Kiedy chłodnice robią się ciepłe/gorące?
- mkochano
- teksciarz
- Posty: 178
- Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
No to niespodzianka... w załączeniu dwa wykresy - "wer. 3" zawiera dzisiejsze wyniki, tak jak je podałeś. Na "wer. 4" przesunąłem twoje dane tak, jakby zaczynały się od 12C. W ten sposób łatwiej porównać nachylenie.
Co więc widać na wykresach:
* nachylenie wykresów dopóki działa "fast idle" różni się o około 20% - być może efekt innego zestrojenia;
* po wyłączenie "fast idle" wykresy są bardzo podobne - różnica zapewne w granicach błędu;
* na żadnym wykresie nie widać żadnego efektu zadziałania termostatu (!!).
Wniosek jaki można wyciągnąć jest dość karkołomny: albo oba motocykle mają zepsute termostaty albo wpływ termostatu na działanie układu chłodzenia jest znikomy.
Sam nie wiem co o tym teraz myśleć
Pozdrawiam
Michał
Co więc widać na wykresach:
* nachylenie wykresów dopóki działa "fast idle" różni się o około 20% - być może efekt innego zestrojenia;
* po wyłączenie "fast idle" wykresy są bardzo podobne - różnica zapewne w granicach błędu;
* na żadnym wykresie nie widać żadnego efektu zadziałania termostatu (!!).
Wniosek jaki można wyciągnąć jest dość karkołomny: albo oba motocykle mają zepsute termostaty albo wpływ termostatu na działanie układu chłodzenia jest znikomy.
Sam nie wiem co o tym teraz myśleć
Pozdrawiam
Michał
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A wykresy robicie na postoju? Bo jeśli tak to nic dziwnego, że włącznie termostatu nie daje widocznego efektu. Ot, napełnia chłodnice ciepłym płynem. Ważny jest obieg powietrza, co widać po załączaniu wentylatora.
Ustaw zwykły wentylator naprzeciwko chłodnicy i zacznij rozgrzewać silnik, powinno być widać mniejsze nachylenie charakterystyki.
Ustaw zwykły wentylator naprzeciwko chłodnicy i zacznij rozgrzewać silnik, powinno być widać mniejsze nachylenie charakterystyki.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
- mkochano
- teksciarz
- Posty: 178
- Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Tak.Yaco pisze:A wykresy robicie na postoju?
No właśnie - czy napełnia? Albo czy dopiero wtedy? U mnie gorące są już przy 50C. Przez "gorące" rozumiem "parzą niemal natychmiast po dotknięciu." Natomiast podczas jazdy temperatura dziwnie spada - dzisiaj przy 110-120 spadła do 66C.Yaco pisze:Bo jeśli tak to nic dziwnego, że włącznie termostatu nie daje widocznego efektu. Ot, napełnia chłodnice ciepłym płynem. Ważny jest obieg powietrza, co widać po załączaniu wentylatora.
Sąsiedzi chyba by poumierali ze śmiechu jakby zobaczyli że motocykl wiatrakiem chłodzę "Panie coś pan za złom kupił że musisz go wiatrakiem schładzać"Yaco pisze:Ustaw zwykły wentylator naprzeciwko chłodnicy i zacznij rozgrzewać silnik, powinno być widać mniejsze nachylenie charakterystyki.
A wszystko zaczęło się od tego że chłodnice robią się gorące przed temperaturą zadziałania termostatu i zapytałem czy tak powinno być...
Jutro zadzwonię jeszcze do "mojego" serwisu, zapytam co o tym myślą.
Pozdrawiam
Michał
- mkochano
- teksciarz
- Posty: 178
- Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Ale czyj? Oba motocykle rozgrzewają się praktycznie identycznie.Fazer72 pisze:Możemy powtórzyć przy wiatraku załączonym na krótko, co nie zmieni faktu, że termostat prawie nie żyje
Pomysł ze spięciem na krótko ciekawy - da się to zrobić bez ściągania osłony?
Rozmawiałem z mechanikiem, niestety ma teraz kupę roboty, ale twierdzi że o ile silnik się nie przegrzewa, to żeby nie panikować.
A jeszcze odnośnie niskiej temperatury w czasie jazdy w trasie znalazłem taki post: viewtopic.php?t=1921#33258
Pozdrawiam
Michał
- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A zaglądał któryś do manuala? Napisali tam, że termostat "begin to open" przy 80-84stC. Natomiast "fully open" w 95stC. Czyli stabilna,prawidłowa temp pracy silnika to nieco poniżej 80stC. Jeśli w czasie jazdy spada dużo poniżej 70st to może być mały problem z termostatem. Sprawdźcie je sobie - w manualu jest opisany na to prosty sposób. Trzeba mieć tylko termometr do minimum 100stC. Możliwe także, że są po prostu źle założone.
Poza tym ważna jeszcze jest jest temperatura otoczenia. Jak jest zimno to i samo powietrze opływające silnik w pewnym stopniu go chłodzi. Moim zdaniem warto się przejmować dopiero gdy silnik jest przegrzewany.
PS. A czy przypadkiem w termostacie nie ma takie małej dziurki, która powoduje ze duży obieg zawsze jest w jakimś tam stopniu aktywny?
Poza tym ważna jeszcze jest jest temperatura otoczenia. Jak jest zimno to i samo powietrze opływające silnik w pewnym stopniu go chłodzi. Moim zdaniem warto się przejmować dopiero gdy silnik jest przegrzewany.
PS. A czy przypadkiem w termostacie nie ma takie małej dziurki, która powoduje ze duży obieg zawsze jest w jakimś tam stopniu aktywny?
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
- mkochano
- teksciarz
- Posty: 178
- Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Przecież nie raz się na niego powoływałem.Yaco pisze:A zaglądał któryś do manuala?
Procedura dostępu do termostatu obejmuje, IIRC, zdjęcie throttle body (jak to jest po polsku - przepustnice?). Dla mnie to magia. Ba! Może przyprawi cię to o szok, ale ja nawet oleju sam nie zmieniam Więc do termostatu napewno sam się nie dobiorę.Yaco pisze:Sprawdźcie je sobie - w manualu jest opisany na to prosty sposób. Trzeba mieć tylko termometr do minimum 100stC. Możliwe także, że są po prostu źle założone.
Pozdrawiam
Michał
-
- pisarz
- Posty: 373
- Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
- Imię: Grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czę100chowa
- Kontakt:
Jestem przekonany , że nikogo ten fakt nie dziwi , to podobno WOLNY kraj i nie trzeba kupować browaru , by sie piwka napić .. Ja na przykład nie sprawdzam ciśnienia w gumach , tylko jeżdżę do wulkanizatora , gdzie fajna laska mi to robimkochano pisze: Może przyprawi cię to o szok, ale ja nawet oleju sam nie zmieniam
We właściwym temacie wszyscy mają racje
że termostat umiera
że nie ma strachu
że wymienić trzeba
że nie trzeba tego robić osobiście
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości