[ RC46 ][ FI ] Wymiana termostatu

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Model VFR: 800FI '98
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[ RC46 ][ FI ] Wymiana termostatu

Post autor: Daniel » sob 06 gru 2008, 17:30

Właśnie wróciłem z garażu troche zawiedziony. Myślałem że wszystko pójdzie gładko a tu problemy. Do rzeczy... Podniosłem zbiornik, ściągnąłem air boks (mnóstwo węży, wężyków i kabli) no i zaczęły się kłopoty. Trzeba ściągnąć cały układ wtryskowy więc popuściłem śruby na opaskach kolektorów gumowych i nic ani nie drgnie. Ktoś to przerabiał? Jakieś wskazówki? Czy poprostu ciągnąć na siłę? Swoją drogą jak im się udało to upchnąć w takim h...wym miejscu? Masakra.
Try before you die!

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » sob 06 gru 2008, 19:27

wiec tak- musisz dobrze poluzować opaski na króccach ssących -musza być bardzo luzne. Potem bierzesz młotek (dokladnie :twisted: ) i robisz dzwignie- tzn koniec drewnianego trzonka opierasz o elementy metalowe bateri wtrysków i robiąc dźwignie na ramie muszisz podważyć wtryski- tylko znajdzi dobr miejsce podparcia wtrysku. Możesz robić to z dwóch stron aby zruszyć całą konsole- powolutku pójdzie- z założeniem nie ma już problemu- tylko lekko posmaruj krócce od wewnątrz olejem.:)

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Model VFR: CBR 929
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » ndz 07 gru 2008, 06:43

Daniel,
ciągnąc skręcaj aby nie urwać.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
Mundek
pisarz
pisarz
Posty: 351
Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
Model VFR: VTEC '09;
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
Kontakt:

Post autor: Mundek » ndz 07 gru 2008, 08:12

Na krocce, zamiast oleju, lepiej jest uzyc wazeliny technicznej. Wazelina jest neutralna dla gumy, a poslizg zapewni pierwszorzedny :mrgreen:
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » ndz 07 gru 2008, 09:21

a i przypomniało mi się tez jedno - łatwiej sciąga sie takie bateria na ciepłym silniku-guma jest bardziej miekka :)

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Model VFR: 800FI '98
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » ndz 07 gru 2008, 13:37

Dzięki za odpowiedzi. O to mi chodziło. Od jutra biorę się za robotę. Jak skończę to zdam relację :grin:
Try before you die!

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Model VFR: 800 Fi '98
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pn 08 gru 2008, 11:02

jesli masz gumę twardą proponuję suszarką rozgrzać.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

bialy83
Posty: 13
Rejestracja: ndz 20 kwie 2008, 17:02
Model VFR: VFR 800
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: bialy83 » pn 08 gru 2008, 20:55

Witam. W moim motocyklu także został wymieniony termostatw ciągu ostatnich paru dni. Pochwal sie efektami jak spróbujesz. Przy . +6 stopni wyświetlacz pokazywał że temperatura silnika w trasie to 75 - 76 stopni. Ciekawy jestem jak będzie sprawa wyglądała u Ciebie o ile zdąrzysz wypróbować moto przed zimą?
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Model VFR: 800FI '98
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » wt 09 gru 2008, 23:16

Zadanie wykonane. Termostat ewidentnie był uszkodzony. Jak go wyjąłem, był całkowicie otwarty i nawet młotkiem ciężko go było zamknąć :mrgreen: Ten który kupiłem (używany), przed zamontowaniem sprawdziłem gotując go na kuchence. Ładnie się otwierał zaraz przed zagotowaniem wody. Tak że wszystko powinno być OK. Już w garażu zauważyłem że silnik szybciej się grzeje.
Nie obyło się bez wpadki. Po złożeniu wszystkiego, łącznie z wtryskami i air boksem oraz zalaniu płynem, zauważyłem że płyn wycieka z obudowy termostatu. Okazało się że termostat źle leżał kiedy skręcałem obudowę i powstała szczelina. Wiem, głupia sprawa :oops:
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Poszło po plusiku :mrgreen:

bialy83 pisze:Witam. W moim motocyklu także został wymieniony termostatw ciągu ostatnich paru dni. Pochwal sie efektami jak spróbujesz. Przy . +6 stopni wyświetlacz pokazywał że temperatura silnika w trasie to 75 - 76 stopni. Ciekawy jestem jak będzie sprawa wyglądała u Ciebie o ile zdąrzysz wypróbować moto przed zimą?
Pozdrawiam.
Biały83 u mnie przy ok +8, przy szybkiej jeździe autostradą, raz nawet zdarzyło się że temperatura silnika spadła poniżej wyświetlanych 35 st. C. Potem w lecie było znośnie. Ale wyświetlana temperatura rzędu 50, 60 st. C. to była u mnie norma podczas jazdy w nocy przez cały sezon.... Tyle że termostat miałem całkowicie otwarty przez ten czas. Moto pewnie niedługo sprawdzę choć jak już pisałem różnice już widać.
Try before you die!

Awatar użytkownika
Struś
pisarz
pisarz
Posty: 242
Rejestracja: wt 02 paź 2007, 00:00
Model VFR: RC46 98'
Imię: Sławek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Struś » sob 09 maja 2009, 13:33

No to ja też mam tą rzeź przed sobą. Muszę się dostać do termostatu i wczoraj osłabłem w garażu rozmyślając jak to zrobić. Mam nadzieję, że po mojej naprawie coś tam jeszcze zadziała... Opory jakie napotykam po drodze do termostatu (nieruchome śrubki i "zespawane" z moto rurki gumowe) napawają mnie jednak obawą , że będę pierwszą osobą, która to robi w historii tego moto. Póki co moto stoi rozbebeszone a ja zbieram siły na drugą rundę. Porażka z tym jest okrutna. Co chwila wyzywam japońców od "włoskich zakrętów" ;)
Życie to nie czas kiedy oddychasz tylko te chwile, kiedy zapiera Ci dech w piersiach...

Tora Tora
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: ndz 11 kwie 2010, 22:31
Model VFR: RC36
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: kraków

Post autor: Tora Tora » sob 22 sty 2011, 17:40

Witam! Wiec i ja stanąłem przed tym wyzwaniem ,mojej Fi ciągle jest za gorąco chcę sprawdzić termostat.Przy demontażu airboxu miałem to zostawic w cholere :sad: ale to juz drugie podejście i chyba nie odpuszczę tym razem.Moje pytanie jest najstępujące;
Zdemontowałem wspomniany airbox i co tam jeszcze muszę odkręcić prócz opasek kolektorów,zeby wyjąć wtryski? niechcę czegoś pourywać.

Hm,właśnie wruciłem z garażu,łatwo sie mówi "prócz opasek" Panowie jaki patent na odkręcenie tych śrubek od opasek,pomijam fakt ,że są tak zardzewiałe,że krzyżaka nie widać :shock: Dostęp tam żaden jest,wszystkie widze ustawione są w lewą stronę motocykla,więc mniemam ,że od tej strony ktoś je przykręcił.Jest mała dziurka w ramie,na wysokości zbiorniczka płynu chłodzącego.tą szparą próbowac odkręcic? czy jest jakis inny sposób?

Dobra ,kolejny dzień śrubki od opasek potraktowane WD40 dwie puściły ,pozostałe dwie porażka,jedna obrobiona,druga kręci sie w kółko z nakrętką :sad: Nie bede pisał w jaki sposób sobie poradziłem ,bo niema się czym chwalić,brutalnie musiałem potraktowac opaski.wtryski zdjęte.

Mam plan zrobic fotorelacje,ktoś będzie tym zainteresowany?

P.S.mam nadzieję,że to poskładam w cholere,drugi raz bym sie za to niebrał,lepiej odpalic 100Pln mechanikowi,serio.

Awatar użytkownika
wolkan
teksciarz
teksciarz
Posty: 111
Rejestracja: ndz 06 wrz 2009, 13:26
Model VFR: DL 650
Imię: Krzysztof
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dębe Wielkie

Post autor: wolkan » ndz 23 sty 2011, 15:45

Tora Tora pisze:
Mam plan zrobic fotorelacje,ktoś będzie tym zainteresowany?

.
Mnie także czeka przyjemność wymiany termostatu i chętnie przed rozbebeszaniem moto, zapoznam się z fotorelacją 8)
wieczny włóczęga…

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Model VFR: 800FI '98
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » wt 25 sty 2011, 20:35

Hehe a ja drugi raz już za to będę się zabierał. Cieknie płyn chłodniczy z termostatu...
Try before you die!

jm31
pisarz
pisarz
Posty: 398
Rejestracja: wt 26 sie 2008, 14:47
Model VFR: rc 46 2001
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jeruzal

Post autor: jm31 » wt 25 sty 2011, 21:14

Daniel pisze:Hehe a ja drugi raz już za to będę się zabierał. Cieknie płyn chłodniczy z termostatu...
Wymnieniając termostat fakt, że w rc 36I dostęp słaby, ale możliwy z prawej strony motocykla po złożeniu na istniejącą uszczelkę + silikon wysokotemperaturowy również ciekło. Wymieniłem ową uszczelkę na oring (bez silikonu) i wyciek znikł.

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Model VFR: 800FI '98
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » ndz 30 sty 2011, 14:26

W RC 46 dostęp do termostatu tylko po zdemontowaniu airboxu i baterii wtrysków :mrgreen: U mnie ciekło z przewodów w zasadzie.... Tych wychodzących z termostatu.
Try before you die!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości