[ RC46 ][ FI ] Czasem nie włącza się wentylator chłodnicy

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mkochano » wt 04 sie 2009, 11:03

arek pisze:Przerabiałem jak puściła mi jedna z opasek i płyn sobie kapał... Dolałem ok. 150 ml i było po kłopocie.
Też było tak że czasem włączał się a czasem nie, pomimo wysokiej temperatury? Czy wcale się nie włączał?

Michał

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mkochano » śr 05 sie 2009, 19:50

Więcej nowych informacji.

Byłem dzisiaj w serwisie. Zgodnie z sugestią Arka skontrolowałem poziom chłodziwa. Przy temperaturze 94C był bliżej dolnego limitu niż górnego, więc został uzupełniony do prawie górnego (zgodnie z tym co zaleca instrukcja serwisowa).

"Oczywiście" w serwisie problem nie wystąpił, mimo trwających godzinę prób.

W drodze powrotnej z pracy do domu ponownie zrobiłem próbę. Tym razem po czwartym podgrzaniu do 110C motocykl schłodził się wentylatorem do 102C po czym wentylator się wyłączył.

Motocykl rozgrzał się do 113C po czym włączył się wentylator i schłodził go do około 102C.

Znowu rozgrzał się do 113C po czym włączył się wentylator i schłodził go do około 102C.

Potem ponownie rozgrzał się do 113C, po czym włączył się wentylator. Przy 108C zaczęło wylewać się chłodziwo. Wyłączyłem silnik, wentylator popracował chwilę i się wyłączył.

Ubrałem się i pojechałem do garażu. W drodze temperatura dochodziła do 106C ale wentylator się nie włączył. Zatrzymałem się przed garażem, wyłączyłem silnik (106C) i wtoczyłem motocykl tyłem, po pochyłym wjeździe do garażu. Tam po dłuższej chwili włączył się wentylator i pracował długo, dużo dłużej niż zwykle. Włączyłem na chwilę silnik i temperatura szybko spadła do 94C.

Podsumowując: kiedy występuje problem, wentylator zamiast zwyczajnie pracować od 101C do 91C pracuje od 113C do 102C.

JAK TO DO CHOLERY MOŻLIWE???

Czy taki efekt może dać powietrze w układzie???

Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Michał

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » śr 05 sie 2009, 19:59

sprawdz jakie temp pracy masz wybite na czujniku wentylatora- moze ktos jakis inny wsadził...

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mkochano » śr 05 sie 2009, 20:02

kiki pisze:sprawdz jakie temp pracy masz wybite na czujniku wentylatora- moze ktos jakis inny wsadził...
Ale on prawie zawsze działa prawidłowo! Tylko czasem mu coś odbija (przy dużym obciążeniu).

Michał

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » śr 05 sie 2009, 20:18

to moze juz czujnik zdycha powoli ??- wyciągnij go i sprawdz w kubeczku na gazie kiedy puszcza mase - tylko załatw dobry termometr- ja uzywam takiego od pieca centralnego :)

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mkochano » śr 05 sie 2009, 20:21

kiki pisze:to moze juz czujnik zdycha powoli
Czujnik jest nowy.

Michał

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » śr 05 sie 2009, 20:46

czytam sobie to co piszesz i mi wychodzi że masz uszkodzony termostat tzn zacina się i nie za każdym razem otwiera sie na tyle na ile powinien co powoduje słaby przepływ a dalej to silnik się nagrzewa a zbyt wolny przepływ powoduje wysoką temperaturę ,czujnik lub poprawnie włącznik wentylatora masz umieszczony w chłodnicy natomiast czujnik temperatury umieszczony jest w kadłubie silnika mogą być rożne wartości przy zbyt małym przepływie cieczy w chłodnicy możesz mieć już 94 stopnie natomiast w silniku będzie się gotowało warto zrobić tak jak pisał kiki zmierzyć temperaturę w chłodnicach i w silniku a najlepiej zrobić to równolegle ale myślę że mam racje co do termostatu :lol:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mkochano » śr 05 sie 2009, 20:49

PETER pisze:czytam sobie to co piszesz i mi wychodzi że masz uszkodzony termostat
Termostat też jest nowy.

Michał

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » śr 05 sie 2009, 20:52

to w takim razie sprawdz korek chodnicy :D- to moze byc to :)

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mkochano » śr 05 sie 2009, 20:56

kiki pisze:to w takim razie sprawdz korek chodnicy :D- to moze byc to :)
Napisz proszę dokładniej, co masz na myśli? Jak go sprawdzić?

Michał

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » śr 05 sie 2009, 22:48

Jesli korek jest nieszczelny to mogą sie rózne rzeczy dziać -np wywalanie płynu zwiększanie temp itp- spowodowane to jest zmianami cisnienia w układzie.

jak sprawdzić korek?- Najlatwiej zalozyc do innego motka albo od innego (sprawnego) do Twojej maszyny i będziesz już miał pewnośc co do tego ustrojstwa :mrgreen:

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: adam.ada » sob 28 lis 2009, 00:01

a ja mam takie pytanie ,czy podczas jazdy w trasie przy takiej pogodzie jak była dziś temperatura silnika wacha się między 74-76 , czy to normalne , czy za mało ? i gdzie szukać czujnika od włączania wentylatora ( w Afryce miałem taki fajny ręczny prztyczek , czasami na postoju włączałem wentylator i grzałem sobie ręce za chłodnicą )
Adam

Fazer72
pisarz
pisarz
Posty: 373
Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czę100chowa
Kontakt:

Post autor: Fazer72 » sob 28 lis 2009, 08:32

Taka temperatura jest OK .
Czujnik wentylatora jest na lewej chłodnicy na górze ,
a do grzania rąk to sugeruję i plecam manetki , bo nawet jak masz ciepłe chłodnice to i tak wentylator dmucha do wewnątrz

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » sob 28 lis 2009, 12:22

U mnie w taka pogode nie spada ponizej 76. przewaznie mam 78 zalezy od predkości,
A prztyczek mozesz sobie dorobić , zwarcie kabla idącego do czujnika na chłodnicy do masy załącza wentylator ale tak jak poprzednik napisał w VFR went zasysa powietrze do srodka a nie wydmuchuje.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości