[ RC46 ][ FI ] Wymiana termostatu

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: [ RC46 ][ FI ] Wymiana termostatu

Post autor: Arnold » sob 10 sty 2015, 16:17

Ogarnij ten brud bo jak Ci przyjdzie kiedyś tam zajrzeć jeszcze raz to możesz się zdziwić. Wymyj to jakimś środkiem do mycia silników. Opaski króćców przepustnic też wyczyść. Tą długą szpilkę/śrubę co trzyma silnik do ramy też wykręć i daj do ocynku najlepiej. A jeszcze lepiej to se crashpady zamontuj bo na awatarze nie masz. :P Zima to można grzebać.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Kamilek
teksciarz
teksciarz
Posty: 165
Rejestracja: ndz 20 sty 2013, 10:17
Model VFR: RC46 2000
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim

Re: [ RC46 ][ FI ] Wymiana termostatu

Post autor: Kamilek » sob 10 sty 2015, 16:37

Musze cos ztym zrobic bo za chwile tam sie myszy zadomowia :)
A jeszcze jedno pytanie. Czy korek od chlodnicy wlozony do gotujacej sie wody tez powinien sie otwierac?

Awatar użytkownika
Piotrek82
teksciarz
teksciarz
Posty: 151
Rejestracja: śr 13 paź 2010, 12:55
Model VFR: vfr 800
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szastarka

Re: [ RC46 ][ FI ] Wymiana termostatu

Post autor: Piotrek82 » sob 10 sty 2015, 17:22

Kamilek pisze:Czy korek od chlodnicy wlozony do gotujacej sie wody tez powinien sie otwierac?
Nie. W korku jest sprężynka, na którą napiera ciśnienie pary wodnej, lub płynu i wewnętrzna część korka się unosi puszczając nadmiar płynu do zbiorniczka. Sprężynka jest tak dobrana, żeby uginała się pod ciśnieniem 1.1

Awatar użytkownika
Kamilek
teksciarz
teksciarz
Posty: 165
Rejestracja: ndz 20 sty 2013, 10:17
Model VFR: RC46 2000
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim

Re: [ RC46 ][ FI ] Wymiana termostatu

Post autor: Kamilek » sob 10 sty 2015, 21:48

Tak tez mi sie wydalo. Dzieki.
Zalatwie sobie jakas lekka chemie i zacznym dzialac od poniedzialku:)

Awatar użytkownika
Kamilek
teksciarz
teksciarz
Posty: 165
Rejestracja: ndz 20 sty 2013, 10:17
Model VFR: RC46 2000
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim

Re: [ RC46 ][ FI ] Wymiana termostatu

Post autor: Kamilek » pt 20 mar 2015, 20:14

Panowie termostat wymieniony a mi temperatura dalej "faluje". Dziś nie było za bardzo ciepło (ok 10 stopni) i tak: normalna jazda +/- 100 km/h temperatura spoko bo trzymała ok 85 stopnie. Jakieś dojazd do ronda, zmniejszenie prędkości, redukcja biegu i od razu idzie do 90 i wyżej. Przeciskanie się w korku, troche wyższych obrotów na 1 i 2 biegu moment 100 stopni i przy 107-108 wentylator który wyłącza się przy 100. Jak na mój gust to włącza się on trochę późno, ale to nie jest przyczyna łapania za wysokiej temperatury. Chłodnice wypłukałem, stare węże wymieniłem, nowe opaski założyłem - zero wycieków.

Awatar użytkownika
Paweł_RSL
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 14:59
Model VFR: VFR 800FI
Imię: Paweł
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: [ RC46 ][ FI ] Wymiana termostatu

Post autor: Paweł_RSL » sob 21 mar 2015, 09:11

Kamilek pisze:Chłodnice wypłukałem, stare węże wymieniłem, nowe opaski założyłem - zero wycieków.
Można wiedzieć gdzie dostaleś węże i jaki ich koszt?

Awatar użytkownika
Kamilek
teksciarz
teksciarz
Posty: 165
Rejestracja: ndz 20 sty 2013, 10:17
Model VFR: RC46 2000
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim

Re: [ RC46 ][ FI ] Wymiana termostatu

Post autor: Kamilek » sob 21 mar 2015, 09:27

Kupilem w motoryzacyjnym na mery i docinalem sobie na wymiar. Te weze ktore sa wyprofilowane mialem akurat wmiare dobre. Ale sa tez do kupienia weze w odpowiednich profilach. Koszt za prostego przewodu od 20 do 30 zl za metr.

erwin
Posty: 8
Rejestracja: czw 29 maja 2014, 19:22
Model VFR: 800fi
Imię: Erwin
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: [ RC46 ][ FI ] Wymiana termostatu

Post autor: erwin » ndz 22 mar 2015, 12:14

Witam. wlasnie wczoraj walczylem z tym termostatem w mojej 800 fi.. dojscie do tego tragiczne;/ ale jakos sie udalo.. poskladalismy to i moto odpala co prawda ale trzyma wysokie obroty ok 3-4 tys, pochodzi chwile i ma strzala na jakies 7- 8 tys obrotow i gasnie.. ktos moze cos doradzic co to moze byc? moze mam jakies wezyki podcisnieniowe zle podlaczone czy cos?

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: [ RC46 ][ FI ] Wymiana termostatu

Post autor: PETER » ndz 22 mar 2015, 12:59

pewno czy coś ,jedynie ty byłeś przy składaniu ,jeśli masz automatyczne ssanie to postaw na bocznej odpal, rozgrzej do ok 80 stopni, wyłącz poczekaj ze 20 min az trochę ostygnie sprawdź poziom płynu i jeszcze raz uruchom powinno być ok najczęściej powodem jest zapowietrzony mechanizm ssania automatycznego .Jest połączony z układem chłodzenia i przepływjaca przez niego ciećz decyduje o jego działaniu
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

erwin
Posty: 8
Rejestracja: czw 29 maja 2014, 19:22
Model VFR: 800fi
Imię: Erwin
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: [ RC46 ][ FI ] Wymiana termostatu

Post autor: erwin » ndz 22 mar 2015, 16:32

mam reczne ssanie..

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: [ RC46 ][ FI ] Wymiana termostatu

Post autor: PETER » ndz 22 mar 2015, 16:53

no to masz pecha coś źle poskładałeś i ponowna rozbiórka chyba ze uda się znaleźć przyczynę wczesniej
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
fideliox7
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: pn 07 lip 2014, 22:08
Model VFR: GSXR1000k8
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: [ RC46 ][ FI ] Wymiana termostatu

Post autor: fideliox7 » czw 02 kwie 2015, 08:31

tobi_88 pisze:Witam Serdecznie...

Dołączam sie do tematu... Zima co prawda nie do konca ale czas na przeglad moto najlepszy.
Miałem troche problemu i ja ze swoja VFR, dziekuje serdecznie z gory koledze KIKIemu za podpowiedz co i jak, oczywiscie chodzi o uklad chlodzenia.
U mnie również termostat to zlom i zalozylem sprawna uzywke oryginalna sprawdzana w wodzie pirometrem.
Do tego dochodzi mi czujnik załączenia wentylatora ktory sprawdze jutro bo juz dzis zabrakło czasu, jak bedzie
do bani to kupie nowy, jak rowniez "nowy" uzywany korek chlodnicy ktory tez jak sie nie spisze bede zmuszony kupic nowy.

I ja zrobiłem to tak :D i nie zdejmowałem układu zasilania ani zbiornika z airboxem :D juz kiedys mialem okazje to zdejmowac i wiem czym to pachnie, tym bardziej skladanie
spinanie i ponowna regulacja :D

(...)
Potwierdzam skuteczność sposobu kolegi. Moje uwagi:
1. można to zrobić zwykłymi kluczami,
2. śruby które odkręcicie z termostatu zastąpić tej samej długościami śrubami tyle że zakręcanymi na imbus. To zdecydowanie ułatwia sprawę przykręcenia pokrywki.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość