Płyn do układu chłodzenia - jaki i ile?

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » sob 16 sty 2010, 13:25

A ile litrów wchodzi do RC36I? Jak dobrze czytałem coś koło 2,7?
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Model VFR: rc24
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » sob 16 sty 2010, 18:17

dokladnie-jak ostro jezdzisz i przegrzewasz to nie zaluj kasy ani na dobry plyn ani na olej,a do spokojnej jazdy wystarczy plyn samochodowy-sporo osob go leje i sa zadowoleni, ja nawet na wodzie jezdzilem i moj rekord w korku w upal to polowa skali temperatury, ale jezdzilem glownie spokojnie.

jankovich
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 13:41
Model VFR: V-TEC
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jankovich » sob 16 sty 2010, 19:35

Zalewacie samiuśki płyn, czy tak jak w manualu napisano z wodą 50/50?

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Model VFR: rc24
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » sob 16 sty 2010, 19:44

sam plyn chyba ze masz na mysli koncentrat to obowiazkowo z woda,
no ale niech sie inni wypowiedza

Awatar użytkownika
wolkan
teksciarz
teksciarz
Posty: 111
Rejestracja: ndz 06 wrz 2009, 13:26
Model VFR: DL 650
Imię: Krzysztof
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dębe Wielkie

Post autor: wolkan » sob 16 sty 2010, 20:33

Oczywiście, jeśli jest to koncentrat to trzeba wymieszać z wodą demineralizowaną, ale są też gotowe roztwory, wystarczy wlać do układu.
wieczny włóczęga…

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » sob 16 sty 2010, 23:00

Niektóre koncentraty typu MoCool nie miesza się z wodą, ale innym płynem chłodniczym jako 5% dodatek. Tajemnica MoCool polega na tym, że zawiera pochodzną ciekłego azotu przez co średnia temp. silnika spada o nawet ponad 10*C. Nie WOLNO płynu chłodzniczego z tym dodatkiem nawet na chwilę wystawić na temp. poniżej 0*C
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Model VFR: rc24
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » ndz 17 sty 2010, 08:05

jak 5% dodatek to rownie dobrze mozna nie lac:]
dobry patent, jak temp spada o 10 stopni to strach zostawic go na dworzu przy +10 bo moze zamarznac:D

Awatar użytkownika
Panasonix82
pisarz
pisarz
Posty: 499
Rejestracja: pt 04 wrz 2009, 18:52
Model VFR: coś szukam ...
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa-Wola

Post autor: Panasonix82 » ndz 17 sty 2010, 08:41

Podłączam się pod temat. Kupiłem Motul Expert, ale okazuje się, że w moto jest jakiś zielony.

Chyba ten oddam żonie, a sam kupię inny.
Ostatnio zmieniony ndz 17 sty 2010, 17:53 przez Panasonix82, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Model VFR: rc24
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » ndz 17 sty 2010, 09:22

albo zlej ten co masz nalany,
zalej nowy,
stary wlej do banki po nowym
i oddaj zonie:D
a tak powaznie to moze sa mieszalne(bo wiekszosc jest ale tu sie nie wypowiadam) ale jak nie wiesz co masz to nie namawiam na dolewki:]

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2088
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Model VFR: BMW K1200S
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » ndz 17 sty 2010, 15:49

Panasonix82, Nie dolewaj jak nie wiesz jaki jest. Lepiej jest zlać cały i wlać mowy
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

grizzly
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 60
Rejestracja: ndz 02 lis 2008, 11:15
Model VFR: rc36 I, fzr 1000
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: grizzly » ndz 17 sty 2010, 18:37

Cały sezon jeżdziłem na polskim kulerze. Nic nie odpadło. Auta też nim zalewam. Cena: 25 złotych za 5 litrów gotowego płynu. A co do mieszania płynów, to kto jest w temacie, to wie, że trudno jest zlać całkowicie płyn z układu chłodzenia auta, w związku z tym siłą rzeczy nowy miesza się ze starym, a nigdy nie wiem, jaki był wlany. Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby płyny się zważyły lub stało by się coś innego niepokojącego. Ale te spostrzeżenia wynikają tylko z moich prywatnych zawodowych obserwacji.
diesel-naprawa układów wtryskowych, mechanika pojazdowa, wymiana opon, naprawa motocykli, quadów i skuterów-Poznań 519 185 505

Awatar użytkownika
Łysolek
Shrek
Shrek
Posty: 1261
Rejestracja: sob 04 lip 2009, 08:45
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Marki

Post autor: Łysolek » pn 18 sty 2010, 14:33

ja mam zalane zwykłe Petrygo i tez daje rade 8)

arek
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 23 mar 2008, 12:27
Model VFR: XL1000V VARADERO
Imię: Arek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: arek » pn 18 sty 2010, 14:51

Ja uważam że nie ma co kombinować i wlewać nie wiadomo jaki super specyfiki. Ja wlewam to co jest pod ręką (ważne aby kolor był ten sam co wcześniej w układzie) z uwagi na to że wszystkie płyny są na tej samej bazie (glikol etylowy) i jedyne co to mogą się różnić jakimiś dodatkami, które raczej nie mają wpływu na sposób odbierania i oddawania ciepła. Uważam że ważniejsze jest to aby stan płynu był właściwy i aby był on przygotowany w odpowiedni sposób (albo gotowy albo koncentrat + woda demineralizowana we właściwych proporcjach).

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Model VFR: rc24
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pn 18 sty 2010, 16:36

bylla juz na forum dyskusja na ten temat i skonczyla sie na tym, ze nie warto lac samochodowego bo motocyklowy lepiej odprowadza cieplo a na zwyklym temp silnika jest wyzsza-komentowac tego nie trzeba bo wszystko w temacie juz padlo

Awatar użytkownika
grzegrzol
pisarz
pisarz
Posty: 405
Rejestracja: czw 28 maja 2009, 13:30
Model VFR: 750
Imię: grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

Post autor: grzegrzol » wt 19 sty 2010, 01:21

A ja przez ostatni rok do mojego NTV-a nie lałem żadnego płynu bo chłodnica dziurawa i też było spoko nawet w upał w korkach. Poprzedni mój ntv dwa lata jeżdźił bez jakiejkolwiek cieczy w układzie i jeszcze w dodatku zaczął mniej palić, więc nie stresujcie się tak chłopaki - ważne coby nie była sama woda bo w polszy to może zamarznąć. :twisted: :twisted: :twisted:
RZEŹNIK ZE SHROPSHIRE

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości