Kiedy chłodnice robią się ciepłe/gorące?

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mkochano » ndz 19 kwie 2009, 21:07

No to niespodzianka... w załączeniu dwa wykresy - "wer. 3" zawiera dzisiejsze wyniki, tak jak je podałeś. Na "wer. 4" przesunąłem twoje dane tak, jakby zaczynały się od 12C. W ten sposób łatwiej porównać nachylenie.

Co więc widać na wykresach:
* nachylenie wykresów dopóki działa "fast idle" różni się o około 20% - być może efekt innego zestrojenia;
* po wyłączenie "fast idle" wykresy są bardzo podobne - różnica zapewne w granicach błędu;
* na żadnym wykresie nie widać żadnego efektu zadziałania termostatu (!!).

Wniosek jaki można wyciągnąć jest dość karkołomny: albo oba motocykle mają zepsute termostaty albo wpływ termostatu na działanie układu chłodzenia jest znikomy.

Sam nie wiem co o tym teraz myśleć :/

Pozdrawiam
Michał
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » ndz 19 kwie 2009, 22:32

A wykresy robicie na postoju? Bo jeśli tak to nic dziwnego, że włącznie termostatu nie daje widocznego efektu. Ot, napełnia chłodnice ciepłym płynem. Ważny jest obieg powietrza, co widać po załączaniu wentylatora.
Ustaw zwykły wentylator naprzeciwko chłodnicy i zacznij rozgrzewać silnik, powinno być widać mniejsze nachylenie charakterystyki.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mkochano » ndz 19 kwie 2009, 22:47

Yaco pisze:A wykresy robicie na postoju?
Tak.
Yaco pisze:Bo jeśli tak to nic dziwnego, że włącznie termostatu nie daje widocznego efektu. Ot, napełnia chłodnice ciepłym płynem. Ważny jest obieg powietrza, co widać po załączaniu wentylatora.
No właśnie - czy napełnia? Albo czy dopiero wtedy? U mnie gorące są już przy 50C. Przez "gorące" rozumiem "parzą niemal natychmiast po dotknięciu." Natomiast podczas jazdy temperatura dziwnie spada - dzisiaj przy 110-120 spadła do 66C.
Yaco pisze:Ustaw zwykły wentylator naprzeciwko chłodnicy i zacznij rozgrzewać silnik, powinno być widać mniejsze nachylenie charakterystyki.
Sąsiedzi chyba by poumierali ze śmiechu jakby zobaczyli że motocykl wiatrakiem chłodzę :) "Panie coś pan za złom kupił że musisz go wiatrakiem schładzać" ;)

A wszystko zaczęło się od tego że chłodnice robią się gorące przed temperaturą zadziałania termostatu i zapytałem czy tak powinno być...

Jutro zadzwonię jeszcze do "mojego" serwisu, zapytam co o tym myślą.

Pozdrawiam
Michał

Fazer72
pisarz
pisarz
Posty: 373
Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czę100chowa
Kontakt:

Post autor: Fazer72 » pn 20 kwie 2009, 09:11

Możemy powtórzyć przy wiatraku załączonym na krótko , co nie zmieni faktu , że termostat prawie nie żyje

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mkochano » pn 20 kwie 2009, 11:53

Fazer72 pisze:Możemy powtórzyć przy wiatraku załączonym na krótko, co nie zmieni faktu, że termostat prawie nie żyje
Ale czyj? Oba motocykle rozgrzewają się praktycznie identycznie.

Pomysł ze spięciem na krótko ciekawy - da się to zrobić bez ściągania osłony?

Rozmawiałem z mechanikiem, niestety ma teraz kupę roboty, ale twierdzi że o ile silnik się nie przegrzewa, to żeby nie panikować.

A jeszcze odnośnie niskiej temperatury w czasie jazdy w trasie znalazłem taki post: viewtopic.php?t=1921#33258

Pozdrawiam
Michał

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » pn 20 kwie 2009, 20:48

A zaglądał któryś do manuala? Napisali tam, że termostat "begin to open" przy 80-84stC. Natomiast "fully open" w 95stC. Czyli stabilna,prawidłowa temp pracy silnika to nieco poniżej 80stC. Jeśli w czasie jazdy spada dużo poniżej 70st to może być mały problem z termostatem. Sprawdźcie je sobie - w manualu jest opisany na to prosty sposób. Trzeba mieć tylko termometr do minimum 100stC. Możliwe także, że są po prostu źle założone.

Poza tym ważna jeszcze jest jest temperatura otoczenia. Jak jest zimno to i samo powietrze opływające silnik w pewnym stopniu go chłodzi. Moim zdaniem warto się przejmować dopiero gdy silnik jest przegrzewany.

PS. A czy przypadkiem w termostacie nie ma takie małej dziurki, która powoduje ze duży obieg zawsze jest w jakimś tam stopniu aktywny?
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mkochano » pn 20 kwie 2009, 21:54

Yaco pisze:A zaglądał któryś do manuala?
Przecież nie raz się na niego powoływałem.
Yaco pisze:Sprawdźcie je sobie - w manualu jest opisany na to prosty sposób. Trzeba mieć tylko termometr do minimum 100stC. Możliwe także, że są po prostu źle założone.
Procedura dostępu do termostatu obejmuje, IIRC, zdjęcie throttle body (jak to jest po polsku - przepustnice?). Dla mnie to magia. Ba! Może przyprawi cię to o szok, ale ja nawet oleju sam nie zmieniam :) Więc do termostatu napewno sam się nie dobiorę.

Pozdrawiam
Michał

Fazer72
pisarz
pisarz
Posty: 373
Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czę100chowa
Kontakt:

Post autor: Fazer72 » wt 21 kwie 2009, 08:48

mkochano pisze: Może przyprawi cię to o szok, ale ja nawet oleju sam nie zmieniam
Jestem przekonany , że nikogo ten fakt nie dziwi , to podobno WOLNY kraj i nie trzeba kupować browaru , by sie piwka napić .. Ja na przykład nie sprawdzam ciśnienia w gumach , tylko jeżdżę do wulkanizatora , gdzie fajna laska mi to robi :twisted:
We właściwym temacie wszyscy mają racje
że termostat umiera
że nie ma strachu
że wymienić trzeba
że nie trzeba tego robić osobiście

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » wt 21 kwie 2009, 08:50

FAJNA LASKA SPRAWDZA CIŚNIENIE!!!!!!!!!!!!!!!! :shock:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mkochano » śr 13 maja 2009, 11:12

Właśnie zadzwonił do mnie mechanik. Termostat ma w nosie czy jest chłodny czy we wrzątku. Ciekawe ile czeka się na nowy w Hondzie :/

Pozdrawiam
Michał

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » śr 13 maja 2009, 11:21

mkochano pisze:Ciekawe ile czeka się na nowy w Hondzie
ja czekałem około 2 tygodni, przyleciał prosto z Japonii :mrgreen: Wczoraj odebrałem i zamontowałem :biggrin
swoją drogą najtaniej mieli w Honda Plaza na Malowniczej (różnice w cenie dość znaczne, choć wszystkie to salony Honda, które obdzwoniłem).

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mkochano » wt 19 maja 2009, 23:05

rommi pisze:ja czekałem około 2 tygodni
A ja dwa dni :)

Widziałem też mój stary termostat. Zaciął się otwarty na 5mm. Wg serwisówki powinien otwierać się na minimum 8mm.

Michał

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości