[ RC46 ][ VTEC ] Grzanie się w korkach

Awatar użytkownika
zomb
bywalec
bywalec
Posty: 32
Rejestracja: pt 17 kwie 2009, 08:26
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

[ RC46 ][ VTEC ] Grzanie się w korkach

Post autor: zomb » pt 17 kwie 2009, 09:12

Witam
Mam pytanie dotyczące temperatur pracy silnika (konkretnie chodzi mi o to czy takie grzanie się maszyny w określonych warunkach jest normalne czy trzeba rozwiązać ten problem ).

Wiem że temat był nie raz poruszany, ale chodzi mi o opinie w konkretnym przypadku.

Honda V-TEC '03.

na trasie temp w granicach 80-85'C.
w mieście temperatura znacznie wyższa: co chwila dochodzi do 105. Wystarczy że stane na światłach (2min) - potrafi skoczyć od 97 do 105. Cykle "105-wentylator-95-105" trwaja 4-5 minut (dodam że nie mówię o normalnej jeżdzie tylko o przeciskaniu się w korkach - jadę między stojącymi samochodami 30-40km/h, z zatrzymywaniem się i postojem na światłach co 500m + krótkie odcinki na których mogę pojechać trochę szybciej: 80-130).

- wentylator działa, załącza sie przy 105 i wyłącza przy 95'C - tu raczej jest ok.
- lewa chłodnica jest od VFR FI - ona jest trochę mniejsza - czy to może być problemowe?

W czasie przejazdu przez miasto (15km) wentylator włacza się 5-8 razy.

Czy to jest normalne czy szukać przyczyny grzania się?

jaroslawp
pisarz
pisarz
Posty: 232
Rejestracja: wt 27 sty 2009, 19:51
Imię: Jerry
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jaroslawp » pt 17 kwie 2009, 09:31

To normalka

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pt 17 kwie 2009, 09:33

normalne ze pojazd podczas niższej prędkości (korki ~0km/h) ma mniejsze chłodzenie, rezultatem czego jest wyższa temperatura silnika.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Cyklop
Posty: 16
Rejestracja: ndz 01 mar 2009, 19:13
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Cyklop » pt 17 kwie 2009, 09:38

Normalka. Moja VFR-a dokładnie tak samo reaguje. Vałki tak mają, jednak dwa tylne cylindry w tyłek dostają zawsze - zawsze będą mniej chłodzone niż przednie, nawet pomimo dwóch chłodnic wodnych z boku i trzeciej olejowej z przodu. Lewa chłodnica potrafi być chłodniejsza z racji umiejscowionego tam wentylatora, który mniej więcej przy 104-108 st. się włącza (w zależności od kalibracji samego włącznika jak i kalibracji wskazań czujnika temp.). Jeżeli jednak różnica jest bardzo wyczuwalna w temperaturze chłodnic to sprawdź układ - może zbyt mało płynu, może stary, może zapowietrzony układ (w części mechanika już o tym kiedyś pisałem, parę zabiegów trzeba wykonać), może zagięte przewody gumowe... Termostat masz OK, bo inaczej miałbyś w ogóle nie gorące chłodnice.
Cyklop

zomb

Post autor: zomb » pt 17 kwie 2009, 14:17

A ma sens instalowanie dodatkowego wentylatora?
Pomyślełem o zamontowaniu dodatkowego wentylatora na prawej chłodnicy (połowa mocy seryjnego), właczanego ręcznie np na odconku kilkukilometrowego korka. (moc bym dobrał tak żeby za bardzo nie wychładzał).

50% mojej drogi to korek i kombinuje jak "jej" pomóc... po co ma się co chwila gotować.
Ma to sens?

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pt 17 kwie 2009, 14:44

Po co poprawiać fabrykę ? Czym się ten silnik w sensie chłodzenia różni od samochodowego ? Samochód jak stoi w korku w srodku lata, ma wentylator włączony na okrągło... I jeździ, bo właśnie tak jest zaprojektowany... Jak zobaczysz, że Twoja VFR przekracza temp 105 do 110-115, wtedy się martw. Dopóki się chłodzi, nie masz czym się przejmować...
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
zomb
bywalec
bywalec
Posty: 32
Rejestracja: pt 17 kwie 2009, 08:26
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zomb » wt 28 kwie 2009, 08:31

Eh... chyba jednak coś nie tak.
Porównywałem z gościem na Vitku i jak jechaliśmy to on miał 95-97 a mi się właczał wentylator.

na światłach dojeżdżam, mam 95, stoje minute i jest 105.
Jeśli to jest normalne to już nie zawracam głowy.

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » wt 28 kwie 2009, 08:33

zomb,

To jest normalne.
Mi się zagotowała ostatnio wentylator nie dał rady.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
zomb
bywalec
bywalec
Posty: 32
Rejestracja: pt 17 kwie 2009, 08:26
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zomb » wt 28 kwie 2009, 09:21

dzięki Pany za rady. Konluzja taka że w sezonie bedziemy sie pocić razem... ja i ona.
Mogę sobie podmuchać co najwyżej na chłodnice.

Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2088
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » wt 28 kwie 2009, 23:01

wasyl pisze:Mi się zagotowała ostatnio wentylator nie dał rady
Mi na JG też wentylator już nie wydalał i temp. doszła nawet do 110, ale tylko na chwilę, bo dalej go już nie męczyłem
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » wt 28 kwie 2009, 23:05

Ja miałem to samo gdyby nie onersi to wróciłbym z VFR na pace.Też w pizdziec zagotowałem ,Lolek tez .Tam to był extreme moto show.mało co dało rade
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
zomb
bywalec
bywalec
Posty: 32
Rejestracja: pt 17 kwie 2009, 08:26
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zomb » śr 29 kwie 2009, 07:48

To może ten mój pomysł z dodatkowym wentylatorem nie jest taki głupi. Właśnie na takie okazje.

Dzięki za dyskusję.

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » śr 29 kwie 2009, 09:02

pamiętaj jak bardzo obciążysz tym zasilanie motocykla.... Skoro nie jestes przekonany do tego co ktoś zaprojektował to rób jak uważasz :)
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
metiu
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: wt 13 lis 2007, 11:12
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: metiu » śr 29 kwie 2009, 09:06

Moim zdaniem naprawdę nie masz się czym przejmować. Po prostu te motocykle tak mają. Moj VTEC grzał się w korku cały czas i jeździłem cały czas na włączonym wiatraku prawie. Na początku też myślałem, że coś jest nie tak. Odwiedziłem dwa warsztaty, jeden ASO hondy na jagiellońskiej, drugi u Zająca od Honda Plaza. Wszyscy powiedzieli, że to jest normalne.
Honda to też nie jest marka w stylu Dacia czy ZIŁ i swoje wie. skoro nie zamontowała innego wiatraka tzn., że tam ma być. W końcu kilku inżynierów spędziło trochę czasu nad projektowaniem motocykla ;)
temperatury w korku 105 nawet do 109 stopni to normalka
pzdr.
Metiu

Awatar użytkownika
zomb
bywalec
bywalec
Posty: 32
Rejestracja: pt 17 kwie 2009, 08:26
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zomb » śr 29 kwie 2009, 09:47

Na siłe nie będę sobie roboty szukał. Zostawiam jak jest. Jeszcze raz dzięki.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości