Temperatura silnika

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » czw 15 lip 2010, 10:05

Tora Tora pisze:w którą strone dmucha wam wiatrak? mi dmucha w stronę kolektorów to dobrze? bo troche grzeje mi sie sprzęt.
Dobrze bo wiatrak zasysa powietrze z lewej strony i dmucha w strone silnika i drugiej chłodnicy żeby przez nią wyleciało to co gorace (to tak oczywiście bardzo poglądowo napisane)

[ Dodano: 2010-07-17, 19:50 ]
Dziś robiąc obstawę dla przykładu miałem 115 st.C jadąc jakieś 80 km/h i mając około 4 - 5 tys. obr., ale dziś to masakra jest w ogóle
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » sob 17 lip 2010, 23:12

dzis wracalem z nad morza i nie przekroczylem 104 stopni nawet w torunskich korkach. dwoje riderow i 3 kufry + tankbag :)
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
Tomkoz
pisarz
pisarz
Posty: 211
Rejestracja: pn 26 mar 2007, 17:38
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Tomkoz » sob 17 lip 2010, 23:24

Kornik, ja to nigdy nie widziałem u siebie 115 stopni !!!!!!! chyba bym się mocno przeraził...

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » sob 17 lip 2010, 23:39

ja to jeszcze na spokojnie przyjmuje wentylator pracuje pełną parą a w warszawie był po prostu skwar, póki licznik nie miga to niema co się bać :) na trasie miałem 85 - 90 czasami 95 - 102 wiec jest git.
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » ndz 18 lip 2010, 12:49

ja raz mialem 120 C. okazalo sie ze szyszka wpadla w łopatki wentylatora i sie poruszał się. nie ma co się stresować :)
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » czw 22 lip 2010, 10:13

Chciałem się podzielić ostatnią moja sytuacją jeśli chodzi o temp cieczy. Wczoraj jechałem sobie ładną traską tak średnio 130 km/h. Co mnie zdziwiło to temp 110 stopni :shock: Owszem, ciepło było ale już w większe upały jeździłem i było zawsze ok czyli nie przekraczało 104 stopni. Pierwsze co mi przyszło na myśl to nowy olej ale że niby jak? No i się chyba okazuje że to brak łącznika owiewek (to czarne przy kolektorze wydechowym) którego nie chciało mi się zakładać bo i tak jeszcze będę musiał ściągać plastiki. Widać powietrze nie jest kierowane na chłodnice.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pt 23 lip 2010, 09:46

a nawet napewno :) bez tego boczne chłodnice tracą strumień powietrza.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
możej
pisarz
pisarz
Posty: 250
Rejestracja: ndz 04 sty 2009, 15:32
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: możej » pt 23 lip 2010, 11:11

Również w RC36II mam takie spostrzeżenia z wczoraj i z dzisiaj :) nie zdążyłem założyć po synchronizacji gaźników tego łącznika u siebie i byłem zdziwiony, gdy po przejechaniu odcinka, gdzie normalnie silnik schładzał się strumieniem powietrza, załączał się wiatrak :) widocznie nie jest to tylko ozdoba :mrgreen:

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » czw 17 lut 2011, 17:42

Witajcie a ja mam takie spostrzeżenie.
Mianowicie podczas jazdy po mieście przy temp ok.8 stopni na plusie wskazówka temperatury ledwo co się podnosi i jest w pozycji jak czerwona kreska na obrazku -> http://img688.imageshack.us/img688/4800/1466370486.jpg
nawet po pół godziny jazdy po mieście, wskazówka jest w tej samej pozycji.

na zielonej kresce włącza się wentylator.
którego włączenie wymusiłem poprzez trzymanie na ok 4tys rpm przez kilka minut, dodam ze bylo dosc zimno na dworze

a kiedy było ok 10 stopni na plusie, i po dłuższej przejażdżce wstawiłem motocykl do nieogrzewanego garażu, zostawiłem włączony silnik na ok 5 minut po czym włączył sie wentylator, tak szybko się nagrzał bo nie bylo przepływu powietrza przez chlodnice.
czy latem kiedy temperatura przekracza ok 25 stopni, czesto Wam się włącza wentylator podczas jazdy po mieście?


zauważyłem też że po ok. 5 minutach pracy silnika, kiedy odpalam zimny, popracuje jakieś 30 sekund na ssaniu, to po tych 5 minutach chłodnica cieczy jest letnia - tak ok. 30 stopni.
i stopniowo się nagrzewa.

nie powinno to być tak że przez pierwsze 5-10 minut jest zimna, a gdy termostat się otworzy to w dość szybkim tempie robi się gorąca?
podobnie węże od chłodnicy nagrzewają sie stopniowo jak sama chlodnica.

czy to oznacza ze termostat mam wadliwy? moze wyjąć go i sprawdzic w goracej wodzie kiedy sie otwiera?

możej pisze:Również w RC36II mam takie spostrzeżenia z wczoraj i z dzisiaj :) nie zdążyłem założyć po synchronizacji gaźników tego łącznika u siebie i byłem zdziwiony, gdy po przejechaniu odcinka, gdzie normalnie silnik schładzał się strumieniem powietrza, załączał się wiatrak :) widocznie nie jest to tylko ozdoba :mrgreen:
o jakim łączniku mowa?

pozdrawiam 8)
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » czw 17 lut 2011, 18:17

hmmm..... powiem tak: do tej pory wiatrak włączył mi się może ze 20 razy (na 2 sezony, 30tys km), więc to chyba nie jest wiele :D inaczej - zjawisko to występuje na tyle rzadko, że ciężko je przeoczyć ;)
Jakbym odpalił moto w garażu i nie dotykał gazu, to chodzi 25min zanim sie włączy wiatrak :D ale włącza sie tak jak u Ciebie - troszke poza połową skali.

termostat ma raczej dwa otwarcia, do tego może być zrobione obejście (w escorcie taki patent występuje), gdzie ciecz częściowo opływa termostat i dostaje się do chłodnicy - piszę być może, bo jeszcze w niej nie gmerałem przy termostacie :D

pozdro

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » czw 17 lut 2011, 20:25

Fakir w twoim przypadku stawiałbym na 99% że termostat i prawdopodobnie jest cały czas otwarty więc sprawdzanie w gorącej wodzie mija się z celem ale odpal moto niech pochodzi z 5 min i sprawdź temperatury ręką przewód przy pompie wody i przewód przy chłodnicy powinna być duża różnica temperatur ten przy chłodnicy powinien być zimny :roll:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » czw 17 lut 2011, 21:25

PETER pisze:niech pochodzi z 5 min
właśnie tak po 5 minutach pracy chłodnica jest delikatnie letnia - ok 30 stopni.
wiec wskazywałoby to iż termostat jest wadliwy. :roll:

jakie sa konsekwencje jazdy z niesprawnym termostatem?
w aucie to wiadomo - nie bedzie ogrzewania :lol: a w mototcyklu?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » czw 17 lut 2011, 21:37

Fakir pisze:właśnie tak po 5 minutach pracy chłodnica jest delikatnie letnia - ok 30 stopni.
Wszystko masz w porządku. :mrgreen:
Nie kombinuj, bo popsujesz. :twisted: .
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » czw 17 lut 2011, 21:39

no tylko mnie martwi fakt ze podczas jazdy na miescie przy tych ok. 10 stopniach na plusie wskazówka temp ledwo co sie podnosi.
zreszta na trasie smigajac tez jest podobnie
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » czw 17 lut 2011, 21:45

I tak ma być. :lol
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości