Strona 1 z 1
[ RC36 ][ I ] ZA Gorąca!!!!
: sob 16 sie 2008, 19:28
autor: Miping
Witam, czy ktoś miał problem z przegrzewaniem sie sprzętu? moja Vka potrafi sie zagotować po krótkiej jezdzie w mieście. na trasie w cieplejsze dni było to samo [scroll]
Problem zauważyłem jadąc w dłuższej trasie podczas upałów. z początku wydawało sie to normalne, bo skwar był ostry a gazu nie żałowałem, jednak VFRa brata (ma taką samą) temperature trzymała w normie.
z początku myślałem że to przez nieoryginalne plastyki , ale tą hipotezę odrzuciłem, bo na trasie wentylator sie wyłączał, a załączał jak sie zwolniło w mieście.
Podejrzenie padło na termostat, ale dziś wstępnie to wykluczyłem. ciecz krąży po całym układzie.
Zaobserwowałem natomiast coś bardziej niepokojącego. przy rozruchu na wydechu pojawiła sie ciecz.
Obstawiam że walnęła mi uszczelka i płyn chłodzący dostaje sie do układu spalania.
To mogło by spowodować zmiane ciśnienia w układzie chłodzenia i brak swobodnego przepływu cieczy, oraz to co miałem-wyrzut płynu z naczynia rozszerzalnego .
pozostaje pytanie? Czy moje obawy są uzasadnione? jak sprawdzić która to głowica?
Czy ktoś miał taki problem?
Przepraszam ze sie tak rozpisałem [hide]
3manko!
: sob 16 sie 2008, 20:23
autor: Fazer72
Wydaje mi sie , że uszkodzenie uszczelki pod głowicą można rozpoznać po ubytku płynu chłodniczego ( choć może sie też wygotować ) , dymieniu na biało z wydechu , podniesieniem poziomu oleju lub zanieczyszczeniem płynu chłodniczego olejem . Ciecz na wydechu to mogą być zwykłe skropliny . Dodatkowo nie sądzę , by uszczelka uległa uszkodzeniu , jeśli zawsze jest płyn w układzie chłodzenia . Moim zdaniem powinieneś nalać uczciwego płynu i dobrze odpowietrzyć .
: sob 16 sie 2008, 21:39
autor: Lucek
mi sie tez ostatnio czesto grzala i wysoko szla temp
powod byl prosty. oczywiscie sprwadzalem stan plynu ale w wyrownawczym i tam bylo ok a w chlodnicy dolalem sporo bo w jednej nie bylo za wiele
PS
pisz normalnie bez tych jeezdzacych tekstow bo nast razem nawet nie zaczne czytac
: ndz 17 sie 2008, 01:04
autor: PETER
Co do latajacych tekstów toLuke ma racje ja odpusciłem wiem że masz brata i fajnie co do uszczelki pod głowica to prosto sprawdzic {poczekaj aż bedzie zimna zdejnij koter z chłodnicy uszczelnij albo zaślep wężyk do zbiorniczka jak masz to załóż na wlew prezerwatywe jak nie masz to kup odpal moto jesli wszustko ok to raczej nic sie nie powinno dziac jeśli padła uszczelka pod głowica to ci stanie } bardzie łopatologicznie nie wytłumacze jesli padła uszczelka pod głowica możesz miec objawy takie jak piszesz dokładnie takie same objawy ma zapowietrzony układ chłodzenia
: ndz 17 sie 2008, 08:29
autor: Miping
Dzięki za porady i przepraszam za latający tekst-rzeczywiście jest wQrzający, ale zrobiłem to przypadkowo

Więc zaczne od dobrego odpowietrzenia.
Olej niedawno wymieniałem a poziom oraz barwa jest bez zmian.
Oby to był zapowietrzony układ !!
P.S postaram sie naprawić latanie tekstu!!
: ndz 17 sie 2008, 09:23
autor: Fazer72
Zwróć uwage na korek wlewu do chłodnicy , bo niewielka nieszczelność uniemożliwia odpowietrzenie
: ndz 17 sie 2008, 23:03
autor: Miping
Właśnie! apropo odpowietrzania! w jaki sposób to zrobić? wystarczy nalać płynu gdzie trzeba i ... Są tam jakieśmagiczne zaklęcia w postaci zaworów czy czegoś podobnego? w sumie to troche sie znam na odpowietrzaniu kaloryferów

Wydaje mi się że układ jest pełny, ale...
: pn 18 sie 2008, 16:06
autor: Tobik
Fazer72 pisze:Wydaje mi sie , że uszkodzenie uszczelki pod głowicą można rozpoznać po ubytku płynu chłodniczego ( choć może sie też wygotować ) , dymieniu na biało z wydechu , podniesieniem poziomu oleju lub zanieczyszczeniem płynu chłodniczego olejem . Ciecz na wydechu to mogą być zwykłe skropliny . Dodatkowo nie sądzę , by uszczelka uległa uszkodzeniu , jeśli zawsze jest płyn w układzie chłodzenia . Moim zdaniem powinieneś nalać uczciwego płynu i dobrze odpowietrzyć .
Jeśli uszczelka jest wydmuchana, to wywala Ci płyn chłodniczy. Jest takie ciśnienie, że gdy korek od chłodnicy trzyma dobrze szczelność to najczęściej korek od zbiorniczka wyrównawczego wywala i płyn wylewa się. Dymienie na biało i płyn w oleju pojawia się gdy głowica pęka już.
: czw 21 sie 2008, 12:28
autor: Maciej
Sprawdź szczelność korka jak tu koledzy piszą, termostat to mało prawdopodobne. Ostatnio Wasylowi robiłem sprzęta który też niemiłosiernie się gotował , problemem okazało się zapowietrzenie układu , podejrzewam że właśnie przez korek.
Warto zwrócić uwagę na płyn gdzie powinien być glikol nalany, wymiana dużo robi. Kolejna sprawa to wydech. Skąd dokładnie ci kapie woda ?? czy z wydostającymi się spalinami z końca tłumika czy spod otworu odpływowego na początku wydechu ?, jeśli tylko z otworu to raczej bym nie obstawiał uszczelki , po prostu trzymasz moto w wilgotnym klimacie. Sprawdź poziom płynu chłodzącego i sprawdź czy poziom oleju w silniku ci się nie zwiększa. Sprawdź również czy spod pompy wody nie masz wycieków , jest tam otwór spustowy pod jej spodem (z tyłu nie z przodu i nie mówię o śrubie spustowej na przodzie jej korpusu) ,jeśli masz tam wyciek to pompa do wymiany (nie regeneruje się) w razie czego mam 2 pompy na sprzedaż.
Na razie sprawdź 2 rzeczy :stan płynu i odpowietrzenie układu chłodzenia, warto odkręcić początkowo przy tym wlew w chłodnicy i na bocznej stópce pomiąchać przewodami cieczy od strony pompy , może ci się przez chłodnicę wylewać ale to olej (uzupełnisz sobie) odpal silnik i poczekaj aż pompa zacznie przetłaczać płyn i patrz czy jakieś bomble się nie wydostają, jeśli nie zalej do końca i dobrze zakręć korek.
Jeszcze jedna rzecz jaka przychodzi mi na myśl to kwestia używania dodatków do uszczelniania układu chodzącego , czy ten moto miał jakąś przygodę po której chłodnice były by do naprawy ?, pytam ponieważ rozbierałem kiedyś silnik w którego głowicy dosłownie skrystalizował się środek do uszczelniania w efekcie czego silnik nieźle się gotował gdyż środek zapchał / zabił na amen kanały wodne