[ RC36 ][ II ] Temperatura silnika

Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1361
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

[ RC36 ][ II ] Temperatura silnika

Post autor: poscig » śr 18 cze 2008, 22:50

Witam.Zastanawiam się jaką temperature cieczy pokazują Wasze sprzęty(VFR RC 36II).NIestety ten model ma tylko wskaźnik zegarowy wiec trudno dokladnie okreslic temp.Podczas normalnej jazdy niezależnie od temp.zewnętrznej wskaznik jest wychylony jedynie ponad kreskę jak mysle temp.roboczej .Dopiero dluga jazda w korku lub na postoju powoduje wzrost temp. Natomiat dopiero bardzo długa jazda w korasku powoduje wlaczenie wentylatorka.Jesli Wasze VFR-ki równiez podczas normalnej eksplatacji posiadaja wskazania na min to przestane sie martwic ,jesli natomiast podczas normalnej jazdy wskaznik jednak wychyla sie na 1/3 wskaznika zacznę kombinować.

Awatar użytkownika
kruhy
klepacz
klepacz
Posty: 642
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 22:09
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów(okolice)
Kontakt:

Post autor: kruhy » czw 19 cze 2008, 07:36

Przeczytaj w manualu. W instrukcji do RC 36I np. pisze, że wsaźnik pokazuje właściwą temperature silnika jeśli wychyli sie ponad białą poziomą kreske pozycji C i jest poniżej H. tzn. jak na moje oko wskazówka powinna sie znajdować na tym "łuku"(biała obramówka, pusto w środku) omiedzy C i H. W mojej jest tak, że na trasie wskaźnik jest nieco powyżej początku tego pola("łuku") między C i H. W korku albo na postoju wzrasta mniej więcej do połowy, i wedy zdarza sie że wentylator sie włącza. Wiec raczej jest ok.
Wydaje mi sie że u ciebie biedzie podobnie, bo nie wiem jak dokładnie u ciebie wygląda ten wskaźnik, sprawdz jeszcze w manualu ;-)

pozdro
Honda jest lepsza od wielbłąda bo wielbłąd to turysta i nie lata 300 ;]

Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1361
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

Post autor: poscig » czw 19 cze 2008, 10:48

Dzieki kruchy niestety instrukcji nie posiadam do moto:(....z tego co piszesz troche inaczej wyglądaja nasze wskazniki temp.....,ale np.u mnie tez w polowie juz sie wentylator wlacza...pozdrawiam

Awatar użytkownika
kruhy
klepacz
klepacz
Posty: 642
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 22:09
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów(okolice)
Kontakt:

Post autor: kruhy » czw 19 cze 2008, 11:48

Mam też instrukcje do VFR '95, wiec powinno byc jak u Ciebie. Wskażnik rzeczywiście jest minimalnie inny wizualnie. Na stronie 17 tej instrukcji pisze:

"When the needle begins to move above the C (Cold) mark, the engine is warm enough for the
motorcycle to be ridden. The normal operating temperature range is within the section between the H and C marks. If the needle reaches the H (Hot) mark, stop the engine and check the reserve tank coolant level. "

Więc jest tak jak pisałem, ten tekst chyba skopiowali starszej instrukcji ;-)
W załączniku masz pdf-a z manualem

pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Honda jest lepsza od wielbłąda bo wielbłąd to turysta i nie lata 300 ;]

Awatar użytkownika
Bolek101
pisarz
pisarz
Posty: 476
Rejestracja: śr 06 lut 2008, 14:34
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: Bolek101 » pt 20 cze 2008, 11:53

poscig, u mnie jest dokładnie tak jak u Ciebie. Podczas jazdy w trasie wskazówka utrzymuje się niewiele powyżej "C". Dopiero miasto zachęca ją do wędrówek w wyższe strefy wskaźnika i załączenia wentylatora mniej więcej w połowie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości