Strona 1 z 6

[ RC46 ][ FI ] Wymiana termostatu

: sob 06 gru 2008, 17:30
autor: Daniel
Właśnie wróciłem z garażu troche zawiedziony. Myślałem że wszystko pójdzie gładko a tu problemy. Do rzeczy... Podniosłem zbiornik, ściągnąłem air boks (mnóstwo węży, wężyków i kabli) no i zaczęły się kłopoty. Trzeba ściągnąć cały układ wtryskowy więc popuściłem śruby na opaskach kolektorów gumowych i nic ani nie drgnie. Ktoś to przerabiał? Jakieś wskazówki? Czy poprostu ciągnąć na siłę? Swoją drogą jak im się udało to upchnąć w takim h...wym miejscu? Masakra.

: sob 06 gru 2008, 19:27
autor: kiki
wiec tak- musisz dobrze poluzować opaski na króccach ssących -musza być bardzo luzne. Potem bierzesz młotek (dokladnie :twisted: ) i robisz dzwignie- tzn koniec drewnianego trzonka opierasz o elementy metalowe bateri wtrysków i robiąc dźwignie na ramie muszisz podważyć wtryski- tylko znajdzi dobr miejsce podparcia wtrysku. Możesz robić to z dwóch stron aby zruszyć całą konsole- powolutku pójdzie- z założeniem nie ma już problemu- tylko lekko posmaruj krócce od wewnątrz olejem.:)

: ndz 07 gru 2008, 06:43
autor: wasyl
Daniel,
ciągnąc skręcaj aby nie urwać.

: ndz 07 gru 2008, 08:12
autor: Mundek
Na krocce, zamiast oleju, lepiej jest uzyc wazeliny technicznej. Wazelina jest neutralna dla gumy, a poslizg zapewni pierwszorzedny :mrgreen:

: ndz 07 gru 2008, 09:21
autor: kiki
a i przypomniało mi się tez jedno - łatwiej sciąga sie takie bateria na ciepłym silniku-guma jest bardziej miekka :)

: ndz 07 gru 2008, 13:37
autor: Daniel
Dzięki za odpowiedzi. O to mi chodziło. Od jutra biorę się za robotę. Jak skończę to zdam relację :grin:

: pn 08 gru 2008, 11:02
autor: orzyl
jesli masz gumę twardą proponuję suszarką rozgrzać.

: pn 08 gru 2008, 20:55
autor: bialy83
Witam. W moim motocyklu także został wymieniony termostatw ciągu ostatnich paru dni. Pochwal sie efektami jak spróbujesz. Przy . +6 stopni wyświetlacz pokazywał że temperatura silnika w trasie to 75 - 76 stopni. Ciekawy jestem jak będzie sprawa wyglądała u Ciebie o ile zdąrzysz wypróbować moto przed zimą?
Pozdrawiam.

: wt 09 gru 2008, 23:16
autor: Daniel
Zadanie wykonane. Termostat ewidentnie był uszkodzony. Jak go wyjąłem, był całkowicie otwarty i nawet młotkiem ciężko go było zamknąć :mrgreen: Ten który kupiłem (używany), przed zamontowaniem sprawdziłem gotując go na kuchence. Ładnie się otwierał zaraz przed zagotowaniem wody. Tak że wszystko powinno być OK. Już w garażu zauważyłem że silnik szybciej się grzeje.
Nie obyło się bez wpadki. Po złożeniu wszystkiego, łącznie z wtryskami i air boksem oraz zalaniu płynem, zauważyłem że płyn wycieka z obudowy termostatu. Okazało się że termostat źle leżał kiedy skręcałem obudowę i powstała szczelina. Wiem, głupia sprawa :oops:
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Poszło po plusiku :mrgreen:

bialy83 pisze:Witam. W moim motocyklu także został wymieniony termostatw ciągu ostatnich paru dni. Pochwal sie efektami jak spróbujesz. Przy . +6 stopni wyświetlacz pokazywał że temperatura silnika w trasie to 75 - 76 stopni. Ciekawy jestem jak będzie sprawa wyglądała u Ciebie o ile zdąrzysz wypróbować moto przed zimą?
Pozdrawiam.
Biały83 u mnie przy ok +8, przy szybkiej jeździe autostradą, raz nawet zdarzyło się że temperatura silnika spadła poniżej wyświetlanych 35 st. C. Potem w lecie było znośnie. Ale wyświetlana temperatura rzędu 50, 60 st. C. to była u mnie norma podczas jazdy w nocy przez cały sezon.... Tyle że termostat miałem całkowicie otwarty przez ten czas. Moto pewnie niedługo sprawdzę choć jak już pisałem różnice już widać.

: sob 09 maja 2009, 13:33
autor: Struś
No to ja też mam tą rzeź przed sobą. Muszę się dostać do termostatu i wczoraj osłabłem w garażu rozmyślając jak to zrobić. Mam nadzieję, że po mojej naprawie coś tam jeszcze zadziała... Opory jakie napotykam po drodze do termostatu (nieruchome śrubki i "zespawane" z moto rurki gumowe) napawają mnie jednak obawą , że będę pierwszą osobą, która to robi w historii tego moto. Póki co moto stoi rozbebeszone a ja zbieram siły na drugą rundę. Porażka z tym jest okrutna. Co chwila wyzywam japońców od "włoskich zakrętów" ;)

: sob 22 sty 2011, 17:40
autor: Tora Tora
Witam! Wiec i ja stanąłem przed tym wyzwaniem ,mojej Fi ciągle jest za gorąco chcę sprawdzić termostat.Przy demontażu airboxu miałem to zostawic w cholere :sad: ale to juz drugie podejście i chyba nie odpuszczę tym razem.Moje pytanie jest najstępujące;
Zdemontowałem wspomniany airbox i co tam jeszcze muszę odkręcić prócz opasek kolektorów,zeby wyjąć wtryski? niechcę czegoś pourywać.

Hm,właśnie wruciłem z garażu,łatwo sie mówi "prócz opasek" Panowie jaki patent na odkręcenie tych śrubek od opasek,pomijam fakt ,że są tak zardzewiałe,że krzyżaka nie widać :shock: Dostęp tam żaden jest,wszystkie widze ustawione są w lewą stronę motocykla,więc mniemam ,że od tej strony ktoś je przykręcił.Jest mała dziurka w ramie,na wysokości zbiorniczka płynu chłodzącego.tą szparą próbowac odkręcic? czy jest jakis inny sposób?

Dobra ,kolejny dzień śrubki od opasek potraktowane WD40 dwie puściły ,pozostałe dwie porażka,jedna obrobiona,druga kręci sie w kółko z nakrętką :sad: Nie bede pisał w jaki sposób sobie poradziłem ,bo niema się czym chwalić,brutalnie musiałem potraktowac opaski.wtryski zdjęte.

Mam plan zrobic fotorelacje,ktoś będzie tym zainteresowany?

P.S.mam nadzieję,że to poskładam w cholere,drugi raz bym sie za to niebrał,lepiej odpalic 100Pln mechanikowi,serio.

: ndz 23 sty 2011, 15:45
autor: wolkan
Tora Tora pisze:
Mam plan zrobic fotorelacje,ktoś będzie tym zainteresowany?

.
Mnie także czeka przyjemność wymiany termostatu i chętnie przed rozbebeszaniem moto, zapoznam się z fotorelacją 8)

: wt 25 sty 2011, 20:35
autor: Daniel
Hehe a ja drugi raz już za to będę się zabierał. Cieknie płyn chłodniczy z termostatu...

: wt 25 sty 2011, 21:14
autor: jm31
Daniel pisze:Hehe a ja drugi raz już za to będę się zabierał. Cieknie płyn chłodniczy z termostatu...
Wymnieniając termostat fakt, że w rc 36I dostęp słaby, ale możliwy z prawej strony motocykla po złożeniu na istniejącą uszczelkę + silikon wysokotemperaturowy również ciekło. Wymieniłem ową uszczelkę na oring (bez silikonu) i wyciek znikł.

: ndz 30 sty 2011, 14:26
autor: Daniel
W RC 46 dostęp do termostatu tylko po zdemontowaniu airboxu i baterii wtrysków :mrgreen: U mnie ciekło z przewodów w zasadzie.... Tych wychodzących z termostatu.