Dzięki za wskazanie. Instrukcja odpowietrzania być może się przyda, choć tam
Cyklop miał problem bardziej ewidentny, jak rozumiem wentylator w ogóle się nie włączał. A u mnie to występuje tylko w specyficznych warunkach.
Kawa pisze:Ja mialem ostatnio tak samo
Dokładnie tak samo, czyli czasem włączał się a czasem nie włączał?
Kawa pisze:w serwisie wymieniano mi czujnik i co za tym idzie plyn - goscie znaja sie ogolnie na rzeczy. I albo zalali za malo, albo nieodpowietrzyli ukladu. Zakladam, ze opcja byla pierwsza bo zbiorniczek wyrownanwycz byl pusty.
OK, dzięki, przyjrzę się zbiorniczkowi wyrównawczemu.
A teraz nowe informacje. Zrobiłem tak: motocykl na centralkę, usiadłem na siedzeniu pasażera (żeby unieść przód - na wypadek, gdyby miało to znaczenie) i odkręciłem manetkę, tak aby na biegu jałowym uzyskać około 4krpm. Temperatura zaczęła rosnąć, przy około 101C włączył się wentylator a temperatura rosła dalej. Przy 110C odpuściłem, wentylator schłodził do 91C i się wyłączył. Więc znowu manetka, 4krpm.
I tak trzy albo cztery razy aż pojawiła się niespodzianka (motocykl był już wtedy gorący, nawet dół zbiornika paliwa). Wentylator schłodził motocykl do jakichś 104C, po czym się wyłączył i temperatura zaczęła rosnąć. Wtedy zsiadłem z motocykla, pogmerałem palcem przy włączniku wentylatora (przez owiewkę - słaby dostęp) ale nic się nie stało. Gdy temperatura doszła do 110C wyłączyłem silnik kluczykiem po czym natychmiast przekręciłem kluczyk ponownie, aby widzieć temperaturę. Podszedłem do przodu motocykla i po chwili usłyszałem że włącza się wentylator chłodnicy.
Zrobiłem jeszcze dwie próby, ale zjawisko się nie powtórzyło. Potem musiałem już jechać.
Czy to co opisałem powyżej wnosi coś do problemu? Jaka przyczyna może być tego, że wentylator wyłącza się przed schłodzeniem do końca silnika? Ja zaproponowałbym dwie możliwości:
1. problem elektryczny (coś przestało kontaktować, potem "zaskoczyło");
2. problem z obiegiem chłodziwa (wentylator schłodził to co jest w lewej chłodnicy, ale ponieważ płyn nie płynie, więc nie schłodził silnika).
Ale jak to możliwe, że problem wystąpił raz na około sześć prób???
Michał