[ RC36 ][ I ] ZA Gorąca!!!!

Miping
pisarz
pisarz
Posty: 247
Rejestracja: ndz 23 gru 2007, 23:46
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Elbląg

[ RC36 ][ I ] ZA Gorąca!!!!

Post autor: Miping » sob 16 sie 2008, 19:28

Witam, czy ktoś miał problem z przegrzewaniem sie sprzętu? moja Vka potrafi sie zagotować po krótkiej jezdzie w mieście. na trasie w cieplejsze dni było to samo [scroll]
Problem zauważyłem jadąc w dłuższej trasie podczas upałów. z początku wydawało sie to normalne, bo skwar był ostry a gazu nie żałowałem, jednak VFRa brata (ma taką samą) temperature trzymała w normie.
z początku myślałem że to przez nieoryginalne plastyki , ale tą hipotezę odrzuciłem, bo na trasie wentylator sie wyłączał, a załączał jak sie zwolniło w mieście.
Podejrzenie padło na termostat, ale dziś wstępnie to wykluczyłem. ciecz krąży po całym układzie.
Zaobserwowałem natomiast coś bardziej niepokojącego. przy rozruchu na wydechu pojawiła sie ciecz.
Obstawiam że walnęła mi uszczelka i płyn chłodzący dostaje sie do układu spalania.
To mogło by spowodować zmiane ciśnienia w układzie chłodzenia i brak swobodnego przepływu cieczy, oraz to co miałem-wyrzut płynu z naczynia rozszerzalnego .
pozostaje pytanie? Czy moje obawy są uzasadnione? jak sprawdzić która to głowica?
Czy ktoś miał taki problem?
Przepraszam ze sie tak rozpisałem [hide]
3manko!
Ostatnio zmieniony ndz 17 sie 2008, 08:34 przez Miping, łącznie zmieniany 1 raz.
BYLE DO PRZODU!

Fazer72
pisarz
pisarz
Posty: 373
Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czę100chowa
Kontakt:

Post autor: Fazer72 » sob 16 sie 2008, 20:23

Wydaje mi sie , że uszkodzenie uszczelki pod głowicą można rozpoznać po ubytku płynu chłodniczego ( choć może sie też wygotować ) , dymieniu na biało z wydechu , podniesieniem poziomu oleju lub zanieczyszczeniem płynu chłodniczego olejem . Ciecz na wydechu to mogą być zwykłe skropliny . Dodatkowo nie sądzę , by uszczelka uległa uszkodzeniu , jeśli zawsze jest płyn w układzie chłodzenia . Moim zdaniem powinieneś nalać uczciwego płynu i dobrze odpowietrzyć .

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » sob 16 sie 2008, 21:39

mi sie tez ostatnio czesto grzala i wysoko szla temp
powod byl prosty. oczywiscie sprwadzalem stan plynu ale w wyrownawczym i tam bylo ok a w chlodnicy dolalem sporo bo w jednej nie bylo za wiele

PS
pisz normalnie bez tych jeezdzacych tekstow bo nast razem nawet nie zaczne czytac
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » ndz 17 sie 2008, 01:04

Co do latajacych tekstów toLuke ma racje ja odpusciłem wiem że masz brata i fajnie co do uszczelki pod głowica to prosto sprawdzic {poczekaj aż bedzie zimna zdejnij koter z chłodnicy uszczelnij albo zaślep wężyk do zbiorniczka jak masz to załóż na wlew prezerwatywe jak nie masz to kup odpal moto jesli wszustko ok to raczej nic sie nie powinno dziac jeśli padła uszczelka pod głowica to ci stanie } bardzie łopatologicznie nie wytłumacze jesli padła uszczelka pod głowica możesz miec objawy takie jak piszesz dokładnie takie same objawy ma zapowietrzony układ chłodzenia
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Miping
pisarz
pisarz
Posty: 247
Rejestracja: ndz 23 gru 2007, 23:46
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Miping » ndz 17 sie 2008, 08:29

Dzięki za porady i przepraszam za latający tekst-rzeczywiście jest wQrzający, ale zrobiłem to przypadkowo :(
Więc zaczne od dobrego odpowietrzenia.
Olej niedawno wymieniałem a poziom oraz barwa jest bez zmian.
Oby to był zapowietrzony układ !! :)

P.S postaram sie naprawić latanie tekstu!!
BYLE DO PRZODU!

Fazer72
pisarz
pisarz
Posty: 373
Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czę100chowa
Kontakt:

Post autor: Fazer72 » ndz 17 sie 2008, 09:23

Zwróć uwage na korek wlewu do chłodnicy , bo niewielka nieszczelność uniemożliwia odpowietrzenie

Miping
pisarz
pisarz
Posty: 247
Rejestracja: ndz 23 gru 2007, 23:46
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Miping » ndz 17 sie 2008, 23:03

Właśnie! apropo odpowietrzania! w jaki sposób to zrobić? wystarczy nalać płynu gdzie trzeba i ... Są tam jakieśmagiczne zaklęcia w postaci zaworów czy czegoś podobnego? w sumie to troche sie znam na odpowietrzaniu kaloryferów :P
Wydaje mi się że układ jest pełny, ale...
BYLE DO PRZODU!

Awatar użytkownika
Tobik
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 77
Rejestracja: śr 12 lip 2006, 23:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wołczyn
Kontakt:

Post autor: Tobik » pn 18 sie 2008, 16:06

Fazer72 pisze:Wydaje mi sie , że uszkodzenie uszczelki pod głowicą można rozpoznać po ubytku płynu chłodniczego ( choć może sie też wygotować ) , dymieniu na biało z wydechu , podniesieniem poziomu oleju lub zanieczyszczeniem płynu chłodniczego olejem . Ciecz na wydechu to mogą być zwykłe skropliny . Dodatkowo nie sądzę , by uszczelka uległa uszkodzeniu , jeśli zawsze jest płyn w układzie chłodzenia . Moim zdaniem powinieneś nalać uczciwego płynu i dobrze odpowietrzyć .
Jeśli uszczelka jest wydmuchana, to wywala Ci płyn chłodniczy. Jest takie ciśnienie, że gdy korek od chłodnicy trzyma dobrze szczelność to najczęściej korek od zbiorniczka wyrównawczego wywala i płyn wylewa się. Dymienie na biało i płyn w oleju pojawia się gdy głowica pęka już.

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » czw 21 sie 2008, 12:28

Sprawdź szczelność korka jak tu koledzy piszą, termostat to mało prawdopodobne. Ostatnio Wasylowi robiłem sprzęta który też niemiłosiernie się gotował , problemem okazało się zapowietrzenie układu , podejrzewam że właśnie przez korek.

Warto zwrócić uwagę na płyn gdzie powinien być glikol nalany, wymiana dużo robi. Kolejna sprawa to wydech. Skąd dokładnie ci kapie woda ?? czy z wydostającymi się spalinami z końca tłumika czy spod otworu odpływowego na początku wydechu ?, jeśli tylko z otworu to raczej bym nie obstawiał uszczelki , po prostu trzymasz moto w wilgotnym klimacie. Sprawdź poziom płynu chłodzącego i sprawdź czy poziom oleju w silniku ci się nie zwiększa. Sprawdź również czy spod pompy wody nie masz wycieków , jest tam otwór spustowy pod jej spodem (z tyłu nie z przodu i nie mówię o śrubie spustowej na przodzie jej korpusu) ,jeśli masz tam wyciek to pompa do wymiany (nie regeneruje się) w razie czego mam 2 pompy na sprzedaż.

Na razie sprawdź 2 rzeczy :stan płynu i odpowietrzenie układu chłodzenia, warto odkręcić początkowo przy tym wlew w chłodnicy i na bocznej stópce pomiąchać przewodami cieczy od strony pompy , może ci się przez chłodnicę wylewać ale to olej (uzupełnisz sobie) odpal silnik i poczekaj aż pompa zacznie przetłaczać płyn i patrz czy jakieś bomble się nie wydostają, jeśli nie zalej do końca i dobrze zakręć korek.


Jeszcze jedna rzecz jaka przychodzi mi na myśl to kwestia używania dodatków do uszczelniania układu chodzącego , czy ten moto miał jakąś przygodę po której chłodnice były by do naprawy ?, pytam ponieważ rozbierałem kiedyś silnik w którego głowicy dosłownie skrystalizował się środek do uszczelniania w efekcie czego silnik nieźle się gotował gdyż środek zapchał / zabił na amen kanały wodne
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości