[ RC46 ][ FI ] Problem z układem chłodzenia

arek
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 23 mar 2008, 12:27
Model VFR: XL1000V VARADERO
Imię: Arek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

[ RC46 ][ FI ] Problem z układem chłodzenia

Post autor: arek » sob 04 lip 2009, 12:29

Witam,

Wczoraj miałem bardzo ciekawą przygodę i nie bardzo wiem z czego się to wzięło, tym bardziej że usterka już znikła....
Tak więc jadąc sobie w korku (a właściwie stojąc wśród ciężarówek) temperatura wody doszła do 104 st. C, włączył się wentylator i tak sobie chodził, spadło na 96 i potem znowu do 104 i zaczęło się - temp. nie spadała (co rozumiem bo było gorąco jak w piecu). Po ok. 1 minucie temperatura zaczęła rosnąc i doszła do 108 st.C i w tym momencie zobaczyłem jak z pod owiewek leci płyn chłodzący. Myślę sobie pękł jakiś wąż czy puściła jakaś opaska (bądź co bądź ma już wszystko 11 lat to może być) Zjechałem szybko na chodnik, wyłączyłem. Po jakimś czasie dotarły klucze i zacząłem rozbierać plastiki aby ją poskładać chociaż na tyle aby dotrzeć do domu.
No i tu pojawia się zagadka - wszystkie węże były całe, opaski też, natomiast był pusty zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego (czyli to co poszło to musiało być ze zbiorniczka) i dodatkowo w układ weszło mi ok. 0,1 l. Po odpaleniu silnika żadnych wycieków, wentylator chodzi jak trzeba i nic się nie przegrzewa, temperatury jak w serwisówce.
No i tak siedzę sobie i myślę i doszedłem do wniosku że nie wiem co to było. Może ktoś z was miał podobny problem kiedyś i będzie wiedział czego szukać.
Pozdrowienia

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Model VFR: RC24//RC46
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » sob 04 lip 2009, 12:33

przeciez to calkowicie normalne ze jak przegrzejesz sprzeta to wywala plyn na zewnatrz, nie masz sie czym przejmowac i cala operacja z plastikami nie potrzebna:)

arek
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 23 mar 2008, 12:27
Model VFR: XL1000V VARADERO
Imię: Arek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: arek » sob 04 lip 2009, 12:54

Wiktor ok, ale nie było płynu w zbiorniczku wyrównawczym - nie ma chyba sposobu aby go dolać i nie ściągać plastików. Druga sprawa jest taka, że nie bardzo rozumiem dlaczego wywaliło mi płyn skoro kiedyś doszła do znacznie wyższej temperatury i było ok (doszło do 118 st) bo wydaje mi się że zapas pojemności w zbiorniczku wyrównawczym powinien uwzględniać rozszerzalność płynu i nawet mając max nie powinny dziać się takie jaja, tym bardziej że wywaliło mi cały płyn ze zbiorniczka, to by znaczyło że nagle objętość płynu w układzie musiała wzrosnąć o ok. 0,5 l (tyle wchodzi w cały zbiorniczek) i potem wszystko zostało zassane do układu (ale fizycznie to niemożliwe, bo objętość mogła wzrosnąć o max 10% biorąc pod uwagę różnicę gęstości płynu w zależności od temperatur).

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » sob 04 lip 2009, 14:07

Nie masz się za bardzo czym przejmowac.Po prostu zagotowałeś sprzęta i nadmiar plynu poszedł na ulice.Dolac płynu i śmigac dalej.....

Awatar użytkownika
marlon
klepacz
klepacz
Posty: 633
Rejestracja: wt 08 kwie 2008, 18:19
Model VFR: xx
Imię: mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: marlon » sob 04 lip 2009, 15:23

Też tak miałem jak przejeżdżałem przez Belgrad.Ogromny korek upał jak diabli i tak samo wentylator nie dawał rady.. Ja niestety nawet gdzie stanąć nie mogłem na szczęście trochę się rozluźniło na drodze i pęd powietrza ochłodził moto.Naprawdę miałem ciepło..heh Według mnie to jest dość duży mankament vfr,że tak się grzeje.Myślałem żeby do drugiej chłodnicy założyć też jakiś wiatrak ale nie ma miejsca:(

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Model VFR: RC46 '98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » sob 04 lip 2009, 20:10

marlon pisze:.Myślałem żeby do drugiej chłodnicy założyć też jakiś wiatrak ale nie ma miejsca:(
Nie ma ale moze być ;-) własnie nad tym pracuje. od 2 miesiecy :mrgreen: bo sie zabrac nie moge, układ chłodnic w VFRach nie jest zbyt mądry i 1 wentyl w kociołku nie daje rade , tez miałem na autobahnie w korku 114 stopni :confused
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

jogesm3m

Post autor: jogesm3m » sob 04 lip 2009, 20:54

ja dzisiaj doszlem do 130 stopni jadac w korku masakra plyn lal sie strumieniami i tearz pytanie czy to wina termostatu czy mam cos z wentylatorkiem przy normalnej jezdzie temp pokazuje miedzy 77-82 zalezy od obrotow na jakich jezdze

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Model VFR: RC46 '98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » sob 04 lip 2009, 22:22

Jezeli wentyl włącza sie przed 104 stopniami , jest ok , ale 130 :drool pobiłes chyba wszelkie rekordy.

Moze byc tez termostat , jesli nie puszcza wody , ale temp 76-85 jest normalna w trasie
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Oncki
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 58
Rejestracja: ndz 25 sty 2009, 17:38
Model VFR: 800 fi 1999
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk Moto3Miasto
Kontakt:

Post autor: Oncki » sob 04 lip 2009, 22:27

od 120 zaczyna migaac temperatura a pozniej to juz koszmar leci plyn ale polecialo chyba ze zbiornicza bo pozniej jeszcze jakies 150 km i spoko bylo

Awatar użytkownika
JuNioR
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: śr 23 sty 2008, 00:14
Model VFR: tramwaj nr 4
Imię: Przemek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: JuNioR » sob 04 lip 2009, 23:09

jogesm3m pisze:ja dzisiaj doszlem do 130 stopni

a ja sie martwie jak mi dojdzie do 108 st..
JOgesm3m, gdzieś kiedys słyszałem że powyżej 120st dzieje się coś nieeeeeeciekawego dla silnika.. ?

Awatar użytkownika
marlon
klepacz
klepacz
Posty: 633
Rejestracja: wt 08 kwie 2008, 18:19
Model VFR: xx
Imię: mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: marlon » ndz 05 lip 2009, 07:10

Łooo... temp.migająca.. tego to ja jeszcze nie słyszałem toć moto ci dawało znaki jak tylko mogło że koniec jazdy a ty go jeszcze podgrillowałeś na gorąco.. :shock: Spoko było po 150 km bo już nie miało się co wylać to przestało..

Awatar użytkownika
Oncki
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 58
Rejestracja: ndz 25 sty 2009, 17:38
Model VFR: 800 fi 1999
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk Moto3Miasto
Kontakt:

Post autor: Oncki » ndz 05 lip 2009, 15:52

nie wylewalos ie bo to 150 km robilem w trasie a nie po miescie i temp byla standardowa okolo 80

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Model VFR: RC46 '99
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » ndz 05 lip 2009, 23:54

Sugeruję odpowietrzyć układ chłodzenia aby nie było takich sytuacji z wywalającym płynem, samo zalanie chłodnicy do pełna i zakręcenie wlewu nie załatwia sprawy.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Żybis
pisarz
pisarz
Posty: 460
Rejestracja: czw 11 cze 2009, 21:24
Model VFR: Była VFR 800Fi
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Żybis » pn 06 lip 2009, 17:08

Maciej pisze:Sugeruję odpowietrzyć układ chłodzenia aby nie było takich sytuacji
Napisz jak to zrobić
arek pisze:No i tak siedzę sobie i myślę i doszedłem do wniosku że nie wiem co to było
To co opisałeś to poprostu zagotowałeś płyn i go wywaliło , czyli tak jak koledzy piszą że układ chłodnic w vfr-kach jest słabo schładzany przez wentylator , gdzie jest tylko jeden , nie wiem czy jest a powinien być termostat, może się zawiesił :roll: może wentylator przestał działac i po sprawie , gotowanie bankowe, bynajmniej drugi wentylator by się przydał ;-) trzeba coś pomyśleć 8)

sebcio
teksciarz
teksciarz
Posty: 162
Rejestracja: sob 18 paź 2008, 17:13
Model VFR: rc 46 2001
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: olszyna
Kontakt:

Post autor: sebcio » pn 06 lip 2009, 19:52

Zybis tu masz to opisane dokladnie- poczytaj. viewtopic.php?t=5389 Powodzonka :grin:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości