jak powinna.
i tu moje pytanie czy przy wymianie płynu zlewamy go po prostu przez odkręcenie któregoś z węża na pompie?
zalewamy cały układ pewnie zaczynając od korka w chłodnicy?
ale jak tam dojść ? trzeba by całą przednią owiewkę ściągać
właściwie to trzeba jakoś "odpowietrzać" układ chłodniczy?
mam jeszcze jedno takie pytanie, a mianowicie ostatnio przy regulacji zaworów musiałem ściągnąć chłodnice więc płyn który w niej był zlałem do miski, a następnie wlałem z powrotem z tym że do zbiorniczka wyrównawczego
odpaliłem silnik pochodził może z 3-4 minuty po czym zauważyłem że ze zbiorniczka wyrównaczego nie ubywa płynu, a wskazówka temperatury ani drgnęła.
więc zlałem płyn do miski - ten ze zbiorniczka
a że chłodnice miałem już przykręconą to odkręciłem tylko jej wąż i wlałem w tego węża cały płyn, teraz temperatura wspina się jak powinna.
i tu moje pytanie czy przy wymianie płynu zlewamy go po prostu przez odkręcenie któregoś z węża na pompie?
zalewamy cały układ pewnie zaczynając od korka w chłodnicy?
ale jak tam dojść ? trzeba by całą przednią owiewkę ściągać
właściwie to trzeba jakoś "odpowietrzać" układ chłodniczy?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Płyn lejemy przez otwór do chłodnicy.Fakir pisze:zalewamy cały układ pewnie zaczynając od korka w chłodnicy?
ale jak tam dojść ? trzeba by całą przednią owiewkę ściągać
Zbiorniczek przelewowy nie jest zbiorniczkiem wyrównanwczym.
Do zbiorniczka /który jest poniżej korka wlewu chłodnicy/ przedostaje sie płyn /gumowym przewodem/, który jest w nadmiarze podczas wzrostu temperatury /ciśnienia/
Trzeba zdjąć prawy boczek /5 minut roboty/
Układ odpowietrza się sam.Fakir pisze:właściwie to trzeba jakoś "odpowietrzać" układ chłodniczy?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
okej - to teraz rozwiazales moje watpliwoscifigaro pisze:Płyn lejemy przez otwór do chłodnicy.Fakir pisze:zalewamy cały układ pewnie zaczynając od korka w chłodnicy?
ale jak tam dojść ? trzeba by całą przednią owiewkę ściągać
Do zbiorniczka przedostaje sie płyn, który jest w nadmiarze podczas wzrostu temperatury /ciśnienia/
Trzeba zdjąć prawy boczek /5 minut roboty/
Układ odpowietrza się sam.Fakir pisze:właściwie to trzeba jakoś "odpowietrzać" układ chłodniczy?
bo w sumie teraz dołałem wody destylowanej do zbiorniczka wyrownawczego tak zeby było "pod kreską" max
chyba nic nie zaszkodzi jak trochę sie przeleje zbiorniczkiem wyrównawczym?
[ Dodano: |29 Mar 2011|, o 21:31 ]
i skąd wiemy ze płynu jest wlasciwa ilość?
po tym ile go jest w zbiorniczku wyrownawczym?
czy "dolewki" w razie potrzeby mozna dolewac wlasnie do zbiorniczka wyrownawczego?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
nie wiemy --tak jak nie wiemy że światło w lodówce zgasło -- jeżeli nic niepokojącego nie dzieje się z temperatura i wcześniej zalaliśmy układ chłodzenia tak jak powinniśmy to przyjmujemy założenie ze jest okFakir pisze:i skąd wiemy ze płynu jest wlasciwa ilość?
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- Dejw
- teksciarz
- Posty: 176
- Rejestracja: śr 31 paź 2007, 16:08
- Imię: Dawid
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Cieszyn
Stad wiemy że uklad chłodzenia ma być pełny a wlewamy do oporu przez korek od chlodnicy.Potem ściskamy węże gdzie się da żeby bańki z powietrzem wyszły i znowu dolewamy pod korek, w zbiorniczku przelewowym ma być tyle ile pokazuje podzialka. A sam płyn zastosowalem Prestone bo producent twierdzi że gotuje się dopiero przy 120 stopniach
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
mam jeszcze jedno takie pytanko, ponieważ wczoraj troszkę pośmigałem w korkach na mieście z kumplem na yamaszcze xj6n z 09r.
było ok 17 stopni na plusie, jemu praktycznie cały czas pracował wentylator, miał ok. 104 stopnie, a wskazówka na moim wskaźniku temperatury była na 1/3 pozycji, a wentylator włącza sie przy pnad 1/2 pozycji, wiec podejrzewam że miałem ok. 90 stopni.
skad taka roznica?
czy to moze byc spowodowane uszkodzonym termostatem ktory jest caly czas otwarty przez co silnik jest niedogrzany?
było ok 17 stopni na plusie, jemu praktycznie cały czas pracował wentylator, miał ok. 104 stopnie, a wskazówka na moim wskaźniku temperatury była na 1/3 pozycji, a wentylator włącza sie przy pnad 1/2 pozycji, wiec podejrzewam że miałem ok. 90 stopni.
skad taka roznica?
czy to moze byc spowodowane uszkodzonym termostatem ktory jest caly czas otwarty przez co silnik jest niedogrzany?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości