[ RC46 ][ VTEC ] Wysoka temperatura pracy silnika

Cyklop
Posty: 16
Rejestracja: ndz 01 mar 2009, 19:13
Model VFR: VFR 2002
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

[ RC46 ][ VTEC ] Wysoka temperatura pracy silnika

Post autor: Cyklop » ndz 01 mar 2009, 20:00

Witam wszystkich użytkowników VFR-ek. Wiem, że temat o temperaturze silnika już był, ale ja go opowiem trochę inaczej. W moim motorze nie włączał się wentylator na chłodnicy. Wcześniej nastąpiły dwa tzw. "zbiegi okoliczności" - po pierwsze motor leżał na lewej stronie (na szczęście delikatnie), a po drugie wymieniałem mu olej i płyn chłodzenia. I teraz słuchajcie, po nieprzespanych dwóch nocach, po kilku telefonach do znajomych oraz do niejakiego Kudłatego z Warszawy (złoty chłopak, poważnie, wie wszystko), mogę podzielić się procedurą, która proponuję zastosować kiedy Wam temperatura silnika niebezpiecznie rośnie, a fan się nie włącza:
1. Należy wykluczyć elektrykę - zdejmuje się lewą owiewkę, przyświecając sobie małą latarenką (żonka, albo ktoś tam na pewno ma) należy odszukać włącznik wentylatora, który jest wkręcony po lewej stronie chłodnicy, z tyły, nieco u góry. Należy zdjąć z niego kabelek i połączyć innym z masą motocykla (ja włożyłem we wsuwkę kawałek kabelka i przytknąłem do mocowania chłodnicy). Następnie należy przekręcić kluczyk w stacyjce - wentylator powinien natychmiast ruszyć - połączyliśmy go, jak to się mówi "na krótko". Jeżeli tego nie zrobił sprawdzamy kostkę obok, czy styki nie zaśniedziały (WD40 i dalej je odkażać). Potem sprawdzamy 20 amperowy bezpiecznik w puszce bezpieczników po prawej stronie od zegarów pod wykładką. Jeżeli wszystko tam zdaje się być OK, znaczy silniczek elektryczny padł (takie duperele jak szczotki mogły się zawiesić).
2. Jeżeli elektryka jest OK, wentylator połączony "na krótko" działa, to znaczy ŻE MACIE KOLEDZY I KOLEŻANKI NIEODPOWIETRZONY UKŁAD i nie ma bata na Mariana!!!!!! Włącznik wentylatora, ten wkręcony w chłodnicę bardzo rzadko, naprawdę bardzo rzadko pada, ci w Hondzie powiedzieli mi, że dopiero jak maszyna zdrowo leżała na lewej stronie, to może się zdarzyć, że włącznik się zepsuje.
3. Odpowietrzamy układ!!!!! Robimy to tak: zdejmujemy prawą owiewkę motoru, odkręcamy koreczek prawej chłodnicy, wlewamy nowy płyn ile wlezie, otwieramy koreczek od zbiorniczka przelewowego po lewej stronie motoru, odpalamy motorek i czekamy, czekamy.... czekamy. Jeżeli płyn zaczyna nam "wyłazić" przez gardziel chłodnicy, mamy w systemie powietrze. Czekamy. Wkładamy co pewien czas jakąś szmatę w gardziel żeby odciągnąć nieco płynu i żeby nam nie obrzygał motoru. Czekamy, motorek chodzi, nabiera temperatury, coś koło 80-84 st. C powinien otworzyć się termostat i puścić płyn na cały obieg. Widać to zresztą w gardzieli jak płyn wraca z układu (miesza się, tworzą się delikatne wiry). Wtedy na nas kolej - tak ze cztery, pięć razy należy przejechać mu przepustnicą tak do 8-9 tys. obrotów, a co. Po chwili motor wyłączamy i gotowe. Płyn do gardzieli dolewamy, w zbiorniczku uzupełniamy, osłony skręcamy, odpalamy motor i czekamy. Od 102 do 106 stopni C wentylator powinien się włączyć.
4. Jeżeli wentylator się nie włączył, no to niestety jesteśmy w tym jednym procencie, co to się 1 na 100 włączników psuje.
5. Jeżeli nie widać powrotu płynu z układu, to znaczy, że będzie lepszy wydatek, bo coś z pompą jest nie tak, albo termostat się spierdzielił. Zresztą to też widać, bo chłodnice będą miały inną temperaturę od siebie - w sposób zauważalny, oraz inną temperaturę od gumowych przewodów, albo w ogóle nie będą miały temperatury. Wymiana termostatu, albo naprawa/wymiana pompy, albo zapchane przewody gumowe, albo uderzona - zaciśnięta (ewentualnie skorodowana) chłodnica niepuszczająca płynu dalej.
6. Czasami jak motor leżał na lewej stronie, to przycisnął chłodnicę do silnika tak mocno, że wcisnął w nią wentylator, który nie może ruszyć. Wtedy należy wyjąć całą chłodnicę i podnieść (odgiąć) nieco wentylator i już. Chyba, że zrobił w chłodnicy dziurę. No to wtedy wiecie co.
I już, i tyle w temacie.
Pozdrawiam
Cyklop

Awatar użytkownika
Oncki
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 58
Rejestracja: ndz 25 sty 2009, 17:38
Model VFR: 800 fi 1999
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk Moto3Miasto
Kontakt:

Post autor: Oncki » ndz 01 mar 2009, 21:10

powiedzcie mi drodzy koledzy przy ajkiej temp wentylatorek powinien sie zalączyć mi temperatura dochodizla do 104 czy 105 (mikolaje na motocyklach) ale wyzej nie podkoczyla :D pozniej spadala do okolo 90 i tak w kolko teraz po wymianie plynu i oleju dzisiaj jak jechalem w koreczku(droga kiczowata srdokiem sie nie dalo) to tem nie doszla nawet do 90 i neiwiem kiedy ten wentylator sie wlancza :D

Awatar użytkownika
enoel
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 75
Rejestracja: sob 07 lip 2007, 12:04
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: enoel » ndz 01 mar 2009, 22:34

Podczas dzisiejszej jazdy (przy +6 st w korku) temperatura doszła do 107 st i dopiero wtedy włączył się wentylator, spadła ponizej stu stopni i tak w kółko.

To moja pierwsza jazda tym moto więc nie wiem czy to normalne w v-tecu ?
Jak to wygląda u Was ?

Bor0
teksciarz
teksciarz
Posty: 126
Rejestracja: ndz 10 lut 2008, 22:08
Model VFR: RC 46 '00 50th Anniversary
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: Bor0 » ndz 01 mar 2009, 23:16

W RC46 I wentylator włancza się przy 104-105 stopniach, spadek temp zalezy w jakich warunkach jedziesz, mi na trasie w lato utrzymuje temp 78 stopni, jak jakies koreczki w upalny dzien to 95 i w góre do załączenia wentylatora i tak w koło macieju... Jeśli temp za wysoka przy normalnej jeździe to trzeba płyn zmienić, a jak nie pomaga to trmostat sprawdzić, pompa to chyba przypadek 1 na 100 jak czujnik od wentylatora :)

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Model VFR: RC46 '98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Re: Wysoka temperatura pracy silnika

Post autor: szatan » pn 02 mar 2009, 09:58

Cyklop pisze: 3. Odpowietrzamy układ!!!!! Robimy to tak: zdejmujemy prawą owiewkę motoru, odkręcamy koreczek prawej chłodnicy, wlewamy nowy płyn ile wlezie, otwieramy koreczek od zbiorniczka przelewowego po lewej stronie motoru, odpalamy motorek i czekamy, czekamy.... czekamy.
Odpalasz moto przy otwartym korku do wlewu plynu ? nie ma fontanny ?
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Krzysiek zr7
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 57
Rejestracja: sob 11 paź 2008, 21:26
Model VFR: vtec 02
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: Krzysiek zr7 » pn 02 mar 2009, 10:46

enoel w moim vitku jest tak samo 107 + wentylator i spada poniżej 100.

donJakubo
teksciarz
teksciarz
Posty: 165
Rejestracja: śr 03 paź 2007, 23:06
Model VFR: vtec 2002
Imię: Jakub
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: donJakubo » pn 02 mar 2009, 11:16

a u mnie czujnik temperatury nie dziala wiec mnie to pier.... :D
idzie wiosna..... bedziemy zapier*dalac !!!

http://bikepics.com/members/donjakubo/97vfr750/

Awatar użytkownika
LAVOC
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 92
Rejestracja: czw 28 sie 2008, 22:21
Model VFR: XX
Imię: adam
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: otwock
Kontakt:

Post autor: LAVOC » pn 02 mar 2009, 18:43

Tak przy okazji temperatury
Jechałem dziś z Otwocka do Lublina , upał +2C ciepła Vmax 120:130km/h (no może poza obwodnicą Garwolina) temp.silnika 75C i ani trochę więcej. W Lublinie owinąłem chłodnice oleju folią . W drodze powrotnej +1C ciepła , prędkość podobna bo jak szybciej to nieźle pizdało a temp. silnika 77-78C A że sprawdziłem ile spalił to napisze :
spalił dokładnie 5,3L 95Pb
ludzie którzy piją są dla mnie niczym - niczym bracia :)

Cyklop
Posty: 16
Rejestracja: ndz 01 mar 2009, 19:13
Model VFR: VFR 2002
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Cyklop » pn 02 mar 2009, 20:16

Koledzy, tak dla wyjaśnienia, zupełnie bezstronnie, hi hi hi:
1. Nigdy nie otwieramy korka od chłodnicy kiedy silnik jest gorący, bo będzie kuku na rękach, na twarzy i ewentualnie na suficie naszego garażu!
2. Zlewamy płyn z zimnego, albo letniego układu.
3. Wlewamy płyn do zimnego, albo letniego układu.
4. W czasie odpowietrzania układu, faktycznie odpalamy motor z otwartym korkiem na chłodnicy, ale nie czekamy do momentu kiedy płyn się zagotuje, bo to oznacza, że wentylator nie pracuje. Zresztą jak układ jest zapowietrzony, to trochę tego płynu nam wypłynie. Obserwujemy temperaturę na wyświetlaczu. Czekamy tylko do momentu, kiedy termostat puści płyn na cały obieg (poznamy po temperaturze chłodnic i wirach wewnątrz gardzieli chłodnicy). Wtedy należy poruszać parę razy manetką, w gardzieli będzie widoczna huśtawka poziomu płynu i wydostawanie się pęcherzy powietrza (w końcu przecież odpowietrzamy ten układ). Potem silnik wyłączamy, uzupełniamy płyny, korki zamykamy.
5. Przeprosiłem się ostatnio z Dębowym Mocnym 0,66 litra, dobre się zrobiło (mam nadzieję, że nikt mnie o kryptoreklamę nie posądzi, hi hi hi).
6. Wymianę płynów, tak jak i jazdę motorem, należy przeprowadzać w zupełnej trzeźwości.
Cyklop

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2088
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Model VFR: BMW K1200S
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » wt 03 mar 2009, 10:19

jogesm3m pisze:mi temperatura dochodizla do 104 czy 105
W Vitku ( przynajmniej w moim) wentylator załaczą się przy 105, a wyłącza przy ok 92-94, ale sprawdzałem to na postoju przy -17stopniach :twisted:
LAVOC pisze:spalił dokładnie 5,3L 95Pb
Możesz mi powiedzieć jakim cudem zeszłeś tak nisko ze spalaniem??? Ja na trasie we 2 osoby nie mogę zejść poniżej 6,2 i to 98 Pb :cry:
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Model VFR: VFR 800 FI 1998
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Post autor: slimak » pt 20 mar 2009, 21:13

witam panowie mam dylemat złożyłem moto po regulacji zaworów zalałem nowy płyn zakręciłem korek i odpaliłem. Temp oscyluje od 95 do 106 włącza się wentylator temp spada do 95 i tak w kółko ztym że te cykle szybko po sobie następują przy temp zewn ok 2 i went co pare minut się załącza czy może być zapowietrzony układ
ZKL

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » pt 20 mar 2009, 21:31

Zapowietrzony albo niesprawny termostat.Tylko dlaczego akurat teraz miałby paść termostat?raczej to pierwsze.

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Model VFR: VFR 800 FI 1998
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Post autor: slimak » pt 20 mar 2009, 21:42

termostat ok bo otwiera
ZKL

Awatar użytkownika
deleCour
Posty: 15
Rejestracja: wt 06 paź 2009, 19:43
Model VFR: 800 V-tec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczawnica
Kontakt:

Re: [ RC46 ][ VTEC ] Wysoka temperatura pracy silnika

Post autor: deleCour » śr 10 sie 2011, 22:40

Od czego zależy u jednych w vitku wentylator załącza się przy 103 a innych przy 106 107 st.?
Japońska inżynieria is number one

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Re: [ RC46 ][ VTEC ] Wysoka temperatura pracy silnika

Post autor: Diego » śr 10 sie 2011, 22:53

od czujnika temp ,który włącza wentylator,jest tak fabrycznie ustawiony.
Jazda na motocyklu to najlepsze coś,co można robić w ubraniu

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości