Temperatura silnika

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Temperatura silnika

Post autor: Arnold » ndz 01 lip 2012, 23:53

W VFR jest ten problem że wentylator dmucha powietrze przeciwnie do powietrza kierowanego w czasie jazdy. W wolnych przejazdach w chłodnicy zaczyna się kotłować powietrze bo gdyby wentylator był wyłączony to by się moto wychłodziło samym pędem powietrza a tak się blokuje na wiatraku. Chcę sobie zrobić włącznik dodatkowy do wentylatora z 3 położeniami: normalna praca, wyłączony i włączony.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Model VFR: VFR VTec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Re: Temperatura silnika

Post autor: Damo 88 » pn 02 lip 2012, 22:24

Arnold
Tak się zastanowiłem chwilę co napisałeś odnośnie wiatraka . To jednak najlepsze rozwiązanie że powietrze zaciąga z zewnątrz a nie z wewnątrz . Co prawda dmucha ciepłym powietrzem ale leprze to niż nic . Co do oporu podczas jazdy to nie tak do końca :wink: Wiatrak załącza się przy 105C i przy toczeniu się lub na zlotach , W takiej sytuacji dużego oporu wiatru nie ma . powyżej 20km/h wiatrak się wyłącza poniewarz przepływ swobodnego powietrza zwyczaj wystarcza . Z tym przełącznikiem to zły pomysł tak sądzę . lepiej kupić np: sprej do czyszczenia klocków . Zrobisz jak uważasz :bye
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Temperatura silnika

Post autor: Arnold » wt 03 lip 2012, 10:04

Damo 88 pisze:To jednak najlepsze rozwiązanie że powietrze zaciąga z zewnątrz a nie z wewnątrz .
Też tak uważam, ale chodzi mi właśnie o taką wolną jazdę gdzie prędkość powietrza się zrównuje po obu stronach chłodnicy. Druga sprawa, że mi coś szwankuje układ chłodzenia i nie umiem dojść dlaczego i nawet w jeździe przy 100 km/h w upale potrafi trzymać 100 stopni i włączony wentylator. Dlatego też chcę sobie zrobić przełącznik i wstawić rurkę aluminiową między chłodnicami. A szprej do czyszczenia klocków mam za free. :P
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Temperatura silnika

Post autor: kiki » wt 03 lip 2012, 10:37

Arnold zamiast kombinować napraw układ :)
zacznij od termostatu, potem wyczysc układ, zalej dobrym płynem i sprawdzaj. Jak nie będzie poprawy to podmień korek od chłodnicy. Na koniec możesz sprawdzić pompe wody.

:biggrin

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Model VFR: CB 1100
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

Re: Temperatura silnika

Post autor: Kolega_PL » wt 03 lip 2012, 11:26

kiki pisze:Arnold zamiast kombinować napraw układ :)
zacznij od termostatu, potem wyczysc układ, zalej dobrym płynem i sprawdzaj. Jak nie będzie poprawy to podmień korek od chłodnicy. Na koniec możesz sprawdzić pompe wody.
Dokładnie.
Po co bawić się w druciarstwo i ulepszanie fabryki na siłę skoro można zrobić to jak należy.
Adam

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Temperatura silnika

Post autor: Arnold » wt 03 lip 2012, 11:46

W tamtym sezonie płukałem układ chłodzenia i zalałem nowym STP, umyłem chłodnice, kanały są czyściuteńkie. W tym roku zajrzałem do termostatu i działa poprawnie. Układ jest odpowietrzony. Jak kupiłem moto 3 lata temu tak się nie działo. Nie mam pojęcia już co tam się porobiło.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Model VFR: VFR VTec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Re: Temperatura silnika

Post autor: Damo 88 » wt 03 lip 2012, 21:32

piszesz że termostat działa , Może działał ? Ja wymieniłem swój profilaktyczni chodź był sprawny . Przy okazji ponieważ musiałem wymienić przewody , i obudowę termostatu miałem w ręku . Sprawdziłem nowy i jednocześnie Stary , oba się otwierały , ale w porównaniu do nowego przy 82C starszy miał szczelinę otwarcia mniejszą około 3mm .Więc powoli dogorywał .

To prostu układ Sprawdź jak kiki radzi .
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Temperatura silnika

Post autor: kiki » śr 04 lip 2012, 22:12

to jeszcze warto sprawdzić korek chłodnicy :)

Ale przyjrzałbym się również termostatowi

Awatar użytkownika
wheelman
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 92
Rejestracja: pt 22 cze 2007, 13:16
Model VFR: 800 Fi RC46 '98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Temperatura silnika

Post autor: wheelman » ndz 16 wrz 2012, 11:01

Cześć. Podepnę się pod wątek.
Mi się VFRka zaczęła grzać na wiosnę. Wcześniej było normalnie tzn. Silnik w korkach nagrzewał się do 104 stC, na kilkadziesiąt sekund włączał się wiatrak i zbijał do 94 stC. Na trasie temperatury 76-77 stC, nigdy wyższa.
Teraz zagrzewa się na trasie do 85-86 i wystarczy na chwilkę zwolnić żeby doszło do 100 stC. Korek w mieście oznacza 114 - 116. Najgorsze jest to, że wentylator mimo iż się załącza, nie może zbić temperatury. Chłodnica z wiatrakiem jest już chłodna, natomiast temperatura nadal oscyluje w granicach 110 stC, a druga chłodnica jest gorąca. Tak jakby nie było cyrkulacji płynu.

Termowłącznik wiatraka jest prawdopodobnie uszkodzony (bo kiedyś załączał równo przy 104 a teraz różnie - 106-110) ale sprawdzałem wszystko załączając wiatrak na krótko w garażu.

- Termostat sprawny - rozkręcałem, sprawdzałem, kupiłem nawet od Tico żeby porównać. Otwiera się przy 82 stC i zaraz chłodnice robią się ciepłe a temperatura płynu spada.
- Płyn wymieniony na nowy.
- Chłodnice czyste w środku.
- Korek chłodnicy szczelny.
- Wiatrak kręci się w prawidłową stronę (tj. zasysa powietrze przez chłodnicę).

Ktoś ma pomysł, czemu nie można zbić temperatury ? Może jeszcze jakoś specjalnie odpowietrzyć układ ?

Ali
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: ndz 20 mar 2011, 19:43
Model VFR: VFR VTEC
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Hrubieszow/Sheffield

Re: Temperatura silnika

Post autor: Ali » ndz 16 wrz 2012, 11:29

siema, wygląda na zapowietrzony lub zablokowany układ. Temperatura przy czujniku jest wyższa niz ta w miejscu termowłącznika i dlatego nie załącza sie przy 105st. Albo termostat, zabita chłodnica, korek chłodnicy lub w najgorszym przypadku dmucha uszczelką pod głowica(w co watpie) Pozdro

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Temperatura silnika

Post autor: kiki » ndz 16 wrz 2012, 12:29

Ali pisze:siema, wygląda na zapowietrzony lub zablokowany układ.
i to pewnie będzie przyczyną
:D

Awatar użytkownika
wheelman
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 92
Rejestracja: pt 22 cze 2007, 13:16
Model VFR: 800 Fi RC46 '98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Temperatura silnika

Post autor: wheelman » pn 17 wrz 2012, 07:55

Wyjaśniło się dość szybko. Odwrotnie podłączyłem dwa cienkie przewody i płyn lany do chłodnicy przelewał się do zbiornika wyrównawczego :] - układ się zapowietrzał momentalnie bo nie był pełny. Człowiek się głupi rodzi i głupi umiera :)
Na prawidłowo odpowietrzonym układzie silnik poprawnie się nagrzewa i nawet wiatrak daje rade schłodzić;)
Dzieki :)

Awatar użytkownika
Piotrek82
teksciarz
teksciarz
Posty: 151
Rejestracja: śr 13 paź 2010, 12:55
Model VFR: vfr 800
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szastarka

Re: Temperatura silnika

Post autor: Piotrek82 » czw 20 wrz 2012, 23:18

wheelman pisze:Wyjaśniło się dość szybko. Odwrotnie podłączyłem dwa cienkie przewody i płyn lany do chłodnicy przelewał się do zbiornika wyrównawczego :] - układ się zapowietrzał momentalnie bo nie był pełny. Człowiek się głupi rodzi i głupi umiera :)
Na prawidłowo odpowietrzonym układzie silnik poprawnie się nagrzewa i nawet wiatrak daje rade schłodzić;)
Dzieki :)
A możesz napisać, jak to powinno być prawidłowo podłączone? Bo ja już wymieniłem: płyn, termostat, czujnik a i tak ostatnio jak się zagrzał podczas ćwiczenia na parkingu to wywaliło mi płyn. Zostają mi już chyba źle podłaczone przewody, albo korek na chłodnicy.

Lesin
Posty: 10
Rejestracja: ndz 08 lis 2015, 19:08
Model VFR: rc46
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Temperatura silnika

Post autor: Lesin » ndz 22 lis 2015, 17:37

Odgrzeję kotleta.
Dziś jazda autostradą 20 minut, prędkość około 140-150 km/h, temperatura powietrza 3 stopnie a na wskaźniku temperatury 55 stopni... Zjechałem z autostrady, przejazd przez miasteczko, trochę korków, temperatura 60-70 stopni. Mam obawy czy tak powinno być.

Przejazd w paradzie 11 listopada w Warszawie, temperatura łapała 106 stopni gdy wolno się toczyliśmy, tylko była możliwość odkęcenia manetki do 30 km/h i temp. spadała na 90. Nie pamiętam temperatury powietrza, ale było chłodno i padał momentami deszcz.

Co do wysokiej temperatury to poczytałem że ten typ tak ma.
Ale dziś 55 stopni trochę mnie zmartwiła i nie wiem czy wymieniać termostat.


Motor kupiłem we wrześniu więc dopiero poznaję tę maszynę.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Temperatura silnika

Post autor: PETER » ndz 22 lis 2015, 19:03

te 55 to troche za mało
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości