[ RC46 ][ FI ] Czasem nie włącza się wentylator chłodnicy
- mkochano
- teksciarz
- Posty: 178
- Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
[ RC46 ][ FI ] Czasem nie włącza się wentylator chłodnicy
Cześć
Normalnie wentylator chłodnicy włącza się przy 101-102C. Czasem jednak, podczas jazdy w korku z trzema kuframi i plecaczkiem, temperatura dochodzi do 109C a wentylator się nie włącza. Sam włącznik jest nowy.
Problem jest o tyle wredny, że nie mogę tego zademonstrować w serwisie więc ciężko będzie ustalić przyczynę. Może ktoś z Was spotkał się już z takim zjawiskiem?
Pozdrawiam
Michał
Normalnie wentylator chłodnicy włącza się przy 101-102C. Czasem jednak, podczas jazdy w korku z trzema kuframi i plecaczkiem, temperatura dochodzi do 109C a wentylator się nie włącza. Sam włącznik jest nowy.
Problem jest o tyle wredny, że nie mogę tego zademonstrować w serwisie więc ciężko będzie ustalić przyczynę. Może ktoś z Was spotkał się już z takim zjawiskiem?
Pozdrawiam
Michał
- mkochano
- teksciarz
- Posty: 178
- Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Włącznik został wymieniony po tym jak pojawił się problem, więc sądzę że sam włącznik nie jest przyczyną.orzyl pisze:przyczyn może być dużo. dwie mi najbliższe to nie do końca sprawny włącznik.
Wcześniej wentylator włączał się przy 104-106C, teraz przy 101-102C, więc w korkach jest mniejszy hardcore. Ale nadal zdarza się że wentylator w ogóle się nie włącza.
OK, to na pewno zostanie sprawdzone.orzyl pisze:luzy/brud na stykach - o ile sam wentylator zawsze się włącza po podłączeniu na krótko np do akumulatora (zwróć uwagę na bieguny)
A co to znaczy tak konkretnie? Rozmawiałem w serwisie o tym czy może to być bąbel powietrza przy włączniku. Mechanik powiedział że dla próby zaczął wykręcać włącznik wentylatora przed spuszczeniem chłodziwa i chłodziwo natychmiast pociekło. Czyli włącznik powinien go dotykać.Achmed pisze:A ja bym porządnie odpowietrzył układ chłodzenia
Z drugiej strony: problem pojawia się gdy jadę z mocno obciążonym tyłem (trzy kufry plus plecaczek). Czy fakt że przód jest w górze, może mieć tu znaczenie?
Nie chcę też działać na ślepo, bo wymienię pół motocykla a i tak nie będę miał pewności czy problem rozwiązałem. Ponieważ problem pojawia się przy dużym obciążeniu i podczas jazdy w korku, na początek chcę spróbować porządnie rozgrzać motor, pojeździć wolno na wysokich obrotach. Potem może spróbuję dociążyć tył i powtórzyć próbę. A może podpowiecie coś innego?
Pozdrawiam
Michał
- Achmed
- klepacz
- Posty: 1900
- Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
- Imię: Marek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
I jeśli w chłodnicy jest powietrze to ........ no właśnie a gdzie jest czunik?mkochano pisze:Z drugiej strony: problem pojawia się gdy jadę z mocno obciążonym tyłem (trzy kufry plus plecaczek). Czy fakt że przód jest w górze, może mieć tu znaczenie?
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II
- orzyl
- klepacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
- Imię: Piotrek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
którędy miał uciec ?mkochano pisze:I jeszcze jedno: skro twierdzisz że bąbel powietrza, który był w chłodnicy, nie uciekł z niej przez tysiąc kilometrów, to jak się go można pozbyć???Achmed pisze:I jeśli w chłodnicy jest powietrze to ........ no właśnie a gdzie jest czunik?
Michał
jak się go pozbyć? Porządnie odpowietrzyć układ
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...
- mkochano
- teksciarz
- Posty: 178
- Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
A którędy ucieka jak się odpowietrza układ?orzyl pisze:którędy miał uciec ?
Kurcze, panowie, przestańcie sobie robić jaja! Napisać "porządnie" to każdy potrafi! Ale napisać co to znaczy, to już nie łaska?orzyl pisze:jak się go pozbyć? Porządnie odpowietrzyć układ
Bo ja nie mam podstaw sądzić że ktoś kto z tego żyje, nie zrobił tego "porządnie".
Michał
-
- klepacz
- Posty: 812
- Rejestracja: wt 13 lut 2007, 21:41
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Przeczytaj sobie post na temat odpowietrzania chlodnicy.
viewtopic.php?t=5389&highlight=ch%B3odnica
Ja mialem ostatnio tak samo - w serwisie wymieniano mi czujnik i co za tym idzie plyn - goscie znaja sie ogolnie na rzeczy. I albo zalali za malo, albo nieodpowietrzyli ukladu. Zakladam, ze opcja byla pierwsza bo zbiorniczek wyrownanwycz byl pusty.
viewtopic.php?t=5389&highlight=ch%B3odnica
Ja mialem ostatnio tak samo - w serwisie wymieniano mi czujnik i co za tym idzie plyn - goscie znaja sie ogolnie na rzeczy. I albo zalali za malo, albo nieodpowietrzyli ukladu. Zakladam, ze opcja byla pierwsza bo zbiorniczek wyrownanwycz byl pusty.
- mkochano
- teksciarz
- Posty: 178
- Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za wskazanie. Instrukcja odpowietrzania być może się przyda, choć tam Cyklop miał problem bardziej ewidentny, jak rozumiem wentylator w ogóle się nie włączał. A u mnie to występuje tylko w specyficznych warunkach.Kawa pisze:Przeczytaj sobie post na temat odpowietrzania chlodnicy.
viewtopic.php?t=5389&highlight=ch%B3odnica
Dokładnie tak samo, czyli czasem włączał się a czasem nie włączał?Kawa pisze:Ja mialem ostatnio tak samo
OK, dzięki, przyjrzę się zbiorniczkowi wyrównawczemu.Kawa pisze:w serwisie wymieniano mi czujnik i co za tym idzie plyn - goscie znaja sie ogolnie na rzeczy. I albo zalali za malo, albo nieodpowietrzyli ukladu. Zakladam, ze opcja byla pierwsza bo zbiorniczek wyrownanwycz byl pusty.
A teraz nowe informacje. Zrobiłem tak: motocykl na centralkę, usiadłem na siedzeniu pasażera (żeby unieść przód - na wypadek, gdyby miało to znaczenie) i odkręciłem manetkę, tak aby na biegu jałowym uzyskać około 4krpm. Temperatura zaczęła rosnąć, przy około 101C włączył się wentylator a temperatura rosła dalej. Przy 110C odpuściłem, wentylator schłodził do 91C i się wyłączył. Więc znowu manetka, 4krpm.
I tak trzy albo cztery razy aż pojawiła się niespodzianka (motocykl był już wtedy gorący, nawet dół zbiornika paliwa). Wentylator schłodził motocykl do jakichś 104C, po czym się wyłączył i temperatura zaczęła rosnąć. Wtedy zsiadłem z motocykla, pogmerałem palcem przy włączniku wentylatora (przez owiewkę - słaby dostęp) ale nic się nie stało. Gdy temperatura doszła do 110C wyłączyłem silnik kluczykiem po czym natychmiast przekręciłem kluczyk ponownie, aby widzieć temperaturę. Podszedłem do przodu motocykla i po chwili usłyszałem że włącza się wentylator chłodnicy.
Zrobiłem jeszcze dwie próby, ale zjawisko się nie powtórzyło. Potem musiałem już jechać.
Czy to co opisałem powyżej wnosi coś do problemu? Jaka przyczyna może być tego, że wentylator wyłącza się przed schłodzeniem do końca silnika? Ja zaproponowałbym dwie możliwości:
1. problem elektryczny (coś przestało kontaktować, potem "zaskoczyło");
2. problem z obiegiem chłodziwa (wentylator schłodził to co jest w lewej chłodnicy, ale ponieważ płyn nie płynie, więc nie schłodził silnika).
Ale jak to możliwe, że problem wystąpił raz na około sześć prób???
Michał
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości